نمونه شکوائیه صدور حکم به مجازاتی اشد از مجازات مقرر در قانون توسط حکام محاکم

در صورتی که حکام محاکم به واسطه ارتشاء حکم به مجازاتی اشد از مجازات مقرر در قانون داده باشند علاوه بر مجازات ارتشاء حسب‌مورد به مجازات مقدار زائدی که مورد حکم واقع شده محکوم خواهند شد تنها جایی که انجام امر مورد توافق راشی و مرتشی در مجازات مرتشی موثر است این ماده است یعنی مقید به حکم است. اصولا هم جرم ارتشا جز جرایمی است که اختصاص به کارمندان و مامورین دولت دارد واگر غیر کارمند برای انجام دادن کاری از شخصی پول دریافت کند عمل او جنبه رشوه ندارد میتواد با شرایطی اخاذی یا کلاهبرداری باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه صدور حکم به مجازاتی اشد از مجازات مقرر در قانون توسط حکام محاکم

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: صدور حکم به مجازاتی اشد از مجازات مقرر در قانون توسط حکام محاکم

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که یکی از دادرسان دادگاه عمومی شهرستان … می‌باشد به‌واسطه ارتشاء اینجانب را که در پرونده کلاسه … متهم می‌باشم به مجازاتی بیش از میزان مقرر در قانون محکوم نموده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۸۹ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند