دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته

تامین خواسته زمانی مطرح می شود که خواهان برای جلوگیری از انتقال، جابه جایی یا مخفی کردن عمدی خوسته خود از همان ابتدا می تواند دادخواست توقیف و تامین بدهد. یک اقدام پیش گیرانه برای اینکه اگر دعوی به نفع خواهان بود برا ی گرفتن اموالش به مشکل نخورد. البته که خواهان ابتدا باید خسارتی که از این قرار به خوانده میرسد را جبران کند زیرا ممکن است رای به نفع خواهان صادر نشود. پس قبولی قرار تامین خواسته دال بر محق بودن خواهان نمی باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست توقیف اموال و تأمین خواسته

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته قرار تأمین خواسته
دلایل و منضمات کپی مصدق کلیه مدارک و مستندات
ریاست شورای حل اختلاف ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب به‌موجب مستندات و مدارک ضمیمه دادخواست مبلغ………. ریال از خوانده/ خواندگان طلبکار می‌باشم. نظر به اینکه خوانده/ خواندگان با وصف مراجعات مکرر از پرداخت مطالبات اینجانب خودداری می‌نماید؛ فلذا به استناد این دادخواست صدور قرار تأمین خواسته از اموال خوانده/ خواندگان تا زمان صدور حکم به استناد ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مورد استدعاست. دادخواست ماهیتی متعاقباً در مهلت ده روز تقدیم خواهد گردید.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند