نمونه شکوائیه شرب خمر

مصرف مسکر از قبیل خوردن،تدخین،تزریق،اعم از اینکه کم یا زیاد باشد،جامع باشد یا مایع ،مست کندیا نکند،خالص باشد به گونه ای که آنرا از مسکر بودن خارج نکند،موجب حد است.خوردن آب جو موجب حد است هرچند مستی نیاورد.بر خلاف تصور رایج عرف،که مستی را شرط تحقق حد مسکر میداند حتی خوردن چند قطره مسکر،موجب حد خواهد شد.البته مشروط به آنکه،آنچه خورده می شود،واقعا مسکر باشد.علاوه بر خوردن تزریق مواد الکلی و تدخین آن نیز جرم شناخته شده است.حد مصرف مسکر،هشتاد ضربه شلاق است.البته این مجازات صرفا برای مسلمانان است و غیر مسلمانان فقط در صورتی که تظاهر به این عمل کند .

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه شرب خمر

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: شرب خمر

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه با خوردن مشروبات الکلی و ضمن ورود به تالاری که اینجانب در حال برگزاری مراسم عروسی بودم باعث ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت مهمانان اینجانب گردیده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به مواد ۲۶۴ و ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

 با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. لنا می گوید

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون

  2. مهتاب می گوید

    سلام وقتتون بخیر منو تو جاده پلیس راهور گرفت تست الکل ۷۰ درصد نشون داد اما قبول نکردم تو کلانتری منو فرستادن پزشکی قانونی اونجا تست ۳۵ درصد نشون داد الان من چیکار کنم؟ منو راهنمایی بفرمایین

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند