دانلود نمونه شکوائیه آتش زدن نباتات در مزارع و سیاه تلو

تخریب عبارت است از نابود و تلف کردن یا ایراد خسارت به صورت جزئی یا کلی به مال دیگری. مال چیزی است که شرع و عرف برا آن مابه ازا میداند واموال غیر ملموس وغیر عینی مثلا اسرار تجارتی شامل تخریب نمی باشد. یکی از مصادیق تخریب  احراق و آتش زدن است. تخریب عمدی می باشد و شامل مواردی که شخص تقصیر میکند نمی باشد. لکن تخریب ممکن است با ترک فعل نیز محقق شود. در شکوائیه زیر با توجه به غفلت صاحب سفال گندم و عدم داشتن سوء نیت در اراق موضوع از مبحث تخریب خارج است لکن طبق قانون خاص حفاظت از مراتع وجنگلها: آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع است در صورتیکه در نتیجه‌بی‌مبالاتی حریق در جنگل ایجاد شود مرتکب بحبس تأدیبی از دو ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه آتش زدن نباتات در مزارع و سیاه تلو

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: آتش زدن نباتات در مزارع و سیاه تلو

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه بدون توجه به قوانین و مقررات خاص سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور و بدون توجه به علائم و آگهی هشدار اداره منابع طبیعی در خصوص آتش نزدن سفال گندم اقدام به آتش زدن سفال گندم خویش نموده که در اثر سهل‌انگاری و بی‌مبالاتی و کوتاهی نامبرده آتش به اراضی ملی و مرتعی سرایت نموده که بر اثر این آتش‌سوزی مقدار مساحت … مترمربع از مرتع طعمه حریق گردیده که با تلاش مأمورین منابع طبیعی و کمک اهالی روستای … حریق کنترل و از گسترش آن جلوگیری شده ولی متأسفانه حریق باعث از بین رفتن و سوختن … کیلوگرم علوفه و نیز ۴۰ اصله سیاه تلو گردیده است. لذا عمل ارتکابی مشارالیه طبق ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع خلاف و جرم محسوب می‌گردد. علی‌هذا با عنایت به شرح موضوع تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند