دادخوست تقاضای صدور حکم تمکین

تمکین شامل دوبخش عام و خاص می شود .تمکین در معنی عام انجام تمام وظایفی است که در جریان زندگی مشترک به عهده و تکلیف او می باشد.ولی تمکین خاص صرفا رابطه زناشویی را شامل می شود.در بیشتر موارد مردان زمانی دادخواست تمکین مطرح میکنند که زن منزل زوج را ترک کرده باشد.عدم تمکین زن او را ناشزه  میکند.ناشزه شدن زن تبعاتی دارد که اولین ومهم ترین آن عدم پرداخت نفقه به او می باشد.امکان از دواج مجدد و طرح دادخواست طلاق نیز از دیگر تبعات آن می باشدولی تاثیری در مهریه نمیگذارد.

 

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته تقاضای صدور حکم تمکین
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. عقدنامه ۲. اظهارنامه شماره………./ تلگراف مورخ……….، ……….
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب به استناد کپی مصدق عقدنامه شماره………. مورخ / / با خوانده عقد ازدواج دائمی در دفترخانه………. منعقد کرده‌ایم. نظر به اینکه خوانده (زوجه قانونی اینجانب) بدون عذر موجه و علت شرعی و قانونی و بدون اخذ اجازه در تاریخ………. زندگی مشترک را ترک نموده و در منزل پدری خود به سر می‌برد و با مراجعات مکرر و ارسال اظهارنامه/ تلگراف (کپی مصدق پیوست) حاضر به تمکین و بازگشت به منزل مشترک نشده است، فلذا مستنداً به ماده ۱۱۱۴ قانون مدنی تقاضای صدور حکم به تمکین زوجه را دارد.

محل امضاء- مهر- انگشت

دانلود دادخواست PDF

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دانلود دادخواست WORD

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند