دادخواست تحویل فرزند به اینجانب و صدور حکم حضانت طفل

طبق قانون مدنی حضانت هم حق وهم تکلیف والدین است. یعنی همانطور که والدین موظف به نگهداری و مراقبت از فرزن می باشند دارای حق حضانت نیز می باشند و هیچکس نمی تواند انسان‌ها را از تمام یا بخشی از حقوقی که طبق قانون مستحق آن می باشند محروم کند. مادر تا هفت سالگی تکلیف به نگهداری فرزند دارد مگر اینکه مبتلا به جنون شود یا ازدواج مجدد نماید که در این صورت حضانت از او سلب خواهد شد. همچنین حضانت هم ازپدر هم از مادر در شرایطی سلب خواهد شد که شرایط انحطاط اخلاقی شخص سرپرست به سلامت جسم یا روان کودک اسیب برساند. موارد ذیل از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین است:

  1.  اعتیاد زیان‌آور به الکل، مواد مخدر و قمار.
  2. اشتهار به فساد اخلاق و فحشا.
  3. ابتلا به بیماری‌های روانی با تشخیص پزشکی قانونی.
  4. سوءاستفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضداخلاقی مانند فساد، فحشا و تکدی‌گری.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست تحویل فرزند به اینجانب و صدور حکم حضانت طفل

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تحویل فرزند به اینجانب و صدور حکم حضانت طفل به انضمام کلیه خسارات قانونی.
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. طلاق‌نامه ۳. شناسنامه خواهان و فرزند،
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

به‌موجب سند رسمی ازدواج شماره………. دفترخانه………. با آقای………. خوانده دعوی ازدواج نموده و در طول مدت………. سال زندگی مشترک صاحب تعداد………. فرزند به نام‌های………؛ و ………. (……….. ساله و ………. ساله) شده‌ایم اکنون که به علت (وجود اختلافات شدید و عدم تفاهم جداگانه زندگی می‌کنیم با به علت وقوع طلاق جداگانه زندگی می‌کنیم) حال آنکه با توجه به اصلاحیه مورخ ۸/ ۹/ ۸۲ ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام دایر بر حضانت تا ۷ سالگی فرزندان با مادر و اینکه خوانده حاضر نیست فرزندان را جهت حضانت به این جانبه تحویل دهد، فلذا به استناد قانون فوق‌الذکر صدور حکم بر تحویل فرزند یا فرزندان و حضانت آنان به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب/ این جانبه مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. سمیرا می گوید

    شرط ثابت کردن هبه چیست ؟؟آیا پدر شوهر می تواند از عروس سابقش درخواست استرداد هبه کند در صورتی که ههبه انجام نشده و دو طرف با توافق شفاهی در مورد جهیزی انجام دادند اما درگیر قید شده جهیزیه توافقی هست و هیچ ادعایی دوطرفه ندارند اما پدر شوهر بخواهد می تواند بگیرید از عروس سابقش بعد ۱۰ ماها از جدایی پسرش ؟؟؟

  2. سمیرا می گوید

    آیا در هنگام درخواست تعدیل نفقه برای فرزند ۵ ساله می توان فرزند را تحویل داد ؟؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند