نمونه شکوائیه تسامح و اهمال مأمور دولتی در دستگیری

هر یک از مستخدمین و مأمورین دولتی که طبق قانون مأمور دستگیری کسی بوده و در اجرای وظیفه دستگیری مسامحه و اهمال کرده‌ باشد به پرداخت یکصد هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد و چنانچه مسامحه و اهمال به قصد مساعدت بوده که منجر به فرار وی‌ شده باشد علاوه بر مجازات مذکور به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم میشود. این ماده شامل دو قسمت است. قسمت اول ماده صرف اهمال و سهل انگاری مامور را اعم ازاینکه موجب نتیجه ای بشود یا نه جرم انگاری کرده است و یک جرم مطلق است ولی اهمال مامور به قصد مساعدت که منجر به فرار بشود یک جرم مقید به نتیجه می باشد و لازم است حتما فرار صورت گرفته باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه تسامح و اهمال مأمور دولتی در دستگیری

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: تسامح و اهمال مأمور دولتی در دستگیری

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از مأمورین دولتی می‌باشد طبق قانون، مأمور دستگیری آقای … بوده است اما نامبرده در اجرای وظیفه دستگیری به قصد مساعدت مسامحه و اهمال کرده که منجر به فرار شخص صدرالذکر شده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۵۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند