دانلود اظهارنامه استرداد لاشه چک

اظهارنامه یکی از طرق رسمی است برای ابلاغ اظهارات راجع‌به حقوق ناشی از معاملات و تعهدات اشخاص نسبت به یکدیگر خواه مشعر بر تسلیم چیزی باشد یا نباشد است. هنگامی که دینی بر عهده شخصی ثابت شد اصل بر وجود دین است مگر اینکه شخص مدیون ادا آنرا بتواند ثابت کند مانند ارائه تراکنش بانک. چکی که برای امانت یا به عنوان تضمین انجام تعهد به شخصی سپرده شده است یا قرار بر این شده که مسترد شود نباید وصول شود. شخص میتواند در صورت تخلف امین اظهارنامه استرداد چک را در دادگاه محلی که مخاطبش حضور دارد تقدیم کند. از لحاظ کیفری نیز چنین شخصی قابل تعقیب تحت عنوان خیانت درامانت می باشد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه استرداد لاشه چک

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب

جناب آقای ……….

سلام‌علیکم

۱. به اطلاع جنابعالی می‌رساند که اینجانب ………. چک به شماره ………. بانک ………. شعبه ………. به مبلغ ………. ریال را در مورخ ………. به تاریخ ………. صادر و به شما تحویل نمودم. قرار بر این بود که در مورخ ………. وجه چک وصول گردد. بنا به درخواست و نیاز فوری شما اینجانب کل مبلغ چک را در مورخ ………. (بخشی از طریق کارت به کارت و بخش دیگر را نقداً) خدمت شما پرداخت نمودم و چون در آن زمان اصل چک جهت اعاده همراه شما نبود فرمودید لاشه چک را فوراً به اینجانب اعاده خواهید کرد.

۲. تا به امروز از تحویل لاشه چک خودداری نموده و وظیفه قانونی خود را انجام نداده‌اید. لازم است متذکر شوم چک فوق‌الذکر نزد شما امانت بوده و هر اقدامی جهت انتقال یا وصول آن مستوجب تعقیب کیفری خواهد بود. با رؤیت این اظهارنامه به حضرت‌عالی ۱۰ روز فرصت داده می‌شود لاشه چک را به دفتر اینجانب واقع در ………. تحویل نموده و رسید اخذ نمایید.

با احترام- امضاء

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. مریم اسلانی می گوید

    سلام اینجانب خانم اسلانی یه فقزه چک به شخصی بابت ضمانت تحویل دادم چون وامی به من وبخاطراقساط ازبنده سفته گرفته ولی در سفته چیزی قید نشده وحال که اقساط تمام شده از دادن سفته سرباز میزندومن شماره سفته را نیز ندارم حال من باید چکارکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما باید به طرفیت این شخص با استناد و ضمیمه کردن درخواست وام تمامی فیش های واریزی از این فرد در دادگاه حقوقی دادخواست استرداد لاشه سفته و مبنی بر اینکه چک بعدا از وصول و پرداخت مبلغ وام در دست این شخص امانت بوده از طریق دادخواست سفته را مطالبه نمایید برای راهنمایی و چگونگی تقدیم و تنظیم دادخواست از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره متنی و یا تلفنی را برای مشاوره انتخاب نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند