اظهارنامه خریدار ملک به فروشنده جهت تنظیم سند رسمی انتقال

ارسال اظهارنامه سه کاربرد مهم دارد:

  • الف) اظهارنامه وسیله‌ای برای مطالبه حق از دیگری است: افرادی که زمان مطالبه حق آن‌ها فرا رسیده باشد می‌توانند رسماً به‌وسیله اظهارنامه حق خود را از طرف مقابل درخواست نمایند درصورتی‌که طلب آن‌ها مؤجل باشد اثری بر اظهارنامه بار نخواهد شد.
  • ب) اظهارنامه وسیله‌ای برای ابلاغ اظهارات راجع‌به معاملات و تعهدات است: افرادی که بخواهند مطالبی را به‌طور رسمی به دیگری اعلام و به نحوی که بعد بتوانند ثابت کنند که آن مطالب را گفته‌اند از اظهارنامه استفاده می‌کنند خواه آن مطالب مربوط به قراردادها و تعهدات باشند یا نباشند.
  • ج) اظهارنامه وسیله‌ای برای تسلیم اموال یا اسناد و… می‌باشد: یکی از مهم‌ترین کاربردهای اظهارنامه تسلیم اموال یا اسنادی است که مخاطب از تحویل آن‌ها خودداری می‌کند

تنظیم سند رسمی جزءشروط لاینفک انتقال ملک است حتی اگر در مبایعه نامه یا قول نامه حرفی ازاین موضوع اورده نشده باشد طبق بند الف اظهارنامه وسیله ای برای مطالبه حق از دیگری می باشد.تنظیم سند رسمی که موعد انجام آن رسیده باشد حق خریدار است که از طریق اظهارنامه میتوان مطالبه کرد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

اظهارنامه خریدار ملک به فروشنده جهت تنظیم سند رسمی انتقال

مشخصات و اقامتگاه اظهارکننده موضوع اظهارنامه مشخصات و اقامتگاه مخاطب
مخاطب محترم

با سلام

احتراماً، همان‌طوری ‌که مستحضرید:

۱. نظر به این‌که جنابعالی ………. ملک موضوع پلاک فرعی ………. شماره ………. از اصلی ………. واقع ………. را به شرح مبایعه‌نامه عادی مورخ ………. به اینجانب فروخته و متعهد شده‌اید که در تاریخ ………. جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی شماره ………. حاضر شوید و در موعد مقرر از انجام تعهد خود امتناع نموده‌اید.

۲. به این وسیله به شما اخطار می‌شود که ظرف ۷ روز از تاریخ رؤیت اظهارنامه نسبت به انجام تعهد خود در خصوص تنظیم سند رسمی اقدام کنید و الا از کلیه طرق قانونی جهت استیفاء حق خود استفاده خواهم کرد. لزوماً متذکر می‌شوم که هر نوع اقدامی که نسبت به انتقال عین یا منفعت یا حقوق مربوط به ملک مورد معامله به غیر انجام دهید در حکم انتقال مال غیر بود و تعقیب کیفری دارد.

با تشکر

امضاء- تاریخ

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. امید مسعودیان می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من برج ۸ باید منزل نوساز قولنامه ای مه خریده بودم رو تحویل میگرفتم متاسفانه منزل اماده نشد برای اینکه نخام اجاره خونه بدم اسبابکسی کردم منزل جدید و از ۱۰۰ تومن مانده بدهیم ۶۰ تومن پرداخت کردم الان نه اسانسور اثنصب شده نه انشعابات اومده فروشنده میگه یا چهلتومن رو بده خونه رو تحویل بگیر یا قفل در رو عوض میکنم
    الان من میخام از این اقا شکایت کنم و ضررکرد این مدت هم ازش بگیرم کجا باید برم چکار باید کنم ممنون

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند