دانلود نمونه قرارداد بازیگری

طبق ماده ۱۸۳ قانون مدنی: عقد عبارت است ازاینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. عقد در یک تقسیم بندی به عقد لازم و جائز ولازم، خیاری، منجز و معلق تقسیم می گردد. عقد لازم عقدیست که هیچکدام از طرفین حق فسخ آنرا ندارند. عقد جائز آن است که هر یک از طرفین بتواند هر وقتی بخواهد آنرا فسخ کند. عقود در یک تقسیم بندی دیگر به عقود معین ونامعین تقسیم می شوند. عقود معین شامل تمام عقد هایی است که نام آن در قانون مدنی آمده است مانند رهن، صلح، اجاره و … عقود نامعین قرارداد هایی است که طرفین با اراده خود آن را انشا میکنند و شامل هیچکدام از عقود احصاء شده در قانون نمی باشد مانند عقد بازیگری. این توافقات نافذند تا زمانیکه مخالف صریح قانون نباشند.
قانون مدنی در ماده ۱۰ آورده است: قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه قرارداد بازیگری

در مورخ …… در نشانی: …… قرارداد به شرح ذیل فی‌مابین …… فرزند …… شماره شناسنامه: …… با کد ملی: …… به نشانی: …… به شماره تلفن: ……  که در این توافقنامه «بازیگر» نامیده می‌شود از یک‌سو و …… فرزند: …… شماره شناسنامه: …… با کد ملی …… به نشانی: …… که در این توافقنامه «سرمایه‌گذار» نامیده می‌شود مطابق قوانین و مقررات مدنی به‌خصوص ماده ۱۰ قانون مدنی به شرح مواد بعدی منعقد و برای طرفین لازم­الاتباع و لازم‌الاجرا می‌باشد طرفین حق فسخ آن را ندارند.

ماده ۱- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از ارائه و انجام فعالیت هنری و بازیگری در فیلم سینمایی بنام …… به شرح ماده ۲ همین قرارداد.

ماده ۲- خدمات حقوقی قابل‌ارائه

اهم تکالیف بازیگر به شرح ذیل می‌باشد:

– انجام تمامی تست‌های لازم جهت بازیگری ازجمله تست گریم و طراحی لباس؛

– انجام فعالیت بازیگری در طول مدت فیلم سینمایی؛

– حضور در تمامی اکشن‌ها و سکانس‌های فیلم‌برداری؛

– حضور در جلسات تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم؛

– همکاری در تمامی مراحل صداگذاری یا هر مرحله از فعالیتی که سرمایه‌گذار صلاح بداند.

– هر نوع فعالیت و همکاری در تهیه و تکمیل فیلم سینمایی به درخواست سرمایه‌گذار از تکالیف بازیگر محسوب می‌شود.

تبصره: بازیگر تا زمانی که فیلم موضوع قرارداد تمام نشده و اکران نشده باشد حق ندارد در هیچ فیلم، تئاتر یا نمایش تحت هر عنوان دیگر فعالیت داشته باشد.

ماده ۳- حق‌الزحمه

حق‌الزحمه این قرارداد برابر توافق طرفین …… می‌باشد که مبلغ مذکور به شرح ذیل به بازیگر پرداخت خواهد شد.

  1. مبلغ …… همزمان با امضاء قرارداد
  2. مبلغ …… تومان هر ۴۵ روز یک‌بار

تبصره: توافق شد پرداختی به شماره کارت ……  بانک ……  واریز گردد رسید واریزی نشان از پرداخت می‌باشد.

ماده ۴- مدت قرارداد

مدت این قرارداد یک سال شمسی از تاریخ…… تا تاریخ …… خواهد بود.

تبصره: بازیگر متعهد است ۵۰ روز کامل جهت بازیگری در مرحله فیلم‌برداری در اختیار کادر عوامل تولید و سرمایه‌گذار باشند و تمامی همکاری عملی دیگر در زمینه تست گریم و طراحی لباس و صداگذاری خارج از مدت ۵۰ روز بوده و ۵۰ روز صرفاً برای بازیگری در مرحله فیلم‌برداری است.

ماده ۵- اعلام برای حضور

تمامی اطلاع‌رسانی‌ها به بازیگر جهت حضور در فیلم‌برداری، گریم، صداگذاری و هر نوع فعالیت دیگر که به تشخیص سرمایه‌گذار و کادر فنی لازم می‌باشد از طریق به شماره تلفن مندرج در ماده ۱ قرارداد اعلام خواهد شد.

ماده ۶- اقامتگاه طرفین

اقامتگاه طرفین همان است که در صدور این قرارداد ذکر شده است و کلیه مکاتبات، ابلاغات و اظهارات به آدرس مندرج در این قرارداد ارسال خواهد شد. درصورتی‌که هر یک از طرفین محل اقامت خود را تغییر دهند مکلف هستند حداکثر ظرف ۱۰ روز اقامتگاه جدید خود را به‌طور مکتوب به اطلاع طرف دیگر برسانند. در غیر این صورت ارسال به آدرس قبلی ابلاغ تلقی خواهد شد.

ماده ۷- وجه التزام

به هر دلیل بازیگر از انجام تعهدات قراردادی خود تخلف کند یا تقصیر در انجام تعهدات داشته باشد مکلف به پرداخت وجه التزام معادل ۵ برابر حق‌الزحمه بازیگر بوده و این خسارت با اصل تعهد و سایر خسارات قانونی قابل‌فسخ می‌باشد.

ماده ۸- حل اختلاف

هرگاه در اجرای تعبیر یا تفسیر هر یک از مواد این قرارداد اختلاف حادث کردند طرفین مکلف هستند بدواً موضوع را از طریق مذاکرات حل‌وفصل نمایند. درصورتی‌که مذاکرات ظرف یک ماه از تاریخ حدوث اختلاف منتج به حل اختلاف نگردید یا هر یک از طرفین حداکثر ظرف ۱۰ روز از تاریخ دعوت طرف دیگر حاضر به مذاکره نگردد، موضوع متنازع‌فیه به یک نفر داور مرضی‌الطرفین ارجاع و نظر داور برای طرفین قطعی و غیرقابل‌اعتراض خواهد بود. داور مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ارجاع، مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی در باب داوری مبادرت به انشاء رأی نموده و حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ صدور رأی به هر نحوی که صلاح بداند به طرفین ابلاغ نماید.

ماده ۹- تعداد نسخ قرارداد

این قرارداد مطابق مقررات و قوانین موضوعه کشور جمهوری اسلامی ایران در ۹ ماده و ۲ تبصره و در ۲ نسخه متحدالمتن که هر دو نسخه دارای اعتبار واحد می‌باشند تنظیم و پس از امضاء بین طرفین مبادله و از تاریخ امضاء برای طرفین لازم‌الاجرا می‌باشد.

امضاء بازیگر

داور مرضی‌الطرفین

سرمایه گذار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای
2 نظرات
  1. مهدی حدادی می گوید

    سلام تهیه کننده ای پیشنهاد داده من بعنوان سرمایه گذار مبلغ چهارصد میلیون حدودا سی در صد از کل مبلغ برای تهیه فیلم سینمایی که در چهار کشور و با مشارکت انها در ارمنستان ساخته خواهد شد مشارکت نمایم
    چه قراردادی باید بنویسیم

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام مشارکت یا مضاربه

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند