دفاع از اتهام انتسابی چیست؟

اتهام انتسابی به مواردی اشاره دارد که در آن فردی به یک اتفاق یا جرمی ارتباط داده شود، بدون این که دلایل و مدارک قاطعی برای این اتهام وجود داشته باشد. این اتهامات می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مطرح شوند، از جمله اتهامات جنایی، اتهامات اخلاقی، اتهامات سیاسی و غیره.

در بسیاری از این موارد، این اتهامات ممکن است باعث صدمات جبران‌ ناپذیری برای شخص متهم، خانواده و دوستان او شوند. بنابراین، دفاع در برابر این اتهامات بسیار مهم است و اگر اثبات شود که این اتهامات بی‌ اساس بوده‌ اند، به شخص متهم شده، آسیب جبران‌ناپذیری وارد می شود.

زمانی که که فردی متهم به انجام جرمی می شود و شواهد علیه او هستند، دادستان کیفرخواستی صادر می کند که متن آن حاوی عنوان اتهامی (عنوان جرمی)، مطالبی مبنی بر اثبات اتهام، دلایل انتساب اتهام و سایر شواهد و مدارک است.

سپس آن کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود تا دادگاه در خصوص اتهام انتسابی تعیین تکلیف نماید.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

اتهام انتسابی چیست؟

اتهام انتسابی در لغت به معنای نسبت دادن جرم به فرد دیگر می باشد. هرگاه جرمی اتفاق می افتد و مراجعه قضایی وارد عمل می شوند؛ یکسری مراحلی را طی می کنند تا اتهام مشخص شود.

مقام قضایی پس از ورود به مرحله تحقیقات مقدماتی باید اقداماتی از جمله حفظ آثار و علائم جرم و جمع آوری ادله، شناسایی، جلوگیری از اخفا و فرار متهم می شود.

حال با توجه به شواهد و مدارک، شخصی که مدارک علیه او است را شناسایی می کند و جرم ارتکابی را به آن شخص نسبت می دهد.

مجموع این اتفاقات برای آن است که مجرم پیدا شود. اما قبل از اینکه او را مجرم بنامند، او صرفا یک متهم است که شواهد علیه اوست و حتی اگر این ادله قوی باشند، کماکان او متهم است و جرمی به او نسبت داده شده است، لذا حق دفاع دارد.

نکته: هیچ فردی در وهله اول مجرم نیست، بلکه او متهم است یعنی جرمی به او نسبت داده شده که ممکن است با دفاع وی از او رفع اتهام شود.

دفاع از اتهام انتسابی چیست؟دفاع از خود در برابر اتهامات انتسابی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

حقوق متهم در فرایند رسیدگی

هر شخص یا هر نوع اتهامی دارای حق و حقوقی است که رعایت آن جزء وظایف نهاد های قضایی می باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

حقوق متهم عبارتند از:

۱- تفهیم اتهام: یکی از مهم ترین حقوق متهم، تفهیم اتهام است.
مقام قضایی موظف است پس از اینکه متهم را به دادسرا احضار کرد، به وی توضیح دهد که به دلیل احضار شده، عنوان مجرمانه ای که وی بدان متهم شده چیست و دلایل اتهام را به وی تفهیم نماید.

۲- بازداشت خودسرانه: مقام قضایی حق ندارد هیچ کسی را بدون علت و بطور غیرقانونی بازداشت نماید زیرا این عمل یک توقیف غیر قانونی است.

ماده ی ۲۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری ایران مصوب ۱۳۹۲، در این زمینه مقرر می دارد:

”صدور قرار بازداشت موقت جایز نیست، مگر در مورد جرائم زیر،که دلائل، قرائن و امارات کافی بر توجه اتهام به متهم دلالت کند….”

همچنین، ماده ی ۲۳۹ قانون فوق الذکر:

”قرار بازداشت موقت باید مستدل و موجه باشد و مستند قانونی آن و ادله آن و حق اعتراض متهم در متن قرار ذکر شود.”

همچنین به موجب اصل سی و دوم، هیچکس را نمی توان دستگیر کرد مگر به حکم و ترتیبی که قانون معین می کند.

درصورت بازداشت، موضوع اتهام باید با ذکر دلایل بلافاصله کتبا به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثر ظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع صالح قضائی ارسال و مقدمات محاکمه، در اسرع وقت فراهم گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می شود.”

۳- حق داشتن وکیل: متهم حق دارد در تمامی مراحل تعقیب و رسیدگی که شامل تحقیقات مقدماتی می شود وکیل داشته باشد.

طبق ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری:

«متهم می‌تواند در مرحله تحقیقات مقدماتی، یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشد.
این حق باید پیش از شروع تحقیق توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود.
چنانچه متهم احضار شود این حق در برگه احضاریه قید و به او ابلاغ می‌شود.
وکیل متهم می‌تواند با کسب اطلاع از اتهام و دلایل آن، مطالبی را که برای کشف حقیقت و دفاع از متهم یا اجرای قانون لازم بداند، اظهار کند.
اظهارات وکیل در صورت مجلس نوشته می‌شود.»

همچنین سلب حق داشتن وکیل و عدم تفهیم این حق موجب مجازات انتظامی برای مقام قضایی می شود.

۴- حق سکوت: همچنین قانون برای متهم حق سکوت قائل شده است.

در این باره ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی کیفری اشعار دارد:

«متهم می توان سکوت اختیار کند. در این صورت مراتب امتناع وی از دادن پاسخ یا امضای اظهارات، در صورت مجلس قید می شود.»

اصولا بهتر است که متهم در حضور وکیلش صحبت کند. و اگر توانایی مالی برای وکیل گرفتن ندارد از مقامات قضایی بخواهد تا وکیلی برای او تعیین نمایند.

۵- اقرار اجباری: هرگاه شخصی به اتهام جرمی تحت تعقیب قرار می گیرید و یا بازداشت می شود، تنها در صورتی اقرار او به جرم قابل پذیرش است که با اجبار مقام قضایی اقرار نکرده باشد. این اقرار می تواند از لحاظی فیزیکی یا کلامی باشد که در هر دو صورت این نوع اقرار قابل قبول نمی باشد.

طبق ماده ۱۶۹ قانون مجازات اسلامی:

«قراری که تحت اکراه، اجبار، شکنجه ویا اذیت و آزار روحی یا جسمی اخذ شود، فاقد ارزش و اعتبار است و دادگاه مکلف است از متهم تحقیق مجدد نماید.»

نکته: پرسش های مقام قضایی نباید تلقینی همراه با اغفال، اکراه و اجبار متهم باشد و وکیل متهم در صورت مشاهده این امر می تواند به مقام قضایی تذکر دهد.

دفاع از اتهام انتسابی چیست؟دفاع از خود در برابر اتهامات انتسابی

دفاع از اتهام انتسابی

زمانیکه شما مظنون به ارتکاب جرمی می شوید پس از دریافت احضاریه باید به دادگاه بروید تا در برابر اتهامات از خود دفاع کنید. متهم می تواند در خصوص اتهامی که به او نسبت داده شده است از خود دفاع کند.

زمانیکه که اتهامی به شما نسبت داده می شود و نزد مقام قضایی احضار می شوید این حق را دارید با ارائه شواهد در دادگاه از خود رفع اتهام نمایید.

این کار بهتر است که توسط وکیل شما صورت گیرد. زیرا دفاع یک کار تخصصی است که برای پیشبرد صحیح فرایند دفاع بهتر است که وکلا مداخله داشته باشند.

به شواهد و دلایلی که متهم در دفاع از خود در جهت اثبات عدم ارتکاب جرم در دادگاه مطرح می‌کند در اصطلاح دفاع از اتهام انتسابی می‌گویند.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

همچنین توصیه می شود برای دفاع به وکیل مراجعه نمایید و در صورت عدم توانایی مالی پس از دادخواست اعسار و اثبات عدم تمکن مالی شما، دادگاه برای شما وکیل تعیین می نماید.

دفاع از اتهام انتسابی چیست؟دفاع از خود در برابر اتهامات انتسابی

نمونه دفاع از اتهام انتسابی

ریاست محترم بازپرسی شعبه اول دادسرای ..

سلام علیکم

احتراماً عطف به پرونده کلاسه .. مطروحه در آن شعبه محترم در خصوص احضاریه به شماره .. به استحضار می‌رساند.

  1. در خصوص اتهامات کلاهبرداری، خیانت در امانت، سو استفاده از تقلب قرار منع تعقیب به تاریخ صادر شده و قرار صادره قطعی شده است. اما در خصوص اتهام جعل و استفاده از سند مجهول با وجود همکاری موکل و نظریه کارشناسی مضبوط در پرونده متأسفانه با فریب کاری شاکی اظهارات خلاف واقع در گزارش ضابطین دادگستری و اداره آگاهی قید شده که با مراجعت و ارائه نظریه کارشناسی موضوع روشن شد.
  2. تنها اتهامی که قرار منع تعقیب نسبت به آن مورد تأیید قرار نگرفت «تحصیل مال از طریق نامشروع» چرا که دادیار اظهار نظر معتقد به انجام تحقیقات بیشتر بوده پرونده به کارشناسی ارجاع و النهایه طی اظهار نظرهای متعدد در صفحات ۷،۸ و۹ نظریه کارشناس صریحاً اعلام نموده است که اختلاف مالی و حسابرسی بوده و ادعای تحصیل مال یا چک بدون مجوز شاکی پرونده فاقد دلایل و مدارک می‌باشد. بالعکس تمامی دریافتی ها و پرداختی ها طی اسناد مالی محاسبه و هر ساله توسط شاکی با متشکی عنه تسویه می‌شده است.
  3. با وجود ارائه صورت جلسه مورخ .. کارشناس به آن توجهی نکرده و جالب تر اینکه شاکی پرونده لیست چک هایی را ارائه نموده و ادعا کرده است اصل آنها را نگرفته در حالی که هم در این صورت مجلس هم در اسناد متعدد و حتی در جلسه با کارشناس حسابداری (که این موضوع) دیگر به صرایح به دریافت اصل چک اقرار نموده و همچنین در مقابل دریافت چک ها رسید داده و این رسیدها در دفتر کار موکل بوده هرچند تمامی آنها را معدوم نموده تا ادعاهایی واهی خود را ثابت کند لیکن خوشبختانه چهار فقره رسید در خصوص چک ها دست موکل بوده که نشان از تحویل آنها به خانم ..(شاکی) است.
  4. بخش مهمی از اصل اسناد و قرارداد ها و مدارکی بدلیل قطع همکاری مشارکتی یک جانبه خانم.. با موکل و تصرف اسناد موجود در دفتر از تاریخ .. در دفتر دانشگاه مانده و طبق سلیقه ایشان صرفا جهت ایراد اتهام واهی وجود آنها کتمان می گردد تا باعث ابهام مقام قضایی شود این موضوع طبق اظهارنامه .. مورخ.. به کلیه اعضای هیئت موسس به نشانی همان موقع موسسه (تا اسفند.. موسسه در نشانی.. مستقر بوده است) قانوناً و رسماً ابلاغ شده است.
  5. شاهد معرفی شده (آقای..) از سوی شاکی در استخدام ایشان بوده و هست و احتمالا با ترس از اخراج از محل کار تحت فشار قرار گرفتند ضمن آنکه سابقه نامبرده به جهت استعمال مواد مخدر از نوع شیشه و حمل آن نشان از نوع تفکر نام برده دارد و نیز نامبرده از سال .. در مجموعه مشغول شده و عملاً در هنگام تمدید قرارداد حضور نداشته است.
  6. طبق نظریه کارشناسی موسسه آموزش عالی.. فاقد هرگونه سیستم و سازمان حسابرسی و حسابداری رسمی بوده و ثبت و ضبط عملیات مالی همانطور که در گزارش کارشناسی آمده بدون وجود آیین نامه مشخص و رسمی با دستورات شفاهی خانم .. کنترل میشده و هر ترم مبالغ نقدی دانشجویان مستقیما به حساب .. نزد بانک..شعبه … به نام خانم .. واریز میشده (حساب شخصی است و هیچکدام از موسسین مجوز افتتاح حساب را ندادند و هیچ حساب دو امضا برای موسسه وجود نداشته است) و چک های دانشجویان همگی در سامانه ثبت می گردید و تحویل خانم ……… میشد که ایشان پس از وصول آنها را به حساب‌های مختلف خودشان یا خانم …………. واریز می کردند که غیر از حساب اصلی دانشگاه بوده و در واقع بخشی از وجه این چک ها معمولا به دستور ایشان پس از وصول به حساب خانم …………. تا به تشخیص خانم ………… استفاده شود. اما اسناد پرداختی آن جهت جرم جلوه دادن این گردش از سوی خانم ……….. کتمان می شود تا با ایراد اتهام کیفری آقای ………….. را از پیگیری حق و حقوق خود نسبت به سهم الشرکه منصرف سازند.
  7. بررسی حساب های موسسه از سال ………. برای تعیین مبلغ حق الشرکه آقای …….. در هر نیمسال تحصیلی مطابق صورتجلسه پیوستی فی ما بین (که اصل آن در دفتر موجود بوده و کتمان می شود) در پایان هر نیمسال تحصیلی انجام می شد، فیش و چک های دانشجویان ثبت شده در سیستم شهریه با ریز مبالغ واریزی به حساب ……….. کنترل می گردید که البته از سال ………….. به بعد ایشان هربار به دلایلی از ارائه ریز حساب تفره می رفتند و جمع کل را کنترل می کردند (چون چک های دانشجویان را تحویل گرفته و پس از نقد کردن به حساب موسسه واریز نمی کردند بلکه صرف هزینه های دیگر می شد و اینکه در بعضی از فیش های مورد ادعای ایشان مشاهده می کنید که از حساب هایی غیر از حساب های موسسه به حساب خانم ………. واریز شده است که بخشی از مبالغ واریزی به حساب خانم ………. از محل وصول همین چکها بوده که خانم …………. هم اذعان کردند و این خود نشان می دهد رویه عمومی در موسسه آموزش عالی ……….. به همین شکل بوده است اما حالا سعی دارند با ارائه اطلاعات مبهم و غلط اتهام واهی وارد کنند و تا جلوی رسیدگی به حق قانونی آقای ………… گرفته شود)
  8. در خصوص دریافت نقدی: همانطور که در اظهارات آقای ……. – خانم ………… – آقای ….. و آقای ………. نزد کارشناس محترم پرونده آمده است و بار ها در طی گردش کار پرونده عنوان شده است در بعضی مواقع سیستم شهریه با اشکال مواجه می‌شد که در آن زمان جهت حل مشکل دانشجویان دریافت و الباقی شهریه به صورت نقدی صورت می‌پذیرفت. و در دفتری ثبت میگشت تا ثبت سیستم شهریه شود و به محض ثبت در سیستم شهریه از بدهی دانشجو کسر میگردید تا دانشجویان بتوانند نسبت به ثبت نام ترم انتخاب واحد یا کارت آزمون اقدام کنند لذا در صورت عدم ثبت دانشجویان در همان موقع بدهکار فرض شده و نمی‌توانستند به امور خود رسیدگی نمایند که قطعا باعث شکایت آنها می‌شد در حالی که هیچگونه شکایتی تا زمان حضور آقای …. در موسسه در وزارت علوم ثبت نگردیده است و این خود نشان از حسن مدیریت ایشان و خانم ………. دارد لازم به ذکر است که به اصرار آقای ……… دستگاه پوز جهت دریافت شهریه نقدی دانشجویان برای حساب موسسه تهیه گردید که البته گاهاً توسط خانم ……… جهت جلوگیری از ثبت تراکنش و پرداخت مالیات جمع آوری می‌شد و حتی پس از اعتراض خانم …… مبنی بر تداخل حساب در صورت عدم استفاده از پوز در دفتر جداگانه ای دریافت ها فهرست شود تا بتوانند رسیدگی کنند.
  9. خانم .. مسئول امور مالی اداری و آموزشی بوده است به همین دلیل همانطور که در نظریه کارشناسی نیز قید شده است چک های دانشجویان را تحویل می گرفته و پس از ثبت در سامانه شهریه آنها را دسته بندی شده به خانم … تحویل می‌نموده است (در همین نظریه کارشناسی اظهارات خانم .. نزد کارشناس تحویل گرفتن چک ها توسط ایشان تصریح شده است) طبیعتا به دستور خانم … پس از وصول چکها مبلغی از آن را جهت تنخواه به حساب خانم .. واریز می کردند منتهی با طرح ادعاهای خلاف واقع سعی در ایراد اتهام به آقای … و خانم …. و جلوگیری از رسیدگی حقوقی و حسابرسی موسسه دارند.
  10. کلیه دریافت ها توسط خانم … به صورت علل حساب بابت هزینه ها و حق الشرکه بوده که جهت حسابرسی نیازمند کلیه اسناد دریافتی و پرداختی از بدو تاسیس موسسه از حساب های طرفین می باشد.
  11. مطابق بند ۴ نظریه کارشناسی، کارشناس محترم اذعان به رویت مدارک پرداختی خانم.. نموده که این نشان از همکاری و ارائه مستندات کامل از سوی موکلین که در تناقض کامل با بند ۴ گزارش تکمیلی همان کارشناس دال بر عدم همکاری و ارائه مدارک می باشد لازم به ذکر است پس از درخواست کارشناس منتخب پرونده مبنی بر ارائه مدارک جهت حسابرسی تعداد ۱۰ زونکن اسناد پرداختی طبقه بندی شده به رویت ایشان رسید که ایشان تقاضای تحویل آن به دفتر خانم …………. را داشته که با توجه به سابقه نامبرده در دستکاری پرونده ها از آن خودداری شد و متعاقباً کارشناس محترم با وجود ارائه اسناد و مدارک به دفتر دادگاه پس از رویت آنها اذعان به عدم توانایی رسیدگی به مستندات ارائه شده به جهت حجیم بودن اسناد نمودند.
  12. در خصوص اخذ وام صدور نامه های معرفی به بانک و کسر از حقوق به دستور خانم.. و برای همه همکاران انجام می گرفت و ایشان کاملا در جریان بودند شاهد این مدعا آنکه برای خانم معصومه .. از پرسنل موسسه نیز به همین روش اخذ وام نزد بانک تجارت شعبه خ گاندی صورت گرفته است.
  13. همه مهر هایی که ادعا شده جعلی است به دستور خانم .. ساخته شده و در اختیار پرسنل قرار گرفته و مهرها تحویل یک فرد خاص نبوده است و حتی مستنداتی نظیر نامه پیوستی با امضای خانم.. با همان مهرهای ادعا شده وجود دارد که نشان می دهد ایشان هم از همان مهر ها استفاده می کردند و نیز تمام مدارک تحصیلی و گواهی های صادر شده از موسسه نیز ممهور به همان مهر ها می باشد که قابل استعلام است.
  14. در خصوص شماره نامه صورتجلسه حق الشرکه آقای… با کپی یک صفحه از دفتر اندیکاتور ثبت گواهی آموزشی مدعی شده اند شماره نامه در اندیکاتور ثبت نشده است در حالی که همانطور که کپی اندیکاتور نشان می‌دهد در سریال گواهی ها و نامه های صادره از موسسه حرف «گ» درج می‌شد در حالی که در صورت جلسه ارائه شده حرف “ص” به معنی صورتجلسه و اسناد داخلی درج می شد که در دفتر جداگانه ای ثبت و نگهداری می شده است و ایشان جهت پایمال کردن حق موکلین و درست جلوه دادن اتهامات واهی خود برای جلوگیری از حسابرسی حقوقی از ارائه آن اندیکاتور خودداری نموده و وجود آنرا کتمان می کنند.

علی هذا نظر به توضیحات معروضه

  • اولاً: تمام اختلافات حاصله فی ما بین موکلین با شاکی مربوط به حساب ها و هزینه های فی ما بین می‌باشد.
  • ثانیاً: هیچ مهر و امضاء توسط موکلین یا کارمندان جعل نشده (نظریه کارشناسی)
  • ثالثاً: هیچ مبلغی توسط موکل ردیف دوم (خانم ………….) به صورت نامشروع تحصیل نشده بلکه به اقتضای سمت خود تنخواه گردان موسسه بوده است.
  • رابعاً: ادعای عدم ارائه مدارک جهت بررسی از سوی کارشناسی کذب محض بود چرا که موکلین تمامی اسناد و مدارک مالی را به کارشناس ارائه دادند لیکن ایشان حاضر به بررسی آنها نشد و همچنین با توجه به تناقضات متعدد در نظریه اصلی با تکمیلی تقاضای هیئت کارشناسی شده که با وجود ارجاع امر به هیئت کارشناسی مجدداً جلسه رسیدگی بدون نظریه هیئت کارشناسی تعیین گردیده است.

بنابراین از محضر بازپرسی محترم تقاضای صدور قرار منع تعقیب مورد استدعاست.

دفاع از اتهام انتسابی چیست؟دفاع از خود در برابر اتهامات انتسابی

نتیجه گیری

اتهام انتسابی به معنی نسبت دادن جرم به فرد است. زمانیکه از شما شکایت می شود اینکار توسط مقام قضایی انجام می شود. در مرحله اول مقام قضایی ادله و مدارک جرم را جمع آوری می نماید و سپس فردی که از او شکایت شده را احضار می کند یا در شرایط خاص بازداشت می کند.

این مقام موظف است به متهم تفهیم اتهام کند. یعنی عنوان مجرمانه جرم، علت انتساب اتهام به وی، همراه با ادله را به وی ارائه و توضیح دهد.

متهین دارای حقوقی هستند که از جمله آن حق داشتن وکیل، تفهیم اتهام، حق سکوت، ممنوعیت اقرار اجباری است.

سپس بعد از اینکه این حقوق مشخص و به متهم توضیح داده شد وی می تواند پس از احضار در دادگاه از اتهامی که به وی نسبت داده شده است به همراه مستندات، مدارک یا شهود دفاع نماید.

همچنین او می تواند برای دفاع به وکیل مراجعه نماید یا از در صورت عدم توانایی مالی پس از اثبات عدم تمکن مالی وی نزد دادگاه، تقاضای وکیل تسخیری کند.

لازم به ذکر است، متهمین در صورت آگاهی به حقوق خود و استفاده از وکیل می توانند فرایند رسیدگی را به طور صحیح و سریع تر طی نمایند.

برای مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع گواهينامه ليفتراک و شرايط دريافت آن

سوالات متداول

در مرحله دادسرا تشخیص اتهام انتسابی حسب مورد با بازپرس، دادیار یا دادستان خواهد بود. در صورت اختلاف بین آن ها، دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد، اختلاف را حل و فصل می نماید.

بله، ممکن است در دادگاه به تشخیص قاضی این عنوان تغییر نماید.

خیر، تنها تشریح و توضیح حادثه کفایت می کند. تعیین عنوان اتهامی تنها وظیفه مقام قضایی است.

در تفهیم اتهام عنوان اتهام (عنوان قانونی جرم) گفته می شود و در خصوص آن توضیح داده می شود، علت انتساب اتهام و ادله و مدارکی که باعث انتساب این اتهام شده به متهم ارائه می شود.

x (x)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
89 نظرات
  1. حجت اله می گوید

    سلام خانمی که در طبقه بالای ما ساکن بود و از همسرش ۳ سال پیش جدا شده هفته پیش رفته دادسرا شکایت کرده و تهمت تجاوز به یک دختر ۷،۸ ساله و پسر ۳ ساله اش را در سه سال پیش به پسر من که الان ۲۲ سالش و دختر ۱۰، ۱۱ ساله هست زده .ساعت ۷صبح سه‌شنبه پیش ۳ نفر ریختن داخل خانه و پسرم را کنار تختش از خواب بیدار کرده دستبند زده و با خود به اداره آگاهی شاپور برده در آگاهی شاپور از تحت شکنجه شوکر و تنبیه بدنی حتی بصورت لخت در فریزر قرار دادند تا از او اعتراف گرفته به دادسرای کیفری یک آورده در آنجا با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیونی به زندان رجایی شهر بردند بعداً با.مادرش در تماسی که داشتم التماس کردیم که گذشت کند. وبا توجه به اینکه اصلا متوجه نبودیم که چه شده فقط می‌گفت تجاوز کرده و باید اعدام شود.حالا در تلفن به ما میگفت که در پزشک قانونی رفته و دخترم سالم است اما نظرش همان اشد مجازات هست البته نمی‌دانیم نظریه پزشک قانونی چیه و ایشون داره مارو فریب میده یانه پسرم با اینکه به همشون هم هنگام بازداشت و هم در دادگاه وکلا خودشان هم می‌دانستند که مشکل قلبی داره و دو دریچه قلبش گشاد هست .الان داره دیونه میشه در اداره آگاهی در برگشت به دلیل شدت فشار زیاد به قلبش بیهوش شده بود که با آمپول مخصوص بهوش آورده بودنش الان غذا نمیخوره بسیار لاغر شده دکتر بردمش میگه استرس زیاد باعث گشادی بیشتر دریچه قلبش شده.چه کنم واقعا موندم.کی میتونه کمکم کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام موضوع نیاز به مداخله وکیل دارد

  2. محمد می گوید

    سلام من از یکی طلب داشتم وقتی ادعای حقم رو کردم باهم حرفمون شد ک مادرش از طبقه بالا بافحش و تهدید به من فحاشی کرد الانم ازم شکایت کرده ک پسرش راکتک زدم و اورا تهدید باچاقو کردم الانم پزشک قانونی برایش دیه بریده من شهود داشتم ک بهش نزدم ولی اونارو بردم شهودی دادن الانم ابلاغیه برام اومده ک برای دفاع از اتهام انتسابی برم دادگاه راهنماییم کنین ممنون

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بایستی ثابت کنند شما این کارو کردین

  3. م می گوید

    سلام یک سال پیش از یکی از رفیق های بنده در جاده با مواد مخدر گیر میکند و موقع گرفتن یک مدل حرف میزند و بعد از مدتی حرفی دیگه میزند و الان اسم منو اورده و تهمت زده که این اقا منو اجیر کرده و مالک تریاک این آقاست…من ۲۷ سال سن دارم و او حدودا ۶۰ به بالایه….و من او را نه اولین بار به اون مکان بردم و نه از دست من گرفته مواد رو….الان میگه هم این اقا جاسازی رو یادم داده هم خودش تحویلم داده و هم برای طلبی که ازم داشته اجیرم کرده…..و اولین باری که توسط بازپرس گفتگو کردم حرف اولم این بود که بروید به محل من اگر یک نفر گفت این اقا خلاف کاره حرف شما صحیح یعنی خودم این حرف رو زدم.و الان تحقیق گفتن این اقا خرید فروش میکنه و من اگه خاطر جم نبودم که به زبان نمی اوردم….ناگفته نماند محلمون خبردار شدن از این داستان و شبی وارد سوپر مارکت محله شدم حالم هم خراب بود و ازم سوال کرد عمو پرونده ات تموم شد و من حرف دلمو خالی کردم گفتم این طور گفتن ….تعجب کرد و گفت:::تا هر جایی بگی ما می آییم من و خیاطی پایین تر مون و آرایشگر محله از ما سه نفر تحقیق کردن و ما هر چه در حقیقت بوده عنوان کردیم و در ضمن تحقیق محل مگه از چند نفر به عمل می آید الان در حال حاضر ۳ نفر حاضر بازر هستن که سوگند میخورند و تا همه جا گفتن هستیم باهات نباید ناحقی باشه …..مگه از کل شهر مگه از تک تک افراد سوال میشه نه ته ته از دو الی سه نفر در محل ……ضمنا گذشته در سن و سال کمی که داشتم زندگی اعتیادی تلخی رو تجربه کردم ولی پول کثیف هنوز داخل جیبم نکردم و سر سفره خونه ام نبرده ام در صورتی که از اعتیادم همون اول هم بازگو کردم در دادگاه..‌‌.اعتیاد جرم نیست که بلکه یک بیماریست……الانم حالم خیلی خیلی خرابه ممنون از کمک تون …….سن سالی ندارم تجربه و سابقه این داستان ها رو هم نداشتم ……از راهنمایی تون خیلی خیلی سپاسگذارم …….بنده دارای یک فرزند دختر هم میباشم 💔💔💔….😘😘😘…❤❤❤

  4. علی می گوید

    بنده مدیر مالی یک شرکت بودم که در سال ۹۵ استعفا داده ام اخیرا فروشنده مواد اولیه شرکت را دستگیر کردن که بصورت شبکه ایی و با دادن رشوه به آزمایشگاه و مامور خرید محصول بی کیفیت خود را به شرکت می‌فروخته. این فروشنده صرفا در پایان سال و بعنوان عیدی یک سکه به اینجانب پرداخت کرده .بدون آنکه بنده از روابط ایشون با سایر واحدها و تبانی ایشان مطلع بوده باشم . دادگاه در حال حاضر احضاریه ایی برای بنده به اتهام انتسابی رشوه صادر کرده است. با اینکه بنده در تحقیق اولیه توسط ضابطین (اداره اطلاعات) بصورت مکتوب اعلام‌نمودم که ایشان در طی دو سال گذشته و صرفا در پایان سال بعنوان عیدی یک سکه میداده. سوال بنده اینستکه با وجود بی اطلاعی بنده از ارتباطات فوق آیا واقعا جرمی متوجه بنده میباشد .و با توجه به احضاریه ارسالی از دادگاه چه اقدامی باید انجام دهم. از پاسخ شما سپاسگزارم

  5. علی رسولی می گوید

    دادسرا درباره درگیری کوی ،ظرف ۵ روز خواهان دفاع از اتهام انتسابی نموده ،درحالی که فرزندم درگیری نداشته ،از اوخواسته نفرات را معرفی کند ادهم قبول نکرده ،شاکی از ما شکایت واز پزشک قانونی ۴۱روز طول درمان گرفته

  6. زهرا کندری می گوید

    سلام خسته نباشید خواهرشوهر من با همسایه خود دعوا کرده و زنه هنگامی ک خواهر شوهرم از سرکار میومده با پسرش گرفتن زدنش ما رفتیم در خونش ک ببینم چرا گرفتن زدن الان شاکی شده فردا میخایم بریم دادگاه برای دفاع انتساب آیا میتونن بازداشت کنن؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دفاع حساب نمیشه بله انتقام میباشد میتوانید درخواست دیه وضرب وجرح شکایت نمایید

  7. مهرآسا می گوید

    سلام ، خواهرم در عین اینکه متاهل هست با کسی دوست شده و اینموضوع رو به من گفت و من به شدت مخالفت کردم و بهش تذکر دادم . حالا رفته ازم شکایت کرده بعنوان اتهام انتسابی ، این یعنی چی ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتواندبابت افترا شکایت نمایدومجازاتش اگراثبات شود فقط جریمه هست.

  8. محمد می گوید

    سلام بنده تو اینستا مزاحم یکی شدم تهمت زدم با یکی رابطع داشته یعدش معذرت خواهی کردم تلفنی الان برام برگه اومده دفاع از حکم انتصابی مجازاتش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :شما به جرم قذف تحت تعقیب قرار می گیریدومجازات ان اگرشاکی گذشت نکند ۸۰ضربه شلاق است.

  9. محمد می گوید

    سلام ببخشید پیامی برام اومده نوشته شده در خصوصه شکایت عسکری علیه شما مبنی بر تهدید در مهلت مقرر فوق جهت دفاع از ااتهام انتسابی به این شعبه حاضر شوید یعنی چه حکم چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از شما شکایت شده جهت دفاع باید به شعبه دادگاه بروید.

  10. مجتبی ابراهیمی می گوید

    سلام
    ازم به دلیل جعل سند و دزدی شکایت کردن، الان برام ابلاغیه اومده دفاع ازحکم انتسابی.
    درحالی که نه دزدی کردم و نه جعل

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید براساس اتهامات وارده از دادگاه بخواهید تا از طرف مقابل درخواست ادله قطعیه بخواهد در صورت عدم اثبات و ارایه مدارک شما تبرعه خواهید شد.

  11. Mohsen می گوید

    سلام من بایک دختراشناشدم قصدم ازدواج بودحتی بهش چپ نگاه نکردم کلابیست دیقه دیدمش ازم به جرم توهین تهدیدافتراع ونشراکاذیب شکایت کرده هیچ مدرکیم نداره فقط اذیتم میکنن الانم واسه برادرم اتهام انتصابی ابلاغیه اومده یه همچین چیزی دقیق نمیدونم چکارکنم لطفاجواب بدین اواره شدم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر هیچ مدرکی نباشد شما تبرعه می شوید.

  12. مجید می گوید

    سلام من زنگ زدم ب برادرم بخاطر ماله ارثی ک ازمون برده و الان ۵ ماهه بیکارم کرده ب او فهاشی کردم و تهدید ک چرا بردی حالا ازم شکایت کرده از روی فایله صوتی ک من بهش زنگ زدم چه اتفاقی میوفته اخر پرونده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بایک وکیل مشاورت نمایید.

  13. مریم می گوید

    سلام شوهر من تو بیمارستان کار می‌کنه درحال جابجایی مریض طلاش که پرستار قبلی درآورده بوده و آن را برنداشته بود گم شده الان شوهر من تهمت دزدی زده اند واز آن شکایت کرده‌اند و به دادگاه کشیده شده والان ابلاغیه اومده به عنوان اتهام انتسابی میخواستم بپرسم میشه الکی کسی را متهم کرد ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورت اثبات این مورد که همسرتان جرمی مرتکب نشده و سوء نیت شاکی می توانید اعاده حیثیت نمایید. شخصی که به دلیل طرح شکایت واهی از او، دچار هتک حیثیت و بی‌آبرویی شده است، می‌تواند در صورت وجود شرایط لازم، با طرح شکایت به دادگاه، از افترا زننده شکایت کند.

  14. محمدی می گوید

    سلام : من در زمانی که پدرم در قید حیات بود چون سواد نداشت من به عنوان پسر بزرگتر خانواده و امین پدرم‌ کلیه کارهای پدرم اعم از کارهای ساختمانی و اداری و غیره بدون وکالتنامه انجام میدادم از همان‌ساختمان که داخلش مستاجر بود با امضای اجاره نامه پدرم که بعد از اتمام اجاره نامه با اذن و اجازه پدرم پول پیش مستاجر رو از جیب خودم تسویه کردم و به جاش مستاجر دیگری گذاشتم و پول خود را برداشتم با نمونه امضای پدرم و اثر انگشت خودم اجاره نامه رو با هماهنگی املاک با پدرم امضاء کردم که در زمانی که پدرم در قید حیات بود مشکلی نداشتیم که چن ماه بعد از فوت پدرم یکی از خواهرام‌با شوهر بیکارشون بعد از فوت پدرم از من به عنوان جعل شکایت کردن .
    همه شاهد و مدارک موجود میباشد
    لطفا جواب و راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اگر دارای سند و مدرک مثبت سمت وکالت هستید مشکلی وجود ندارد.

  15. نصرت الله می گوید

    سلام جرم مزاحمت تلفنی چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در مزاحمت تلفنی افراد بوسیله بهره گیری از وسایل مخابراتی به آزار و اذیت فرد مقابل اقدام می نمایند و یا با اشغال کردن گوشی آسایش را از افراد سلب می نمایند. جهت کسب اطلاعات دقیق تر و اینکه چه مرجعی صلاحیت رسیدگی به این جرم را دارد از وکلای متخصص ما در این زمینه کمک بگیرید.

  16. ترنم می گوید

    باسلام.
    طی یک اختلاف خانوادگی همسر بنده دسته چک مرا از منزل مشترک ربوده ، امضاء بنده را ذیل یک فقره چک جعل کرده و در وجه خودش چک صادر کرده به مبلغ سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان. بعد از برگشت زدن چک در شعبه از طریق اداره اجرائیه نسبت به توقیف اموال بنده (ملک مسکونی، حساب بانکی و خط تلفن) اقدام نموده. اما بعد از گذشت دو ماه نسبت به رفع توقیف اموال و بستن پرونده اجرائیه اقدام نمود و اموال مرا آزاد کرد.
    از ایشان به جرم سرقت، جعل و استفاده از سند مجعول شکایت کیفری کردم. نظر کارشناس دادگستری مبنی بر عدم تطبیق امضا ء بنده واصل شد و در حال حاضر دادگاه مرجع پرونده را برای نیابت قضایی به دادگاه شهرستانی که چک موصوف برگشت خورده ارسال نموده است.
    سوال بنده این است :
    ۱- مدت زمان دادرسی این پرونده چقدر طول خواهد کشید؟
    ۲- نهایتا برای همسر بنده چه حکمی متصور است ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      یکی از مصادیق جرم کلاهبرداری جرم جعل محسوب می شود که چک و از جمله امضای آن مانند هر سند رسمی دیگری اگر مورد جعل واقع شود، مرتکب این کار مجرم شناخته شده و براساس قانون مجازات هایی از قبیل ۶ تا ۲ سال حبس ، ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی و غیره را در پی دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص این جرم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید.

  17. وهاب می گوید

    سلام مدتی است زنم را ترک کرده ام به خاطر یه سری اختلافات و دوتا دختر دارم ازدواج مجدد کردم ماه به ماه مبلغی به حساب زنم میریختم ولی کارت بانکیش رو مسدود کرد والان ابلاغیه اومده برام ترک انفاق نمیتونم به شهرم برگردم برم دادگاه ممکنه کمکم کنید چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      طبق قانون مدنی هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت خودداری کند مستحق نفقه نمی باشد.

  18. جمشیدی می گوید

    سلام وقت شمابخیر.بنده ازکسی پول قرض کردم وبه ایشان سفته دادم.حالاایشان دردادسرای کارکنان دولت ازبنده به جرم کلاهبرداری شکایت کردن این درحالی هست که اصلان بنده کارمنددولت نیستم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید شما نیز به جرم افترا از این شخص شکایت نمایید.

  19. R.SH می گوید

    سلام یک نفر سال۹۹ بهم چندین جمیل و رمزاشونو داد گفت وارد و از بازی های رو جیمیلا استفاده کن منم فقط بازی میکردم و وارد چیزای شخصی داخل رسانه های دیگش نشدم بعد گذشت یک سال از من شکایت کرده وبرام ابلاغیه اومده گفته شده دفاع از اتهام انتسابی میخواستم ببینم این بلایی که گریبانم شده چطوری رفع میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل مشاوره نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  20. الیاس عبدالهی می گوید

    سلام
    در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ پسر ۸ ساله یکی از همسایه ها به پسر ۸ ساله من صدمه زده منم تو حیاط ساختمان بودم رفتم سراغ پسرم گفتم چی شده گفت بازم منو زد این پسره زد منم یه لحظه ناراحت شدم به پسرم گفتم زد تو هم بزن دیشو میدم.
    الان ما از او ساختمان رفتیم به یک منطقه دیگه.امروز از دادگاه یک پیام اومده به اتهام مرتکب ماده ۶۰۸ و ۶۶۹ بر الیه من چکار باید بکنم .
    ممنون میشم از راهنماییتان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید با وکیل متخخص این حوزه مشاوره نمایید۰۹۱۰۰۲۰۹۰

  21. بهمن امیدی می گوید

    دفاع ازاتهام انتسابی تهدید توهین ازدا دگاه برای من وداداشم ابلاغیه آمده وهیچ درگیری صورت نگرفته این یعنی چی حکمش چیه دادگاه ضمانت هم خاسته

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل متخصص کیفری مشاوره نمایید.

  22. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    برایم ابلاغیه اومده دفاع از اتهام انتسابی درخصوص شکایت ….علیه شما دایر بر معاونت در تخریب خودرو از طریق در اختیار قرار دادن خودرو به متهم با اینکه بنده ماشینم رو به هیچکس ندادم
    روحمم خبر نداره و برای رفع اتهام باید چکاری انجام بدهم
    پیشاپیش ممنون بابت راهنمایتون

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق همین ابلاغ به شعبه رسیدگی کننده مراجعت کرده و اثبات نمایید و دفاع کنید که ماشین شما در فلان تاریخ دست کسی نپوده است.

  23. سعید می گوید

    سلام وقت بخیر. ۷ماه پیش یکی از همکارم همسرم رو تهدید کرده بود. منم از طریق ویس بهش فوش دادم. الان طرف رفته شکایت کرده ولی من ما شاهد نداریم که همسرم رو تهدید کرده. چند روز دیگه دادگاه دارم. چکار باید کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید گفته های خودتان را اثبات نمایید تا از طریق شکایت بابت تهدید به نتیجه برسید و برای اینکار نیاز به وجود شاهد می باشد برای راهنمایی و کمک بیشتر به وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مراجعت نمایید.

  24. امیر می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    من ٣ ماه پیش در آگهی دیوار به عنوان مدیر داخلی یه شرکت لیزینگی خودرو استخدام شدم
    و الان مدیرعامل کلاهبرداری کرده و رفته پول ها هم واریز به حساب مدیرعامل میشده و نقش من فقط نظارت بر شرکت بوده و یه کارمند حقوق بگیر بودم
    الان برام دفاع انتسابی اومده
    به نظر شما تکلیفم چیه
    خیلی نگرانم

  25. امیر می گوید

    سلام برای من یه ابلاغیه اومده وارم خواسته ظرف مدت ۵روز به دفتر شعبه مراجعه کنم علتش دفاع از اتهام انتسابی..
    از کجا بفهمم جرم نسبت داده شده چیه ؟اگر حضور نیابم چه میشود؟اخه دادگاه اصفهان ومن شمالم

    1. زینالی می گوید

      سلام: این ابلاغ اشتباهی به شما اومده ولی باید به شعبه مورد نظر مراجعت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  26. زینب می گوید

    سلام جاری من از شوهرم شکایت کرده به دروغ که همسرم من رفته دم منزلش با چاقو شکایت کرده یبار پرونپه قرارمنع تعقیب خچرده دوباره یه لایحه گزاشت و وکیل گرفت…حالا ابلاغ اومده برا همسرم که بیاد دفاع از اتهام انتسابی کنه شاهد دروغی هم برده جاریم میشه راهنمایی کنید چیکارکنیم

  27. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید خانم من رفته شکایت کرده برای نفقه دادگاه برای من یک میلیون تومان تعیین کرده ولی با اعتراض که زدم الان ابلاغیه امده که ماهیانه ۷۰۰ تومان تهیین شده .ولی یه ابلاغیه دیگه امده دادسرا عمومی و انقلاب ظرف مدت ۵ روز حاظر شوید برای دفاع اتهام انتسابی .رفتم باید چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: دادگاه انقلاب به موارد خانواده رسیدگی نمی کند و باد مراجعه نمایید و علت را جویا شوید.

  28. ناشناس می گوید

    سلام برای من ابلاغیه الکترونیکی اومده اتهام انتسابی ضرب و جرح عمدی. گفتن طی ۱۰ روز باید برم پیش بازپرس. چ حکمی داره؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: دیه و جریمه به نفع دولت مجازاتش هست

  29. هادی می گوید

    سلام‌ خسته نباشید چند ماه پیش درگیری طایفه‌ای اتفاق افتاد که درآن از تفنگ شکاری استفاده شده وموجب جراحت سطحی چند نفر شده است که بنده هیچ دخالتی در آن نداشته ودر خانه خود بودم فاصله ی درگیری تا خانه ی ما هم حدود ۱ونیم کیلومتر میباشد الان بعد از گذشت چند ماه مامورین اطلاعات خونه ریختن و منو بازداشت کردن که ظاهرا یکی ازمن شکایت کرده که به اون دردرگیری تیراندازی کرده و طلب دیه می‌کند ۳ روز در بازداشت و۶روز زندان بودم الان هم باوثیقه آزاد شدم روز درگیری هم شاهد دارم که در خانه ی خود بوده ام …ممنون ازشما

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید با استناد به ان شاهدها از خودتان دفاع نمایید و تبرئه شوید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین مشاوره نمایید

  30. افشین می گوید

    سلام واسه من ی ابلاغیه اومده تصصیل مال نامشروع و یا سوه استفاده از امتیاز و تقلب و کلاهبرداری نوشته منم هیچ اطلاعی ندارم باید چه کنم

  31. افشین می گوید

    بنده یک پیامک اومده برام نوشته دفاع از اتهام انتسابی .اداری توضیح
    شکایت مینی بر تحصیل مال از طریق نامشروع یا سوه استفاده و تقلب از امتیاز و کلاهبرداری .و منم هیچ خبری ندارم اصلا باید چه کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: به احتمال زیاد اشتباها ابلاغیه برای شما اومده.

  32. مرتضی می گوید

    سلام .بنده ۵ سال ک بندر امام خنینی (خوزستان) نبودم الان برام ابلاغیه امده نوشته دعوی فلانی ب طرف بندی ک بالای برگه نوشته نوع اتهام. سرقت موستعجب ب تعذیر. طرفی هم نوشته دفاع از اتهام انتسابی.
    این یعنی چی متوجه نمیشم ۵ روز محلت دادن برم ولی نتونستم کارم ول کنم برم. یکی بگه جریان چیه تعذیر چیه . من ک نرفتم ابلاغیه دوم رو میفرستن ک برم؟ چکار بایست کنم کمک کنید دارم عقد میکنم

  33. مرتضی می گوید

    سلام برای من پیام امده ک سرقت موستعجب ب تعذیر نوع ابلاقیه دفاع از اتهام انتسابی من بزرگشده خوزستانم سربندر ولی الان ۵ سال بیشتر ک تهران زندگی میکنم و دادگاه انقلاب ماهشهر ۵ روز محلت داده بود و من نتونستم برم دارم عقد میکنم. این یعنی چی چکاری میتونم بکنم.ازم شاکی شدن ب سرقت کل عمرم سرقت پروننده نداشتم خوزستان هم ۵ سال نبودم کمک کنید لطفا ممنون میشم. تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از خودتان دفاع رفع اتهام انتسابی را نمایید تا بصورت غیابی محکوم نشوید

  34. ناشناس می گوید

    سلام
    ی نفر از من شکایت کرده مبنی بر توهین تخریب و تهدید به قتل که در کل همه حرفاش دورغه حالا برام ابلاغیه اومده دفاع از اتهام انتسابی باید برم دادیاری ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله باید برای دفاع از اتهام انتسابی اقدام به دفاع نمایید و اگر نروید ممکن است غیابا محکوم شوید

  35. مهدی جعفری می گوید

    سلام برام ابلاغیه اومده دفاع از اتهام انتسابی_تفهیم اتهام
    دعوی به طرفیت سالار حمید هادی حسام امیر مهدی محمد مبنی بر ضرب جرح عمدی و مشارکت در نزاع دسته جمعی

    نوشته به همراه ضامن

    1. زینالی می گوید

      سلام: از شما شکایت کرده و با توجه به اینکه موضوع جرم ضرب و جرح است برای جلوگیری از حبس شما باید وثیقه به عنوان ضمانت همراه خودتان داشته باشید ولی اگر صرفا از شما شکایت واهی شده باشد در این صورت در این مورد شما تبرئه خواهید شدو در این صورت شما می توانید نسبت به جرم نسبت داده شده اعاده حیثیت نمایید.

  36. آریا می گوید

    سلام،من با تهیهٔ متن پیامکهای ارسالی همسرم و شوهر خواهرم بعلاوه ۳ نفر گواه عینی (حین رابطه زنا) در دادگاه محل وقوع جرم شکایت کردم،،دادگاه نخستین در مورد زنا عدم صلاحیت به صلاحیت دادگاه کیفری یک شهرستان صادر کرد ولی بی جهت رابطهٔ دون زنا رو برائت داد،،بعد توی دادگاه کیفری ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدن،،،متهمان اعتراض ب رای زدن،،بعد دادگاه تجدید نظر استان بدون بررسی ماهوی قرار موقوفی تعقیب صادر کرد،،آخه مگه داریم؟!!! ،،میشه راهنماییم کنید الان باید چکار کنم؟ اگ لازمه بگید تا دادنامه هارو بفرستم واتساپ براتون،،،ممنون میشم کمکم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  37. ترنم می گوید

    باسلام. همسر بنده (شوهر) مدت ۲ سال است که زندگی مشترک را به طور کامل ترک کرده یعنی تمام اثاث و البسه خود را از منزل خارج کرده و یک دست نوشته گذاشته مبنی بر اینکه بعد از این تاریخ هیچ تعهدی به بنده و زندگی مشترک ندارد.
    در این مدت ۲ احضاریه براشون ارسال شده جهت بازگشت به زندگی + یک حکم دادگاه مبنی بر الزام به تهیه مسکن و اثاثیه برای بنده که اجرائیه آن هم صادر شده و ایشون اقدامی نکردن و یک حکم ملاقات ۲۴ ساعته با فرزند مشترک.
    ضمنا در حال حاضر از ایشون به جرم تهدید، توهین، افترا، فحاشی و … شکایت کردیم که پرونده در دادسرا است. و یک پرونده کیفری به جرم سرقت و جعل امضا بنده
    سوال بنده اینه با تمام این مدارک چه مراحلی لازم است برای ارائه درخواست طلاق از جانب بنده (خانم) ؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. زینالی می گوید

      سلام: با توجه به وجود شرایط عسر و حرج می توانید از همسرتان درخواست طلاق نمایید و رای اینکار نیاز به دو نفر شاهد می باشد.

  38. ملیکا محمدی می گوید

    سلام و عرض احترام،بنده متخصص اسکورت تشریفات هستم مدرک دانشگاهی دارم یکروز یه آقا اومد برای ثبت نام چون تایم بانوان بود اجازه نداشت داخل دفتر باشگاه بیاد برای همین تو حیاط باشگاه همه چی وتوضیح دادم وگفتم مدرک ما از دانشگاه صادر میشه هر سه ماه یکبار به کارآموزهای که ثبت نام وهزینه رو پرداخت کردن مدرک ارائه میده دانشگاه ،ایشون گفت خودش مربی باشگاه هست وعجله داره برای گرفتن مدرک ،شماره حساب بنده رو گرفت ومبلغ سه میلیون و دویست هزار تومان واریز کرد ومن هزینه دانشگاه رو ریختم ومدرک اومد اما کلاس آموزشی در کرج برپا نشد وکلاس ها در مازندران برگزار میشه ایشون برای آموزش وکلاس تشریف نیاوردن و اینکه مدرک ایشون آماده هست ،رفت از بنده شکایت کرده که من کلاهبرداری کردم ،قبلا به ایشون پیام داده بودم تا در کلاس ها حضور پیدا نکنه مدرک به ایشون داده نمیشه ،امروز ابلاغیه اومده که من متهم به جرم انتسابی هستم ،تو ابلاغیه ذکر شده که با ضامن معتبر یا وکیل برم ،در صورتی که کار من قانونی وزیر نظر دانشگاه هست ،ومدرک دانشگاه ایشون قانونی در دست من هست الان باید چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید بنده رو سپاسگزارم

  39. حسین می گوید

    سلام اینجانب در تاریخ ۱۹،۱،۱۴۰۰بر اثر ضرب و جرح مورد حمله قرار گرفتم وخلاصه از ناحیه ران پایم دچار نقص عضو شدم ولنگش که پزشکی قانونی ۲۲درصد زده،ومتهم هم گفته شوخی کردم،در صورتجلسه کلانتری و دادیاری،الان بعد از ۱۴ ماه برای من دفاع از اتهام انتسابی آمد،و رفتم وجواز کسب گذاشتم که متهم من از من شاکی شده که من از روی موتور به او ضربه زده ام وا ناحیه لب و گردن دچار کبودی بسیار کم شده که برگه پزشکی قانونی هم دارد،سوال من این است۱/ که چرا بعد از ۱۴ ماه برای من این ابلاغيه آمد۲/برای دادیاری واضح میباشد که این شخص اظهاراتش باهم ضد ونقیض مباشد۳/او که من را به شوخی زده طبق اقرار خودش و من را نقص عضو کرده من چطور او را زدم طوری که حتی خود او هم با اورژانس آمد بیمارستان وحتی در بیمارستان هم اقرار کرد و سالم بود،اگر لبش یا گردنش در آن روز صدمه دیده بود چرا در بیمارستان اضهار نکرد که پانسمانش کنند،آیا دادگاه به این دروغها پی نمیبرد،و۱۱۰ بعد از ۱ ساعتی که بود آمد دستگیرش کرد،لطفا راهنمایی کنید

  40. عباس علی شیبک می گوید

    سلام دوتا جوان ساعت ۱۲.۵شب جلوی گرفتند وبه بچه های خود زنگ زدم پسرم رفت وسوال کرد چرا این کار کردی گفت میخواسته وارد مجتمع بشود وپسرم گفت ۶۰سال سن دارد که ناگهان با اسپری فلفل پاشید پسرم با گرفتن اسپری فلفل از نامبرده و کشیدن دستاش به دیوار خراش افتاده نامه پزشک آورده مارا مجرم دانستند وگفتن شاهد آورده آنها یک مجتمع هستند دیه میخواهد چیکار کنم

  41. محمد می گوید

    سلام برای دفاع از اتهام انتسابی رفتم بازپرسی ازمن بابت فهاشی درگیری شکایت شده طرف دونفر شاهد سوری برده دادگاه شهادت دروغ دادن داخل اظهاراتشون یکی نوشته فهاشی کردم یکی نوشته فهاشی نمیکردم درگیری داشتم حتا منو هم تاحالا ندیدند ولی من هشت نفر شاهد دارم که اون فهاشی درگیری با من داشته زودتر از من هم شاکی شده تا مجرم نشه چطوری میتونم شاهدین خودمو ببرم دادگاه چطوری ثابت کنم شاهدان اون شهادت کذب دادن لطفا راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید در جلسه دادگاه از خودتان بر اساس شاهدان موجود دفاع نمایید

  42. جعفری می گوید

    سلام: بابت عبور کابل غیر قانونی برق از جلوی باغ مان با یکی از بستگان درگیری شد.وایشان با دو شاهد دروغین و خودزنی شکایت کرده.حالا دادیار قرار جلب به دادرسی و قرار منع تعقیب صادر کرده. چطور میتوانم ثابت کنم که همه دورغ است. شاهد من فقط همسرم است.متشکرم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توان درخواست جرح شاهد نماید

  43. سما می گوید

    سلام من بخاطراینکه عروس سابقمون زندگیمو خراب کرد سعی در خراب کردن رابطش با دوست پسرش شدم و از طریق یک پیج فیک به دوست پسرش پیام دادم که اگر خواستی با فلانی ازدواج کنی حتما تحقیقات کن چندین بار ازدواج کرده چشماتو باز کن و دوست پسرش به عروسمون گفته بود عروسمون همونجا با پیج فیک خودش بمن پیام داد و زیر فحش داد منو . این تا اینجا
    مجددا چند روز بعد یک پیج فیک به من پیام داد و جوری وانمود میکرد انگار من رو میشناسه و من مطمین بودم از طرف عروسمون هست و برای همون پیج فیک یه فیلم از عروسمون که توی پیج خودش که پیجشم باز بودگذاشته بود رو فرستادم گفتم و گفتم دیگه تو باید اینو بشناسی حتما
    منظورم اینه که عروسمون با عکسای خودش و دوست پسرش که از هم دور بودند عکساشونو میکس کرده بود و یه کلیپ درست کرده بود و توی پبج باز اینستاش گذاشنه بود
    حالا رفته ب جرم پخش و انتشار و توهین ازم شکایت کرده میخواستم ببینم پیش پلیس فتا رفته و در اورده که اون پیج فیک از طرف من بوده یا همینجوری حدس زده خواهش میکنم پاسخ بدید

  44. سبحان فرزادی می گوید

    سلام خداقوت.
    من دریک باشگاه بدنسازی به عنوان آرایشگر مشغول به کار شدم و قرار داد یک ساله بستیم اما بعد از چند ماه من منصرف شدم و اونجا رو فسخ کردم و وسایلمو تخلیه کردم اما خود صاحب باشگاه اون شب حضور نداشتن اما با اجازه قبلی از خودش تخلیه کردم اما بعد از دو شب به من زنگ زد و اتهام سرقت بهم زد و چون اونجا همه حقوق میگیرن ازش و دوستای صمیمیش هستن با دو نفر صحبت کرده که شهادت دروغ بیان بدن که مثلا دیدن که من اون وسیله رو برداشتم این در صورتیه که پول رهن منو که مساوی با قیمت همون وسیله هست رو نگه داشته و نمیده و وسایل آرایشگاهم رو هم نگهداشته و نمیده..الانم باید برم دادگاه از خودم دفاع کنم خاستم کمکم کنین که چجوری میتونم ثابت کنم ک من بیگناهم. ممنون میشم کمکم کنین خیلی حالم این روزا بده.

    1. زینالی می گوید

      سلام:میتوانید در دادسرا شاهدها را انکار نمایید و اعلام کنید که شاهدان دروغین هستند

  45. شیما می گوید

    سلام من از یک خواستگار کتک خوردم و گوشی من شکستن و تهمت و فحاشی و تهدید کردن که پیاماشون موجود شکایت کردم و الان بعد از شکایت من ایشون به عنوان توهین به اشخاص عادی ازم شکایت کردن و الان دادگاه من رو خواسته جهت دفاع از اتهام انتسابی باید چه کار کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق تنظیم یک شکواییه اقدام به شکایت نمایید

  46. امید می گوید

    سلام احضاریه دفاع ازاتهام انتسابی امده،ممانعت ازحق تخریب توهین به اشخاص عادی تهدیدبه قتل مزاحمت ملکی وقذف وقدرت نمایی باچاقووضرب وجرح عمدی ولی من شاهدومدرک فلیم ضبط شده دارم که شاکی ها به من توهین وتهدیدکردند

  47. برزگر می گوید

    مهلت حضور:۵ روز
    نوع علت حضور :دفاع از اتهام انتسابی
    مبنی بر تهدید و توهین به اشخاص عادی
    با توجه به علت حضور مندرج در این ابلاغیه به شما ابلاغ میگردد ظرف مهلت مقرر اقدام،در غیر اینصورت مطابق مقررات اتخاذ تصمیم خواهد شد.
    ضمنا وفق ماده ۱۹۰ ق.آ.د.ک میتوانید یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشید.
    ((عدم حضور جلب است))
    یعنی چی؟و باید چکار کنیم؟

  48. سامان می گوید

    سلام خسته نباشید .یکی از دوستانم برای اینکه خانواده اش را از شهر ما به یک شهر دیگر به دکتر ببرد ازم درخواست ماشین کرد اینجانب در نمایشگاه اتومبیل میباشم بهش گفتم برود وماشین را از نمایشگاه تحویل بگیرد وخودم درنمایشگاه نبودم بعداز دوروز بهم زنگ زدن وگفتن که فلان کس با ماشینتون ۴کیلو مواد مخدر از جنس شیشه حمل کرده و گفته که ماشین مال این اقاهست ومن را معرفی کرده من هیچ اطلاعی در اینباره نداشتم و بی گناه هستم چه کار باید بکنم ازش شکایت کردم بخاطر خیانت در امانت چند روز پیش مامورها اومدن به خانه اینجانب و کل خانه را بهم زدن خودروی دیگری هم که جلو درخانه ام بود انرا هم برده اند یک ابلاغیه هم برایم امده که برای دفاع از اتهام انتصابی به شعبه ۳بازپرسی بیایید الان چیکار کنم من بیگناهم از هیچ چیزی هم خبر ندارم

  49. سینا می گوید

    سلام
    ،کارفرمای بنده به من اتهام عدم دسترسی مجاز اشخاص به گذرواژه رو زده و ایمیل تغییر شماره تلفن پیج به شماره من رو ارائه داده
    در صورتی که من از اون شرکت رفتم و به عنوان مترجم فعالیت داشتم و فقط پیج های اینیستا روی سیستم بود در زمان تسویه هم همه چیز رو تحویل دادم و امضا کردم پشت قراردادم و تسویه نمودم
    پیامکی که برام فرستاده رو هم دارم که گفته بیا برای تسویه و تحویل اینیستا و این چیزها به زهرا یکی از کارمندهای اونجا .بابت عدم پرداخت بیمه و سنوات شکایت کردم و کارفرمای قبلی من هم این شکایت رو مطرح کرده.چگونه اثبات کنم.؟

  50. Sam می گوید

    سلام خسته نباشید.من فروشنده لوازم الکترونیک هستم توی فضای مجازی یکی از من خرید کرده و طرف ظاهرا مواد فروش هست و کارتش احاره ای بوده و از اون کارت پول جنس منو واریز کرده حالا قانون دنبال طرف هست و یک ماه پیش از اگاهی شهرستان با من تماس گرفتند که این مبلغ از فلان کارت به حساب شما اومده بابت چی هست کفتم قطعات الکترونیک و بعد از یک ماه برای من ابلاغیه اومده و بجز من سه نفر دیگه توی ابلاغیه هست ک احزار شدیم برای دفاع از اتهام انتسابی؟لطفا راهنمایی کنید من چیکار کنم؟تشکر

  51. انسیه می گوید

    سلام اقای وکیل ما چند وقت پیش تو خیابون با یه خانوم دعوا مون شد که اون خانوم دوربین موبایلشو به طرف ما سه نفر گرفته بود ما رفتیم پیشش که بگیم چرا از ما عکس میگیری لطف کن عکس ها رو پاک کن که قبول نکرد و یه سیلی به خاله من زد وبا هم چند سیلی و چنگ برا هم انداختیم واون رفت شکایت و پزشک قانونی درحالی که ما انجوری که پزشک قانونی زده کتک نزدیم خاله من هم چند خراشو صربه خورده بود که پزشک قانونی ثبت کردند بعد از چند جلسه به شورای حل اختلاف رفتن اون حاضر به رضایت نبود حالا از دادیاری اخطار اومده که ظرف ۵ روز مهلت دارید که در دادیاری حضور پیدا کنید به همراه داشتن ضامن معتبر برای دفاع از اتهام انتسابی صرب وجرح عمدی عدم حضور حکم جلب گرفته میشود میشه بگید چکار باید بکنیم در ضمن ما سه نفر بودیم وشکایت هم کردیم خاله من هم پزشک قانونی دارند والان اخطار برای خاه من اومده واسم من و زن دایی من هم توش اومده

  52. احسان اناری انارکی می گوید

    باسلام
    دفاع از اتهام انتسابی
    اتهام ضرب و جرح عمدی بدون برگه پزشک قانونی مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی توهین به اشخاص عادی

  53. الیاس می گوید

    سلام اگر در موعد مقرر برای اتهام انتسابی به دادگاه مراجعه نکنیم چه میشود

  54. اردشیر می گوید

    سلام از من شکایت شده به جرم کلاهبرداری حالا ابلاغیه اومده برای طرح نیابت قضایی باید تو دادگاه حضور پیدا کنم برای دفاع از اتهام انتسابی وگرنه جلبم صادر میشه در صورتی که من نه پولی گرفتم نت رسیدی هست نه فیلمی نه هیچ چیز دیگه اونا شدن دو نفر بر علیه من باید چکار کنم؟

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      گر زنی به طرفیت شوهر دادخواست طلاق غیابی بدهد و زن دلیلی محکمه پسند برای طلاق ارائه کند و شوهر علی رغم ابلاغ در دادگاه حاضر نشود، لایحه ندهد و اخطاریه دادگاه هم به او ابلاغ واقعی نشده باشد رای طلاقی که از سوی دادگاه صادر می شود غیابی است

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند