دانلود نمونه شکوائیه افترای بیانی

هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را‌ صریحاً نسبت دهد یا آن‌ها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که‌ موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق و یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.

هرکس جرائم مندرج در قانون را به دیگری صریحا منتسب کند به گونه ای که نتواند آن را اثبات کند مرتکب جرم افترای بیانی است. افترای بیانی چه به صورت کتبی چه به صورت شفاهی قابل تحقق می باشد زیرا در ماده اماده که به هر وسیله ای این جرم قابل تحقق است. قربانی جرم افترای بیانی نیز مانند جرم توهین فقط اشخاص حقیقی هستند و ابتدایی بودن و ارتجالی بودن در آن شرط نمیباشد. وجه اشتراک این جرم با نشر اکاذیب هم این است که متهم در هردو مورد دروغی میگوید که نمی تواند آنرا ثابت کند. جرم افترای بیانی بر خلاف جرم افترای عملی فقط نیازبه سوء نیت عام دارد ولی در افترای عملی سوءنیت خاص که قصد متهم نموندن دیگری هست وجود دارد. شکایت کیفری در صورتیکه ثابت نشود افترا نیست زیرا دادگاه مرجع تظلم خواهیست و شخص طرح شکایت سوء نیت عام ندارد مفتری نیست.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه افترای بیانی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: افترای بیانی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که فرماندار شهرستان … می‌باشد در نطق خود به مناسبت هفته … اینجانب را صراحتاً به اختلاس و کلاهبرداری متهم نموده است که استشهادیه همکاران بپیوست تقدیم حضور عالی می‌گردد. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب جزایی نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
14 نظرات
  1. علی اکبر صالحی می گوید

    سلام من میخواهم از بانک مهر اقتصاد شکایت کنم به کمک شما نیاز دارم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در خصوص نحوه شکایت و طرح دعوا میتونید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  2. سالار می گوید

    سلام وقت بخیر من میخواهم از شخصی که قصد تفرقه اندازی وتخریب وآرامش خانواده ها الخصوص بنده رو دارد رو راهنمایی بفزمایین باتشکر

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شکایت مزاحمت وتهدید

  3. حسین می گوید

    سلام وقت بخیر من دوسال پیش ی پولیو به یکی ازاشنایان دادم برای شراکت درکاری
    اون کاردوساله انجام نشده و برای گرفتن پولم هی امروز فردامیشم
    بجز اسکرین شات واریزی پول و چندعدد شاهد مدرک دیگری ندارم بیزحمت راهنماییم کنید که چیکارباید بکنم
    ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید براساس این مستنداتی که گفتید متوسل شده و با ضمیمه این مدارک فعلی شکوائیه تنظیم نمایید ولی دفاع از این شکوائیه ونوع تنظیم ان بایستی توسط یک وکیل متخصص انجام پذیرد تا دعوای شما هنگام رسیدگی رد نشود و برای ارتباط با وکیل باشماره گیری ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰اقدام نمایید.

  4. حمیدرضاباقری می گوید

    سلام خسته نباشید اینجانب بدلیل تحویل گرفتن یکدستگاه خودرو تاکسی معیوب از ایرانخودرو شکایت دارم نزدیک دو ساله سرکارم گذاشتن تا گارانتی به پایان برسه لطفا راهنمایی و کمکم کنید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید.

  5. Mahyar می گوید

    سلام
    من میخواستم از شخصی که شارژ خود در آپارتمان را نمی‌دهد شکایت کنم باید چه کاری انجام بدهم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید توسط مدیر ساختمان ابتدا اظهار نامه ارسال شود سپس از طریق اجرای ثبت مطالبه هزینه های ساختمان گردد برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ کمک بگیرید.

  6. ناشناس می گوید

    سلام.امکان شماره واتس اپ وکلا در دسترس ما قرار میگیرد.ممنون.۰۹۱۳۳۰۱۶۵۴۴

  7. بختیاراسدی می گوید

    سلام من وچندین خانواده دریک خیابان فرعی ۱۲متری زندگی میکنیم یک فروشگاه مواد غذای وغیره که بسیار بزرگ و مشتریان زیادی دارد در نبش همین ۱۲متری وتقاتع چهارراه میباشد وپشت این فروشگاه یک محلی خاکی بزرگ که مجاور ۷آپارتمان ۶و۴ طبقه ای پارکینگ این فروشگاه شده که همیشه گرد وخاک وسروصدامی کنندهست جلودرب وپارکینگهای ما وخیابان اطراف مخصوصا چهارراه پارد میکنند ایجاد مزاحمت وسروصدا وسلب آسایش مان شده است چکارکنیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ایجاد مزاحمت این این فروشگاه شکایت نمایید.

  8. آزاده می گوید

    سلام من یه گوشی همراه برا کسی خریدم قرار بر پرداخت مبلغ چک توسط خود اون فرد شد ، جک از من بوده ولی طرف چک و پاس نکرد ومن مبلغ برا چک واریز کردیم الان چه جور شکایت کنم

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند