نمونه شکوائیه جعل مدارک فارغ‌التحصیلی و استفاده از آن

هر کس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ‌التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی‌داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه‌های تحصیلات خارجی را جعل کند یا با علم به جعلی بودن آن را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت، به‌ حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.
‌در صورتی که مرتکب، یکی از کارکنان وزارتخانه‌ها یا سازمانها و مؤسسات وابسته به دولت یا شهرداریها یا نهادهای انقلاب اسلامی باشد یا به‌ نحوی از انحاء در امر جعل یا استفاده از مدارک و اوراق جعلی شرکت داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد

این ماده حصریست و جعل مدارک مربوط به مراحل تحصیلی پائین تر یاحوزه های علمیه یا موسسات کمک اموزشی، مثل زبان مشمول این ماده نیست.و میتوان آنرا ذیل جعل در اسناد غیر رسمی آورد.پس تنها جعل مدرکی مشمول این ماده است که از سوی موسسات آموزش عالی وتحقیقات داخلی وخارجی اعم از دولتی و غیر دولتی صادر شده باشد.در قسمت آخر ماده صرف کارمند دولت بودن مرتکب موجب تشدید جرم شده هرچند عمل انجام شده در ارتباط با وظایف شغلیش نباشد و سوءاستفاده ی شغلی هم انجام نداده باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه جعل مدارک فارغ‌التحصیلی و استفاده از آن

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: جعل مدارک فارغ‌التحصیلی و استفاده از آن

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که خود را دارای لیسانس حقوق و فارغ‌التحصیل از دانشکده حقوق فردوسی مشهد معرفی و با ارائه مدرک خود قصد داشت در شرکت … استخدام شود اما بعد از اخذ مدرک صدرالاشعار ضمن پیگیری و استعلام از دانشگاهی که مدرک فارغ‌التحصیلی آن به شرکت ارائه گردیده مشخص شد که چنین فردی اصلاً در رشته حقوق تحصیل ننموده و دارای چنین مدرکی نمی‌باشد و مدرک ارائه شده از سوی نامبرده جعلی می‌باشد. بناء علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند