نمونه شکوائیه خارج کردن اموال تاریخی – فرهنگی از کشور

هر گونه اقدام به خارج کردن اموال تاریخی – فرهنگی از کشور هر چند به خارج کردن آن نیانجامد قاچاق محسوب و مرتکب علاوه بر ‌استرداد اموال به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جریمه معادل دو برابر قیمت اموال موضوع قاچاق محکوم میگردد. منظور از هرگونه اقدام در این ماده هرگونه اقدام مفید،موثر،مستقیم ونزدیک به جرم است به عبارت دیگر قانون گذار شروع به جرم را در یک قانون مجزا جرم انگاری کرده است و صرف شروع به جرم را قاچاق دانسته است. خارج کردن اشیاء عتیقه ایرانی که در فهرست آثار ملی ثبت شده است یا هنگام تقاضای صدور ومعاینه آن معلوم شود از نظر اهمیت میتوان آنرا در فهرست آثار ملی ثبت کردموضوع این ماده است ولی صدور بقیه اشیا آزاد است.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه خارج کردن اموال تاریخی ـ فرهنگی از کشور

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: خارج کردن اموال تاریخی ـ فرهنگی از کشور

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از پرسنل سازمان میراث فرهنگی کشور می‌باشد ضمن همکاری با یکی از همکاران خود در کشور … اقدام به خارج کردن اموال تاریخی – فرهنگی از کشور نموده است. بناء علی‌هذا با عنایت به مطالب معنونه و با استناد به ماده ۵۶۱ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند