نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق تقلب به داشتن اموال و اختیارات واهی

ماده یک قانون کلاهبرداری مصادیقی از کلاهبرداری را عنوان کرده است که یکی از آن مغرور کردن مردم به وجود شرکتها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا موسسات موهوم می باشد. هر موسسه ای اعم از تجاری،صنعتی،تولیدی،خدماتی اشاره میکند. مانند کسی که با نصب تابلو خود را مدیر شرکت معرفی میکند یا اوراق وهوم مربوط به شرکت را به فروش می رساند کلاهبردار محسوب خواهد شد. ممکن است حتی شرکت هم وجود داشته باشد لکن به آن کیفیتی که کلاهبردار میگوید نباشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه کلاهبرداری از طریق تقلب به داشتن اموال و اختیارات واهی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: کلاهبرداری از طریق تقلب به داشتن اموال و اختیارات واهی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ اینجانب تصمیم گرفتم پس‌انداز خود را که با زحمت زیاد به دست آورده بودم، وارد بازار کنم به این منظور شروع به پرس و جو برای انتخاب بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری کردم. در جریان تحقیقات خود با مشتکی‌عنه مواجه شدم. نامبرده با مدارک و شواهدی خود را دارای شغل … معرفی کرد و به اینجانب پیشنهاد شراکت داد. ایشان همچنین برای رسیدن به هدف خود با نشان دادن اوراق و اسناد جعلی و با حیله و تقلب خود را صاحب مغازه‌ای جهت کسب و کار کذایی معرفی کردند و حتی برای اثبات ادعای خویش، برخی از لوازم شروع به کار را نیز خریداری نمودند. مشتکی‌عنه در قبال پول دریافتی از بنده، رسیدی را تحویل دادند و تعهد نمودند که سریعاً شروع به کار نمایند. متأسفانه ایشان پس از دریافت وجه، ناپدید شدند و هیچ‌گونه خبری از نامبرده نداشتم. پس از گذشت مدتی متوجه شدم که تمامی ادعاهای مشتکی‌عنه و همچنین مدارک ارائه شده از سوی ایشان جعلی بوده و مشتکی‌عنه بنده را فریب داده است. نامبرده همچنین علاوه بر بنده، اموال چندین نفر دیگر را نیز با روش‌های متقلبانه برده است؛ فلذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند