نمونه شکوائیه تخریب اموال تاریخی و فرهنگی

هر کس به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ‌رسیده است، یا تزئینات، ملحقات تأسیسات، اشیاء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور، که مستقلاً نیز واجد حیثیت فرهنگی-تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از یک الی ده سال محکوم میشود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه تخریب اموال تاریخی و فرهنگی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: تخریب اموال تاریخی و فرهنگی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب متصدی نگهداری و نگهبانی آثار تاریخی و فرهنگی واقع در … می‌باشم. در مورخ … که در حال انجام‌وظیفه بودم چند نفر به‌عنوان بازدیدکننده به محل وارد شدند. مشتکی‌عنهم بدون توجه به علائم حفاظتی از سوی میراث فرهنگی که در اطراف آثار تاریخی قرار داشت و به‌منظور عکسبرداری وارد قسمت‌های ممنوعه شده و سعی در نوشتن یادگاری بر روی آثار مذکور داشتند. شایان ذکر است که اینجانب مکرراً به مشارالیهم اخطار دادم ولی هیچ توجهی نکرده و با تردد و ضربه خوردن آثار مذکور و همچنین نوشتن یادگاری توسط نامبردگان قسمتی از آثار تاریخی تخریب شد. حال با عنایت به شرح موضوع و با استناد به ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند