دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته استرداد جهیزیه

خواسته دعوی در مورد زیر استرداد جهیزیه از خوانده(همسر)می باشد. خواهان می تواند برای اینکه از امنیت جهیزیه اطمینان حاصل کند با توجه به اینکه جهیزیه در معرض تضییع و تفریط است و یکی از موارد صدور قرار تامین خواسته این است که خواسته در معرض ضایع شدن باشد دادخواست تامین بدهد. لذا اصولا دادخواست تامین به خوانده ابلاغ می شود بعد اجرا می شود اما در این مورد چون خواسته در معرض تضییع است، فوریت امر ایجاب می کند که ابتدا قرار اجرا شود. همسر نیز اگر اعتراضی به تامین داشته باشد می تواند تا ده روز به دادگاه صالح اعتراض کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

 نمونه دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته استرداد جهیزیه

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته استرداد جهیزیه مقوم به………. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی با قرار تأمین خواسته
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ‌۲. لیست جهیزیه ……….
ریاست محترم شورای حل اختلاف ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب به استناد کپی مصدق عقدنامه شماره……… مورخ …../ …./ ….. با خوانده عقد ازدواج دائمی در دفترخانه………. منعقد کرده‌ایم. نظر به اینکه جهیزیه به شرح لیست ضمیمه متعلق به اینجانب می‌باشد. فلذا مستنداً به ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور حکم به محکومیت خوانده به استرداد آن به انضمام جمیع خسارات قانونی و هزینه دادرسی مورد استدعاست. ضمناً با توجه به اینکه خواسته در معرض تضییع می‌باشد. به استناد ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی بدواً صدور قرار تأمین خواسته و اجرای قبل از ابلاغ آن وفق ماده ۱۱۷ آن قانون نیز تقاضا می‌شود.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. رها می گوید

    سلام
    به مدت ۴سال است که به عنوان مهریه ماشین روح در تامین خواسته توقیف سند شده اما ماشین روح مخفی کرده و موفق به توقیف فیزیکی نشده ایم لطفا راهنمایی کنید چگونه ماشین از روح بگیریم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام . متوجه منظور شما از روح نشدم اما در اصل قضیه تفاوتی نمی کنه .باید درخواست توقیف فیزیکی ماشین مطرح کنید که راهوری هر جا ماشینو ببینه توقیف کنه از وکلای ما میتونید کمک بگیرید در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر
      https://vakiltop.com/

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند