نمونه شکوائیه تعمیر و ترمیم اماکن تاریخی ـ فرهنگی ثبت شده بدون ضابطه

هر کس بدون اجازه سازمان میراث فرهنگی و بر خلاف ضوابط مصوب اعلام شده از سوی سازمان مذکور به مرمت یا تعمیر، تغییر،‌ تجدید و توسعه ابنیه یا تزئینات اماکن فرهنگی–تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی مبادرت نماید، به حبس از شش ماه تا دو سال و پرداخت‌ خسارت وارده محکوم میگردد. کلمه ی هر کس در ابتدای ماده عام است و شامل همه ی افراد حتی شخص مالک این آثار می باشد و قانونگذار بدلیل اهمیتی که این آثار دارد مرمت آن توسط مالک را حتی با حسن نیت ولی بدون رعایت ضوابط جرم انگاری کرده است. البته که موضوع این جرم حتما باید به ثبت ملی رسیده باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه تعمیر و ترمیم اماکن تاریخی ـ فرهنگی ثبت شده بدون ضابطه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: تعمیر و ترمیم اماکن تاریخی ـ فرهنگی ثبت شده بدون ضابطه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه بدون اجازه سازمان میراث فرهنگی و برخلاف ضوابط مصوب اعلام شده از سوی سازمان مذکور به تعمیر و ترمیم یک مسجد که در فهرست آثار ملی ثبت شده اقدام نموده است. حال با عنایت به ادله اینجانب که عبارت از معاینه محل و تحقیقات محلی با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری می‌باشد و با استناد به ماده ۵۶۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند