دادخواست اعتراض به دادخواست قرار تأمین خواسته

خواهان می تواند برای در امان قرار دادن خواسته دعوی دادخواست تامین خواسته مطرح کند. دادخواست تامین زمانی قابلیت طرح دارد که یا دعوی مستند به سند رسمی باشد یا خواسته در معرض فساد باشد و حتما خواهان باید مبلغی به عنوان خسارت که ممکن است از این قرار به خوانده برسد را پرداخت کند .قرار تامین خواسته به خوانده ابلاغ می شود وی حق دارد ظرف ده روز به این قرار اعتراض نماید. دادگاه در اولین جلسه به اعتراض‌رسیدگی نموده و نسبت به‌ آن تعیین تکلیف می‌نماید.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

 نمونه دادخواست اعتراض به دادخواست قرار تأمین خواسته

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته اعتراض به‌قرار تأمین خواسته به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق فاکتورهای ضمیمه پرونده و عندالاقتضاء شهادت شهود
ریاست محترم شورای حل اختلاف ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

به دنبال صدور قرار تأمین خواسته از سوی شعبه………. شورای حل اختلاف………. با تصور اشتباهی، تعلق اموال مربوط به اینجانب به خوانده پرونده قرار تأمین به نام آقای/ خانم………. متأسفانه اموال اینجانب طی صورت‌مجلس تنظیمی مورخ …/ …/ …. در توقیف شورای حل اختلاف قرارگرفته است. نظر به اینکه به استناد کپی مصدق مدارک و فاکتورهای ضمیمه تقدیمی، مالکیت من نسبت به اموال یاد شده قطعی است؛ فلذا رسیدگی به اعتراض حقیر و رفع توقیف از اموال مذکور به استناد ماده ۱۱۶ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مورد استدعاست. عندالاقتضاء به شهادت شهود و مطلعین نیز استناد می‌نماید.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

;

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
7 نظرات
  1. hastam می گوید

    سلام دوسال پیش شوهرم ده میلیون به یک شخصی سفته داد به دلیل بدهی و پشت سفته ها را من و پدرش امضاکردیم که حدود شش ماه بعدش طلاق گرفتم الان برام ابلاغ امده چیکار کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ضامن بودید و باید مبلغ و بپردازید بعد میتونید به شخصی که ضمانتشو کردید رجوع نمایید

    2. وکیل تاپ می گوید

      سلام امضا کردین ضامن هستین

  2. رضا صالحي می گوید

    سلام چطوربایدبه قرارتامین خواسته اعتراض کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در همان دادگاه صادر کننده این قرار می توانید اعتراض نمایید.

  3. مهدی شیخی می گوید

    با سلام اینجانب مبلغ یک میلیارد چک دادم و نتونستم پاس کنم و مبلغ ۴۲۰ملیون به حسابش واریز کردم شهود هم دادم ولی حالا مبلغ کل چک فرم زده و قرار تامین خواسته صادر نموده آیا راهی دارد البته قبل فرم اظهارنامه مبنی بر دریافت مابقی چک ارسال کردم

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید مبلغ چک را به حساب دادگستری واریز کرده تا این اقدام را تامین دلیل نمایید و در این صورت دیگر موضوع منتفی است و تامین خواسته نیز اجرا نخواهد شد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ اقدام نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند