نمونه شکوائیه گران‌فروشی دارو

عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی به‌طور علی‌الحساب یا قطعی و اجرا نکردن مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود. دو هیات بدوی و تجدید نظر در سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد برای طرح شکایت از گران فروشان. با شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی،گزارش سازمان‌های بازرگانی، گزارش اتحادیه و واحد‌های بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی، گزارش انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی شعبه بدوی متهم را احضار میکند اما عدم حضور متهم مانع تشکیل جلسه دادگاه نیست و رای غیابی صادر خواهد شد این رای در شعبه تجدید نظر قابل اعتراض می باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه گران‌فروشی دارو

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: گران‌فروشی دارو

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از متصدیان داروخانه می‌باشد برخلاف قانون اقدام به افزایش قیمت رسمی داروها می‌نماید. حال نظر به اینکه عمل وی از مصادیق بارز جرم گران‌فروشی دارو می‌باشد؛ لذا با استناد به تبصره ۲ ماده ۵ قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

رئیس مرکز توابع داروهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
12 نظرات
  1. محسن می گوید

    سلام از یک پرده فروشی یک پارچه ای را انتخاب کردیم برای خرید ۵۰۰ هزار تومان بیعانه دادیم و فرشنده بمن گفت فاکتور شما بین ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان می شود اما بد اندازه گیری روی یک برگ عادی ریز قیمت را برای من ۷ میلیون نوشت گفتم میخاهم انصراف دهم پول منو پس بدید نه پول منرا پس داد نه پیش فاکتور بهم داد گفت کارتو تصفیه کن این درحالی است ک کاری برای من انجام نداده و فقط اندازه گیری کرده است.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید بابت گرانفروشی به اتحادیه پارچه فروشان یا به دادگاه بابت فسخ معامله اقدام نمایید

  2. مصطفی می گوید

    من یک کولر گازی خریدم بملغ ۱۵۳۰۰۰۰۰بعد نصب متوجه شدم این کولر در بازار هست ۱۲۹۰۰۰۰من چطوری شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به طرفیت شخص فروشنده بابت فسخ معامله دادخواست به دادگاه تقدیم نمایید.

  3. عباس مالکی می گوید

    باسلام خسته نباشید خدمت شما من از استان چهارمحال و بختیاری تماس بگیرم و می خوام بدونم یک انگشتی اکسیژن سنج ۴۰۰ تومان حدودا می ارزه به من فروخته شده ۹۷۰ هزار تومان شکایت به تعزیرات بردم به آنها جواب منو گفتند به علوم پزشکی شکایت کنم چرا علوم پزشکی تعزیرات مال گرانفروشان نیست مگه نباید شکایت اونجا ببریم یه لطفی کنید راهنمایی کنید چه کار کنم چون هنوز این مغازه � گرانفروشی و تخلف ادامه می‌دهد با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخصص مشاوره نمایید تا بهتر کمکتان نمایدوبا تنظیم شکواییه اقدام به پیگیری نمایید.

  4. سیمین یزدانی می گوید

    سلام،من حدود دو ماه قبل از میدان شوش ،یک زودپز خریدم بقیمت ۳ میلیون تومان،که ادعا میکردند اصل هست و قیمتش برای من قابل قبول شد،در صورتیکه نصف این مبلغ رو میشد پیدا کنم،حالا علیرغم اداعای فروشنده این زودپز اصلا کارایی ندارد،و احتمالا ایراد اساسی دارد،زمان پخت بسیار طولانی،در حد یک قابلمه معمولی ،الان ۳ میلیون از جیب من خارج شده ،و مغازه دار وعده داده که با نمایندگی هماهنگ میکند،زودپز الان نزد مغازه دار است ،واقعا نمیدانم بکجا شکایت کنم،ازتون کمک میخوام

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید این وسیله را پس دهید و مبلغ پرداختی را پس بگیرید اگر قبول نکرد انهایه باید طرح دعوا نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  5. محمودرضا مستعانی فرد می گوید

    سلام .از مشاور املاکی به خاطر گرفتن کمیسیون بیشتر در اتحادیه املاک شکایت کردم و نظریه کمیسیون حل اختلافات فنی رو هم گرفته ام همچنین پرونده این بنگاه جهت اعمال پلمپ مغازه به پلیس اماکن هم ارسال شده است ولی املاکی ازاجرای نظریه کمیسیون حل اختلاف اتحادیه خودداری می‌کنه .بنظر شما بنده شکایتی در سازمان تعزیرات علیه ایشون طرح کنم یا به سواری حل اختلاف مراجعه کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق همون کمسیون اقدام نمایید.

  6. محسن می گوید

    با سلام
    بنده برای خرید چراغ بغل پراید به لوازم یدکی مراجعه نمودم که قیمت را ۱۶۹ هزار اعلام کرد گفتم فاکتور بدهید گفتند برگه فاکتور تمام کرده ام و فقط رسید ۱۶۹ هزار را به من دادند در حالی که روز قبل از یک لوازم یدکی دیگر همان چراغ بغل رو خریده بودم به مبلغ ۷۵ هزار تومن!!!
    وقتی علت اختلاف قیمت رو پرسیدم گفتند جنس من فابریک کارخانه است!!!و جنسی که شما از دیگری گرفتید حتما تقلبی بوده!!!آیا جایی است برای شکایت از ایشون به علت گرانفروشی؟؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: از تعزیرات شکایت نمایید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند