نمونه شکوائیه اذیت و آزار بدنی جهت اخذ اقرار

طبق قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی: هرگونه شکنجه متهم به‌منظور اخذ اقرار و یا اجبار او به امور دیگر ممنوع بوده و‌اقرارهای اخذ شده بدینوسیله حجیت شرعی و قانونی نخواهد داشت. طبق قانون اساسی اصل ۳۸:هر گونه‏ شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار و یا کسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏ است‏. اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار یا سوگند، مجاز نیست‏ و چنین‏ شهادت‏ و اقرارو سوگندی‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. متخلف‏ از این‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ می‏شود.هر یک از مقامات و مأمورین وابسته به نهادها و دستگاههای حکومتی‌که برخلاف قانون، آزادی شخصی افراد ملت را سلب کند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون‌ اساسی جمهوری اسلامی ایران محروم نماید علاوه بر انفصال از خدمت و محرومیت یک‌ تا پنج سال از مشاغل حکومتی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه اذیت و آزار بدنی جهت اخذ اقرار

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: اذیت و آزار بدنی جهت اخذ اقرار

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از مأمورین قضایی می‌باشد جهت اخذ اقرار اینجانب را مورد ضرب و شتم قرار داده و از ناحیه دست و سر به شدت مجروح نموده است؛ که آثار ضرب و جرح در بدن اینجانب مشهود است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5 نظرات
  1. زهرا احمدی می گوید

    سلام
    مجازات آزار جنسی کودک ۳ ساله توسط برادرش چیه

    1. محدثه لواسانی می گوید

      نوع ازار چی بوده و پسر چند ساله است؟

  2. ..... می گوید

    سلام من یک مادرم امروز شوهرم منو واسه خرید فرستاد بیرون وقتی ک رفتم بهم خبر دادن ک داره پسرمو میکشه سریع برگشتم اما ی چیزی دیدم ک واقعا از خدا مرگمو خواستم شوهرم جوری پسر ۱۰ سالمه زده بود ک کل صورتش کبود شده بود گوشش صدا رو نمیشنید خیلی کم گوشاش کبود شده اما کل صورتش کبود لباش باد کرده بود توی دهنش له شده نمیتونست غذا بخوره واقعا نمیدونم ب کی پناه ببرم چون کسی رو ندارم داداش ندارم ک پشتم باشه بابا ندارم ک هوامو داشته باشه فقط ی خواهر و مادر پیر دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید شکایت کنید به جرم ضرب جرح از طریق دادستانی شهرخودتون

  3. بهار می گوید

    سلام من سه فرزند دارم که مجبور شدم بچه هم بزار پیش خانواده شوهرم …خواهر شوهر ی دارم که فهمیدم با بچه های من خیلی بد رفتاری میکن و حال من قصد شکایت ازشون دارم ممنون میشم کمکم کنید .

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند