نمونه شکوائیه بازداشت غیرقانونی

به ‌منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی، جلوگیری از فرار یا مخفی شدن او و تضمین حقوق بزه‌دیده برای جبران ضرر و زیان وی، باز‌پرس پس از تفهیم اتهام و تحقیق لازم، در ‌صورت وجود دلایل کافی، یکی از قرارهای تأمین  را صادر میکند. سخت ترین قرار تامین قرار بازداشت می باشد که فقط در صورتی صادر می شودکه ازاد بودن شخص موجب اخلال در نظم باشد و بیم فرار او باشد یا ازاد بودن او موجب از بین رفتن ادله جرم شود. طبق ماده ۲۵۵ قانون ایین دادرسی کیفری: اشخاصی که در جریان تحقیقات مقدماتی و دادرسی به هر علت بازداشت می‌شوند و از سوی مراجع قضایی حکم برائت یا قرار منع تعقیب در مورد آنان صادر شود، می‌توانند با رعایت ماده ۱۴ این قانون، خسارت ایام بازداشت را از دولت مطالبه کنند. اما اگر مقام قضایی بر خلاف حق و قانون حکم به بازداشت صادر کند مجازات میشود:هر گاه مقامات قضائی یا دیگر مامورین ذیصلاح بر خلاف قانون توقیف یا دستور بازداشت یا تعقیب جزائی یا قرار مجرمیت کسی را‌صادر نمایند به انفصال دایم از سمت قضائی و محرومیت از مشاغل دولتی به مدت پنج سال محکوم خواهند شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه بازداشت غیرقانونی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: بازداشت غیرقانونی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه به‌عنوان بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان … در پرونده‌هایی که فاقد وصف کیفری بود با صدور قرار وثیقه و عدم پذیرش آن اینجانب را به مدت ۱۰ روز بازداشت نمود و سپس کیفرخواست برای اینجانب صادر نمود که با ارسال کیفرخواست به دادگاه حکم بر برائت اینجانب صادر گردیده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۷۵ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. رضا می گوید

    بسیار عالی و کمک کننده به حق و حقوق آحاد جوامع می باشد و مردمی که مورد ظلم وستم افراد سود جو و در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند از این سایت که بسیار عالی طراحی شده توفیقات خوب و نجات بخش بهرمند می شوند . با سپاس فراوان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام سپاس از قدر شناسیتان

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند