لاتاري چيست؟ آيا ثبت نام آن غير قانوني است؟

در شرایط معمول این روز ها، در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا را داشته باشید، طی کردن مراحل آن و دریافت ویزای اقامتی به صورت قانونی، کار آسانی نیست و سختی‌ ها و هزینه‌ های زیادی در پی دارد.

گرین کارت نیز یکی از ویزا های مهاجرت به آمریکا است که دریافت آن با مشکلات و هزینه‌ های زیادی همراه است.

تعریف لاتاری

لاتاری گرین کارت آمریکا، برنامه‌ای است که به دستور کنگره آمریکا و با هدف حفظ تنوع نژادی و جذب نیروی کار، در ایالات متحده آمریکا به صورت سالانه برگزار شده و طی آن، افراد زیادی از سرار جهان برنده گرین کارت آمریکا می‌شوند.

در واقع می‌ توان گفت ساده‌ ترین و ارزان‌ ترین روش اقامت قانونی و دائمی در آمریکا، ثبت نام لاتاری گرین کارت است. این برنامه هرسال در اکتبر آغاز و در ماه نوامبر به اتمام می‌رسد.

 در ادامه این مطلب، به بررسی شرایط ثبت نام لاتاری و ویژگی‌ های آن می‌پردازیم.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

تاریخچه لاتاری

از سال ۱۹۹۰ دولت آمریکا برنامه لاتاری را در دنیا آغاز کرد. در این برنامه به هر فردی که به صورت شانسی انتخاب شده، اقامت رایگان در آمریکا را می‌دهد. این موضوع باعث شده تا هرساله، تعداد زیادی از افراد در همه جای جهان، شانس خود را برای بردن در لاتاری امتحان کنند.

هر سال تعداد ۵۵۰۰۰ ویزا از طریق قرعه کشی بین متقاضیان برنده توزیع می‌شود. اگر برنده لاتاری تمامی شرایط لازم را داشت، می‌تواند ویزای آمریکا را دریافت کند. همچنین همسر و فرزندان مجرد او در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند ویزای اقامت آمریکا را کسب کنند.

تاریخچه لاتاری و چه کسانی می توانند در لاتاری شرکت کنند؟

چه کسانی می توانند در لاتاری شرکت کنند؟

به دلیل این‌ که هدف اصلی لاتاری، حفظ تنوع نژادی در آمریکا است، ویزای ارائه شده به افراد ساکن در کشورهایی که به صورت معمول از روش‌ های مختلف به آمریکا مهاجرت می‌کنند، ارائه نمی‌شود. در بولتن ویزا به صورت هرساله فهرستی از کشورهایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند مشخص می‌ شود.

کشور هایی که طی ۵ سال گذشته بیشتر از ۵۰ هزار مهاجر از طریق ویزا های خانوادگی و کاری به آمریکا فرستاده باشند، مجاز به ثبت نام در لاتاری نیستند. از جمله این کشور ها که در اکثر مواقع غیر مجاز هستند می‌توان به چین، هند و انگلستان اشاره کرد.

شرایط ثبت نام در لاتاری

برای شرکت در لاتاری باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام در لاتاری باشید: در این مورد اگر متولد کشور غیر مجاز باشید ولی یکی از والدینتان متولد کشوری مجاز باشد، می‌ توانید از سهمیه او استفاده کنید.
  2. دارای حداقل تحصیلات دیپلم آکادمیک دبیرستان باشید: تحصیلات فنی حرفه‌ ای در آمریکا مورد قبول نیست؛ مگر این‌ که از طریق دانشگاه شرایط لازم را دریافت کنید.
  3. داشتن حداقل دو سال سابقه کار در ۵ سال گذشته: در صورت نداشتن مدرک دیپلم، می توانید از این شرط استفاده کنید.

نحوه ثبت نام در لاتاری

جهت ثبت نام در لاتاری پس از وارد شدن به سایت رسمی کنتاکی کونسولار آمریکا به آدرس www.dvlottery.state.gov باید فرم‌های لازم را پر کنید. لازم به ذکر است که تمام مراحل ثبت نام در لاتاری رایگان است و در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، می‌توانید تمامی سوالات را پاسخ دهید. علاوه بر این، یک قطعه عکس را در سایز و فرمت مشخصی باید در فرم خود درج کنید.

شانس برنده شدن شما در لاتاری چقدر است؟

 انتخاب برنده‌ های لاتاری بدین صورت است که دولت ایالات متحده آمریکا تعداد ۱۲۵۰۰۰ نفر را به صورت تصادفی انتخاب کرده و تقریبا از هر ۱۰۰ نفر، یک نفر برنده ویزای اقامت دائم در آمریکا می‌شود. در نهایت از بین این افراد ۵۵۰۰۰ هزار نفر انتخاب شده و از برندگان هم تعداد خاصی تمام شرایط را دارند و در مصاحبه صلاحیت لازم را پیدا می‌کنند.

نحوه و شرایط ثبت نام در لاتاری

آیا ثبت نام لاتاری آمریکا غیر قانونی است؟

تبلیغ و اخذ ویزای شینگن آمریکا و همچنین ثبت نام در لاتاری در صورتی که در محدوده رعایت قوانین کشور باشد، هیچ‌ گونه منع قانونی ندارد. همچنین تبلیغات آژانس‌ های مسافرتی که برای فروش ویزای شینگن انجام می‌شود نیز در صورتی که شرایط خاصی را رعایت کنند غیرقانونی نیست.

مزایای برنده شدن در لاتاری چیست؟

مهم ترین مزیت برنده شدن در لاتاری دریافت رایگان گرین کارت آمریکا و ویزای اقامت در این کشور است. همچنین برندگان در لاتاری، می‌توانند به همراه خانواده خود از تحصیلات رایگان در آمریکا برخوردار شده و خود و اعضای خانواده‌شان می توانند در این کشور به کار مشغول شوند.

علاوه بر این، برندگان لاتاری می‌ توانند در هر ایالتی که علاقه دارند زندگی کرده و ملک بخرند. افرادی که در لاتاری برنده می‌شوند، می‌ توانند مانند یک شهروند آمریکایی از تمام مزایای شهروندی و کمک‌های دولتی استفاده کنند و با دریافت اقامت دائم آمریکا بعد از ۵ سال، می‌توانند پاسپورت آمریکایی نیز دریافت کنند.

نتیجه گیری

لاتاری نوعی از بخت آزمایی است که به دستور کنگره آمریکا و با هدف حفظ تنوع نژادی و جذب نیروی کار، در ایالات متحده آمریکا سالانه برگزار میشود. هر فردی، فقط می‌تواند یک بار در سال برای قرعه کشی لاتاری ثبت نام کند.

یعنی برای احتمال برنده شدن بیشتر، نمی توانید دو بار ثبت نام کنید. تنها شانس برای کسانی بیشتر است که دو نفر زن و شوهر هستند و هر دو ثبت نام را انجام می‌دهند.

سوالات متداول

تمام مراحل ثبت نام در لاتاری رایگان است و هزینه ای برای شما ندارد.

بله هیچ قانون و مقرره ای ثبت نام لاتاری را منع نکرده است وهمه ساله بسیاری از ایرانیان در این بخت آزمایی شرکت می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند