نمونه کامل قرارداد قرض الحسنه از بانک

اگر با وجود یک قرارداد کامل و صحیح هریک از اطراف به تعهدات خود عمل ننماید، شخص متعهدله می‌تواند به راحتی در کمترین زمان ممکن اجبار متعهد را از مراجع ذی‌صلاح بخواهد. هر قرارداد کاملی، نیاز به یک سری سرفصل دارد.

  1. موضوع قرارداد که باید دقت شود که اصطلاحات و الفاظ مربوط به هر کار یا واحدهای مربوط به هر جنس، در قرارداد درست و به جا به کار رود مثلا در قراردادهای بانکی از وحد پولی ریال استفاده میگردد و باید این نکته را در نظر گرفت که در موضوع نبایداز کلمات مبهم استفاده گردد.

    مثلا: قرارداد قرض بین شخص الف و ب عنوان مبهمی می باشد.

  2. عوضین قرارداد: زمان، مکان، نحوه و چگونگی تسلیم و تسلم عوضین قرارداد و کیفیت و کمیت آن‌ها به همراه نمونه (در صورت وجود) الزاماً مشخص گردد
  3. تعیین تشریفات اجرای قرارداد: قواعد انتقال قطعی سند، انتخاب دفترخانه، تنظیم وکالت‌نامه مورد نیاز یا هر نوع تشریفات دیگر که نیازمند موعد یا محل مشخص است در قرارداد مکتوب و به طرفین قرارداد تفهیم شود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه کامل قرارداد قرض الحسنه از بانک

قرارداد شماره …. مورخ …. در این تاریخ بین بانک …. شعبه …. به نشانی …. به نمایندگی …. به‌عنوان قرض­دهنده که در این قرارداد اختصاراً بانک نامیده می‌شود از یک طرف و خانم/آقای …. فرزند آقای …. دارای شماره شناسنامه …. صادره از …. متولد …. ساکن …. که در این قرارداد اختصاراً قرض­گیرنده نامیده می‌شود از طرف دیگر می­گردد.

ماده ۱– بانک به موجب این قرارداد مبلغ …. ریال به‌عنوان قرض‌الحسنه برای …. به قرض­گیرنده پرداخت نموده و قرض­گیرنده اقرار به دریافت مبلغ مذکور نمود. قرض­گیرنده متعهد است کلیه مبلغ قرض دریافتی را به مصرف مزبور برساند.

ماده ۲- مدت بازپرداخت قرض موضوع قرارداد از تاریخ …. الی …. می­باشد.

ماده ۳- بازپرداخت قرض موضوع این قرارداد با اقساط متوالی و ماهانه از قرار هر قسط …. ریال و سررسید اولین قسط …. خواهد بود.

ماده ۴- به قرض موضوع این قرارداد …. ریال کارمزد به نفع بانک تعلق گرفته که قرض­گیرنده متعهد گردیده به ترتیب زیر آن را پرداخت نماید.

ماده ۵- تأخیر در پرداخت هریک از اقساط بیش از ده روز و تخلف قرض‌گیرنده و راهن از شرایط قرارداد موجب حال شدن دین می‌گردد و بانک حق دارد کلیه بدهی قرض­گیرنده را بابت این قرض یک­جا مطالبه و وصول یا از مورد رهن استیفاء نماید.

ماده ۶- قرض­گیرنده با امضاء این قرارداد ملتزم و متعهد گردید در صورت تأخیر در پرداخت اصل بدهی در سررسیدهای مقرر علاوه بر مبالغ تأدیه نشده که برحسب این قرارداد بر ذمه قرض­گیرنده خواهد بود نسبت به مبالغ پرداخت نشده از تاریخ تأخیر روزانه مبلغ یک ریال برای هر سه هزار ریال به بانک بپردازد، به همین منظور قرض­گیرنده ضمن این قرارداد به طور غیر قابل برگشت به بانک اختیار داد که از تاریخ سررسید اولین قسط تا تاریخ تسویه کامل اصل بدهی معادل مبلغ مورد قرارداد و جریمه تأخیر موضوع این ماده از حساب‌های قرض‌الحسنه برداشت یا به همان میزان از مورد رهن یا سایر دارایی‌های وی تملک نماید. اخذ مبلغ مقرر موضوع این ماده مانع تعقیب عملیات اجرایی برای وصول مطالبات نخواهد شد. توافق شد که هر بار بانک از وجوه دریافتی از قرض­گیرنده بدواً جریمه تأخیر تأدیه مطالبات خود را برداشت و بقیه را به حساب اصلی بدهی منظور نماید.

ماده ۷- راهن و قرض­گیرنده برای تأمین و تضمین پرداخت بدهی ناشی از این قرارداد مال/ اموال مذکور زیر را به موجب قرارداد و بانک نیز مورد رهن را پس از تصرف موقتی به موجب این قرارداد را به راهن، قرض­گیرنده سپرده تا مورد استفاده قرار دهد/ دهند. خصوصیات مورد رهن به شرح آتی خواهد بود و منافع آن قبلاً به کسی واگذار نشده است.

ماده ۸- قرض­گیرنده/ راهن قبل از تصفیه کامل بدهی ناشی از این قرارداد به تأیید بانک و فک رهن از طرف بانک بدون موافقت قبلی و کتبی بانک حق انتقال یا واگذاری با حق استرداد یا هر نوع حقی از حقوقی خود نسبت به عین یا منافع مورد رهن یا انجام هرگونه معامله را به هر صورت و تحت هر عنوان که باشد اعم از قطعی و شرطی و رهنی و صلح حقوق و اقرار وکالت و وصایت و اجاره و به طور کلی هر معامله یا هر عمل و اقدامی نسبت به انتقال یا واگذاری عین یا منافع مورد رهن نسبت به اصل یا مازاد را از خود سلب نمود. در صورتی که در مورد رهن هر ساختمان یا بنا یا تأسیسات دیگر نیز احداث شود کلاً و بدون استثناء رهینه بانک محسوب می­گردد. قرض گیرنده / راهن متعهد گردید / گردیدند از اقداماتی که باعث کاهش بهای مورد رهن باشد خودداری نماید / نمایند مادام که کلیه طلب بانک طبق تأیید بانک تصفیه نشده تمام شش دانگ مرهونه در رهن بانک باقی خواهد ماند.

ماده ۹- قرض­گیرنده / راهن متعهد گردید مورد رهن مندرج در ماده ۷ را در مقابل خطراتی که از طرف بانک تعیین می­شود نزد بیمه‌گر مورد قبول بانک و به نام و به نفع بانک و به هر مبلغ و مدتی که بانک بخواهد بیمه نموده و بیمه‌نامه را هم زمان با تاریخ امضاء آن قرارداد به بانک تسلیم نماید / نمایند. همچنین نامبرده / نامبردگان متعهد است / متعهدند نسبت به تجدید بیمه مورد رهن اقدام و بیمه‌نامه جدید را حداکثر ظرف ۱۵ روز قبل از انقضای بیمه‌نامه قبلی به بانک تسلیم نماید/ نمایند. در غیر این صورت بانک حق دارد مورد رهن را به هزینه قرض­گیرنده معادل مبلغ ارزیابی خود بیمه نماید. قرض گیرنده / راهن متعهد پرداخت هزینه بیمه می‌باشد/می­باشند و مکلف است/ مکلف‌اند به محض مطالبه به بانک بپردازد / بپردازند و در صورت عدم پرداخت بانک می‌تواند مبلغ مزبور را جز مطالبات خود منظور نماید. اقدام به بیمه از طرف بانک اختیاری است و بانک هیچ‌گونه مسئولیتی را از این لحاظ در برابر قرض­گیرنده / راهن قبول نمی‌نماید. در صورت بروز خطر یا خطراتی که مورد رهن در مقابل آن و به شرح فوق به نفع بانک بیمه شده است به میزان خسارت دریافتی که مورد توافق بین بانک و بیمه‌گر قرار گیرد قرض گیرنده/ راهن حق هرگونه ایراد و اعتراض را از خود سلب می‌نماید / می‌نمایند.

ماده ۱۰- اظهارات و تشخیص بانک نسبت به میزان مطالبات بانک و تعهدات قرض­گیرنده / راهن و همچنین نسبت به تخلف آنان معتبر بوده و مورد قبول قرض­گیرنده / راهن خواهد بود.

ماده ۱۱-کلیه هزینه‌های قانونی وصول مطالبات بانک به عهده قرض­گیرنده خواهد بود.

ماده ۱۲- چنانچه اختلافي در تفسير و اجراي هريك از مواد اين قرارداد بروز نمايد موضوع اختلاف به خانم/آقاي …. به‌عنوان داور مرضی‌الطرفین ارجاع خواهد شد و رأي داور براي طرفين قاطع و لازم‌الاجرا مي­باشد.

ماده ۱۳- چون قرض موضوع این قرارداد به درخواست قرض­گیرنده و با تعهد به اینکه از بانک دیگری مبادرت به اخذ وجهی به‌عنوان قرض‌الحسنه ننموده و از این بابت به بانک یا مؤسسه اعتباری دیگری بدهکار نمی­باشد از طرف بانک به قرض­گیرنده اعطاء شده است؛ لذا قرض­گیرنده به موجب این قرارداد قبول نمود که چنانچه خلاف اعلام و اظهار وی بر بانک مکشوف گردد علاوه بر اینکه بدهی وی بابت قرض دریافتی حال گردیده بانک حق خواهد داشت کلیه مطالبات خود را به استناد این قرارداد از طریق قانونی و صدور اجراییه و دفعتاً واحده وصول نماید.

مشخصات مورد رهن مندرج در ماده ۷ بدین شرح است:

سایر مستندات:

 پاسخ استعلامیه شماره …. ثبت منطقه

 تاریخ

      محل امضاء

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4 نظرات
  1. آرمان می گوید

    سلام عرض ادب من پولی به یکی از فامیل دادم و ایشان هم پول را کامل پس دادن (با سودش) حالا من می خواهم یه دست نوشته با ایشان بنویسم که فردا روز اعتراضی نداشته باشه یا نره دادگاه شکایت کنه چون اختلاف فامیلی پیدا کردیم و ممکنه این کارو بکنه لطفا می شه یه متن بدید که بنویسیم خیالم راحت باشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تماس بگیرید ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  2. فردین ناصرخیل می گوید

    سلام
    یک وام ازدواج مال یک شخص هست بعد از دریافت پول نصف مبلغ که صد میلیون تومان می‌باشد به عنوان شریک به من میخواهد بدهد که اقساطش هم نصف نصف هست.یه متن قرارداد محکم می‌خوام بنویسم.اون متن و میخوام

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای راهنمایی نحوه نوشتن متن قرارداد به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند