وکیل تنظیم قرارداد+تضمین تنظیم قرارداد

همه ی ما باید قبل از اینکه مطلبی را خودسرانه امضا کنیم یا قراردادی را قبول کنیم با وکیل تنظیم قرارداد مشورت کنیم حتی اگر تماما و مو به مو آن را بخوانیم چون یک قرارداد به حدی که می تواند مفید باشد، به همان اندازه هم می تواند مخرب باشد و ممکن است با امضای مطالبی که عواقبش را نمی دانید و یا ننوشتن مطالبی که باید به نفع شما در آن گنجانده می شده در دردسر بزرگی بیفتید.

قرارداد چه نوع نوشته ایست؟

هنگامی که می خواهید یک شخص را مجبور کنید تا به تعهدات خود عمل کند بهتر این است که موضوع تعهد را بین خود بنویسید و امضا کنید و داخل متن تکلیف فردی که به تعهدات خود عمل نمی کند هم مشخص نمایید. زیرا ثابت کردن تعهدات شفاهی سخت است و اکثر مراجع قرار داد کتبی را قبول دارند. و همه ی وکلای تنظیم قرارداد هم بر این نکته تاکید می کنند که قرارداد حتما مکتوب شود.

قرار داد یک نوشته ی کتبی بین دو یا چند نفر است که در آن با توجه به موضوع، طرفین، تعهداتی را بر عهده می گیرند مثلا در قرارداد بیع، طرفین تعهد می کنند که مالی را به دیگری بفروشند. یا در قرارداد قرض، شخص متعهد می شود که طبق قرارداد مبلغی را به دیگری قرض بدهد

بهترین وکیل تنظیم قرارداد

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

قرارداد را چه کسی تنظیم می کند؟

تنظیم کننده قرارداد که طرفین هستند اما معمولا وکیل تنظیم قرارداد پیشنهاد می کند که برای اینکه قرارداد محکم و قابل استنادتری تنظیم کنیم بهتر است که این کار در دفتر اسناد و توسط مامور صلاحیت دار انجام شود چون در این صورت است که این سند یک سند رسمی است و قدرت اثباتی اش از سایر اسناد بیشتر است اما این به این معنی نیست که قراردادی که طرفین بین خود تنظیم می کنند و امضا می کنند قابلیت اثباتی ندارد خیر، این سند یک سند عادی محسوب می شود که همچنان باید به مفاد آن پایبند بود و در محاکم هم قبول می شود و اما توان اثباتی اش از سند رسمی کمتر است و بیشتر از سند رسمی در معرض آسیب است.

اصول تنظیم قرارداد

این سوال بسیار کلی است و مطالبی که در هر قراردادی ذکر می شود بسته به توافقات طرفین و خواسته آنها و البته صلاح دید وکیل متخصص تنظیم قرار داد متفاوت است. اما به طور کلی هر قراردادی باید موارد زیر را داشته باشد

  • عنوان قرارداد مثلا قرارداد بیع، مضارعه، مساقات، اجاره
  • مشخصات دقیق طرفین قرارداد
  • تاریخ و زمان شروع قرارداد
  • مدت زمان اعتبار قرارداد
  • تعهدات طرفین و مبلغ قرارداد
  • ضمانت اجرا عدم اجرای تعهدات
  • نحوه فسخ قرارداد
  • نحوه پرداخت مبلغ قرارداد
  • زمان و مکان پرداخت مبلغ قرارداد
  • شروط مورد نیاز
  • امضا

بهترین وکیل تنظیم قرارداد

نکات مهم تنظیم توافق نامه

  • تمام شرایط صحت قرارداد رعایت شود.
  • تمام صفحات قرار داد را کامل و جز به جز بخوانید .این ابتدایی ترین کاری است که باید انجام دهید.
  • تعداد صفحات قرار داد در قرارداد نوشته شود و امضا شود،با این کار از جعل و اضافه و کم کردن صفحات در آِینده جلوگیری می شود.
  • سمت هر یک از امضا کنندگان مشخص شود.
  • حتما د ونفر شاهد قرارداد را امضا نمایند.
  • میزان توافقات باید به طور جزیی مشخص شود برای مثال در قرارداد فروش خانه باید متراژ به شکل دقیق بیان شود.
  • نام سایر افراد دخیل در قرارداد مانند ضامن، شاهد ، مسئول پرداخت دقیق ذکر شود.
  • حتما ضمانت اجرا عدم انجام یا تاخیر انجام درج شود.

مشاوره با وکیل تنظیم قرارداد

وکیل برای تنظیم قرارداد

ممکن است عده ای با تکیه بر دانش حقوقی و اطلاعات دست و پا شکسته و سرچ گوگل !!!تنظیم قرارداد های کاری و تجاری خود و حتی دیگران را بر عهده بگیرند وبر این باور باشند که تا کنون هر قراردادی که تنظیم کرده اند موفق بوده و به مشکل برنخورده اند.

هرچند که این موضوع تقریبا محال و غیر ممکن است اما بر فرض محال هم اگر گفته های ایشان درست باشد؛ هرگز به چنین افرادی اعتماد نکنید و سرنوشت قرارداد های خود را به ایشان نسپرید. زیرا هر قرارداد سرشار از تعهد و نکته و ضمانت اجراست و هر جمله ای که نوشته می شود یک وظیفه و مسئولیت برای شما بوجود می آورد که فقط شمایی که قرارداد را امضا کرده اید باید از پس آن بر آیید و در صورت عمل نکردن به آن دادگاه شما را مجبور به انجام تعهد می کند

قرارداد زمانی اصولی تنظیم می شود که توسط  وکیل تنظیم قرارداد نوشته شود و آن زمان است که دیگر نگران امضای بند بند آن نیستید.

وکیل تنظیم قرارداد علاوه بر اینکه با تمام اصطلاحات و کلمات متن آشناست همه ی جوانب را رعایت می کند و حدود مسئولیت را جوری تعیین می کند که موکل از عهده اش بر بیاید و در مشقت نیفتد.همچنین نیز برای مسائلی که به نفع موکلش هست ضمانت اجرا تعیین می کند تا به راحتی قابل نقض نباشد یا اگر نقض شد هم گرفتن خسارت ممکن باشد.

همچنین وکیل تنظیم قرارداد همه ی حالاتی که ممکن است در آینده برای موضوع قرارداد پیش بیاید را پیش بینی می کند و تکلیف طرفین قرارداد را در صورت بروز آن حالت مشخص می کند مثلا در قرارداد گنجانده می شود که اگر یکی از طرفین نتواند در مدت مشخص به تعهدات خود عمل نماید قرارداد فسخ می شود.

پس توصیه می کنیم بجای آنکه بعد از امضای یک قرارداد در سختی بیفتید و مجبور به اطاعت از قراردادی شوید که به شکل غیر اصولی تنظیم و امضا شده و در ان از دانش وکیل متخصص تنظیم قرارداد استفاده نشده ؛ قبل از تنظیم هر نوع قراردادی اعم از تجاری، کاری و حقوقی با وکیل تنظیم قرارداد مشورت بگیرید و کار را به ایشان که در این زمینه تجربه لازم دارند بسپارید.

 

ویژگی وکیل تنظیم قرارداد

  • مصحلت و صلاح موکل خود را اصل اول تنظیم قرارداد قرار میدهد.
  • وکیل متخصص تنظیم قرارداد حتما در خصوص قراردادی که نوشتن آن را به عهده گرفته، تجربه و نمونه کار دارد و قرارداد مورد نظر را با توجه به تجربه های قبلی خود کامل می کند. داشتن تجربه در خصوص تنظیم قرارداد بسیار مهم است چون وکیل با تجربه با تمام ضمانت اجرا های قرارداد آشنا شده و می داند درج یا عدم درج آن چه نتایجی به دنبال دارد.
  • همه ی راه در رو هایی که در یک قرارداد گنجانده شده و ممکن است به چشم نیاید از چشمان وکیل تنظیم قرارداد پنهان نمی ماند و در قرارداد تنظیمی توسط ایشان، تکلیف هر موضوعی مشخص شده است.

وکلای وکیل تاپ با داشتن تجربه کاری از پس تنظیم پیچیده ترین قرارداد های تجاری و حقوقی بر آمده اند و علاوه بر آن وکلای تنظیم قرارداد وکیل تاپ در این خصوص اقدام به نگارش کتب مختلف تنظیم قرارداد نموده اند که سالیان سال مورد استفاده دانشجویان و وکلای محترم می باشد. لذا با یک نگاه کلی به لیست کتب نگارش شده توسط وکلای تنظیم قرارداد می توان یافت که وکلای وکیل تاپ تا چه اندازه در کار خود خبره هستند. پس به شما پیشنهاد می کنیم که تنظیم قرارداد های خود را به اهل فن و خبره بسپارید یا اگر این کار برای شما مقدور نیست که وکیل تنظیم قرارداد، قرارداد های شما را به عهده بگیرد؛ حتما ضروری است که با وکیل مشورت کنید و با راهنمایی های ایشان قرارداد را تنظیم نمایید. با این کار به شما اطمینان می دهیم قرارداد هایتان همیشه در درست ترین حالت ممکن باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند