نمونه شکوائیه کت زدن درختان جنگلی

کت زدن یا پی زدن: کندن حلقه ای از پوست درخت با تبر  برای خشکانیدن درخت چوپانان فقط از علف جنگل استفاده می کنند و علاقه مند هستند که بر پوشش زنده ٔ خاک جنگل افزوده شود. برای این کار تا می توانند درختان جنگل را می خشکانند تا آفتاب به سطح خاک بتابد و برای خشکانیدن درخت یک حلقه از پوست با تبر می کنند.

جریمه نقدی کت­ زدن یا پی­ زدن یا روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی، از سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال تا هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال به شرح زیر می‌باشد:

  1. درختان موضوع ماده (۱) قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور ـ مصوب۱۳۷۱ـ و گونه‌­های کهور، آکاسیا و کنار، هفتاد و پنج میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۷۵) ریال.
  2. درختان دسته دوم موضوع بند (۱۷) ماده (۱) قانون حفاظت و بهره­برداری از جنگل­ها و مراتع، پنجاه و دو میلیون و پانصد هزار (۰۰۰ر۵۰۰ر۵۲) ریال.
  3. درختان سایر گونه‌ها، سی میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰) ریال.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه کت زدن درختان جنگلی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: کت زدن درختان جنگلی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه بدون توجه به قوانین و مقررات خاص سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، در منطقه … روستای … به جهت افزایش عرصه زراعی خویش که در مرز منطقه جنگلی قرار دارد، اقدام به کت زدن ۲۵ اصله درخت بلوط و ممرز به قطرهای مختلف نموده است به نحوی که همه درختان کت زده شده خشک گردیده و غیر قابل احیاء می‌باشند. مأمورین حفاظتی این اداره در محل حاضر و اقدام به تهیه عکس از صحنه جرم نموده و بلافاصله اقدام به تنظیم صورت‌مجلس مشاهدات نموده‌اند که مشاهدات آنان در مقام ضابط محمول صحت و قرین واقعیت می‌باشد؛ لذا عمل ارتکابی مشارالیه طبق مواد ۴۲ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) خلاف و جرم محسوب می‌گردد. علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان …

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند