دادخواست الزام به تحویل مورد اجاره

طبق ماده ۴۷۶ قانون مدنی: موجر باید عین مستاجره (مال مورد اجاره) را تسلیم مستاجر کند در صورت امتناع، موجر اجبار می شود و در صورت تعذر اجبار ،مستاجر خیار فسخ دارد. دادخواست الزام موجر به تحویل مورد اجاره زمانی مطرح می شود که قرارداد اجاره منعقد شده است ولی موجر ملک را تحویل مستاجر نمی دهد.برای جلوگیری از عدم تحویل ملک افراد بهتر است مبلغی تحت عنوان خسارت در قرارداد تعیین کنند تا موجر موظف شود در موعد مقرر ملک مورد اجاره را تحویل دهد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست الزام به تحویل مورد اجاره

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته الزام به تحویل مورد اجاره به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق قرارداد اجاره
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب با خوانده/ خواندگان قراردادی را در مورد اجاره………. واحد مسکونی/ تجاری به نشانی………. جزء پلاک ثبتی………./ ………. بخش………. در تاریخ………. منعقد کرده‌ام. نظر به اینکه به‌محض انعقاد عقد اجاره، مستأجر مالک منافع عین مستأجره می‌شود و مدت اجاره از روزی که بین طرفین مقررشده شروع می‌گردد و موجر با عدم تحویل مورد اجاره عملاٌ اینجانب را از حقوق شرعی و قانونی‌ام محروم کرده‌اند. فلذا مستنداً به ماده ۴۷۶ قانون مدنی صدور حکم به محکومیت خوانده/ خواندگان به تحویل مورد اجاره به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست.

 

 

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند