دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش

با ارجاع موضوع اختلاف به دادگاه خانواده قاضی دادگاه ابتدا از آن ها سوالاتی میکند و موضوع را به داوری برای سعی در ایجاد صلح و سازش انتقال می دهد. جنسیت داوران مهم نیست و میتوانند زن یا مرد باشند. سن داوران باید از چهل سال بیشتر باشد. معمولا در دعاوی طلاق داوران ازمیان اقربا زوجین انتخاب می شوند وبرخلاف سایر دعاوی این امر اشکالی ندارد. داوران بعد از حداقل دوبار صحبت با زوجین نتیجه را به دادگاه اعلام میکنند.دادگاه ملزم به تبعیت از رای داوران نیت و با بررسی پرونده تصمیم میگیرد که زن و شوهر می توانند با هم زندگی کنند یا نه به این تصمیم دادگاه گواهی عدم امکان سازش میگویند که مهلت آن سه ماه می باشد. اگر بعد سه ماه گواهی مزبور رابه دفتر خانه ثبت طلاق ارائه ندهند گویی از طلاق صرف نظر کرده اند.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات دادخواست کپی مصدق: ۱. عقدنامه،
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب/ این جانبه به استناد کپی مصدق عقدنامه شماره………. مورخ / / با خوانده عقد ازدواج دائمی در دفترخانه………. منعقد کرده‌ایم. حاصل این ازدواج و رابطه زوجیت در خلال مدت………. ماه/ سال فرزند/ فرزندانی بوده/ نبوده است (که مشخصات آن‌ها آن………. می‌باشد) نظر به سوء معاشرت خوانده/ عدم حصول توافق اخلافی در استمرار زندگی مشترک/ حصول شرط مقرر در سند ازدواج/ وجود عسر و حرج مستنداً به مواد ۱۱۳۲/ ۱۱۱۹/ ۱۱۳۰ قانون مدنی صدور گواهی عدم امکان سازش برای اجرای طلاق و ثبت رسمی آن به انضمام کلیه خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست.

 محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند