دادخواست صدور حکم بر الزام به تکمیل موضوع قرارداد

طبق قانون مدنی افراد با انشا عقود به آن ها و اثاری که دارند ملزم می شوند .فرقی نمی کند که عقود،جزءعقود معین مانند بیع،صلح و…باشد یا قراردادهای نامعین در هردو صورت محترم و لازم الاجرا می باشد. در مسئولیت ناشی از قرارداد هنگامی که افراد از ایفا تعهداتی که در قرارداد آمده سرباز زنند محکمه می تواندبه کسی که تعهد به نفع او شده است اجازه دهد که خود او عمل را انجام دهد و متخلف را به تادیه مخارج آن محکوم نماید. همچنین اگر در قرارداد گرفتن خسارت درج شده یا عرف آنرا امری معقول میداند یا قانون شخص را ملزم به خسارت عدم ایفا تعهد میداند خسارت نیز قابل دریافت میباشد. همه ی موارد بالا منوط به وجود قرارداد صحیح می باشد. متخلف نیز وقتی متعهد به پرداخت خسارت می باشد که عدم انجام تعهد ناشی از حادثه خارجی که توان جلوگیری آن را ندارد نباشد. همچنین طبق قانون مدنی هنگامی که شرط انجام عملی در قرارداد امده باشد و طرف قرارداد آن را انجام ندهد اجبار می شود اگر اجبار ممکن نبود ولی توسط شخص دیگر انجام آن ممکن بود به هزینه طرف قرارداد آن شخص انجام می دهد اگر هم تمام اینها ممکن نبود خواهان حق فسخ قرارداد را دارد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست صدور حکم بر الزام به تکمیل موضوع قرارداد

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته صدور حکم بر الزام به تکمیل موضوع قرارداد مقوم به………. ریال و به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات فتوکپی مصدق: ۱. قرارداد مورخ……….۲. دلیل پرداخت ثمن ۳. استعلام ثبتی ۴. تأمین دلیل کلاسه………. شعبه………. دادگاه عمومی……….
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند

اینجانب به نشانی مذکور برابر قرارداد مورخ……….، ‌………. دانگ ………. باب آپارتمان ردیف………. صورت‌مجلس تفکیکی شماره………. جزء پلاک ثبتی………./ ………. بخش ………. را از خوانده/ خواندگان خریداری نموده و مبلغ………. ریال از بهای آن نیز پرداخت‌شده است. علی‌رغم ایفاء تعهداتم به‌عنوان خریدار، متأسفانه خوانده/ خواندگان مذکور از اجرای مفاد قرارداد امتناع نموده و در جهت تکمیل احداثی اقدامی نمی‌نماید فلذا با عنایت به‌مراتب فوق و امتناع خوانده/ خواندگان از اجرای مفاد قرارداد، صدور حکم محکومیت ایشان به تکمیل ساختمان احداثی (موضوع قرارداد مذکور) به استناد مواد ۱۰، ۲۲۰ الی ۲۲۵، ۲۳۸، ۲۳۹ و ۱۳۰۱ قانون مدنی به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند