دانلود نمونه شکوائیه ممانعت از حق

هرگاه شخصی دیگری را از حقوق ارتفاق و انتفاعیش محروم نماید دعوای ممانعت از حق قابل طرح است. طبق قانون آیین دادرسی مدنی دعوای ممانعت از حق عبارت است از:‌ تقاضای کسی که رفع ممانعت از حق ارتفاق یا انتفاع خود را در ملک دیگری بخواهد. فرق ممانعت با تصرف عدوانی در این است که شخص مانع ملک را از تصرف خواهان خارج میکند ولی خوانده دعوی ممانعت صرفا مانع استفاده خواهان از حقوق قانونیش شده است. دعاوی ممانعت و مزاحمت و تصرف عدوانی با توجه به اهمیتی که دارند خارج از نوبت به عمل می آیند. و مقام قضایی دستور متوقف ماندن عملیات را تا صدور حکم قطعی خواهد داد. تصرف عدوانی جرمی مستمر است که مادامی که استیلا بر حق غیر وجود دارد جرم در حال تجدید است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه ممانعت از حق

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: ممانعت از حق

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب نسبت به ملک مشتکی‌عنه واقع در … دارای حق ارتفاق می‌باشم. متأسفانه نامبرده بدون هیچ دلیل قانونی و بدون اذن اینجانب و با اطلاع از اینکه حق متعلق به اینجانب می‌باشد، با اقداماتی از استفاده بنده از حق مزبور ممانعت می‌نماید. لازم به ذکر است که اینجانب با مراجعات بسیار و تذکرات مکرر خواستار رفع ممانعت مشارالیه شدم؛ اما هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت و مشتکی‌عنه همچنان به ممانعت خویش ادامه می‌دهد؛ فلذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

 با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
8 نظرات
  1. نادرمصطفایی می گوید

    باسلام بنده نهر کنار چمن خودم را لایروبی میکردم که شخصی مانع شده آیا پاسگاه محل میتواند بنابه شکایت اولیه فردی بیل مکانیکی رو توقیف نماید ومانع ادامه فعالیت من بشود یانه باتشکر از مطالب بسیار آموزنده جنابعالی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر منجر به ئمزاحمت وتضییع حق دیگران شوید بله میتوانند از اقام شما ممانعت بعمل اورند

  2. محمد می گوید

    سلام بنده چند ماهی است که آپارتمانی اجاره نمودم صاحبخانه دانه بدهی شارژ میباشد که از مدیر ساختمان برای پرداخت شارژ شماره کارت مربوط به ساختمان را دارد که مدیر ساختمان از این کار امتناع می‌کند حتی صاحبخانه با مراجع به دفاتر قضایی و مطرح نمودن این مشکل اظهارنامه ایی. تنظیم و پس از ابلاغ به مدیر ساختمان توسط مامور ابلاغ و گرفتن امضا از مدیر ساختمان نتیجه ایی حاصل نمیشه. حال مدیر ساختمان بدون هیچ گونه اخطار یا مراحل قانونی اقدام به قطع سیم آنتن ماهواره اینجانب و با وارد کردن خسارت از طریق قطع سیم به طور مکرر و با تکثیر متن عدم پرداخت این واحد در محل لابی ساختمان و امضاء ساکنین پایین برگه اقدام به سلب آسایش اینجانب و خانواده شده.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام درصورت عدم پرداخت هزینه های مشترک ساختمان قطع امتیازات خدماتی ساختمان جایز میباشد

  3. ناشناس می گوید

    سلام ما یک ملک پدری داریمرکه یکی از وراث بدون اجازه از وراث اقدم به زدن قفل به درب حیاط کرده وماهم هم هرچه تذکر میدیم گوش نمیکنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دادخواست رفع تصرف عدوانی طرح نمایید.

  4. پرهام پژوهنده می گوید

    سلام وقت عالی بخیر
    یه سوال داشتم خدمت شما.بنده یه زمین کشاورزی ۳۰۰۰هزار متری شالی زار در شمال داریم .عمه ی بنده ۵۰۰۰متر و عمویم هم۲۰۰۰مترانجا زمین دارن. که اول زمین عمه و بعد عمو وپشت زمین عمو زمین بنده هستش که قدیم الایام بنده برای کشت زمین از یه راه باریک برای زمینم بوده عبور میکردم وتراکتورهم از داخل زمین عموم وعمه ام میبردم سر زمینم تراکتور میزدم.حالا عمه و عمویم اون راه باریک رو از زمین خودشون عریض گردن به مساحت ۴متر الان که میخواهم تراکتور ببرم سر زمینم ممانعت میکنند ومیگن تو باید پول زمینم که راه عبور را پهن کرده ام به نرخ روز به ما بدی تا بتونی از اینجا عبور کنی؟ لطفا راهنمایید کنید.من از قدیم از اونجا عبور میکردم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توانند مانع از عبور شما شوند و شما باید به طرفیت اون افراد دعوای ممانعت از حق طرح نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند