نمونه شکوائیه کیف زنی

هر کس مرتکب ربودن مال دیگری از طریق کیف‌زنی – جیب‌بری و امثال آن شود به حبس از یک تا پنج سال و تا (۷۴) ضربه شلاق ‌محکوم خواهد شد.کیف زنی و جیب بری در قانون مجازات تحت عنوان خاصی جرم انگاری شده است و مشمول مجازات سرقت نمی شوند.کیف قاپی معادل استیلاب در فقه اسلامی است و مستلب که فاعل استیلاب می باشد،کسیست که مال را عملا و آشکارا از غیر حرز،میرباید.یک نوع خاصی از سرقت است که حتما وسائل باید همراه فرد باشد تا مشمول کیف زنی گردد.مثلا عینک از چشم یا ساعت از مچ دست.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه کیف زنی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: کیف زنی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنهم راکبین موتورسیکلت … به شماره پلاک … هنگامی که اینجانب به همراه دوستم از دانشگاه به سمت منزل، در خیابان … پیاده در حال حرکت بودیم، کیف پول مرا به‌سرعت از دستانم کشیدند. بنده به شدت زمین خوردم و با حمله دوستم آقای … به سمت راکبین موتورسیکلت مشارالیهم پا به فرار گذاشته و صحنه وقوع جرم را ترک نمودند. بناء علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۶۵۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبردگان را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند