دادخواست تخلیه به علت نیاز شخصی

اجاره تحت حاکمیت قانون سال ۱۳۵۶ با تمام شدن مدت اجاره موجر حق ندارد تخلیه ملک را بخواهد.اما قانون روابط موجر ومستاجر در ماده ۱۵ استثنائاتی برای آن در نظر گرفته است. طبق بند دوآن، تخلیه به منظور احتیاج شخصی موجر برای کسب یا پیشه یا تجارت مجوز تخلیه از طرف مالک می باشد. لکن طبق ظاهر ماده و با توجه به تفسیر مضیق قانون فقط شخص مالک را شامل می شود وفرزند وهمسر وسایر بستگان او نمی توانند به استناد احتیاج خود مجوز تخلیه ملک باشند.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دادخواست تخلیه به علت نیاز شخصی

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده/ خواندگان
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تخلیه به علت نیاز شخصی به انضمام کلیه خسارات قانونی
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. سند مالکیت ۲. قرارداد اجاره ۳. کارشناسی، ۴. ……….
ریاست محترم مجتمع قضائی……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

بر اساس قرارداد اجاره شماره………. خوانده/ خواندگان دعوی در………. دانگ………. باب مغازه ملکی اینجانب جزء پلاک ثبتی………./ ………. بخش………. به نشانی………. ید استیجاری دارند. نظر به اینکه به‌موجب مستندات ضمیمه دادخواست اینجانب/ فرزندان درجه‌یک اینجانب جهت………. به مورد اجاره نیاز شخصی داریم؛ فلذا با تقدیم این دادخواست ضمن جلب‌نظر کارشناس رسمی دادگستری برای تعیین حق کسب و پیشه خوانده/ خواندگان صدور حکم محکومیت ایشان به تخلیه مورد اجاره به جهت نیاز شخصی در قبال دریافت حق کسب و پیشه به انضمام جمیع خسارات و هزینه دادرسی به استناد بند ۳ از ماده ۱۵ قانون روابط موجر و مستأجر سال ۵۶ مورد استدعاست. عندالاقتضاء به شهادت شهود نیز برای اثبات ادعای خود استناد می‌نماید.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
3 نظرات
  1. فیروزی می گوید

    دریافتی بیمه بیکاری

  2. احمدی می گوید

    سلام دو ملک یکی ۴۵ متری بدون امکانات که خودم نشستم و دیگری ۷۰ متری با امکانات دارم که مستاجر نشسته جایم کوچک و با توجه به اتمام قرارد و مستاجر به بهانه کرونا حتی حاضر به جابجایی با خونه ۴۵ متری ام نیست چکارکنم
    چه نوع شکایتی بنویسم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      بر اساس قانون پس از انقضای مدت اجاره بنا به تقاضای موجر یا قائم مقام قانونی وی تخلیه عین مستاجره در اجاره با سند رسمی توسط دوایر اجرای ثبت ظرف یک هفته و در اجاره با سند عادی ظرف یک هفته پس از تقدیم تقاضای تخلیه به دستور مقام قضایی در مرجع قضایی توسط ضابطین قوه قضائیه انجام خواهد گرفت» با این وجود جهت دریافت اطلاعات دقیق تر در خصوص تخلیه ملک در دوران کرونا اطلاعات تکمیلی را از وکلای متخصص ما در این زمینه دریافت نمایید. موفق و موید باشید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند