نمونه شکوائیه امتناع از رسیدگی قانونی

هر یک از مقامات قضائی که شکایت و تظلمی مطابق شرایط قانونی نزد آنها برده شود و با وجود این که رسیدگی به آنها از وظایف‌ آنان بوده به هر عذر و بهانه اگر چه به عذر سکوت یا اجمال یا تناقض قانون از قبول شکایت یا رسیدگی به آن امتناع کند یا صدور حکم را بر خلاف قانون ‌به تأخیر اندازد یا بر خلاف صریح قانون رفتار کند دفعه اول از شش ماه تا یکسال و در صورت تکرار به انفصال دائم از شغل قضائی محکوم می‌شود و‌ در هر صورت به تأدیه خسارات وارده نیز محکوم خواهد شد

تحقق این جرم منوط به آن است که مقام قضایی که وظیفه رسیدگی به شکایات را دارد از رسیدگی به شکایتی که طبق شرایط قانونی تنظیم شده امتناع میکند یا بر خلاف قانون رفتار میکند. طبق ماده ۳۰۷ قانون ایین دادرسی کیفری رسیدگی به این تخف با توجه به مقام مرتکب که دارای پایه ی قضایی میباشد در صلاحیت داگاه های کیفری تهران می باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه امتناع از رسیدگی قانونی

 

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: امتناع از رسیدگی قانونی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ در یوم … مورخ … مشتکی‌عنه که دادیار شعبه … دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان … می‌باشد در مقام تصدی شغل قضائی به عذر سکوت قانون از رسیدگی به شکایت اینجانب امتناع نموده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۹۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند