دادخواست تخلیه به علت لزوم نوسازی ملک

روابط استیجاری ای که تحت حاکمیت قانون سال ۱۳۵۶ هستند مستمرند. یعنی با انقضا مدت اجاره موجر یا مالک حق تخلیه ندارد. البته تحت سه عنوان در ماده ۱۵ قانون رابط موجر ومستاجر موجر می تواند با پرداخت حق کسب وپیشه تخلیه مورد اجاره را در خواست کند.که دادخواست زیر مشمول بند ۱ماده ۱۵ می باشد که مقرر کرده است، اگر تخلیه به منظور احداث ساختمان جدید مشروط بر اینکه پروانه ساختمانی یا گواهی شهرداری مربوط ارائه شود. شهرداری‌ها مکلفند در صورت مراجعه مالک با رعایت مقررات مربوط پروانه ساختمان یا گواهی مورد نظر را صادر و به مالک تسلیم نمایند.

  1. تخلیه به منظور احداث ساختمان جدید مشروط بر اینکه پروانه ساختمانی یا گواهی شهرداری مربوط ارائه شود. شهرداری‌ها مکلفند در صورت مراجعه مالک با رعایت مقررات مربوط پروانه ساختمان یا گواهی مورد نظر را صادر و به مالک تسلیم نمایند؛
  2. تخلیه به منظور احتیاج شخص مؤجر برای کسب یا پیشه یا تجارت.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست تخلیه به علت لزوم نوسازی ملک

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده/ خواندگان
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تخلیه به علت لزوم نوسازی ملک مورد اجاره به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. سند مالکیت ۲. قرارداد اجاره ۳. پروانه ساختمان،
۴. کارشناسی، ۵. ……….
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

بر اساس قرارداد اجاره شماره………. خوانده/ خواندگان دعوی در………. دانگ………. باب مغازه ملکی اینجانب جزء پلاک ثبتی………../ ………. بخش………. به نشانی………. ید استیجاری دارند. نظر به اینکه به‌موجب مستندات ضمیمه دادخواست تخریب و نوسازی پلاک مذکور به‌قصد نوسازی و تجدید بنای عین مستأجره ضروری است و بر همین اساس پروانه ساختمانی شماره ………. را نیز از شهرداری منطقه………. شهرستان………. دریافت کرده‌ام؛ فلذا با تقدیم این دادخواست ضمن جلب‌نظر کارشناس رسمی دادگستری برای تعیین حق کسب و پیشه خوانده/ خواندگان مستنداً به بند یک از ماده ۱۵ قانون روابط موجر و مستأجر سال ۵۶ صدور حکم محکومیت خوانده/ خواندگان به تخلیه برای تخریب و بازسازی، در قبال دریافت حق کسب و پیشه متعلقه به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. دسترنج می گوید

    اگر دستور تخلیه به علت نوسازی صادر و در دادگاه بدوی میزان کسب وپیشه تعیین شود و حکم قطعی شود و در زمان اجرا بیش از دوسال از تعیین حق وکسب وپیشه سپری شود در زمان اجرا باید کسب وپیشه طبق ماده ۱۹کارشناسان به کارشناسی جدید ارجاع شود یا مبلغی که دستور تخلیه مشخص شده مبنای عمل است؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند