چگونه وکیل پایه یک دادگستری استخدام کنیم؟

برخی از مردم جامعه در تلاش اند برای حل مشکلاتشان تنها به خود اتکا کنند و با کسب اطلاعاتی هر چند جزئی، به جنگ مشکلاتشان می روند. اما این روش همیشه پاسخگوی نیاز های آن ها و راه حلی مناسب برای حل مسائل زندگی نیست.

برای رویارویی با برخی حوادث پیش آمده، همیشه لازم نیست خود دست به کار شویم بلکه بهتر است یک فرد مناسب را برای حل نموندن انتخاب نماییم.

در دعوای حقوقی و کیفری، عده ای از مردم با اطلاعاتی ناقص از قوانین خود را وارد پروسه ی دعاوی می کنند و در نصف راه با تشدید کردن و پیچیده تر نمودن اوضاع احساس درماندگی می کنند.

لذا در اینجا به سراغ وکیل می روند، این در صورتی است که اگر در ابتدای امر وکیل مناسبی را استخدام می نمودند، پرونده تا این حد طولانی و پیچیده نمی شد.

مشخصات وکیل خوب

مسئله ای که مردم باید در رابطه با آن اطلاع داشته باشند، نحوه استخدام وکیل خوب است.

از همین رو، ابتدا باید با مشخصات یک وکیل مناسب و خوب آشنا شد:

  1. دارا بود تخصص کافی.
  2. تجربه و علم مناسب درباره ی موضوع پرونده.
  3. عدم تعهد به اخذ نتیجه به نفع متهم (این کار تخلف محسوب می شود).
  4. امین باشد.
  5. موکل را از انتخاب مسیر بی راهه و خلاف باز دارد.

مشخصات وکیل خوب

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نحوه استخدام وکیل

برای استخدام یک وکیل خوب لازم است که برخی اقدامات ساده ی اولیه را انجام داده و سپس بعد پیدا کردن وکیلی با مشخصات لازم، امور قانونی خود را به دست او بسپارید.

  1. برای استخدام یک وکیل ابتدا لازم است که از کانون وکلا استعلام گرفته تا مطمئن شوید وی وکیل است و شما با یک فرد متظاهر به وکالت روبرو نیستید.
  2. سپس در خصوص تخصص او مطمئن شوید و از وی سوال نمایید. زیرا وکیل نمی تواند در همه ی حیطه های حقوق هم متخصص باشد.
  3. قبل از اینکه وکیلی استخدام کنید و با او قراردادی منعقد کنید، ابتدا جهت مشاوره به وی رجوع نمایید و در خصوص مسئله ای که دارید با وی صحبت کیند تا درباره ی نحوه ی عملکرد و تخصص او اطلاعات بیشتری کسب نمایید و سپس بعد از اخذ اطمینان با او قرارداد ببندید.
  4. اگر یکی از دوستان، آشنایان و اقوام شما قبلا با وکیلی که به شما معرفی کرده پرونده ای داشته، درباره تجربه و علم آن وکیل از آن ها پرس و جو نمایید.
  5. برای استخدام یک وکیل از تعهدات خود به وکیل و تعهدات وکیل به شما آگاهی داشته باشید.

نحوه استخدام وکیل

تعهدات موکل به وکیل

در قراردادی که با یک وکیل منعقد می نمایید، شما به عنوان موکل تعهداتی به یک وکیل دارید که این تعهدات عبارتند از:

  • هزینه دادخواست.
  • هزینه اوراق.
  • حق الزحمه کارشناسی.
  • ایاب و ذهاب.
  • و موارد دیگری که که بسته به نوع پرونده متفاوت است.

تعهدات وکیل به موکل

تعهداتی که یک وکیل در بربر موکل دارد عبارتند از:

  • امانت دار باشد و محرم اسرار موکل بماند.
  • همیشه طبق مصلحت موکل خود اقدام کند.
  • در راستای اخذ رای مناسب تمام تلاش خود را بکار گیرد. همچنین هیچ گاه تعهد به نتیجه ندهد.
  • اگر از روی عمد یا سهل انگاری اقدامی کند باعث ایجاد ضرر برای موکل شود، وی ملزم به جبران خسارت است.
  • وی به عنوان وکیل هر اموالی را که از از طرف مقابل استرداد نموده است باید به موکل خود تحویل دهد. اعم از اینکه پول، چک یا اشیا باشد.
  • صورتحساب هزینه هایی را که انجام داده به موکل خود ارائه نماید.

تعهدات موکل به وکیل

از کجا وکیل استخدام کنیم

در این بخش شما با نحوه استخدام وکیل، مشخصات وکیل خوب و تعهدات وکیل و موکل نسبت به یکدیگر آَنا شدید.

شاید در وهله اول استخدام یک وکیل خوب به نظرتان سخت یا زمان بر و پروسه غیر قابل اعتمادی باشد، اما موسسه ی حقوقی وکیل تاپ متشکل از وکلای مجرب و متخصص است که شما می توانید با توجه به نوع پرونده ای که دارید یکی از وکلای باتجربه و با علم بالا را استخدام نمایید.

موسسه ی حقوقی وکیل تاپ با توجه به مطالب فوق الذکر، تمام آیتم های لازم برای استخدام یک وکیل خوب را دارا است و مهم ترین ویژگی سایت وکیل تاپ روی آوردن به تخصص گرایی هر وکیل است که وکلا برای ادامه فعالیت موظفند که صرفا در دو یا سه زمینه تخصصی خود فعالیت داشته باشند تا شما با آسودگی خاطر بتوانید مشکلات حقوقی خود را به وکلای این موسسه بسپارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موسسه ی وکیل تاپ و اخذ مشاوره ی حقوقی می توانید به سایت www.vakiltop.com مراجعه نمایید.

از کجا وکیل استخدام کنیم

نتیجه گیری

با توجه به اینکه پرونده های حقوقی و کیفری دارای پیچیدگی های زیادی است، لازم است که افراد به یک وکیل خوب مراجعه نموده و برای جلوگیری از اتلاف وقت و اخذ نتیجه مدنظر، امور قانونی خود را به وکیل بسپارند.

برای استخدام یک وکیل لازم است به برخی نکات توجه نمایید و سپس با وکیل قرارداد امضا کنید.

در واقع برای استخدام یک وکیل تخصص و تجربه ی کاری او ملاک مهمی است. یعنی وکیلی که علاوه بر تجربه باید علم و تخصص در آن زمینه که مربوط به پرونده شما است، نیز باید دارا باشد.

همچنین امانت داری وکیل و حسن شهرت او از نکاتی است که بسیار حائز اهمیت می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعت بیشتر در زمینه اخذ وکیل و آَشنایی با وکلای حرفه ای و با تجربه به سایت www.vakiltop.com  مراجعه نموده و از مشاوره با وکلای مجرب وکیل تاپ بهره مند شوید.

سوالات متدوال

بله می توانید با حضور در دادگاه و طی لایجه ای عزل وکیل خود را به اطلاع دادگاه رسانده و همزمان به وکیل نیز عزل وی را اعلام نمایید.

قرارداد وکالت یک عقد جایز است؛ یعنی در هر زمان می توان آن را فسخ نمود. همچنین مورد وکالت، باید کار یا کارهایی باشد که موکل، شخصا بتواند آنها را انجام دهد و مانع قانونی در مسیر انجام این امور وجود نداشته باشد. وکیل نیز باید اهلیت قانونی برای امور محوله را داشته باشد.

 تا زمانی که عزل وکیل به اطلاع او نرسیده است اقدامات وی در حدود وکالت، همچنین ابلاغهایی که از طرف دادگاه به وکیل می‌ شود‌ مؤثر در حق موکل خواهد بود، ولی پس از اطلاع دادگاه از عزل وکیل، دیگر او را در امور راجع به دادرسی، وکیل نخواهد شناخت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند