بررسی شرکت های هرمی و کلاهبرداری هرمی

هر مدل کسب و کار ناپایدار را ترفند هرمی می گویند. به این صورت که افراد با پرداخت مبلغی پول به عضویت شرکتی هرمی در می آیند، و در آینده با به عضویت درآوردن نفرات دیگر و رشد زیر مجموعه، به چند برابر حق عضویت دست پیدا کند. بعضی شرکت ها با توجه به واسطه عضویت با واسطه اعضایشان حق الزحمه می دهند، ولی در اغلب این سیستم ها، عضو، می بایست حداقل دو نفر را صراحتا به شرکت معرفی کنند.

در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با شکایت از شرکت های هرمی، جرایم مالی و اطلاع از قوانین به روز کشور می توانید از امکانات بی نظیر مجموعه وکیل تاپ نظیر مشاوره با وکیل به صورت آنلاین بهره مند شوید.

توچه به تفاوت شرکت فروش مستقیم چند سطحی درست و قانونی با شرکت های هرمی در صورت وجود آرمان ها و استانداردهای مشخص برای موسسان شرکت ها و مردم، مسئله سختی نیست. در هر کار و حرفه ای یک سیستم که بتواند درآمد برانگیزنده از خود نشان دهد و همینطور هزینه های اندک را دارا باشد، بلاشک توجه افراد معتبر و منفعت طلب را به خود جذب می کند.

تجارت در این کار بالا و پایین های فراوانی دارد و در ادوار گوناگون و کشورهای متفاوت مواردی وجود داشته که به دلیل پیجویی مامورین قانون که مطالبه می کردند کار بازاریابی هرمی را به عنوان بازاریابی قانونی انتشار دهند، این تجارت رو به زوال رفت و در اغلب موارد کارگزاران موضوع را در کمال صحت و درستی شناخته اند و اقدام به امحای طرح های هرمی کرده اند.

با این حال طرح های قانونی به طور مداوم و جدی کار خود را ادامه داده اند.

برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین به صورت تخصصی می توانید با وکلای مجرب مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

ممنوع بودن جذب سرمایه گذاری افراد دیگر

طبق یک تصمیم حقوقی کلاسیک که در سال ۱۹۷۹ تصویب شد، تمامی طرح هایی که در آن افراد برای کسب فرآیند اقتصادی و مالی نیاز به جذب سرمایه گذاری افراد دیگر دارند، ممنوع و غیر قانونی اعلام شد. و شرکت های فروش مستقیم باید متشکل از یک سازمان خرده فروشی منصفانه باشند که در نهایت منجر به رسیدن یک محصول خوب به دست مصرف کننده نهایی می شوند.

طرح هایی که منجر به تشکیل انبار Head Hunting و پرداخت پاداش از طرف شرکت در ازای جذب افراد دیگر می شوند، نیز ممنوع شدند.


بیشتر بخوانید: منظور از پول نزول چیست؟


بررسی شرکت های هرمی و کلاهبرداری هرمی

عناصر بالقوه که توسط ارگان های ذیربط برای تشخیص و تعیین طرح های هرمی باید مورد توجه قرار گیرند، به شرح زیر است:

  1. محصولاتی که هیج بازار واقعی در جهان ندارند.
  2. محصولاتی که با قیمت های گران فروخته می شوند.
  3. خرید های اجباری محصولات شرکت
  4. طرح هایی که نتیجه آن صرفاً گسترش شبکه توزیع کننده است.
  5. الزام به سرمایه گذاری نقدی قابل توجه
  6. خرید های اجباری محصولات یا خدمات فرعی یا جانبی
  7. طرح هایی که در آن محصولات شرکت کلاً یا به نحو قابل توجهی تنها مورد مصرف توزیع کنندگان واقع می شود.
  8. طرح هایی که در آن توزیع کنندگان در موقعی که ادامه فعالیت نمی نمایند با لیست قابل توجهی از کالاهای فروخته نشده مواجه می شوند.
  9. طرح هایی که در آن توزیع کنندگان بیش از آن که کالایی را از روی نیاز واقعی بخرند، آن را برای پیشرفت در پلن خریداری می نمایند.
  10. طرح هایی که اگر اعضای آن خرید ننمایند با شکست روبه رو می شوند.
  11. طرح هایی که هیچ تاکیدی بر خرده فروشی به کسانی که مشتری نهایی هستند و در طرح عضو نمی شوند، ندارند.
  12. طرح هایی که در آن توزیع کنندگان را به شرکت کردن معنادار پس از آن که توزیع کننده شوند، الزام نمی نماید.
  13. طرح هایی که در آن دستمزدهای پرداختی به توزیع کنندگان بابت قرار گرفتن در سطوح بالا پرداخت می شود.
  14. طرح هایی که در آنها پرداخت کمیسیون ها بر اساس خرده فروشی های واقعی نمی باشد.
  15. طرح هایی که در آنها تاکید بیشتر بر عضوگیری است تا بر فروش محصول.
  16. طرح هایی که شامل عناصر طرح های بخت آزمایی است که این طرح ها عمدتاً مبتنی بر شانس است تا مبتنی به تلاش هایی با حسن نیت برای فروش.
  17. درآمدهای مبتنی بر تدلیس یا درآمدهای غیر منطقی مبتنی بر معرفی ها.

بررسی شرکت های هرمی و کلاهبرداری هرمی

کلاهبرداری هرمی و تفاوت آن با پانزی

در نوعی از سرمایه گذاری کلاهبردارانه، که طی آن سرمایه از اشخاص جدید و تازه وارد به سرمایه گذاران قدیمی وارد می شود را پانزی می گویند.

بدیهی است با افزایش افراد، مقدار سود دریافتی بیشتر خواهد شد اما این افزایش در تمام زمان ها ممکن نیست و در نهایت سیستم های پانزی کلاهبردار تمام سرمایه ها می شوند و فرار می کنند و یا توسط پلیس دستگیر می شوند. این طرح برای نخستین بار توسط یک ایتالیایی به نام چالرز پانزی به وجود آمد که در سال ۱۹۲۰ با تاسیس شرکت و جذب هزاران نفر کلاهبرداری کرد.

پانزی در این طرح نوید ۵۰ درصد را می داد و در مدت ۱ سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را ربود.

در شرکت های هرمی یک بازاریابی شبکه ای وجود دارد و به نتورک مارکتینگ مربوط است. در این حالت که شما باید برای ورود یک مبلغی را پرداخت کنید و سپس با معرفی چند نفر به شما کمیسیون یا همان حق الزحمه می دهند. به تبع با افزایش تعداد، این مبلغ بیشتر خواهد شد. این شرکت ها به طور کل از ارائه محصول جدید سرباز می زنند و سرمایه شان وابسته به افراد جدیدی که وارد این سیستم می شوند است.

قطعا پروژه هایی با نام نتورک مارکتینگ را شنیده اید که می گویند با شرکت های هرمی تفاوت دارند و ادعا می کنند یک محصول مشخص برای خرید و فروش وجود دارد. اما بهتر است بدانید این شرکت ها نیز مانند شرکت های هرمی اقدام به کلاهبرداری می کنند و تنها می خواهند با معرفی محصولی نامعتبر این کار را عادی جلوه دهند.

برای دریافت مشاوره با وکیل آنلاین به صورت تخصصی در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

تفاوت این دو در آن است که طی طرح های پانزی افراد ادعا می کنند سرویسی برای مدیریت سرمایه گذاری وجود دارد که شما با عضویت موفق به دریافت سود خواهید شد. که در این صورت کلاهبردار به طور معمول نیازمند عضوگیری و زیرمجموعه نیست. و تنها ارائه پول و سرمایه گذاری کافیست.

در این حالت وقتی در چند مرتبه اول سود زیاد را می بیند مبلغ سرمایه گذاری خود را افزایش می دهد و با این حرکت زوال و نابودی سیستم به تعویق می افتد. اما در طرح های هرمی که بر پایه نتورک مارکتینگ هستند سرمایه گذار باید عضو جدید را وارد کند. در این طرح عضوگیری و جذب زیرمجموعه اهمیت به سزایی دارد و از آنجایی که در طول زمان این کار دشوارتر می شود انهدام و انقراض این طرح زودتر از طرح پانزی اتفاق می افتد.

سخن آخر

شرکت های هرمی غیر مجاز، شرکت هایی هستند که در آن ها افراد رده بالا، صرفا با عضو گیری، به سود دست پیدا می کنند ولی شرکت های مجاز مبتنی بر بازاریابی شبکه ای، دارای مجوز هستند.

برای مشاوره شکایت از شرکت های هرمی غیر مجاز و مشاوره حقوقی و تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای مجموعه وکیل تاپ در ارتباط باشید. تمامی خدمات ارائه شده از سوی وکیل تاپ زیر نظر متخصصین مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند و تمامی خدمات حقوقی با کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت ارائه می شود.

سوالات متداول

۱- شرکت هرمی چیست؟

شرکت هرمی به شرکت هایی گفته می شود که اعضای رده بالای آن بدون انجام فعالیت اقتصادی صرفا از طریق عضو گیری و سرمایه گذاری اعضای جدید به سود می رسند.

۲- نحوه شکایت از شرکت هرمی چگونه است؟

برای شکایت از تاسیس کنندگان شرکت های هرمی می توان یک شکواییه تنظیم نموده و با ارائه مدارک لازم آن را از طریق دفاتر خدمات قضایی به ثبت رسانید.

۳- مجازات تاسیس شرکت هرمی غیر مجاز چیست؟

بر اساس قانون اشخاصی که اقدام به تاسیس و قبول نمایندگی یا عضو گیری در شرکت های هرمی نمایند به مجازات رد مال و حبس از شش ماه تا سه سال و جزای نقدی محکوم می شوند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای
119 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    سلام
    من دارم وارد کار در یک شرکت هرمی میشم که برای ورود به کار هیچ هزینه ای نمی گیره و طبق گفته ی شما با جذب نیروی کار مثل خودم حق الزحمه میگیرم حالا چطور ممکنه کلاهبرداری بشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      کلاهبرداری نیست

  2. alver می گوید

    سلام من برای شرکتی کار میکنم ک با هر آگهی زدن تویه دیوار ۲هزارتومان میده ینی با ۱۰ سیمکارت عضو دیوار بشم و با هر کدوم در هفته ۳ بار بزارم در کل ۳ آگهی حساب میشه ک مجموع آن ها ۶۰ هزارتومان میشه من هیچ پولی نمیدم یا چیزی نمیفروشم فقط آگهی میزنم و پاک میکنم آیا ب نظر شما کلاهبرداری هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      با توجه به تعاریف مورد کلاهبرداری نیست

  3. م می گوید

    سلام امروز یک نفر تماس گرفت برای شرکت لوازم خانگی پارس خرز بعد سوال کردن اسم و نام و نشان در مورد ارزوهام و زندگیم سوال کرد چ کسانی از بستگان نظامی هستن و اسم برادران و پدر چکاره هستن بنظر شما شرکت های هرمی هستن؟

  4. nazi می گوید

    من میخوام که وارد یه شرکت بشم و باید جنس خریداری کنم و بعد بفروشم و پورسانت بگیرم واگر عضو گیری کنم.به درامد زیادی میرسم این هرمی ناسالم هستش؟

  5. nazi می گوید

    لطفا جواب بدید

  6. للی می گوید

    سلام منو با ادعای کار تو پتروشیمی سمنان دعوت کردن تهران بعد بهم گفتن استخدام تموم شده و یک کار دیگه برام سراغ دارن net work marketing که معنیش کسب و کار اینترنتیه(معنی واقعیش بازاریابی شبکه ایه) خداروشکر من فرار کردم . به هیچ عنوان به حرف هیچ کس حتی دوستتون اعتماد نکنید. اگرم رفتید حتما بگید خانواده درجریانن شماره اون ک دعوت کرده رو خانواده دارن و سعی کنید با خانوادتون درتماس باشید جلو چشمشون

  7. ... می گوید

    سلام من وارد یک شرکت شدم که برای ماندن اونجا باید شاخه میگرفتم منم نزدیک ۸۵ ملیون تومان پرداخت کردم وحالا میگن که باید باخودم چند نفرو ببرم به نظر تون غیر قانونیه؟؟؟

  8. حمید می گوید

    مگر مردم یا خودمن دستم کجه برم برای خودم چیزی بخرم بنظرمن این شرکتها کلاه بردایه

  9. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر
    من وارد یه شرکت کارگزارسویسی شدم با خرید اکانت ۱۰۰۰دلاری که در ازای ان ماهانه ۶۰دلار سود پرداخت میکنن و در صورت معرفی افراد پورسانت دریافت میکنم ایا کلاهبرداریه
    نا گفته نمونه این کارگزاری با سرمایه من وارد بورس های شاخص جهانی میشن و طبق تعهدشان سود میدن

  10. بهار می گوید

    سلام من میخوام تو یه شرکت هرمی شرکت کنم
    میگن که اول باید۶میلیون سرمایه گذاری کنی وبعد میتونی شاخه جمع کنی.
    هیچ کاره خاصه دیگه ای هم نمیخواد.
    وقتی هم که بخوای بیرون بیای میتونی سرمایه رو بگیری ولی سودش بازم برات میاد.
    زمان سود دهی هم دوهفته بعد از سرمایه گذاری هست.
    به نظرم که خیلی مشکوک میاد.نظر شما چیه؟
    میترسم بعد از کلاهبرداری پوله شاخه ها به گردن من باشه

  11. ناشناس می گوید

    کسی که پول پرداخت کرده و طول ۹ماه هست که هنوز پولی بهش پرداخت نشده ایا امکانش هست در ماه های بعدی دست به ثروت زیادی بزند؟؟؟؟ لطفا جواب بدید

  12. سمیه حیدرزاده می گوید

    سلام.من میخوام با یک network marketing لوازم آرایشی شرکت اوریفیلم همکاری کنم ازم خواستن که عکس از پشت و روی کارت اقامتم در ترکیه عکس بفرستم.بنظرتون کلاهبرداریه؟

  13. سمیه می گوید

    سلام.من میخوام با یک network marketing لوازم آرایشی شرکت اوریفیلم همکاری کنم ازم خواستن که عکس از پشت و روی کارت اقامتم در ترکیه عکس بفرستم.بنظرتون کلاهبرداریه؟

    1. محدثه لواسانی می گوید

      سلام بنده که با تمام شرکت های مشروع وقانونی اشنایی ندارم خودتون باید تحقیق کنید

  14. امیر می گوید

    جرم قانونی همکاری با شرکت های هرمی و جذب افراد چیه؟
    لطفا جواب بدید.

    1. وکیل تاپ می گوید

      منظورتون از همکاری چیه؟ ممکنه که مجازات کلاهبرداری محکوم بشید

  15. حسن می گوید

    سلام شرکتی به نام باد گستران ازمرا دعوت به هم کاری کرده واز من میخواهد که خریدی انجام دهم با مبلغ ۵میلون تومان وکد کار بری برای خدم دریافت کنم واز بعد میخواهد من نیز دو نفر دیگر را عضو کنم که ان ها نیز خرید کنند ودر ازای خرید ان دو نفر به من پورسانت میدهد ایا این شرکت کلاه برادر است یا خیر

  16. متین می گوید

    سلام یک بازی هست به نام gemi coin و اولش برای ثبت نام باید معرفت یکی باشه و جمیل اونو میزنی حالا بعد از ثبت نام اگر تو بازی تبلیغات ببینی در اخر هر ماه یه مقدار کمی پول می‌دهد و اگه زیرمجموعه گیری کنی پول بیشتری گیرمون میاد منظورم اینه که تبلیغاتی که اونا میبینن نه تنها برای خودشون اضافه میشه بلکه برای من و معرف من و معرف معرف من و همینجوری تا یازده مرحله هم حساب میشه اینکار غیر قانونیه؟
    در ضمن هیچ پولی نمیخواد پرداخت کنیم و باید تبلیغاتی که تو بازی پخش میشه رو نگاه کنیم (با فیلتر شکن) این کار غیر قانونیه؟

  17. م می گوید

    ببخشید یه سوال داشتم ایا اگر وارد این طرح بشیم و حتی ازش درامد کسب کنیم اتفاقی برای ما می افتند
    (ما هیچ پولی پرداخت نمکنیم)

  18. جلالی می گوید

    سلام خسته نباشیدازطرف شرکت بادران ازطریق یکی ازدوستانم دعوت شدم ۳میلیون بایدپرداخت کنم سه نفرم برازیرمجموعم پیداکنم گفتن که به درآمدبالایی میرسم لطفاراهنماییم کنیدقبول کنم یانه؟

  19. امیرحمد می گوید

    فامیل ما درگیر شرکت هرمی شده نمیاد خونه به نظرتون چیکارکنم

  20. ناشناس می گوید

    سلام
    داداش من به واسطه رفیقش رفت سر یه کار شرکت در سمنان،۱۰۰ میلیون پول از ما گرفت به گفته خودش ک میخواد واسه پیش پرداخت خونه،گفتن ک خوابگاه نداریم و جاه از خودتون باشه،یعنی ممکن همین شرکت هرمی باشه.
    تازه به یکی از دوستام ک اصلا باهاش در ارتباط نبوده تماس گرفته و پیشنهاد کار داده بهش.
    لطفا راهنمایی کنید
    از کجا باید در مورد کار داداشم تحقیق کنم

  21. غنی بخش می گوید

    سلام من یه خواهر زاده دارم رفته برای کاراول گفت دارن ازمن امتحان میگیرم بعدگفت قبول شدم ۶۰میلیون خواست که بهش دادم گفت برای رهن خانه میخوام الان هم داره کارمیکنه تلفن جواب نمیده میگه ازصبح تاساعت ۱۰شب کارمیکنم وآدرس هم نمیده بنظر شما شرکت هرمی هست لطفان جوابم بدی

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اقدام به طرح دعوای الزام به پرداخت ودرخواست جلب

  22. دتث می گوید

    بستگی داره اصلش رفته باشه یا غیر اصولیش واگه درستش رفته باشه شک نکنین کارش بی رقیبو بی نظیره حتی حمایتش هم بکنید

  23. M می گوید

    سلام.
    من در شرکت گسترش طراحان نقش الماس کار میکنم و تاکید دارن که حداقل باید ۴ تا دایرکت گرفت و هر چقدر که آنها حجم فروش بالا بیاورند برای من تعداد سهام حساب میشود و سر ماه به تعداد سهام ها پول واریز میشود. آیا هرمی است؟؟

  24. ناشناس می گوید

    سلام من شوهرم وارد ی شرکتی شده میگه دستگاه تصفیه اب و هوا درست میکنیم ۶۰ تومنم به بهانه اجاره خونه ازم گرفت نه ادرسی درستی از شرکته بهم میده نه حرفی میزنه برادر زاده خودم برده فقط میگه ی چندماه دیگه پول زیاد میاد دستمون الانم میخوام بیاد بیرون ازاین شرکت نمیاد .چیکار کنم که شوهرم برگرده ؟شرکتم امکان داره هرمی باشه ؟؟؟

  25. خ عارفی می گوید

    سلام علیکم ببخشید شرکت بیز کارش اینجوریه که اولش یه سرمایه ی سه میلیون تومانی بدیم بعد چندنفر رو بیاریم سرکار
    محصولات با کیفیت دارن خودم استفاده کردم والحمدلله راضیم لوازم آرایشی بهداشتی خوراکی سیر سیاه قهوه گانودرما همشون عالین

    کیفیت محصول عالیه
    این شرکت هرمی وغیر قانونیه؟؟؟؟

  26. رستا می گوید

    سلام برادر من یک ماه پیش گفت برای استخدام ی شرکت ب اصفهان میرم بعدش گفت برای تضمین کار باید نود میلیون بدیدو تو حسابم بلوکه بشه بعداز واریز پول بلافاصله برداشت شده و نمیدونم کجاست آنلاین هم نمیشه چندروز یکبار زنگ میزنه میگه دارم کار میکنم نظر شما چیه ایا کلاهبرداریه؟

  27. شبنم می گوید

    سلام شخصی ادعا کردکه بنده تورا در پارک فریفته او و۱۰ عددسکه از او گرفتهام واو را عضو شرکت هرمی کردهام من هیچ اطلاعاتی از شرکت هرمی ندارم چگونه می توانم ثابت منم دروغ میگوید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ایشون مدعی هست و یاید اثبات کن ادعای خودش را.

  28. رضا می گوید

    سلام دوستای من واردشرکتی شدن به اسم ام وی چون تجربه نداشتن ازشبکه هرمی پول هاشون رواز دست دادن حالا بایدچیکارکند ایامیشه پول هاشون روپس گرفت یان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اولین قدم طرح شکایت در دادسرا یا دفاتر خدمات قضایی است. اگر محکوم شوند بله

  29. رضا می گوید

    چرادولت جلوی این شرکت هارونمیگیره مسولین رسیدگی نمیکنند به همه اینا مجوزشبکه میدن

  30. خیرالدین می گوید

    من الآن توی شرکت کیونت هستم امتیاز باز شده تا الآن خرید نکردم به نظری شما چی باید کنم

  31. زارع می گوید

    سلام… من وارد یه شرکت شدم.. ویک میلیون پرداخت کردم ودر عوض خدماتی مثل پنل پیامکی، کانال تلگرام، محصولات دانلودی که شامل آموزش انواع زبان های خارجی هست، نرم افزار، سخت افزار، دوره بورس، خیاطی، آشپزی….. در اختیار گذاشته اند… خب اینم گفتند که اگه دوست داشته باشید تبلیغ انجام بدید… ودونفر رو جذب کنید… تا کار ادامه پیدا کنه وشرکت به صورت تصاعدی به شما پورسانت وهدیه بدهد… آیا این کار خوبه یا نه؟ ادامه بدم یا نه؟ ممنون اگه منو راهنمایی کنید….

  32. Arzeoo می گوید

    سلام پسرعموم چهارسال پیش گفت میخوام برم توی به شرکت سرکاربعدگفت رئیس شرکت میگه باید۳۰میلیون توی دوروزه شرکت بدی بعدازدوسال فهمیدیم توی شرکت های اهرمی کارمیکنی بعدازچهارسال هرکاری میکنیم نمیادخونشون نمیدونیم چیکارکنم تابیاد

  33. علی رضا می گوید

    سلام من در بازار uniq finance پولم رو سرمایه گذاری کردم و اون ها با پولم تو شزکت سهام کار میکنند وشرکت به صورت هرمی کار میکند و با اوردن نفرات دیگر حق الزحمه دریافت میشود. ایا این شرکت هرمی است؟

  34. نیلوفر می گوید

    سلام وقت بخیر، یک شرکت با اسم شرکت فعالان تجارت الکترونیک هسته که برای ثبت نام فقط ۴۵ هزار تومان میگیره و کارش اینجوریه که زیر مجموعه میگیره واسه چند تا کار که یکی از این کار ها ادمین کانال تلگرام هسته یعنی در ازای هر ۱۰۰ نفر که عضو اون کانال بکنی بهت یک میلیون میدن ،، ببخشید میخوام بدونم که از شرکت های هرمی هسته؟!
    ممنون میشم جواب بدین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شرکت هرمیست

  35. امیر می گوید

    سلام ی شرکتی به نام fsb company هستش شبکه سازی هسش من میخاسم به این شرکت وارد شم از طریق دوستم کارشم گفتن نت ورک هسش و مبلغی برایه ثبت جایگاه میخان که درآمد به دلار هسش و تتر ماین میکنن میخام بدونم شرکتی که تتر ماین میکنه امکان کلاه برداری هم داره؟

  36. ناشناس می گوید

    سلام
    یه شرکتی هست پول می گیره باسود بیشتر بهت میده مثلا ۵ملیون ۵۰۰تومن میده سفته هم میده خطری داره؟!!!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر درقالب قراردادی باشد.

  37. محبوبه.طاهر می گوید

    با سلام .همسرم به تازگی با همکارش که در شرکت اریس عضو هست اشنا شده ایشون ادعا میکنند که با خرید ۶ ملیون تومان از شرکت که به صورت مواد ارایشی و بهداشتی هست و تحویل کالا و زیر شاخه گرفتن میتونی ماهانه مبلغی پورسانت بگیریم ایا این کسب و کار قانونی هست یا کلاهبرداری

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر در قالب شرکت هرمی نباشد مشکل حقوقی ندارد. برای راهنمایی بیشتر می توانید از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  38. مهسا می گوید

    سلام میشه خواهشا راجب شرکت fsb بگید. یکی از دوستان دعوتم کرده و میگه ماهی نود میلیون در آمد داره فقط باید یکبار برای همیشه دویست دلار یا صد دلار وارد کنیم و بعد مجموعه بگیریم

  39. ناشناس می گوید

    سلام من وارد كمپانى fsb شدم آيا كلاهبرداريه؟

  40. حمید می گوید

    شرکت fsb رو لطفا بگید
    ادعا داره که نرم افزار میفروشه و شما مثلا۲۰۰ دلار میدی و یک حساب کاربری میخری و‌بواسطه این حساب کاربری هم میتونی نرم افزارهای خارجی رو ب قیمت کمتر بخری هم میتونی عضو گیری کنی ودرصد دریافت کنی

  41. محمدامین می گوید

    سلام داداشم سه ماه پیش گفت دوستم گفته بیاین استخدام تو شرکت نفت بعد گفت من تو پانصدتا هشتاد تا قبول کرد که یکی اون بود بعدش گفت باید واسه آموزش بره بندر ماهشهر به مدت هشت ماه بعد گفت هشتاد میلیون بریزین واسه رهن خونه بعدش باز گفت بیست وپنج میلیون بدین واسه گرفتن تبلت زیاد زنگ نمیزنه میگه سرم شلوغه تا ساعت یازده سرکارم گوشی لمسی هم داشت با پیک فرستاد واسه خودش گوشی ساده گرفته تو رو خدا جواب مو بدین مامان وبابا م پیرن خیلی دل نگرانن

  42. افسانه می گوید

    سلام آیا شرکت پنبه ریز کلاه برداریه؟

  43. مومن می گوید

    ادمین محترم اینایی که نوشتی مجموعه ای از حرف های بی اساس هستن در پس چند تا جمله درست و عملا مخاطب رو گمراه میکنه. و هرکسی که با خواندن مطلب انحرافی شما از تصمیم درست بازبماند مسئولیت وجدانی و انسانی زندگی اون فرد و خانوادش با شماست.هرمی یه مفهوم مجزا از نتورک مارکتینگ صرف هست. شاید نزدیک به هم باشن ولی در عمل تفاوت های زیادی دارن.

  44. علیرضا می گوید

    سلام،من در شرکت fsb عضو شدم و اول گفتن سود از طریق اپ های داخل برنامه میده ،وقتی تو سایت میرین کلا ده تا اپ هم ندارد,حالا که عضو شدم میگن باید زیر مجموعه بیاری ،بعد هم میگن اقامت دبی میدن وقتی درامدتان به ۵۰۰۰دلار در هفته برسد،شما اطلاعاتی در این مورد ندارین؟من قید کل پولم رو زدم و الان صفر شدم و به خودم گفتم اصلا هیچ کس رو دعوت نکنم.خودم راننده اسنب هستم.

  45. یه خواهر نگران و بی پناه می گوید

    نظرات زیادی خوندم که گفتن یکی از اعضای خانوادشون رفتن یه شهر دیگه بعد گفتن استخدام شدن و برا رهن خونه نزدیک به صد میلیون پول گرفتن و کم تلفن میزنن میگن سرمون شلوغه و اصلا خونه نمیان. تورو خدا بگید اخرش چی میشه؟ تا کی ولشون نمیکنن بیان خونه؟ باید چه خاکی تو سرمون کنیم؟ کی میدونه؟ توروخدا جواب بدید

  46. Erfan می گوید

    نظرتون در مورد ساکسس فکتوری چیه

  47. مهدی می گوید

    سلام من میخوام در شرکت oTTo عضو شوم بنظرشماشرکت قانونی وقابل اعتمادی است

  48. مهدی می گوید

    بنظرشماشرکت OTTOشرکت قابل اعتمادی است

  49. رضا می گوید

    آقا چنتا از سوالا راجع به fsb بود منم بهم پیشنهاد شده واقعا نمیدونم چیه قضیش این شرکتم زیر مجموعه گیری داره صد درصد ولی نمیدونم بعدش چی میشه؟ آیا ارزش داره واقعا وارد این کار شم؟ کسایی ک تو این کارن لطفا بگن واقعا موندم چون بهم گفتن ps4 تو بفروش بیا تو این کار قطعا کمتر از یک ماه ps5 میخری ادم وسوسه میشه خب صد درصد کسایی که تجربه دارن بگن واقعا ممنون میشم…

  50. ziba می گوید

    برادر من ی هفتس که درگیر این شرکتا شده تلفن زدناش ی ساعت خاصی داره همش میگه پول میخوام خونه اجاره بگیرم حتی رفتیم ی شهر ک بهمون گفته بود اونجا کار میکنم هر چقدر ک بهش میگفیتم بیا ببینیمت نمیومد توروخدا بگین چیکار کنم . چ بلایی سرشون میاد .

  51. رحمانی می گوید

    شرکت هرمی هم یه سیستم بانکی و برنامه ریزی شدس

    سود بانکی که ب هر اشخاصی واگذار می‌شود
    تقریبا همون روال رو طی میکنه

    اما سیستم بانکی یه ارگان دولتی و قابل اعتماد.
    ولی شرکت‌های هرمی خدا میدونه دست چ شیادی، حالا ایرانی یا اجنبی میچرخع

    اونا میتونن با یه کلیک هر کار غیر منتظره ای رو انجام بدن

    از دیدگاه من هرم یعنی
    دفن کردن افراد ضعیف به شکل پله ای تا خودتو بالاتر ببری

  52. احمدی می گوید

    باسلام ببخشید یکی بمن پیشنهاد داده وارد پروژه ای نتورک ک تازه وارد ایران شده بشم ک اول مبلغی مثلا ۲۰ میلیون سرمایه میذاری داخل پروژه یه پک میخری یکساله پولت یکسال بلوکه میشه سود چند درصد میده و با اضافه کردن اعضای جدید چند درصدهم سود میگیری بنظرتون این واقعیه

  53. حمید می گوید

    سلام شرکت otto آیا شرکتی مطمعنی است وهرمی نیست

  54. مریم می گوید

    سلام شما در مورد شرکت otto اطلاعات دارین اگه بخوایم داخلش با ارز دیجیتال کار کنم کلاهبرداری نیست؟

  55. Sqr می گوید

    کسانی که درمورد fsb پرسیدن ازتون خواهش میکنم نرید تو این شرکت همش دروغه همشش تازه اگه کسیم ببرید اونم بدبخت میشه پولش گیر میفته بدهکار اونم میشید به هیچ وجه نرید کلاهبرداریه منو دوستامو بدبخت کرد

  56. کریمی می گوید

    سلام من وارد کاری شدم که در ازای مثلا ۱۰۰۰دلار به من هر یک روز مثلا ۳۰دلار سود میده و با عضو کردن بقیه من هم سود میبرم.به نظرتون کلاهبرداریه؟

  57. فرشته می گوید

    شرکت fsb چجور شرکتیه میگن دبی هس باید ۱۰۰ دلار سرمایه گذاری کنی بعدش نفرگیری ۱۰۰دلار ک میشه ۳.۵میلیون پول ایران اونو سرمایه گذاری میکنیم ماهی ۱۰٪ رو ب خودمون پورسانت یا سودشو میده قراردادی هم هس ۶ ماهه یکساله و… بعدش قراردامون تموم شه علاوه بر اون سودی ک میگیریم پولمونو پس میده ب خودمون بعد تموم شدن قرارداد
    از ۱۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار میشه سرمایه گذاری کرد
    و نفرگیری هم داره

  58. مهدی می گوید

    این شرکت fsb company چیه قضیش؟
    دوست منم مارو ترغیب میکنه که بیایم
    میگه اولش ۲۰۰ دلار میدی ثبت میزنی بعدش از طریق آوردن آدم ها به عنوان زیر مجموعه خودت میتونی یه مبلغی رو به عنوان پورسانت بگیری میتونی تتر ماین کنی و از طریق تتر کاروپیش میبرن
    نمیدونم واقعیه یا نه
    کسی کمک میتونه کنه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام» زیر مجموعه شرکت هرمیست و کلاهبرداری میکنن

  59. امیر آریان می گوید

    دوستان شرکت هایی مثل fsb و یونیک فایننس و هر شرکتی که قول سود ثابت ماهانه به شما میده و ازتون میخواد که عضوگیری کنید به احتمال ۹۹ درصد پونزی گیم هست و کلاهبردارن وقتی نرخ بهتره تو اکثر کشورهای بزرگ اقتصادی جهان سالیانه زیر ۵درصد هست، وعده سودهای ماهانه ۵ درصدی بی شک کلاهبرداریه

    شاید بگین چند ساله دارن کار میکنن و هرکسی هم رفته داره خوب سود میگیره، بله درسته تا جایی که ورودی افراد به مجموعه زیاد باشه و نرخ رشد مشارکت کننده ها صعودی این بازی ادامه داره و پول توی مجموعه بزرگ و بزرگتر میشه، پایان بازی جایی هست که ورودی افرادی که پول وارد سایت میکنن کم بشه روند نزولی به خودش بگیره اونجاست که هرچی پول تو مجموعه هست رو بالا میکشن و فرار میکنن

    دقت کنین این روند ممکنه چند سال طول بکشه

  60. مریم می گوید

    به این سادگی به همه پلتفرم ها لیبل کلاهبرداری و هرمی نزنین. بزارین در این شرایط اقتصادی خراب مردم حال دلشون خوب بشه

  61. Aliad می گوید

    سلام وقتی اف اس بی هست دیگه چرا غم و غصه می‌خورید کار کنید تموم بشه بره دیگه هر سری یه سوالی می‌پرسید انگار چیه 😒😒😒😒

  62. نسیم می گوید

    سلام درمورد شرکت otto اطلاعاتی دارید کلاهبرداری هستش ؟

  63. شحری می گوید

    یک سری از دوستان راجع به کمپانی FSB سوال پرسیده بودن، من معمولا کارم بررسی کمپانی های مختلف هست، و به صورت ناشناس یا مستقیم این کمپانی هارو دنبال و بررسی میکنم، به من یک اکانت داده شد تا بتونم زیر تا روی کمپانی رو بررسی کنم، از لحاظ فروش اپلیکیشن ها درست میگفتن که اپلیکیشن های با تخفیف رو به فروش گذاشته و نمونه اصلی و مشابه رو داخل گوگل پلی دیدم، و بررسی کردم و از لحاظ داشتن لایسنس هم مشکلی نداشتن و واقعی بودن، ولی همچنان شک داشتم نسبت به اینکه این کمپانی پانزی باشه، ادعا میکردن که فاز سرمایه گذاری رو به عنوان یک فاز جدید شروع کردن و دفتر مرکزیشون توی امارات دوبی هست، خب وقتی اسم از امارات برد خیالم راحت تر شد چون هر شرکتی که بدون مجوز باشه عمرا بتونه اجازه داشته باشه داخل امارات دفتر بزنه، از طرف یکی از دوستانم که امارات بود مشخصات و آدرس شرکت رو بهش دادم و بعد از بررسی متوجه شدم که واقعا دفتری در اونجا با این اسم و مشخصات ثبت دارن، فکر نکنم بتونم اسم این کمپانی رو کلاهبرداری بزارم، چون با استفاده از تحقیقاتی که انجام دادم ممکن نیست که کلاهبرداری باشه

  64. امید می گوید

    سلام
    درمورد سایت OTTO میشه نظرتونو بگید

  65. علی می گوید

    سلام،آیا شرکت TMON کلاهبرداریه؟لطفا توضیح بدید؟ ممنون

  66. Atletico می گوید

    خیلی ها در موردfsb سوال پرسیدن
    اولا اینکه کمپانی های پانزی محصول ندارن
    دوم اینکه دفتر نمایندگی ندارن و با این دروغ که ما در فصای بلاکچین هستیم غیر متمرکزیم
    سوم اینکه هیچ ادرس و اطلاعات و تماسی روی سایتشون نیست
    چهارم اینکه لوکیشن ندارن

    میخوام بگم بهتوت من تجربه دارم چند بار .کمپانیfsb هیچ مشکلی نداره و همه موارد بالا رو داره
    اگر شرکتی در ایران مجوز نداره دلیل بر مشکل بودن اون نیست.این کمپانی در دبی و امارت مجوز داره که قطب اقتصادی هستن.صرافی بایننس بعد مدت طولانی تونست در امارات مجوز بگیره الکی که نمیدن وقتی اف اس بی مجوزسو از امارات گرفته پس قضیه روشنه.
    اگر کسی سوالاتی داره میتونه باهام تماس بگیره
    از تلگرام پیام بفرسته
    @atleticop

  67. فلورا می گوید

    سلام خسته نباشیدمی شه من وراهنمایی کنید آیاشرکت ottoیک شرکت معتبره برای سرمایه گذاری ؟من ۱۶میلیون گذاشتم به صورت تتر پول به حساب صرافشون ریختم ایشون هم تتربرای من خریده منم توقسمت خریداین شرکت ۵۰۰تتر یک وسیله خریدم هر۲۴ساعت اون وسیله فروخته میشه ۵۰۰تترو۱۷تتربه عنوان سودبهم برگشت داده میشه سودش هم دارم برداشت می کنم آیامیشه اعتمادکنم وبیشترسرمایه بزارم؟چون نه حرفی اززیرمجموعه می زنن نه حرف ازسرمایه گذاری بیشتر..سرمایه گذاری هم از۳تترشروع می شه تا۴۲۰۰تتر

  68. اصغری می گوید

    نظر شما در مورد شرکت اتو برای سرمایه گذاری چیست؟

  69. رضا امیری می گوید

    سلام
    برادر من ۳ ماه رفته تهران به بهانه کار در نیروگاه کاشان. ولی ۱۳۰ میلیون به بهانه تضمین به حسابش ریختیم و پول به حساب دیگری ریخته شد و درگیر شرکت هرمی شده.
    تو را خدا راهنمایی کنید چجوری میشه بیارمش خونه. مشکلی براش پیش نیاد

  70. رضا امیری می گوید

    سلام
    برادرم ۳ ماه پیش رفت برای استخدام نیروگاه کاشان و ۱۳۰ میلیون بعنوان تضمین خواست که بعد مشخص شد درگیر شرکت هرمی شده و رد موبایلش را زدیم توی پرند تهران.
    کاری ندارم فقط میخوام از اونجا بیارمش بیرون
    چکار کنم؟؟؟

  71. پدرام می گوید

    سلام وقتتون بخیر. من خودم مهره ی سوخته دو شرکت هستم. نرید تو این شرکت ها. هر چقدر هم زرنگ باشید باز هم بالاسریتون سود میکنه. من جوری نفرات رو فالوو میکردم که طرف میرفت طلاهای خانوادشو میفروخت. الانم عذاب وجدان گرفتم و حس میکنم تو زندگی عادیم مشکلاتی دارم که نتیجه ی حرفای کذبی هستش که تو مخ ادما کاشتم.
    شرکت های خیلی خوبی داریم تو ایران ولی متناسب با ایران نیست.
    همین

  72. ناشناس می گوید

    شما ادعای هرمی به این شرکت وارد کردید؛ احتمالا تحقیق نکردید و برخلاف حرفه خودتون فقط اتهام زدید، چون تحقیق کردم دیدم هیچ موردی نداره، محصول هم داره، و یک شرکت موج چهارمی به حساب میاد
    به نظرم حرفه وکالت خود رو زیر سوال بردید، پاک کنید سنگین‌ترید

  73. لیلی می گوید

    افرادی که شرکت fsb کار میکنن
    کلاهبرداری و پانزی نیست و واقعا در زمینه نتورک داره درست کار میکنه و محصول هوشمندی داره که اپلیکیشن های لایسنس دار هستش و درامدا همه واقعیه
    سرمایه گذاریش هم پانزی نیست به هیچ عنوان
    کیتونید از سایتای مرجع تحقیق کنید ♥️

  74. SINA می گوید

    خیلی ها درمورد fsb سوال کردن میخواستم بگم که دفترش تو دبی امارات دومین کشور امن جهان بعد سوئد هستش که همینجوری مجوز نمیدن کسی بره دفتر وا کنه
    واینکه به هیچ وجه پانزی نیست تو سایتش لوکیشن ایمیل شماره واتس آپ پشتیبانی آنلاین داره و واقعا اپلیکیشن لایسنس دار میفروشه اگه کسی سوالی داشت واتس آپ پیام بده ۰۹۳۹۶۸۸۶۸۲۸

  75. فینا می گوید

    سلام به بنده پیشنهاد شده تا در شرکت FSBسرمایه گذاری کنم ماهیانه ۱۰ درصد سود میده و قرارداد اینترنتی بسته میشه واگه منصرف شدیم پولت پس از دوروز عودت داده میشه این شرکت تو دبی هست و سود پول تو کیف پولی که خودش معرفی میکنه واریز میشه خواهش میکنم کسی که میدونه یه راهنمایی بکنه شرکت معتبره

  76. شیرین می گوید

    از من دعوت شده وارد کمپانی fsbبشم، نمیدونم چقدر صحت داره؟ آخه پولم رفت من به کجا مراجعه بکنم؟ من که پام به دبی نمیرسه؟ حالا تو نظرها همه ottoرا معرفی میکردن اون چی هست؟ لطفا بیشتر راهنمایی بکنید؟

  77. فرهاد می گوید

    با سلام ، توسط یکی از دوستانم برای سرمایه گذاری در شرکت FSB مستقر در دبی امارات معرفی شده ام ، با توجه به نبود نمایندگی رسمی این شرکت در ایران و عدم ثبت قرارداد رسمی و قانونی توسط مراجع ذیصلاح برای سرمابه گذاری ، آیا اعتماد به فضای مجازی و آدرس اینترنتی این شرکت ، کار درستی است یا نه ؟ لطفا” پاسخ شفاف و قاطع ارسال فرمائید تا امثال بنده دچار ضرر و زیان نشویم . از مساعدتتان سپاسگزارم .

  78. ملک زاده می گوید

    سلام و وقت بخیر
    خانم زینالی ممنون از مطالبتون
    ولی یک عرضی داشتم، اگر شما در بازاریابی های قانونی فعالیت داشته باشید، متوجه می‌شوید متاسفانه خود شرکت‌های قانونی بدتر از شرکت‌های غیرقانونی سر بازاریابان خودش کلاه میزارن، از خود مردم پیش پیش پول میگیرن بعد یه محصول بی کیفیت بدون برند و گرون میفروشن بعد میگن اگه میخای پولدار بشید برید دونفری رو معرفی کنید و هزاران حرفای دیگه که عمر مردم رو به هوای ثروتمند شدن به باد میدن، متاسفانه و بدبختانه در جامعه کنونی ما مردم چون تحت فشار مالی هستن به هوای موفقیت به دام می افتن،من خودم سیستم‌های غیرقانونی به هزارو یک دلیل بهتر از از شرکت‌های قانونی میدونم، البته به عقاید همه احترام میزارم اما این یک حقیقتی هست که منکرش نمیشه شد
    شماره بنده هم بخاطر ارتباط برای کسانی که دوست دارن در این زمینه صحبتی داشته باشیم
    ۰۹۰۳۲۰۸۵۶۵۶

  79. رضا اسمعیلی می گوید

    سلام.من عضو کمپانی اف اس بی هستم و حدود دو ماه هس که صد و هجده ملیون تومن سرمایه گذاری کردم و شش ماه برام سود ده درصدی میده…مثلا امروز پنجاه ملیون گزاشتم و وقتی مطمعن شدم از خدماتش مابقیش رو سرمایه کذاری کردم که الان دومین ماه گذشت من یازده ملیون و هشت صد هزار تومن واریز شد که از کیف پولم انتقال دادم به صرافی و تبدیل کردم به تومان‌و بیست دیقه دیگه اومد حساب بانکیم…کاملا معتبر و دقیق و منظم هست.موفق باشین

  80. ناشناس می گوید

    اونایی که میگن کلاهبرداری نیست، پس چرا صاحبان اصلی این دست کسب و کارها فرار میکنند
    اینجور اشخاص بدون زحمت خاصی و انجام کار اقتصادی مثبت با فریب و تسخیر ذهن دیگران به سرمایه زیادی میرسن
    افراد به جای اینکه واسه اینجور اشخاص کار کنن میتونن با سرمایه شون و تحقیق در باره کسب و کارها، برای خودشون درآمد زایی کنن

  81. ناشناس می گوید

    با سلام
    به تازگی به کاری دعوت شدم که انگار یه باشگاه یادگیری عه. برای ورود بهش باید ماهانه شهریه بدم ولی بعد از چند ماه میتونم خودم مربی بقیه افراد باشم (که زیرگروهم رو یا خودم میارم یا بهم میدن) و به ازای هرنفر از آنها مقداری پول عاید من میشه.
    و در نهایت پله به پله که آموزشها میره جلوتر و من زیرگروهم توسعه پیدا میکنه، درآمدم هم بالا میره حتی شاید سهام هم بتونم بگیرم. آیا این کار کلاهبرداریه؟

  82. ایلار می گوید

    سلام من میخوام وارد یه شرکت بشم که برای وارد شدن هیچ پولی نمیگیرن و همه اموزشا رایگانه فقط باید بعد از اموزشا محصولات بخرم و بفروشم میشه بگید که این کار کلاهبرداریه یا ن ؟؟؟؟

  83. ایلار می گوید

    سلام من میخوام وارد یه شرکتی به نام پنبه ریز بشم این شرکت برای ورودش هیچ هزینه‌ی نمیگیره و همه اموزشاش رایگانه فقط من باید بعد از اموزشا خرید کنم و محصولاتو بفروشم و چنتا عضو بیارم میخواستم ببینم این کار کلاهبرداره لطفا جواب بدید؟؟

  84. Ariya می گوید

    سلام وقت تون بخیر
    آریا هستم ، مشاور بازارهای مالی که فعالیت قانونی دارند.
    اگر دنبال فرصت های جدید و نوین در سطح جهانی هستی میتونی با من در تماس باشی
    ۰۹۹۰۶۲۵۲۴۲۱ آریا راد

  85. عرفان می گوید

    سلام اگه میشه یکم درباره شرکت fsb
    توضیح بدین

  86. رضا می گوید

    سلام شرکتی که ازتون پول گرفت و به اعضای اون پول برات پول پرداخت کنه صدرصد هرمی هست…البته اون شرکتی که ازت پول گرفت و با شما قرارداد بست یا سفته ویا چک با قرار داد رسمی داده بشه نه این کلاهبرداری نیست..مثل شرکت سدنا تجارت میتونید در اینستا تحقیق کنید…این شرکت یه جوریه زیر مجموعه گیری نداره هرکس میتونه با پول خودش سرمایه گذاری کنه …شرکت سدنا تجارت اتیه الانم چهار ساله تو ایران خودمون فعالیت میکنه.

  87. رضا می گوید

    سلام میگن به شرکت شبکه سازی هست تو دبی ولی من باز شک دارم چون روشش روش گوچپین هست ادم میترسه در اینده اینا هم فرار کنن …تو شرکتfsbاول باید یه جایگاه بخری بعد دو نفر زیرمجموعه بیاری به اعضای هر مجموعه ده درصد سود بگیری و اینجوری ادامه بدی

  88. علی می گوید

    سلام وقت بخیر
    در مورد شرکت fsb اگه کسی سوالی داشت تماس بگیره …
    ۰۹۹۱۳۶۸۴۱۰۲

  89. رضا می گوید

    سلام
    شرمنده آیا شرکت fsb مجوز داره؟
    من سابقه شرکت رو نمیخام ۱۵ساله کار میکنه
    ولی تو اون مملکتی که شرکت زده باید مجوز بگیره؟
    مجوز مالیایی داشته باشه؟
    مجوز برای واریز مبل یا همان درگاه داشته باشه که کسی که پولش رو واریز میکنه ببینه به کی واریز کرده؟
    یا اینکه شکایت کنه با چه سندی و به چه مرجعی از خارج از کشور باید شکایت کنه؟

  90. یاشار می گوید

    سلام دوس داداشم منو به اسم جهاد سازندگی نصر تهران کشوند از تبریز به تهران بعد رفیتیم تو یه خونه که میگفتن خوابگاه شرکته. شب جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ بود بعد گفت شمام و شیرینی برا مهندس بخر تا کارت زود درست بشه شنبه که کلاسا شروع شد من دیدم شرکت هرمیه از درآمد بالا حرف میزدن بعد من یکشنه صبح بعد یک روز گفتم بابام مریضه میخوام برم گوشم دست اونا بود بعد منو دونفر با من بیرون اومدن تو راه به من گفتن هزینه خوابگاه ۲۵۰ تومنه من گفتم ندارم میخواستنازم به زور بگیرن گفتم آی کلاه بردار رفتم تو یه مغازه اونا فرار کردن پلیس اومد فقط نوشت رفت بعد دیدم از کیفم وسایلامو برداشتن خیلی به هم ریخته بودم خیلی مراقب باشید این برا من تجربه شد این شرکتا از دم همشو کلاه بردارن باید کلا ریشه کن بشن پلیس باید جلشونو بگیره خیلی مراقب باشد من نزدید ۲میلیون ضرر کردم

  91. H.D می گوید

    سلام ی کمپانی هست به اسم FSB که باید توی دوشاخش که یکی اپلیکیشن هست و یکی هم ارز دیجیتاله هر کدوم۱۰۰ دلار پول بذاری و شروع به زیرمجموعه گیری کنی برای درصدای بیشتر میشه توضیح بدین کلاه برداریه یا نه؟

  92. امیر می گوید

    سلام، لطفا در مورد شرکت لایمن توضیح بدین آیا قانونیە؟

  93. میلاد می گوید

    سلام دوستان من تو شرکت اف اس بی سرمایه گذاشتم تا دوماه سود ده درصد میداد
    ماه سوم انتقال زدم به کیف پول هنوز نیومده این ماه هم کلا قسمت برداشتش غیرفعاله فعلا
    به احتمال زیاد کلاه برداریه

  94. Sajjad می گوید

    شرکت درحال بروز رسانی داده ها و انعقاد قرارداد جدید با اسپانسر قطری هستش اصلا جای نگرانی نیست تا هفته آتی بخش برداشت فعال خواهد شد.

  95. کیوان می گوید

    تا هفته دیگه قطعی درست میشه؟
    اخه دو ماهه همش دارن امروز و فردا میکنن و پولمونو نمیدن

  96. مصطفی ترکاشوند می گوید

    آیا شرکت بیز کلاه برداری ؟

  97. حمیده می گوید

    سلام من میخام وارد شکرت لایف لایمن بشوم وبرای ورود گفتن از امیلیون تا ۳ میلیون باید مبلغی مواد غذایشون خریداری کنم بعد دونفر را وارد کنم این شرکت چطوره ؟؟ مناسبه؟؟

  98. amin می گوید

    دوستان این fsb از اول سیستمش پانزی و کلاهرداری بوده و متاسفانه سرمایه هزاران سرمایه گذار رو خورد و احتمالش نزدیک صفر بخوان سرمایه کسی رو بدن هی وعده الکی میدن تا با پلن جدیدشون بازم کلاهرداری کنند تورو خدا دوباره وارد این بازی کثیف نشید و نذارید کسی وارد بشه.

  99. محمد می گوید

    وکیل پایه یک این بدبختارانگاه کنی هیچ کدوم سواددرستی ندارن همه اش غلط املایی دارن بیسوادن .کوچکترین مسائلی رانمیدونن اینامثل اب خوردن گول میخورن هرچی که نوشتن بگواره کلاهبرداریه

  100. Z می گوید

    سلام ایا شرکت پنبه ریز که محصولات لدورا بفروش میریونه کلاهبرداریه یا نه؟

  101. زینب می گوید

    سلام ببخشید من وارد شرکن فاطر نیگین ایرانیان شدم ک پاداش و مزایای زیادی دارن و میگن زیر نظر بانک مرکزیه میخوام بدونم این شرکت کلاهبرداری و هرمی نیستن؟

  102. رضا می گوید

    دوستان از fsb company اطلاعات جدید چی دارید بیش از ۳ ماه امروز فردا میکنند نه سودی میدن نه میذارن اصل پولمونو برداشت کنیم لیدر ها هم فقط امید الکی میدن انگار واقعا کلاهبرداری کردن!

  103. اکبر می گوید

    سلام این شرکت fsb سرمایه های قبل رو به بهانه رکود بازار رمز ارز بلوکه کرد بعد انتقال دادیم به کیف پول که برداشت کنیم اجازه برداشت نمیده الانم با پلن جدید دوباره داره سرمایه جذب میکنه الان که بازار رمز ارزا خوبه بیت کوین یه میلیارد رو رد شد چرا پولا رو‌واریز نمیکنن؟لیدر ها هم که فقط حرف بی اساس میزنن آخرشم میگن خودتون اومدین ما مسئول نیستیم این تیم معراجی که اسمشو تریلی هم نمیکشید ما رو بدبخت کرد.خدا ازشون نگذره
    صد در صد کلاهبرداریه ما که باختیم شماها مواظب باشین کاش یکی موقع شروع به ما هم هشدار میداد.

  104. اشکان می گوید

    fsb سود دی ماه رو واریز کرده اما وقتی برداشت میزنی تو کیف پول نمیشینه که بالاسری ها تو تیم معراج ادعا دارن چند روز طول میکشه بشینه ۵ ۶ روز گذشته خبری نیست بی زحمت هرکس اطلاعی داره بگه که اصلا واسه کسی سودش تو کیف پولش نشسته؟

  105. ملت ستمديده می گوید

    سلام بتازگي مرادعوت به آموزش اف اس بي كردندمن نميخوام ثبت نام كنم اولين علتش اينه قرارهايي كه براي دعوت ميزارن ازطرف مقابل نميپرسندكه ميخواي واردبشي يانه انگارادم روتورودربايسي قرارميدن بعداتمام اولين جلسه به خودشون اجازه ميدن كه قرارفرداروبزارندبدون پرسيدن نظرتون.من وقتي گفتم كه به من بايدحق داده بشه كه انتخاب كنم ناراحت شدندبهشون گفتم شايدنخوام بيام وشماهم حيفه وقت ميزارين دلگيرشدند.

  106. ستایش می گوید

    باسلام
    آیاهلدینگ خانواده ی من
    قانونی هستش؟

  107. ستایش می گوید

    باسلام
    آیاهلدینگ خانواده ی من
    قانونی هستش؟

    خواهش میکنم پاسخ بدید

  108. محسن می گوید

    سلام چگونه میشه عضو شرکت های هرمی شد ؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند