وکیل خوب خانواده

وضع قوانین و تصویب، سیر تحول، تفسیر و استنباط و اجرای آن ها به همراه وارسی یک دلیل و روش قانونمند از موضوعاتی است که علم حقوق در جامعه می پردازد. بدیهی است که علم حقوق شاخه های متفاوتی دارد. در معنای خاص به وارسی و تبیین مقررات ضروری در جامعه، وضع دادرسی و بازبینی این قوانین می پردازد و در معنای عام علاوه بر موارد مذکور به بررسی عرصه های دیگری که با مقررات اجتماعی در ارتباط مثل: تاریخ حقوق، فلسفه حقوق، آیین استنباط حقوق، جامعه شناسی حقوقی و… را شامل می شود. در تقسیم بندی علم حقوق، حقوق خانواده قابل توجه ترین می باشد. اثرگذاری مستقیم خانواده بر سلامت جسمی، روحی و روانی فرد انکار ناپذیر است. این نیاز از گذشته ملموس تر است. با بروز مشکلات متفاوتی که امروزه به آن دچار شدیم اهمیت حضور وکیل خوب خانواده احساس می شود. در باور عام حقوق خانواده رشته ساده ای به نظر می رسد، ولی در واقعیت لبریز از نکته ها و مسائل حائز اهمیت می باشد.

ویژگی های وکیل خوب خانواده

وکیل خانواده خوب به طور دائم و همیشگی و در طول ادوار مختلف در دادگاه های خانواده رفت و آمد داشته و تجربه دعاوی مختلف خانوادگی را دارد. آشنایی کامل با رویه دادگاه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی کشور، از ویژگی هایی یک وکیل با کفایت می باشد. داشتن اطلاعات کامل و به روز از پیرامون و مسائل جامعه باعث دفاع بهتر وکیل از موکل خود می شود. لزوما راهنمایی یک فرد ناآشنا در مسائل حقوقی باعث آسیب رساندن به پرونده شما نمی گردد بلکه اگر وکیل فاقد کاردانی لازم باشد، باعث شکست موکل خود می شود.

وکیل خانواده خوب

برخی از وظایف وکیل خوب خانواده

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

طلاق

عدم همگونی و سازش که باعث ایجاد انفکاک و جدایی، و به دنبال آن منجر به از بین رفتن حق و حقوقی که طرفین از یکدیگر داشته اند می شود را طلاق می گویند. که خود انواع مختلفی دارد و با فسخ ازدواج متفاوت است.


بیشتر بخوانید: آدرس و شماره تلفن دادگاه‌های خانواده تهران


مهریه

به سبب عقد ازدواج یک حقوق مالی به زن تحت عنوان مهریه تعلق می گیرد. موضوعاتی من جمله رابطه نامشروع، عدم تمکین و سرپیچی زن و… باعث سلب حق مهریه از زن می شود. مهریه خود انواعی دارد. در مهریه عندالمطالبه و عندالاستطاعه تفاوت هایی وجود دارد. مهریه عندالاستطاعه زمانی اتفاق می افتد که مرد توان مالی پرداخت داشته باشد و زن بتواند این را ثابت کند. بر خلاف مهریه عندالمطالبه که مرد باید ثابت کند نمی تواند مهریه را بپردازد.

وکیل خانواده

 تنصیف دارایی مرد

شرط انتقال نصف دارایی همسر از دیگر مواردی می باشد که در قباله نکاح معین می گردد. به مبنای این شرط زن می تواند از از نصف حقوق مرد بهره مند شود، اما بیشتر نه.

نفقه

به خرج هر روزه در معنای لغوی نفقه گفته می شود. مطابق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی، نفقه شامل مواردی مانند: خوراک، پوشاک، مسکن، اثاثیه منزل، هزینه های درمان و حتی خادم البته در صورتی که زن عادت به داشتن خادم داشته باشد و یا به واسطه مریضی نیاز پیدا کند. قاعده کلی این است که حقوق زوجه شامل همه نیازهای متعارف و متناسب با شان زن است. از ملاک های مهم کارشناس برای تعیین حقوق زوجه نیازهای زوجه و شان او می باشد.

اجرت المثل ایام زوجیت

در قانون تکالیفی به هنگام ازدواج برای طرفین در نظر گرفته می شود، که رعایت آن ها الزامی می باشد. اجرت المثل یکی از آن حقوق می باشد که خاصه برای زنان مد نظر گرفته شده. همانگونه که پیداست در مقابل زن نیز وظایفی را بر عهده دارد و با انجام آن وظایف به او حقی تعلق می گیرد که اجرت المثل می گویند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند