نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق ثبت ملک غیر

یک سری اعمال وجود دارد که تماما دارای شرایط کلاهبرداری مانند مانور متقلبانه، فریب خوردن قربانی و ربودن مال غیر نمی باشند لکن قانون گذار خواسته که عنوان کلاهبرداری بر آن صدق کند. در حقیقت نوعی حکومت به صورت توسعه ای وجود دارد. که قانونگذار خواسته حکم کلاهبرداری شامل این مورد بشود. مانند ماده۱۰۷ قانون ثبت: هر کس به عنوان اجاره یا عمری یا رقبی یا سکنی و یا مباشرت و به طورکلی هر کس نسبت به ملکی امین محسوب بوده و به عنوان‌ مالکیت تقاضای ثبت آن را بکند به مجازات کلاهبردار محکوم خواهد شد. کلاهبرادی جرمی مقید به نتیجه بود اما اینجا صرف درخواست ثبت ملکی توسط امین کلاهبرداری قلمداد شده اعم از اینکه موجب ثبت بشود یا خیر.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق ثبت ملک غیر

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: کلاهبرداری از طریق ثبت ملک غیر

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب مالک ۵ هکتار زمین زراعی به پلاک ثبتی … واقع در منطقه … می‌باشم که آن را برای مدت ۷ سال به مشتکی‌عنه اجاره دادم؛ اما متأسفانه مشارالیه در طول مدت مذکور به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان … مراجعه و خود را متصرف زمین و مالک آن قلمداد نموده و درخواست ثبت زمین را کرده است؛ فلذا با استناد به ماده ۱۰۷ قانون ثبت اسناد و املاک تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. موسی بامری می گوید

    سلام وحمد خداوند متعال اینجانب در سال زراعی ۹۸ حدود چهار صد تن صیفیجات شامل گوجه و هندوانه در مریوان گیرنده فرد بنام مقداد تحویل گیرنده به سفارش فردی دیگر همه بار ترخیص شده در کشور عراقمدارک موجود انهم بارنامه تاکنون در خصوص صافی وحتی کوچکترین اقدامی بابت پرداخت بهای اقلام ارسالی انجام نداده

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند