نمونه شکوائیه پیشه خود قرار دادن کلاشی

جرم کلاشی با جرم کلاهبرداری از نظر شرایط تحقق جرم بسیار به هم نزدیک هستند با این تفاوت که جرم کلاهبرداری در اختیار قرار دادن اموال به مرتکب با توسل به مانور متقلبانه است و فقط شامل اموال میشود و خدمات و امتیازات مالی تحت شمول کلاهبرداری نمیباشد. اما کلاشی  تحصیل آگاهانه وجوه یا اموال یا اسناد یا خدمات از دیگری با فریب و بدون مانور است. جرم کلاهبرداری به صرف یک بار انجام عمل محقق است لکن قانون جرم کلاشی را به طور مستقل جرم انگاری نکرده و در صورت حداقل دوبار تکرار آن را جرم دانسته.جرم کلاشی یک جرم به عادت است.

هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرا معاش نماید یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم‌ خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی بدست‌آورده است‌ مصادره خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه پیشه خود قرار دادن کلاشی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: پیشه خود قرار دادن کلاشی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه با وجود توان مالی کلاشی را پیشه خود قرار داده و از این طریق امرار معاش می‌نماید. استشهادیه اهالی محل بپیوست تقدیم حضور عالی می‌گردد. بناء علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند