دیه و مجازات زدن پرده بکارت و پاره شدن به صورت عمد و غیر عمد

پرده بکارت و پاره شدن

 در درون اندام تناسلی زن، لایه‌ای دو لایه قرار دارد که به آن اصطلاحاً پرده بکارت گویند و در صورتی که ازاله (از بین بردن) صورت گیرد، ممکن است بخشی از آن در درون واژن باقی مانده و به صورت غیر منظم قابل مشاهده باشد. از نظر ظاهری دارای اشکال مختلفی است و ممکن است بسته به ژنتیک و سایر عوامل در افراد مختلف قطر و نوع آن متفاوت است.

 ممکن است یا به شکل حلقه‌ای یا به شکل هلال یا مثلثی یا به شکل غربالی یا فاقد منافذ باشد که در این صورت ممکن است تا پیش از بلوغ نوع آن مورد توجه قرار نگیرد لیکن پس از بلوغ و شروع دوران قاعدگی، به لحاظ فقدان منافذ در پرده بکارت، خون در آن نقطه جمع شده که لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایند.

پاره کردن پرده بکارت یکی از مسائل حساس و پیچیده‌ای است که به عنوان یک جنبه از دیه پرده بکارت در فرهنگ ایرانی مطرح می‌شود. این مسئله برای بسیاری از افراد، به‌خصوص فعالان حقوق بشر، نکته‌ای مورد انتقاد و بحث است.حالی سوالی که پیش می آید پاره کردن آن چه مجازاتی دارد؟

شما برای آن که با دیه و مجازات پاره کردن بکارت آشنا شوید٬در ابتدا باید مشاوره با وکیل داشته باشید تا با قوانین آن آشنا شوید.در ادامه با ما همراه باشید تا با دیه و مجازات این عمل از نظر حقوقی و قانونی آشنا شوید.

دیه پرده بکارت

ازاله پرده بکارت از نظر فقهی و قانونی به چه معنی است؟

در صورتی که نسبت به پرده بکارت آسیبی وارد شود به نحوی که منتج به از بین رفتن یا پاره شدن آن و همچنین متورم شدن شود، ازاله بکارت صورت گرفته است. لیکن نکته‌ای که قابل توجه است، آن است که مشاهده خون علت از بین رفتن یا ازاله نیست و عدم مشاهده به منزله عدم ازاله نمی‌باشد. همچنین به نظر می‌رسد از نظر علمی و حقوقی نمی‌توان ازاله بکارت را به نوعی نقص عضو قلمداد نمود.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دیه ازاله بکارت

قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ مشتمل بر ۵ بخش شامل کلیات، حدود، قصاص دیات و تعزیرات می‌باشد. در رابطه با ازاله بکارت باید توجه داشت که فاکتورهای متفاوتی در نوع جرم ارتکابی به نحو عمدی یا شبه عمد اعم از غیر عمد و خطا محض و همچنین مهلت پرداخت دیه و مسئول پرداخت آن تأثیر دارد. با ملاحظه قانون مجازات اسلامی – کتاب دیات، مواد متعددی در این رابطه حکم مشخصی را مقرر نموده‌اند.

مقررات ناظر بر دیه از بین بردن بکارت

  1. وفق ماده ۲۳۱ قانون مجازات اسلامی در فرضی که زنا به صورت زنا به عنف یا برخلاف رضایت دختر باکره صورت گیرد، مرتکب جرم بایستی علاوه بر پرداخت ارش ازاله بکارت، مهر المثل را نیز پرداخت کند. در مقابل در صورتی که زنا نسبت به دختر باکره به صورت غیر عنف صورت گیرد، صرفاً امکان درخواست مهر المثل وجود دارد.
  2. در صورتی که از بین رفتن پرده بکارت، از طریق زنا یا به نحوی از انحاء و با رضایت دختر صورت گیرد، مرتکب ضامن پرداخت مهرالمثل یا ارش نمی‌باشد لیکن اگر ازاله بکارت توسط مرتکب سبب ایجاد بیماری شود که به مثانه ضرر وارد نماید و یا سبب تداخل مجاری ادرار و مدفوع شود به نحوی که دختر قادر به ضبط آن نشود، بسته به موردی که صورت گرفته، مرتکب مکلف به تأدیه دیه یا ارش است.
  3. در فرضی که زوج با زوجه شرط نماید که به شرط باکره بودن با وی ازدواج می‌نماید و لیکن زوجه باکره نباشد، زوج بر مبنای قانون واجد دو حق است یا آنکه فسخ عقد نکاح را خواستار شود یا میزان تفاوت باکرگی و غیر باکرگی را از زوجه مطالبه نماید. همچنین این حکم نسبت به مواردی که پرده بکارت مور ترمیم قرار گرفته است نیز می‌شود.
  4. در صورتی که دختری که به سن بلوغ نرسیده به هر دلیلی از جمله رضایت شخصی یا اکراه یا اجبار با زنا موافقت نماید، رضایت وی معتبر نبوده و حکما مخدوش است.

مطالبه پرده بکارت

زدن پرده بکارت به شکل عمد و غیر عمد

عموماً پرسشی که مطرح می‌شود آن است که آیا دیه یا ارش ازاله بکارت به صورت عمدی یا غیر عمدی تفاوتی دارد یا خیر. در این خصوص باید بیان داشت که مستنبط از ماده ۱۵۰ قانون مجازات اسلامی هیچ گونه تفاوتی میان دیه این دو وجود ندارد و در هر دو فرض مهر المثل قابل مطالبه است که نظرات مشورتی متعددی موید این نظر است اما اگر به عنف باشد علاوه بر مهرالمثل ارش البکاره نیز قابل مطالبه است.

همچنین در صورتی که پردهٔ بکارت به شکل حلقوی یا قابل ارتجاع باشد و دخول صورت گیرد، به جهت اینکه ازاله بکارت محقق نشده صرفاً مهرالمثل ثابت است نه ارش البکاره.

در فرضی که از بین بردن بکارت توسط پزشک در حین انجام امور پزشکی به صورت غیر عمد صورت گیرد در فرضی که وی مقررات و نظامات پزشکی را رعایت نموده باشد و مرتکب قصور و تقصیر یا بی احتیاطی و بی مبالاتی نشده باشد، مسئولیتی متوجه وی نمی‌باشد. در این فرض در صورت اخذ برائت توسط وی، بار اثبات قصور و تقصیر بر عهده مجنی علیه بوده و در فرض عدم اخذ آن، بار اثبات بر عهده پزشک است.

برای دریافت مشاوره آنلاین حقوقی به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

دیه ازاله بکارت بر عهده کیست؟

در صورتی که از بین رفتن پرده بکارت به نحو عمدی و یا شبه عمدی اعم از غیر عمد و خطا محض با توجه به تعاریف قانون مجازات اسلامی صورت گیرد، البته که از بین بردن به صورت غیر عمد بسیار اتفاق نادری می باشد که ممکن است در اثر اصابت جسمی یا سانحه ای به شکل غیر عمد اتفاق بیفتد در هر حال مرتکب ازاله بکارت ضامن پرداخت آن است که دیه آن مهرالمثل می باشد که توسط کارشناسان با توجه به وضع زن تعیین می گردد .

علاوه بر این در فروضی که بزه زنا از طریق گواهی گواهان، علم قاضی و قسامه ثابت نمی‌شود. باز هم دیه مهر المثل قابل پرداخت است. ازاله بکارت توسط مجنون و غیر بالغ هم در حکم خطای محض است. دیه آن با عاقله (بستگان ذکور نسبی مرتکب مانند عمو) می باشد.

دیه ازالت پرده بکارت

موعد قانونی پرداخت دیه ازاله بکارت چه زمانی می‌باشد؟

بر اساس قواعد کلی کتاب چهارم قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، در جرائم عمدی، مسئول پرداخت دیه مکلف است. حداکثر ظرف یکسال قمری از تاریخ وقوع جرم دیه یا ارش مقرر را پرداخت نماید. ضمناً در رابطه با جرائم شبه عمدی حسب مورد ضامن پرداخت دیه یا ارش مکلف به پرداخت آن ظرف دو سال قمری است.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

مفهوم مهر المثل چیست و چگونه تعیین می‌شود؟

مستنبط از ماده ۱۰۹۱ قانون مدنی در صورتی که مهر المثل در حق یک زن ثابت شود. می‌بایست با لحاظ عوامل و فاکتورهای مختلف مهر المثل توسط دادگاه تعیین شود. از جمله فاکتورهای مذکور می‌توان به ویژگی‌های زن، برتری‌های وی در مقایسه با سایر افراد مشابه، حیثیت خانوادگی و شخصیتی اشاره نمود.

علاوه بر مورد فوق وفق قانون ممکن است در موارد دیگری یک زن مستحق مهر المثل گردد. مانند آنکه وفق ماده ۱۰۹۹ قانون مدنی زوجه نسبت به فساد نکاح مطلع نباشد. با این حال مبادرت به نزدیکی نماید که در این صورت مستحق مهر المثل است.

همچنین بر مبنای ماده ۱۰۹۳ قانون مدنی اگر مهریه در عقد نکاح درج نشده باشد و به عبارت دیگر مهر المسمی نباشد. زوج پس از وقوع نزدیکی نسبت به طلاق اقدام نماید. زوجه مستحق مهر المثل است. به منظور تعیین مهر المثل بایستی شرایط فوق الذکر را در زمان وقوع نزدیکی در هریک از موارد فوق ملاک تعیین قرار داد.

پرده بکارت

نتیجه گیری مبحث از بین بردن پرده بکارت دختران

باید بیان داشت که در قوانین متاسفانه تعریفی دقیق از ازاله بکارت نشده است. از این رو نظرات پزشکان قانونی عموماً در نظر گرفته می‌شود. که عبارت اند از خراشیدگی، ساییدگی و یا پارگی پرده بکارت که غالباً با خون مردگی و یا خونریزی خفیف همراه است.

علاوه بر مواد صدر الذکر، دو ماده در قانون مجازات اسلامی در خصوص رابطه نامشروعی که موجب ازاله بکارت می‌گردد وجود دارد. آن دو عبارت است از:

ماده ۶۵۸ و ماده ۶۵۹ که عبارت است از اینکه: در صورتی که ازاله بکارت صورت بگیرد . این ازاله به وسیله غیر همسر به جهت مقاربت و یا با هر وسیله دیگری که صورت. گرفته باشد و همچنین بدون رضایت صورت گرفته باشد موجب مهر المثل خواهد بود.

البته اگر ازاله بکارت با مقاربت و با رضایت زن انجام گیرد چیزی بر مرد ثابت نمی‌باشد. همچنین رضایت دختر نابالغ، مجنون، مکره که رضایت به زنا نداشته باشد. در حکم عدم رضایت او حساب می‌شود و مهر المثل به او تعلق می‌گیرد.

و اگر زدن پـرده به شکل عنف و اکـراه باشد. علاوه بر مهر المثل ارش البکاره نیز باید پرداخت گردد.

در ماده بعد اشاره شـده است که: زمانی که به موازات ازاله بکارت جنایات دیگری نیز صورت گرفته باشد. به عنوان نمونه شخص دیگر نتواند ادرارش را ضبط نماید، با در نظر گرفتن جنایات گاه دیه و گاه ارش تعلق می‌گیرد.

مهر المثل مذکور را قاضی تعیین می‌نماید. در این تعیین وی مسائلی همچون سطح خانوادگی، سن، شان اجتماعی و غیره را می‌بایست که در نظر داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای
225 نظرات
  1. قاسم می گوید

    من را درکمپ ترک اعتیادکتک زدند

  2. مهدی می گوید

    سوال واجب دارم تماس بگیرید لطفا

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام همکاران تماس میگیرند

  3. امیر می گوید

    سلام خسته نباشید میخاستم بدونم دیه ویا مجازات کسی ک پرده بکارت را پاره کرده ب چ گونه میباشد ممنون میشم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر به عنف باشه که اعدام و دیه و اجرت المثل اگر زنا باشه و هر دو راضی باشند نه تنها دیه نداره بلکه هر دو طرف شلاق هم میخورند

  4. رضا می گوید

    سلام.خسته نباشید.اگه زنا بین دو شخص نامحرم و بالاتر از سن قانونی صورت بگیرد و هر دو راضی باشند دقیقا چه مجازاتی دارد و یا یک نفر راضی نباشد؟ ممنون میشم کامل جواب بدید.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام. زنا در حالت عادی شلاق دارد لکن اگر یکی یا هر دو نفر محصن باشند یعنی متاهل مجازات اعدام دارد . اگر یک نفر ناراضی باشد در صورت تشخیص قاضی با تجاوز فقط متجاوز اعدام خواهد شد

  5. امیر حسین معصومی می گوید

    با سلام اگر سن دختر زیر ۱۸ سال باشد و پاره کردن پرده بکارت با رضایت دختر صورت گیرد باز هم پرداخت دیه و مجازات را در پی دارد؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      دیه خیر ولی مجازات بلی

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر شکایت کند ومدت نزدیکی نزدیک باشد بله در غیراین صورت خیر

  6. آرش می گوید

    سلام خسته نباشین *ببخشید مثلا اگ بخوام بکارت دختر ۱۶ساله رو با رضایت خودش و بدون متوجه شدن همه جز خودمون دو نفر پاره کنم این قضیه برای من مشکل یا درد سر ساز میشود؟!
    و اگر ب طور مثلال اگ اینکار انجام شود مجازات من دقیقاً چیست ؟! خیلی جواب شما برام مهمه چون اطلاعاتی کافی تو این زمینه ندارم و خیلی میتونین کمکم کنید 🙏

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر راضی باشد هیچ شکایت کند مجازات دارد

  7. ممزی می گوید

    سوال اینجاس اگه دختر حین نزدیکی راضی باشه به پاره شدن بکارتش توسط پسر ! و بعدها پشیمون بشه و شکایت کنه قانون چجوری رای میده؟ یعنی پسر چطور میتونه اثبات کنه اون دختر راضی بوده؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگه مدت رابطه زمان زیادی سپری شود اثباتش سخته وکسی که ادعا میکنه بایستی ثابت کنه

  8. محسن می گوید

    سلام
    اینکه بعضی میان یک عقد کلامی بین خودشون میخونن و نزدیکی میکنن ب هم’آیا حلاله?

    ممنون میشم کامل توضیح بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله ایرادی ندارد

  9. محسن می گوید

    سلام
    اینکه بعضی میان و یک عقد کلامی بین خودشون میخونن و نزدیکی میکنن چ حکمی داره و در چه صورت هایی حلاله???

    ممنون میشم پاسخ بدید
    خدا خیرتون بده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نکاح موقت نیاز به ثبت ندادمگر بارداری .شرط کنید .یا توافق کنید

  10. سهیل می گوید

    دختر زیر سن قانونی بوده با پسر فرار کرده با رضایت خودش عمل دخول را پسره بارضایت دختره انجام داده ودختره پرده نداسته بعد از دوروز که پیدایشان کردن دختره از ترس خانواده اش پشیمان شده والان پسره زندان است هیچ کس راهم ندارد

  11. محسن می گوید

    سپاس بیکران

  12. نصرت می گوید

    سلام و وقت بخیر
    بنده نزدیک به ۵ماه پیش با دوس دخترم رابطه داشتیم وپردش زده شد بعد از ۵ماه کات کرده و احتمال شکایت هست
    اون موقع کاملا راضی بوده سنمون هم بالای ۲۳سال هست میخواستم بدونم که حکم اگر شکایت بکند چی هست
    ممنون میشم جواب بدید 🙏

  13. نصرت می گوید

    سلام و وقت بخیر من و دوس‌ دخترم ۵ماه پیش رابطه داشتیم و پرده ایشون پاره شد الان بعد از ۵ماه ما کات کردیم
    اگر بخوان شکایت بکنن حکم چی هست؟اون موقع هم با رضایت کامل صورت گرفته
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر ایشان شکایت کنند خودشان نیز به زنا محکوم می شوند

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام هیچ کاری نمیتواند بکند

  14. طاها می گوید

    سلام من با دختری رابطه داشتم با رضایت خودش بکارتش پاره شد خیلی هم خون اومد دختره بعددیدن خون داد فریاد کرد ولی قسم خوردم بگیرمش الان ۲سال از این قضیه میگذرد هروقت باهاش تماس میگیرم تهدیدم میکند اگ نگیرمش شکایت میکند منم نمیخوام ازدواج کنم میتونه صابت کنه ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  15. بهاره می گوید

    سلام ببخشید اگه با رضایت دختر پرده بکارتش برداشته بشه و بعد از یه مدت بره ادعا کنه که بزور بوده و شکایت کنه چگونه ثابت کنم که به زور نبوده و به رضایت ایشون این اتفاق افتاده…و موقعی که این اتفاق افتاده در دوران نامزدی بوده ولی عقد و محرمیتی نبوده…و فقط صورت نامه ای بین دو خانواده امضا شده که شامل ۱۱۴ سکه میباشد و بعد خا نواده دختر پشیمان به این وصلت شدن …میخواستم بدونم بعد از برداشتن پرده بکارت این دختر این صورت نامه اگه ادعا کنن اعتبار داره یا چون ثبتی نشده فاقد اعتبار؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      با استناد به پیامک ها و محتوای رد و بدل شده بین شما به عنف نبودن ثابت می شود . اگر صیغه شده باشید مهریه تعلق می گیرد در غیر این صورت خیر

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر اعتبار نداره

  16. سحر می گوید

    سلام ببخشید اگه با رضایت دختر پرده بکارتش برداشته بشه و بعد از یه مدت بره ادعا کنه که بزور بوده و شکایت کنه چگونه ثابت کنم که به زور نبوده و به رضایت ایشون این اتفاق افتاده…و موقعی که این اتفاق افتاده در دوران نامزدی بوده ولی عقد و محرمیتی نبوده…و فقط صورت نامه ای بین دو خانواده امضا شده که شامل ۱۱۴ سکه میباشد و بعد خا نواده دختر پشیمان به این وصلت شدن …میخواستم بدونم بعد از برداشتن پرده بکارت این دختر این صورت نامه اگه ادعا کنن اعتبار داره یا چون ثبتی نشده فاقد اعتبار؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر اعتبار نداره

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر چون بارضایت بوده نمیتوان کاری کرد

  17. امیر می گوید

    سلام وقت بخیر
    پزشکی قانونی تا چه مدت بعد از پاره شدن پرده میتونن ثابت کنن که پرده چگونه و با چی پاره شده ؟
    ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بامعاینه میتواند تشخیص دهد علت ازاله بکارت را

  18. ناشناس می گوید

    سلام میخواستم بدونم که پرده دختری را برداشتم اگه اونو ول کنم میتونه شکایت کنه؟؟یه هفتس این اتفاق افتاده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر با رضایت باشه که هر دو شلاق خواهند خورد ولی اگر به شکل تجاوز صورت گرفته باشه که مجازات اعدام دارد لکن ایشان باید همان روز یا حداکثر روز بعد ثبت شکایت می کردند

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در صورتی که به زور بوده باش میتونه در غیر این صورت باید اثبات کن.

  19. احسان می گوید

    سلام. با دختری صیغه هستم اما بنا به دلایلی نمیتونم با اون کنار بیام و پرده بکارتش از دست داده رفته ثبت شکایت کرده چه به سرم میاد صیغه نامه هم تا ۳ ماه دیگه اعتبار داره لطفا جوابمو بدین ممنون

  20. احسان می گوید

    سلام دختری صیغه بودم به علتی نمیتونم با اون ادامه بدم بکارتش هم با رضایت خودش بوده از دست داده حالا رفته شکایت ثبت کرده چکار میتونم بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه اثبات کنید با رضایت دختربوده نمیتواند ادعایی نمایید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما باید به استناد به نکاح موقت مشروعیت عمل را اثبات نمایید

  21. رها می گوید

    دوست نامزدم، پرده بکارت دختری رو که باهاش دوست بود رو زده، و دختر بعد چند ماه از پسر شکایت کرد، پسر ی چند روز بازداشت شد وبا قرار آزاد شد، دیگه بعد این قضایا نامزدم از دوستش اطلاعی نداشت تا چند روز پیش که دوستش تو دادگاه اعلام میکنه که نامزد من همدستش بوده واون بهش گفته که اینکار رو بکنه،،، آیا قاضی بدون شاهد وفقط با حرف ایشون حکمی واسه نامزد من میده!! واقعا نمیدونیم تکلیف چیه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه بارضایت دختر باشد نمیتواند کاری کند وگرنه دیه دارد وحبس

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر هیچ وقت بدونه تحقیقات مقدماتی حکم صادر نمیشه

  22. علی می گوید

    سلام، وقت شما بخیر، سوال من این که، دوستم پرده دوست دخترشو زد، با رضایت خود دختر. وبعد یکی دوماه کات بودن، دوباره رابطه برقرار شد وچند بار دیگه هم تو رابطه باهم بودن، دوستم چون ب رفتار دختر شک داشت همیشه ازمن راهنمایی می‌گرفت، ومن هم بهش پیشنهاد میدادم که چطور امتحانش کنه،،، تا همین اندازه، بعد از این دوست دخترش بجرم پاره کردن بکارت ازش شکایت کرد، وبعد ۳ماه حالا دوستم تو دادگاه ادعای بیم تبانی با من کرده!!!!!!! الان تکلیف من چیه و آیا دادگاه بدون سند ومدرک برای من هم حکمی صادر میکنه؟؟ متشکرم از پاسخگویی شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه تبانی شما اثبات شود بله شریک جرم هستین

  23. دانا می گوید

    سلام خسته نباشید .من یک و نیم پیش با دختری آشنا شدم و با رضایت دو طرف نزدیکی انجام دادیم ولی متاسفانه بصورت غیر عمد و ناگهانی آسیبی به پرده بکارت دختر وارد شد که با مراجعه به دکتر .دکتر گفت آسیب بسیار ناچیز بوده و جدی نبوده و خودش ترمیم میشه .ایا بعد از یک سال نیم دختر میتونه بره شکایت کنه ؟ آسسب خیلی جزئی بود که بعد از یک ماه فک کنم خوب شده بود

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر حداکثر زمان شکایت یک ساله هست مضاف بر ان در این قضیه خود ایشان نیز در صورت شکایت محکوم خواهند شد

  24. علی می گوید

    سلام خسته نباشید دیه آسیب زدن به پرده بکارت که هیچ مهریه ای معلوم نشده چی است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مهرالمثل با ارش البکاره پرداخت میشود

  25. Sepideh می گوید

    اگد به واسطه مساحقه بکارت دختری ذایل شد چه حکمی دارد وتفاوت ان با زنا که موجب ازاله بکارت شده
    است چیست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجازات مساحقه درهرصورت اگر اثبات شود ۱۰۰ضربه شلاق حدیست زنا نیست چون زنا باید یک طرف خانم و دیگری مرد باشد مساحقه هر دو نفرخانم هستن

  26. محسن می گوید

    سلام بنده با دختر فامیلمون رابطه داشتم ۴ سال بارضایت و همون اولایه رابطه پرده بکارتش رو زدم بعده شیش ماه از من یک دست نویس گرفتن که نوشتم من در تاریخ فلان با ایشان رابطه داشتم ایا من مجبورم باهاش ازدواج کنم و حکم قاضی چی میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام درصورت شکایت فقط مهرالمثل پرداخت میکنید

  27. حامد می گوید

    سلام بنده با دختر فامیلمون رابطه داشتم ۴ سال بارضایت و همون اولایه رابطه پرده بکارتش رو زدم بعده شیش ماه از من یک دست نویس گرفتن که نوشتم من در تاریخ فلان با ایشان رابطه داشتم ایا من مجبورم باهاش ازدواج کنم و حکم قاضی چی میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مجبورنیستین ولی درصورت شکایت میتوانند ازشما مهرالمثل دریافت کنند

  28. نفس می گوید

    سلام وقت بخیر من ی سوالی دارم اگه ی پسر مست باشه دختر بره سمتش باهاش رابطه داشته باشه پرده خودشو بگیره مجازات این پسره چیه چقدر بایدبده میشه لطفا جواب سوال منو بدین 😞🙏🙏ممنون میشم واقعا🙏😞

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :نمیتوان ثابت کرد.

  29. سارا می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید اگه طرف مست باشه دختر خودش سمت پسر بیاد و این ک از این قضیه تقریبا زیر ی سال اتفاق اوفتاده باشه پسر باید پولی پرداخت کنه برا پرده یا نه کلا این ک پسر مجازاتش چیه میشه لطفا کمکم کنین ممنون میشم 🙏🙏😪😞🙏زندانی داره ایا؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بعدیک سال اصلا قابل اثبات نیست.

  30. نیما می گوید

    سلام، پسر دختری که همو بخوان اما خانواده دختر مخالف و ناراضی باشه چطور میشه با زدن پرده دختر بدون دردسر و شلاق و دیه قانون عقدشون کنه؟.
    و در صورت عقد توسط قانون مهریه دختر چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :ازاله بکارت باعث ازبین رفتن اذن پدرمیشود وباازاله بکارت مهرالمثل تعلق میگیرد.

  31. لیلی می گوید

    سلام اگه دختری ۱۶سالش باشه و بدونه که خانوادش نمیزارن با پسری که دوستش داره ازدواج کنه با رضایت دوتاشون بکارت اش رو بزنه و دختر اتباع باشه حکم اش چبه؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:هیچ مشکلی نداردفقط مهرالمثل پرداخت می نمایید.

  32. سوگند می گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید ی سوال دارم اگه ی پسری پرده دختر را با حالت مستی بگیرد بعد ۱۰ماه تازه ب سمتش بیاید از او شکایت کند چه مجازاتی برا پسر داره میشه راهنمایی کنین 🙏🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اثبات چنین امری ممکن نیست درصورت اثبات اگرعمل نزدیکی بارضایت باشد شما فقط مهرالمثل پرداخت می نمایید.

  33. سارا می گوید

    وقت بخیر طرف بعد ۱۰ماه اومده بعد اون اتفاق ۱۰ ماه گذشته اومد سمت پسر یعنی الان پسر هیچ مبلغی نباید پرداخت کنه یا زندانی هیچی نداره؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:امکان اثبات چنین امری اصولاممکن نمی باشد.

  34. نیلوفر می گوید

    سلام پس اون جرم که میگفتن اگه کسی به کسی تجاوز کنه حکم میکنن یا باید با اون شخص ازدواج کنه یا اعدام بشه چی بود پس؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر کسی به دیگری تجاوز کند اگربه رضایت طرف باشد فقط مهرالمثل وواگربه عنف واجبارباشد هم ارش البکاره وهم مهرالمثل باید بدهد.

  35. سروان می گوید

    سلام
    من با یک دختر که سنش از خودم بیشتر بود با اسرار
    خودش رابطه داشتم ولی دخولی صورت نگرفت الان بعد شش ماه میگه بکارتم پاره شده و شکایت میکنم
    من اصلا مطمئن نیستم که شاید قبل از من با یکی دیگه این اتفاق افتاده
    در صورت شاکی بودن حکم من چیست؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید._

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:نمی توانداثبات نماید.

  36. حسین می گوید

    سلام من دوسال پیش با یه دختر رابطه داشتم و رابطه ما از پشت بود ولی در حین رابطه ناخواسته ضربه خورد و پرده اون اسیب دید و رفت دکتر گفتن یه خراش ور داشته و عمل اوکی میشه یک سال بعدش اون خواست ازدواج کنه من بخاطر حفظ ابروی خودم و احترامی که بهش دادم در هزینه عمل کمکش کردم و اون عمل کرده و بعدش ازدواج کرده بعد از دوسال الان بهم پیام داده که شوهرش متوجه شده و میخواد از من شکایت کنه. ایا امکان اثبات وجود دارد و حکم من چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اثبات این امر ممکن نیست.

  37. مهدی می گوید

    سلام..بنده با رضایت دوست دخترم پرده بکارتش رو‌پاره کردم…دوست دخترم مجرده ولی من متاهلم و ایشون هم از متاهل بودن من اطلاع داره..حالا بعد از گذشت یک هفته میتونه ازم شکایت کنه؟جرم و محکومیت من چی میتونه باشه؟زندانی داره یا فقط محکوم به پرداخت دیه میشم؟تمام مدارک هم از قبیل پیام ها و صحبتامون برای اثبات رضایتشهست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: قابل اثبات نمی باشد.

  38. مهدی می گوید

    سلام من حدود ۳روز پیش با رضایت دوست دخترم پردشو زدم…ایا الان بره شکایت کنه و من با مدارک اثبات کنم ک رضایت داشته برای من زندانی داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگ بتواند اثبات نماید شما محکوم به پرداخت مهر المثل می شوید یا باید بااین فرد ازدواج نمایید.

  39. Amirshayan می گوید

    سلام من بخاطر از بین بردن باکرگی دختری مجبور به ازدواج با اون شدم به خاطر شکایت ها و فشار خانواده مومنی که دارم میخواستم بدونم حکمی هست که چند سال باید با او زندگی کنم؟یا زیر یکسال هم امکان طلاق هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید طلاقش دهید.

  40. محمدی می گوید

    سلام روزتون بخیر
    من با یک دختر خانومی دوست هستم
    و من ناخواسته با انگشت بکارت ایشون رو پاره کردم
    و ایشون هم خبر نداره که بکارتشون پاره شده
    و خیلی ها میگن که اگه شما پاره کرده باشید باید دستتون پر خون بشه و طرف دردش بگیره
    درصورتی که کل هم ۱ قطره خون آبه اومده و اصلا دردش هم نگرفت
    و ۲ به شک هستم که توسط من پاره شده یا نه
    چون دفعه های قبل که دیده بودم بکارت داشت اما این دفعه ندیدم و این اتفاق افتاد و بعدش که دیدم، دیدم بکارتی وجود نداره و مطمئن نیستم که من بکارت رو از بین برده‌م یا نه
    حکم و مجازات چی هستش
    دیه پاره کردن چه قد هستش
    لطفا پاسخ بدید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر اثبات شود شما ازاله بکارت کردید مجازاتش ارش البکاره و در صورت عدم رضایت به مهر المثل هم محکوم می شوید.

  41. مهنا می گوید

    سلام خسته نباشید من یه دوستی داشتم که پرده بکارت خودش رو از دست داده بود و خودش اینکارو انجام داده بود میخواستم ببینم مجازاتش چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خودش هیچ مجازاتی ندارد.

  42. سامی می گوید

    سلام
    دوستم پرده دوس دخترشو زده با رضایت خود دختره
    بعدش دختر رفته شکایت کرده
    که اون ب زور اینکار و کرده
    دوستم خواسته با پول رااضیش کنه
    دختر گفته پول نمیخوام باید ازدواج کنی و هی تهدیدش میکنه

    الان دوستم پیش وکیل هم رفته گفته اگه دختر رضایت نده و بگه ازدواج باید باهاش ازدواج کنی
    این چقد صحت داره ؟؟
    لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دختر نمی تواند اثبات کند که این شخص اقدام به ازاله بکارت کرده چون قابل اثبات نیست چون در پزشکی قانونی تجاوز مشخص می شود.

  43. رضا می گوید

    سلام
    حدود یک سال پیش با رضایت هر دو پرده دختر زده شده ایا بعد از یک سال دختر میتواند از پسر شکایت کند و حکمش چیست!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر قابل اثبات نیست.

  44. امیر می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید
    تاچه مدت توازمایشات معلوم میشه که چه کسی بکارت رو پاره کرده؟

    باتشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:هیچوقت نمی توان تشخیص داد توسط چه کسی ازاله بکارت صورت گرفته.

  45. حشمت می گوید

    سلام اگه دختر خودش راضی باشه پردش بزنیم جرمش چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: فقط پرداخت مهر المثل محکوم می شوید.

  46. حشمت می گوید

    اگه ی دختری رو بکنیم خودش راضی باشه حامله شه شکایت کنه جرمش چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:اگر خودش راضی باشدشکایت نماید اقرار به زنا کرده است.

  47. حسین می گوید

    سلام
    من با دختری وارد رابطه شدم
    و پرده بکارت دختر رو با کاندوم زدم
    همیشه هم کاندوم استفاده کردم
    میتونه ثابت کنه من اینکارو کردم
    البته من پیام هایی که خودش برام فرستاده که میخام پرده منو بزنی رو دارم
    با رضایت خودش اینکارو کردم
    پیام های دختر سند میشه یا قبول نمیکنن؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر از پیام رسان خرجی باشد امکان پرینت پیام وجود ندارد ولی پیام اس ام اس باشد بتواند اثبات نمایند شما به پرداخت مهرالمثل و زنا محکوم خواهید شد خودش نیز مجازات خواهد شد چون زیرا رابطه شما زنا بوده ولی درکل نمی توان ثابت کرد که این شخص این بکارت را زایل کرده فقط پزشکی قانونی می تواند تشخیص دهد که بکارت زایل شده ولی اثبات شود مجازات شما همان هست که ذکر شد.

  48. علی می گوید

    سلام با دختری دوست شدم رابطه برقرار کردم و گفت که پرده نداره ولی وقتی رابطه برقرار کردیم خون اومد گفت دروغ گفتم پرده داشتم و گفت با رضایت خودم بوده حالا اگه بعد یه مدت بره شکایت کنه از دستم چه جوری میتونه ثابت کنه که با من رابطه داشته یا نمیشه ثابت کرد دادگاه از کجا میفهمه که با من رابطه داشته

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اثبات این امر خیلی مشکل می باشد ولی اگر شکایت نمایید هر دوی شما به جرم اقرار به زنا محکوم خواهید شد ولی اگر اثبات شود شما به پرداخت مهرالمثل و زنا محکوم خواهید شد.

  49. مریم می گوید

    سلام من در سن ۱۰ سالگی مورد تجاوز ناپدریم قرار گرفتم و شکایت کردم پزشکی قانونی گفت پردت ارتجاعی هست قاضی جلب ۱۰ روزه بهم داد اما چون ادرسی نداشتم ازش پروندم معلق و بسته شد العا ۲۴ سالم هست و میخوام پروندم رو به جریان بندازم العا باید چکار کنم و ایا دیه بهم تعلق میگیره….ممنون اگه جوابم رو بدید…

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: الان اون دعوا شامل مرور زمان شده جریان افتادن نیست.

  50. مهدی می گوید

    با سلام.بنده با دختری رابطه ی جنسی داشتم.دختر و من باهم میخایم ازدواج کنیم ولی پدرش اجازه نمیده
    من پرده بکارتشو زدم با رضایت دو طرف سنشم بالای ۱۸ سال هستش
    آیا اگر خوده من این قضیه رو به دادگاه بگم وبگم دخترو برای ازدواج میخامش حکم ازدواج میدن یاخیر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نباید اقرار به زنا نمایید و دختر باید به دادگاه بگوید بکارتش زایل شده ان هم براساس رابطه نامشروع نه زنا .

  51. آرمین می گوید

    سلام و عرض احترام
    بنده متاهل هستم با دختری ۴۱ ساله رابطه و بارضایت کامل و برای ازدواج پرده بکارت ایشان آسیب دیده و پدر خانواده بلحاظ متاهل بودن من رضایت به ازدواج نمیدهد آیا با توجه به شرایط خودمان میتوانیم عقد کنیم ؟ و اینکه اگر شکایتی بشود چون من متاهل هستم و ایشان مجرد در تصمیم قانون استثناعی هست یا اینکه متاهل بودن مرد موضوعیتی ندارد؟
    بسیار سپاسگذار از لطف بی دریغ حضرت عالی و همکاران گرام

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عمل شما زنای محسنه می باشد و رضایت پدر دختر شرط ازدواج می باشد.

  52. علی می گوید

    سلام من حدود یک سال با دختری که واقعا همودوست داریم در ارتباط هستم خواستگاری هم رفتم ولی بهانه های غیره منطقی پدرش نمیزاره و دختر هر روز کتک میخوره تا به رضایت خودش و خودم پرده بکارتشو زدم خواستم ببینم حکم دادگاه راجب این موضوع چیه ؟؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دادگاه مشکلی ایجاد نمی شود.

  53. رضا می گوید

    سلام حدود یک ساله با دختری در ارتباطم که واقعا همو میخایم و خواستگاری هم رفتم ولی پدر دختر بهانه های غیر منطقی میاره و اگر به رضایت دوطرف پرده بکارت رو بزنم حکم دادگاه چیه ؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بدون باکره اذن پدر لازم نیست.

  54. محسن می گوید

    سلام من پارسال با دختری با رضایت دو طرف میخاستم از پشت رابطه برقرار کنم اما به صورت ناخواسته پرده زده شد ، حالا میگه باید بیای منو بگیری وگرنه شکایت میکنم ازت دیه میگیرم ، توی پیامک ها میتونن مشخص کنن که من پردشو زدم ولی مشخصم هست که قصد رابطه از پشت با رضایت دوطرف بود ینی نمیتونه بگه به زور بوده ، حالا میخام ببینم مجازات یا جریمه چی هست؟ من باید دیه پرداخت کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بعد از یکسال اصلا قابل اثبات نیست و نمی تواند کاری بکند.

  55. سوسن می گوید

    سلام من با ی پسر سکس کردم پرده منو زده الان میخواد جدا شه میتونم ازش شکایت کنم و اگه اره جرمش چیه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر بیش از ۴۸ساعت ازمدت رابطه شما گذشته باشد قابل تشخیص نیست و اینکه نمی توانید اثبات نمایید این شخص باشما این کار را انجام داده و چون با رضایت بوده خودتان هم مقصر شناخته می شوید.

  56. مهدیه می گوید

    سلام خسته نباشید
    یکی از دوستای مذکرم دوسال پیش تقریبا با دوست دخترش رابطه داشته دختره اون موقع ۱۴.۱۵سالش بودتقریبا و پسره ۱۹.۲۰ که ناخواسته پرده دختره رو میزنه و الان دوستم نگران آینده خودشو و دخترس
    اگه شکایت کنن از پسره چه مجازاتی داره؟دختره چی میشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: قابل اثبات نیست به گذشت دو سال.

  57. مهراب می گوید

    سلام.حدود هفت سال با یه دختر دوست بودم باهاش رابطع داشتم متمعن نیستم ازاله بکارت توسط من بوده حالا سه ماه جدا شدیدم اگه بخاد شکایت کنه جرمش چیه.؟اگرم بخاد بعداز یک سال شکایت کنه میتونه اثبات کنه من بودم.ممنوم اگه جواب بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      تعیین تاریخ ازاله ی بکارت از ۲ هفته تا ۱ماه پس از وقوع ازاله بکارت امکان پذیر است. رابطه جنسی زنا محسوب و مجازات زنای غیر محصنه صد ضربه شلاق است.

  58. سعید می گوید

    سلام ۵سال پیش بارضایت دختری تورابطه پرده زده شده باشه الان بعد۵سال رابطه کات کردن وبافردی دیگه رفته تورابطه ولی الان اومده پسره راتهدید میکنه که میخوام ازت شکایت کنم و ازپیامات اسکرین شات دارم که تواینکارا کردی
    تکلیف چیه چیکارمیتونه بکنه چیکارباید کرد ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که رابطه نامشروع اثبات شود، هم برای مرد و هم برای دختر مجازات خواهد داشت.

  59. سمیرا می گوید

    سلام یه اقایی ۷ سال با یه خانم رابطه داشتن با رضایت دختر بکارتشون از بین رفته بع ۴ سال دختر میخواد شکایت کنه الان حکم چیه شکایتش بجایی میرسه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس قانون در صورتی که زن در انجام رابطه نامشروع رضایت داشته باشد، در اینصورت خودش هم مجرم محسوب می شود و نمیتواند بخاطر ضرری که به او وارد شده است، جبران خسارت بخواهد بنابراین زن مستحق مهرالمثل و ارش البکاره نمی باشد.

  60. Ali می گوید

    سلام ببخشید من با یه نفر نزدیک یکساله ک دوستم و با رصایت خودش حدود ۵ الی ۶ ماه پیش ازاله بکارت شد
    و الان خوانوادش فهمیدن و میخوان ازم پول بگیرن و شکایت کنند
    میخواستم ببینم اگر شکایت کنند مجازاتم چیه و چطوریه؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که ازاله بکارت با رضایت زن انجام گیرد چیزی بر مرد ثابت نمی‌باشد.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: الان با گذر این مدت نمیتوان اثبات کرد شما می توانید انکار نمایید که شما ازاله بکارت نکرده اید.

  61. سامان می گوید

    با سلام من در سن ۱۵ سالگی با یک دختر همسن خود رابطه جنسی برقرار کردم و حالا نمیدونم که پرده بکارتش زده شده یا نه با رضایت دو طرف رابطه جنسی برقرار کردیم الان سه سال گذشته .حالا اگر پرده زده شده باشه مجازات چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: نگران نباشید اصلا قابل اثبات نیست.

  62. س می گوید

    سلام پسری پرده بکارتمو ۲ساله گرفته و به قصد ازدواج فریبم داده و زمانی از ۶خرداد ۱۴۰۰ باهام نزدیکی داشته و ۵ماه میگذره و انکار میکنه که بکارتمو نگرفته بهم میگه تا ۲ماه پزشک‌قانونی نشون میده تو این مدت با خانواده ام در ارتباط بوده و به قصد ازدواج آشناییت کامل داشته و بهم میگه مدت ۱۵روز با کس دیگری رابطه داشتی پزشک قانونی میتونه اینو نشون بده؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: پزشکی قانونی تا ۲۴ساعت می تونه تشخیص بده اونم نمی تونه بگه کی اینکار را انجام داده .

  63. امیر می گوید

    سلام استاد گرامی ، مجازات عمل نا مشروع ناشی از رابطه نا مشروع فی مابین دو نفر یکی دختر و دیگری پسر ، پاره شدن پرده بکارت چیست ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عمل اینا ها زنا می باشد و مجازاتش هم اگر به زور نباشد ۱۰۰ضربه شلاق برای هر دو دیه بکارت و مهر المثل برای پسر می باشد.

  64. بهار می گوید

    باسلام دخترم ۳۰سالمه درسال ۹۸عقد کردم و در همون سال همسرم پرده بکارتمو از بین برده ک متاسفانه در حال جدایی هستیم و کسی اطلاع ندارع ک من باکرگیمواز دست دادم عایا قاضی نامه میدهد ک من پردمو ترمیم کنم خواهش میکنم جوابم. بدین خیلی مهمه واسم ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر ترمیم را باید خودتان انجام دهید ولی در شناسنامه نام همسرتون درج می شود چون بکارت ندارید.

  65. علی می گوید

    من پرده یه دخترو زدم با رضایت خودش الان باید اونو بگیرم ؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: هیچ اجباری برای عقد ندارید ولی اگر بتوانند اثبات نمایند شما ان کار را انجام داده اید مجازات خواهید شدو برای راهنمایی بهتر می توانید از وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  66. هومن می گوید

    من قبل از رسیدن به سن قانونی بکارت دختری که اونم به سن قانونی نرسیده بود و گرفتم.
    اما با رضایت خود دختر
    ایا تفاوتی با رسیدن ه سن قانونی دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اثبات این امر خیلی سخت هست و درصورت اثبات نیز چون اگر شکایتی شود شما محکوم به دیه بکارت و مهر المثل خواهید شد.

  67. طاها می گوید

    سلام دیشب با یه دختر ارتباط برقرار کردیم با رضایت خودش و من انگشتم رو داخل واژن دختره کردم خودش الان بهم میگه پرده بکارتم رفته و من رو تهدید میکنه به شکایت، اصلا من الت خود را داخل واژن دختره نکردم و حتی منی هم خارج نشد. میتونه اثباتش کنه! البته فکر میکنم قبلا هم رابطه داشته و پردش ترمیم شده هستش

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر اگر به پزشکی قانونی مراجعت نماید در نامه فقط قید می کند که بکارت ازاله شده و درجی نمی کند که چه کسی ان ان را زایل کرده.

  68. رضا می گوید

    سلام من سربازهستم دوسه ماهی هست که با دختری رابطه داشتم که در این زمان یکی دوبارباهم نزدیکی داشتیم که خانوادهش از من شکایت کردن ولی خود دختر در دادگاه گفته که با رضایت خودش بوده دکتر هم رفتیم نامه داده که پرده بکارت از نوع حلقوی وارتجاعی هست یعنی مشکلی برای بکارتش پیش نیامده میخواستم بدانم که مجازاتش چیست من ملزم به عقد هستم یا نه چون سربلزم وشرایط ازدواج ندارم ممنونم اگر مرا راهنمایی کنین باتوجه به اینکه دختر هفده سالشه ومن بیست ودو سال دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر ملزم به ازدواج نیستید ولی باید مهرالمثل و ارش البکاره پرداخت نمایید مگر اینکه این موارد را پرداخت نکنید و با این دختر ازدواج نمایید.

  69. شهریار می گوید

    سلام من و دختری در سن ۱۴ سالگی رابطه جنسی برقرار کردیم اون هم همسن خودم بود در اون موقع هیچ چیز در مورد پرده بکارت نمیدونستیم حالا ۵ سال از اون قضیه ميگذره و من میترسم پردش رو از دست داده باشه حالا مجازات ما چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: از اون مدت تا حالا هیچ چیزی قابل اثبات نیست و اگر شکایتم بکند هیچ چیزی دستگیرش نمیشه چون خیلی مدت از اون رابطه گذشته .

  70. امیر می گوید

    سلام
    چند روز پیش با دختری رابطه داشتم با رضایت خودش، ولی مطمعن نیستم ازاله بکارت صورت گرفته یا نه
    امروز رفته معاینه گفته گواهی داده خراش برداشته
    اگر بخواد شکایت کنه آیا می‌تونه ثابت کنه توسط من صورت گرفته یا نه ؟!

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر برود براساس ان شکایت نماید اگر شاهدی بر این رابطه وجود نداشته باشد می توانید در دادگاه انکار نمایید و اینکه اگر اثباتم بشود مجازات دیه بکارت و مهرالمثل باید پرداخت نمایید مگر اینکه بتوانید عقدش کنید که این موضوع بحثش جداست برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ اقدام به مشاوره نمایید.

  71. امیر می گوید

    با سلام‌.
    من با یه دختری خیلی وقته حدود یک سال هم هست که باهمیم دوتامون هم سنیم شونزده ساله
    همم واقعا دوست داریم
    دختره هم راضیه که من باش رابطه داشته باشم
    و از این که پردش رو هم بردارم راضیه
    چون در آخر هم با هم صمیمی تر شیم و قطعی شه برای هم می‌مونیم

    من سوالم اینه که آیا من وارد این رابطه بشم؟
    آیا اگر بشم اینطور که میخواهیم میشود یا خیر؟
    عواقبش چیست؟
    ممنون میشم به من پاسخ بدهید

    1. زینالی می گوید

      سلام: این امر کاملا توافقی می باشد و خودتان می توانید هر کاری بخواهید انجام بدهید ولی در صورتی که بعدا شکایتی شود شما به پرداخت دیه و مهر المثل محکوم خواهد شد.

  72. عباس می گوید

    سلام با دختری به قصد ازدواج وارد رابطه شدم و ناخواسته پرده اون از بین رفت و منم سه بار رفتم خواستگاری اما پدرش مخالفت میکنه و البته این را هم بگم که اون دختر بعد از پاره شدن پردش رفت پیش دکتر و نامه داره از دکتر و از منم اثر انگشت گرفت…..حالا که پدرش مخالف هستش آیا دختر میتواند شکایت کند ….خلاصه مجازات من چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر شکایتی شود مجازات شما یک دیه بابت بکارت و یک مهرالمثل نیز باید پرداخت نمایید یا اینکه با اینکه با این شخص ازدواج نمایید.

  73. آیناز می گوید

    سلام من ۳۰ سالمه با دوستپسرم رابطه داشتم دو هفته س
    قصد ازدواج داشت الان میگه نمیخواد پشیمون شده
    حدودا یک هفته س از این اتفاق میگذره
    خودش قبول داره که اینکارو کرده .من میتونم شکایت کنم مجازاتش چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما باید از طریق اس ام اس با این شخص پیام بدهید و خطم بنام خودتان باشد و اینکه باهاش در خصوص این رابطه صحبت کنید سپس اون پیامک هارو نگه دارید و اینکه یک شکواییه ای تنظیم کرده و اقدام به ثبت شکایت نمایید و پیامک و هر مدرکی دارید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین مشاوره نمایید تا به نتیجه برسید.

  74. کمالی می گوید

    مهرالمثل و ارش البکاره معمولا چه مقدار هست؟

    1. زینالی می گوید

      مهرالمثل ۱۱۰سکه بوده و ارش البکاره را پزشکی قانونی تعیین می کند.

  75. کمالی می گوید

    چرا سوال من رو جواب ندادین؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: با توجه به تراکم سوالات مجددا سوالاتونو بفرستید.

  76. فرزاد می گوید

    سلام میشه یکم واضح تر جواب سوالی که میپرسمو بدید
    منظورتون از اثبات چیه من الان اگه بخوام پرده دختری که دوسش دارمو بزنم اگر شکایت هم بکنه . من با چه رویی برم انکار کنم که پردشو من نزدم . صد درصد برمیگردم میگم من اینکارو کردم با رضایت دو طرف بوده
    اون موقعه چی پیش میاد ؟ اگر هنوز منو بخواد و من بخوامش چی ؟ من واقعا دوسش دارم ۴ ساله هست که با همیم هردومونم ۲۲ سالمونه

    1. زینالی می گوید

      سلام : در این صورت اگر شکایتی توسط دختر یا پدرش صوت بگیرد شما اقرار به زنا کرده اید و صد ضربه شلاق به شما دادگاه می دهدو اینکه دیه بکارت و مهرالمثل نیز باید به دختر پرداخت نمایید.برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  77. فهیمه می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۴سال بایه آقایی رابطه داشتم وبکارتم ازبین رفته به قصدازدواج
    من تمایلی به ازدواج باهاش ندارم ولی اون دست ازسرم برنمیداره
    ایااون میتونه ازطریق شکایت منومجبورکنه به پزشک قانونی برم تامعلوم بشه دخترنیستم وبزوربامن ازدواج کنه؟
    واینکه مجازات رابطمو ن چیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: از هیچ راه و قانونی نمی توان شخصی را مجبور به ازدواج با کسی کرد.

  78. فاطمه می گوید

    سلام‌‌من‌تقریبا۱ساله‌عقدکردم‌‌شب‌اول‌داماد‌بدون‌رضایت‌من‌باهام‌نزدیکی‌داشت‌ولی‌باعث‌پارگی‌پرده‌نشد‌‌ ولی‌‌بعدازیه‌هفته‌‌دوباره‌بدون‌رضایت‌خودم‌باهام‌نزدیکی‌کرده‌وموجب‌پارگی‌پرده‌شده‌ الان‌بعدازیه‌سال‌‌که‌هنوز‌خونه‌خودمونم‌نرفتیم‌به‌مشکل‌خوردیم‌ حالا‌من‌میتونم‌تقاضای‌دیه‌‌داشته‌باشم‌یامجازاتی‌واسه‌دامادصورت‌میگیره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید با اثبات این شرایط با توجه به اخذ نامه پزشکی قانونی اقدام به شکایت و مطالبه ارش البکاره و مهرالمثل نمایید.

  79. مسمیمیم می گوید

    اگر دختری بالای هیجده سال باشد و پرده بکارت او را زده باشند در صورت شکایت اعدام صورت میگیرد یا خیر

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر تجاوز بوده و اثبات شود در این صورت بله اعدام می باشد در غیر این صورت اگر به عنف و تهدید اثبات نشود در اینصورت مهرالمثل و ارش البکاره به عنوان دیه مطالبه خواهد شد.

  80. محسن می گوید

    سلام. من ۲۳سالم هست
    و با یک خانم آشنا شدم (این خانم ۳۱سال سن دارد) و ایشون قبل از رابطه گفت که دکتر رفته و بهش گفتن که حلقوی هست و پرده ندارد و من بعد از این حرفش با رضایت خودش با ایشون رابطه برقرار کردم.
    بعد از ۲بار رابطه، امروز ایشون میگه که ازم چند قطره خون اومده فکر کنم پردم پاره شده!!
    تکلیف چیست؟ایشون من رو گول زده.
    ( پیام های رضایت ایشان برای رابطه را دارم)

    1. زینالی می گوید

      سلام: ایشان باید از طریق پزشکی قانونی معاینه شوند تا مشخص شود که بکارت داشته یا خیر و در صورت اثبات این امر و شکایت این شخص از شما مجازاتش دیه و مهرالمثل برای شما خواهد بود.

  81. بندح خدا می گوید

    ببخشید اگر یک زن عقد کرده باشه وباشوهرش توی خونه نرفته باشه و با یک مرد دیگر رابطع برقرار کند ومرد غریبه پردشو بزنه بارضایت خودش بعد از پنج ماه مردوتهدید کنه وشکایت کنه معلوم میشه که کار اون مرد بوده و مجازاتی داره یانه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بعد از سپری شدن این مدت اصلا قابل اثبات نیست.

  82. محمد می گوید

    سلام
    من پرده دختری ک زیر سن قانونی بود رو با رضایت خودش برداشتم و اینکه تا چ مدت ازین قضیه بگذره میتونه شکایت کنه و اثبات کنه این موضوع رو
    و مجازاتش چیه
    و اینکه تا چ مدت علت پاره شدن پرده میتونه توسط دکتر و پزشک قانونی مشخص شه…

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر تا مدت ۲۴ساعته به پزشکی قانونی مراجعت نماید و بتواند بر اساس نامه پزشکی قانونی از شما شکایت نماید دادگاه بر اساس مستندات یک دیه تعلق می گیرد و یک مهر المثل باید پرداخت نمایید.

  83. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید
    من حدود ۲ما هستش با یه دختر وارد رابطه جدی شدیم و دوسش دارم مادر دختره میدونه رفتو امد داریم و حتی من ۹ روز خونشون بودم توی این ۹روز که خونشون بودم چندین بار رابطه داشتیم باهم ولی بدون دخول با رضایت خودش اخرین بار ب صورت لاپایی و بدون خواست خودم و دختره کاملا غیر عمد پرده بکارتش پاره شده و الان دختره منو دوست نداره و نمیخواد باهام باشه دختره ۱۶سالشه منم ۲۰سالمه
    میخواستم بدونم اگر شکایت کنه مجازاتش چیه ؟
    لطفا راهنماییم کنید

  84. رضا می گوید

    سلام خسته نباشید
    من حدود ۲ما هستش با یه دختر وارد رابطه جدی شدیم و دوسش دارم مادر دختره میدونه رفتو امد داریم و حتی من ۹ روز خونشون بودم توی این ۹روز که خونشون بودم چندین بار رابطه داشتیم باهم ولی بدون دخول با رضایت خودش اخرین بار ب صورت لاپایی و بدون خواست خودم و دختره کاملا غیر عمد پرده بکارتش پاره شده و الان دختره منو دوست نداره و نمیخواد باهام باشه دختره ۱۶سالشه منم ۲۰سالمه
    میخواستم بدونم اگر شکایت کنه مجازاتش چیه ؟
    لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  85. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    من حدود ۲ما هستش با یه دختر وارد رابطه جدی شدیم و دوسش دارم مادر دختره میدونه رفتو امد داریم و حتی من ۹ روز خونشون بودم توی این ۹روز که خونشون بودم چندین بار رابطه داشتیم باهم ولی بدون دخول با رضایت خودش اخرین بار ب صورت لاپایی و بدون خواست خودم و دختره کاملا غیر عمد پرده بکارتش پاره شده و الان دختره منو دوست نداره و نمیخواد باهام باشه دختره ۱۶سالشه منم ۲۰سالمه
    میخواستم بدونم اگر شکایت کنه مجازاتش چیه ؟
    لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم جوابمو زودتر بدین

  86. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید من حدود ۲ماه با یه دختره وارد رابطه جدی شدیم مادر دختره در جریان رفتو امدمون هستش من ۹ روز خونشون بودم کلا زندگی کردم ۹ روز پیششون توی این ۹ روز با رضایت خودش چندین بار رابطه بدون دخول داشتیم و همدیگه رو خیلیی دوست داریم برای مثل دفعات قبل با رضایت خودش خواستیم رابطه بدون دخول داشته باشیم ب صورت لاپایی بدون خواست خودم و بدون خواست اون کاملا غیر عمد پرده بکارتش پاره شد قبل این موضوع منو میپرستید الان همش فحش میده ک نمیخوامت اینا
    دختره ۱۶سالشه منم ۲۰ حدود ۳.۴روزی میگذره
    میخواستم بدونم اگر شکایت کنه مجازاتش چیه ؟!
    ممنون میشم سریع جوابمو بدین 🙏🙏

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر باید شکایت کند باید نامه پزشکی قانونی داشته باشد و بتواند از این طریق اثبات نماید مجازاتی که برای شما در نظر گرفته خواهد یکی مهرالمثل و دیگری دیه بکارتی که زایل شده است یا اینکه بخواهید با این دختر ازدواج نمایید.

  87. شینو می گوید

    سلام.
    آیا دختری که پرده اش را در اثر خودارضایی به وسیله خودش از دست داده ؛زمانیکه بخواد ازدواج کنه براش مشکلی پیش میاد؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر توسط پزشکی قانونی معاینه شود بله مشخص میشود که بکارت شما زایل شده است

  88. ممد می گوید

    سلام در چ صورت باید مهر المثل باید پرداخت کنیم یا دیه؟اینجا شما کفتید اگه راضی بوده باشه مهرالمثل تعلق نمیگیره بهش!!ی جا گفتید میگیره

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر تجاوز بوده و به زور باشد دیه و مهرالمثل و بخاطر تجاوز بودن اعدام برای مرد تعلق خواهد گرفت

  89. ممد می گوید

    ینی اگر کامل راضی باشه دیگه نیاز به مهرالمثل و دیه ندارع؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: راضی باشد دیه ندارد فقط مهرالمثل پرداخت می شود

  90. محمد می گوید

    سلام من بادختری۱۶ساله ومتاهل رابطه داشتم وبارضایت خودش پردشو زدم حدودیک هفته پیش الان تهدید میکنه ک یاباید منوبگیری یاشکایت میکنم اگ ازدواج نکنم باهاش وبره شکایت کنه چ حکمی به من تعلق میگیره ومجازاتش چیه ممنون میشم جواب بدین

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید این گفته خودش را اثبات نماید و با صرف ادعا نمیتواند شما را مجبور به ازدواج نماید

  91. میثم می گوید

    سلام من حدود چهار ماه پیش با دوست دخترم رابطه بدون دخول داشتم یعنی اصلا هیچ تماسی بین آلت هامون نبوده الان ادعا میکنه که بکارتش آسیب دیده و میره شکایت کنه امکانش هست که بتونه ثابت بکنه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: نمی تواند این عمل را اثبات نماید و اگر ادعا نمید و نتو.اند اثبات نماید می توانید بابت افترا از این فرد شکایت نمایید

  92. omid می گوید

    سلام من بکارت دختری را ک بیست هفت سالشه گرفتم والان یکسال میگذره یک ماهی هست ک باهم کات کردیم آیا میتونه ادعا کنه شاکی من بشه وضمنن منم دوستش دارم من میتونم شاکی اش بشم ک زفاف صورت گرفت اگ پزشک قانونی تشخیص داد بدش حکمش چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر قابل اثبات نیست این موضوع مگر با ارائه دلیل و مدرک کافی و در صورت اثبات مجازاتش دیه بکارت مهرالمثل باید پرداخت نمایید

  93. محمد می گوید

    سلام
    اگر یک دختر و پسری با هم دوست باشن و در یکی از قرارهایی که با هم میزارن به صورت ناخداگاه پرده بکارت دختر پاره شه و خون بیاد کلا یک ثانیه هم بیشتر طول نکشید دخول!دختر راضی به برقراری رابطه بوده ولی نمیخواسته بکارتش از بین بره و پسر هم نمیخواسته اینکارو کنه
    و حالا ۲ روز از این ماجرا گذشته
    میخواستم بدونم دختر تا کی میتونه ادعای شکایت کنه؟
    و اینکه اگه پسر زیر بار رابطه نره چگونه قابل اثبات هست؟
    و اگر اثبات بشه جرمش چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: بر اساس پرینتی مکالمات و پیامک ها این مورد قابل استناد است

  94. حسین می گوید

    سلام من یه دخترو میخاستم من ۲۳ سالمه دختره ۱۷ و قصدمان جدی هس

    ولی خانواده دختره قبول نمیکنن

    ما فرار کردیم ب پرده بکارت را زدم

    و الان باز دختررو نمیدن ولی باز دختره منو میخاد

    ما می‌توانیم ازدواج کنیم

    و ایشون زن من محسوب می‌شود؟

    خواهشا جواب بدید خیلی واجبه

  95. حسین می گوید

    سلام من ۲۳ سالمه و دختره ۱۷ سالشه

    همو خیلی دوست داریم

    ولی خانواده دختره نمیدن ب من

    ما باهم فرار کردیم

    و من ب رضایت خودش پرده بکارت را زدم

    و آدمیم مادره دختره هم فهمید

    و ما میخایم باهم ازدواج کنیم بازم قبول نمیکنن

    ما باید چیکار کنیم تا ازدواج کنیم

    و آیا زن من محسوب می‌شود.

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید ازدواج نمایید و باید از طریق دادگاه اقدام به اذن نکاح بگیرید

  96. سامیار می گوید

    سلام، با دختری دوست شدم که قبلا یه بار عقد کرده بود ولی بکارتشو از دستت نداده بود و دختر بود، بعد از اون فرد طلاق گرفت، بعد از ۱۱ سال با من دوست شد،می‌خواستیم باهم ازدواج کنیم و تو مدت آشنایی خواستم باهم محرم باشیم بخاطر طلاقش باهاش صیغه کردم و باهم رابطه داشتیم با رضایت خودش،ولی ناخواسته توی یه رابطه از پشت ناخواسته دخول صورت گرفت و پرده بکارت زده شد، حالا بخاطر اینکه پرده بکارت غیرعمد زایل شد مجبور به پرداخت مهروالمثل و دیه یا مجبور به ازدواج هستم؟ درضمن از اون رابطه ۵ ماه گذشت و به پزشک قانونی مراجعه نکرد
    درضمن خاستگاری هم رفتم ولی خانواده من از طلاقش باخبر شدن و راضی به این ازدواج نمیشن، حالا دختره تهدید میکنه که باید با من ازدواج کنی بخاطر از بین بردن بکارت وگرنه ازت شکایت میکنم
    آیا شکایتش بجایی میرسه؟ حکم برای من چه خواهد بود؟
    صیغه نامه هم دارم، آیا بخاطر اینکه بکارت داشت صیغه باطله؟ توی طلاق نامه اش باکره بودنش ثبت نشده بود بخاطر همین عاقد خطبه عقد رو خوند
    ازش پرسیدم که چرا باکره بودن خودتو ثبت نکردی گفت چون اونجوری شکایت و طلاقم خیلی طول می‌کشید! حالا نمیدونم راست میگه یا دروغ ولی نامه بکارت داشت
    با این شرایط اگه شکایت کنه چه حکمی برای من صادر میشه؟ خواهش میکنم دقیق ج بدین لطفا

    1. زینالی می گوید

      سلام: اصلا این موضوع قابل اثبات نمی باشد و هیچکاری نمی تواند بکند مگر اینکه خود شما اقرار نمایید

  97. سامیار می گوید

    خب با پیام های واتساپ نمیتونه اثبات کنه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر اقرار به ارتکاب این جرم کرده باشد چرا میشه اثباتش کرد

  98. سروش می گوید

    سلام وقت بخیر دختری ۱۷ ساله رو دوستش دارم خیلی عاشقشم پردشو با رضایت خودش زدم چون میخواستم بگیرمش هنوزم میخوام اگ شکایت کنن قاضی حکم ازدواج بین مارو نمیده در چه صورته که دختر پسرو به عقد هم در میارن با مهریه اندام بدن؟
    مچکر میشم جواب بدید پدرش تهدید میکنه میخوام ببینم اگه تهش مارو به ازدواج هم در میارن بگم بره بکنه

  99. سروش می گوید

    سلام وقت بخیر دختری ۱۷ ساله رو دوستش دارم خیلی عاشقشم پردشو با رضایت خودش زدم چون میخواستم بگیرمش هنوزم میخوام اگ شکایت کنن قاضی حکم ازدواج بین مارو نمیده در چه صورته که دختر پسرو به عقد هم در میارن با مهریه اندام بدن؟
    مچکر میشم جواب بدید پدرش تهدید میکنه میخوام ببینم اگه تهش مارو به ازدواج هم در میارن بگم بره …بکنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورت شکایت یا باید ازدواج نمایید یا باید دیه بکارت و مهرالمثل باید پرداخت نمایید ولی برای ازدواج دختر نیازی به اذن پدر نمی باشد.

  100. مهدی می گوید

    سلام من با دختری وارد رابطه شدم که زیر هیجدع سنش هست و ما رابطه کردیم ولی در شبی که میاس عادت بشه همزمان خون اومد و این خون ادامه داشت میشه گفت خونه عادت بود و این دختر مثل اینکه قبلا رابطه داشته الان مادرش تهدید کرده میخاد از من شکایت کنه در صورتی که با رضایت خود دختر این عمل انجام شده میخواستم بدونم دادگاه چیکار می‌کنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: با صرف شکایت نمی تواند اثبات نماید و چون با رضایت بوده و اگر در پیامک ها در خصوص رابطه صحبت کرده باشید شما فقط به مهرالمثل محکوم میشوید.

  101. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر اگر دختری بالای سن ۱۸ سال باشد ، و دست نویس بنویسد که با رضایت خودش بکارتش گرفته شود ، ایا میتونه شکایت کنه ، یا در صورت شکایت حکمش چیه؟ ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی تواند اقدام به شکایت نماید و در صورت شکایت فقط مهر المثل بهش تعلق میگیرد.

  102. امیر می گوید

    سلام میخاستم بدونم اگر دختر گفته باشه ک بکارت ندارد و بکارت خود را از دست داده و به رضایت هردو طرف دخول انجام بشه بعد متوجه بشه ک باکره نبوده جرمش چیه؟

  103. علی می گوید

    سلام اگر دختر گفته باشه ک پردمو با انگشت زدم بعد از انجام کار با رضایت متوجه بشیم که باکره بوده جرمش چیه؟ لطفا سریع جواب بدین ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: هیچ جرمی ندارد

  104. مارتیک زرین منش می گوید

    جاری شدن خون

  105. سامیار می گوید

    با سلام
    من حدود دو‌ماه پیش با یک دختر باکره ارتباط برقرار کردم و بکارت دختر با رضایت خودش از بین رفت
    ک بعدا رابطه ما ب جدایی ختم شد
    اولش گفتیم بدوزیم ک گفت دکتر نشون میده و قبول نکرد
    حالا بعد از گذشت دوماه از اخرین نزدیکی تهدید ب شکایت یا دوختن پرده میکند
    هیچ گونه پیامکی و مکامله ای رد و بدل نشده
    فقط پیامای واتس اپ و تلگرام هست ک این عمل بین ما انجام شده
    خاستم بدونم حکمش چیه اگه شکایت کنه

    1. زینالی می گوید

      سلام: این عمل قابل اثبات نمی باشد و نمیتوانند کاری انجام بدهند.

  106. Mah می گوید

    سلام
    من چهار روز پیش با یه دختر ک دوسش دارم رابطه داشتیم با رضایت خودش الانم پدر و مادرش خبر ندارند
    ماهم همدیگرو میخایم خاستم بدانم اگر بعدها خانواده اش شکایت کنن
    تکلیف چیه
    میشه جوری باشه ک بهم برسیم و هیچ اتفاقی نیوفته

    1. زینالی می گوید

      سلام: شمانیازی به اذن پدر ندارید میتوانید ازدواج نمایید

  107. امارت ناتمام می گوید

    باسلام
    من با دوست دخترم رابطه داشتم و فکر ازدواج داشتیم و پرده اش رو زدم و خودشم رضایت داشت وقتی اومد،ولی پشیمون شدم و دوروز بعدش بابت دوختن اقدام کردیم آیا اگر قصد کنه که شکایت کنه نتیجه و حکمش چی هستش

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر اصلا قابل اثبات نیست که شما اینکار را کرده اید مگر در متن پیامک ها اقرار نمایید شما ازاله بکارت کرده اید

  108. یک جوون نگران می گوید

    با سلام
    من با دختری ک دوسال چ خورده ای دوست بودیم سکس کردیم و با رضایت خودش بکارتش و زدم و اینکه بعد اون موضوع غیب شد و اینکه مدرک چند تا عکس دارم ک تجاوزی نبوده و اینکه آیا بازم از نظر قانونی مشکلی ایجاد نمیشه و اینکه هردوی ما یالاتر از سن قانونی رو داریم و میتونه خود مادر بدون اذن دختر شکایت کنه و چقدر از این موضوع بگذره اثبات نشدنیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیلی نمیتوانند مدعی شوند.

  109. باران می گوید

    سلام اگه پسر پرده بکارت دختر را زده باشه اما سن دختر زیر سن قانون باشه و پسر ب دختر قول ازدواج داده ولی بعد بزنه زیرش حکمش چیه

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر با رضایت باشد حکم به مهر المثل و اگر بدون رضایت باشد حکم به مهر المثل و دیه بکارت

  110. زهرا می گوید

    سلام اگه دختر وپسری باهم دوست باشن و پسر بدون دلیل بکارت دختر بزنه چه مجازاتی براش داره و دختر هم مجازات میشه یا نه ؟
    واگه این اتفاق هم خونه خود دختر باش
    و پسره تحدیدش کنه مجازاتش چیه ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اثباتش خیلی سخته مجازاتش دیه و مهرالمثل هست

  111. ناشناس می گوید

    اگر پرده بکارت با رضایت دختر پاره شود، مجازات پسر چیست؟ و آیا صحت دارد که پسر مجبور به ازدواج میشود؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازاتش فقط مهرالمثل خواهد بود

  112. مجید سوزوکی می گوید

    سلام اگر دختر هفده ساله بگوید پرده ام رو با انگشت زدم و بعد هنگام رابطه متوجه باکرگی آن شوند مجازات دوطرف چیست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازاتش ارش الابکاره و مهرالمثل هست

  113. سینا می گوید

    سلام پسرم
    ۱۶ سالمه با دختری ک رابطه گرفتم ۱۶ است
    خودش بهم گفت پرده بکارت نداره و اسرار کرد ک انجام بدیم
    انجام دادم خون ازش اومد و اینکه خونش شبیه پاره شدن نبود و بهم گفته بود ۴ سال پیش پرده ام رو زدن تجاوز شده بهم‌
    الان من ازش عکس دارم ک منو تحریک کرده
    جرم من چیه وقتی با رضایت خودش و بهم گقته ندارم
    و من یک شاهد دارم ک با پایه خودش اومد و زوری در کار نبود ک در خونه من رابطه برقرار کردیم
    مجازات من چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: مهرالمثل باید پرداخت نمایید

  114. احمد می گوید

    سلام من با دختری۱۵ساله رابطه داشتم حدود ۸ ماهی هست که باهم هستیم بعد با رضایت خودش پرده‌اش را زدم پیام ها هم موجود هست
    اگر شکایت بکند تکلیف من چیست.
    (اگر بخواهم رضایتش را بگیرم چه کنم)
    با تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر شکایت نماید میتواند خسارت معنوی و مهرالمثل مطالبه نماید

  115. الی می گوید

    سلام
    بنده چهاار ساله با یکی دوستیم چندین بار مراحل خاستگاری طی شده اما از طرف خانواده اون بهم خورده و مادر منم راضی نبوده مادرم خیلی سعی کرد دورش کنه اما میگفت من میخام نمیرم تمام پیاماش هست
    و تو این چهارسال ما رابطه داشتیم اما اگر رابطه ای بوده گفته که برای ازدواج هست و میمونه
    و الان بعد چهارسال میخاد تموم کنه بره میگه نمیخام
    و در حین اینکه داشتیم جدا میشیدم فهمیدم باردارم
    و من گفتم من سقط نمیکنم اومد منو گول زد گفت که بیا اینکارو بکنیم من قول میدم بعد درستش کنیم این رابطه رچ بتونیم ازدواج کنیم
    و من بهش اعتماد کردمو انجام دادیم فهمیدم گولم زده
    میخام برم دنبال شکای میخام بدونم مجازاتش چیه
    بالاخره اینده منم خراب شده
    ایا حکم ازدواج هم هست یا نه؟؟
    و اینکه سقط رو پزشک قانونی میتونه تا چند وقت تشخیص بده؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند