آیا همسایه آزاری مجازات دارد؟

با ازدیاد تعداد آپارتمان ها و برج های مسکونی، جنس معضلات شهرنشینی به مرور زمان تغییر کرده است. همچنین فرهنگ نسبتا جدید به نام فرهنگ آپارتمان نشینی به جامعه تزریق شده است که لازمه ی آن آموزش می باشد.

یکی از رایج ترین مشکلات آپارتمان ها وجود همسایه ای است که موجبات سلب آسایش از سایر همسایگان می شود.

حال با توجه به اینکه امروزه بسیاری از اشخاص ساکن برج ها و ساختمان ها ممکن است با مسائلی از این دست روبرو شوند، مفید است که اطلاعاتی در خصوص همسایه آزاری مطرح گردد.

حد و مرز آزار و اذیت

زندگی آپارتمان نشینی علاوه بر اینکه نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد، گاه نیازمند بالا بردن آستانه صبر است. هرچند امروزه جامعه بیشتر به سمت فردگرایی هدایت شده است، اما تعامل و دوستی لازمه ی روابط است.

اولین راهکار برای مقابله با آزار و اذیت همسایه، مراجعه حضوری نزد وی و رفتار مسالمت آمیز است.

بسیاری از مشکلات همسایگان را می توان با صحبت و تذکر دوستانه حل کرد. همیشه جبهه گرفتن و اقدام قانونی قاطع بهترین راه حل نمی باشد.

لذا در خصوص مشکلات همسایگان ابتدا باید میزان رفتار غلط او را سنجید و سپس وارد عمل شد.

مثلا زمانی که یکی از همسایگان با صدای بلند صحبت می کند و موجب آزار شما می شود بهتر است ابتدا نزد وی رفته و مشکل خود را با وی مطرح نمایید.

گاه میزان اذیت و آزار آن همسایه باعث به خطر افتادن شما می شود مانند وقتی که همسایه شما به واسطه فروشنده مواد مخدر است و روابط پر خطر او، باعث سلب امنیت شما می شود.


بیشتر بخوانید: قوانین و مقررات آپارتمان نشینی


آزار و اذیت همسایه ها

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

انواع همسایه آزاری

  1. صدای نامتعارف مانند صدای بلند تلویزیون، ضبط، صدای اعضای خانواده در ساعات استراحت، صدای حیوان خانگی.
  2. تعمیرات دایمی خانه در ساعات غیر معمول که بعضا ممکن است موجب آسیب به خانه شما شود.
  3. دعوای مداوم اعضای خانواده.
  4. مراسم ها و مهمانی های بیش از حد.
  5. مصرف مواد مخدر
  6. مشاغل غیر قانونی مثل فروش مواد مخدر که موجب تردد افراد ناباب در آپارتمان می شود.
  7. عدم پرداخت شارژ و سایر هزینه های مشترک ساختمان

همچنین موارد دیگری که موجب از بین رفتن آسایش همسایگان دیگر می شود.

مراجعه به مدیر ساختمان

زمانیکه پس از اخطار کلامی همسایه ی خاطی اصلاح نشد، می توان به مدیر ساختمان مراجعه کرد و همچنین با سایر همسایگان موضوع را مطرح کرد تا مدیر به نمایندگی از سایر همسایگان به وی اخطار دهد تا رفتار و اقدامات غلط خود را ادامه ندهد.

در واحد های مسکونی که بیش از سه واحد، قانون تملک آپارتمان ها حاکم است. لذا اداره و حفظ ساختمان، دریافت و پرداخت هزینه ها، تعیین سهم هر آپارتمان در هزینه ها و … از وظایف مدیر ساختمان است.

از دیگر وظایف مدیر ساختمان، انتقال انتقادات به واحد همسایه آزار است.

مراجعه به مدیر ساختمان

اقدام قانونی با همسایه ی خاطی

طبق قانون مدنی  افراد در ملک خود مختار به هر تصرفی هستند البته  مادامی که این تصرف باعث ضرر رساندن به دیگران نگردد. بنابراین زمانی که اقدامات و رفتارهای همسایه موجبات ناآرامی و آزار و اذیت شما را فراهم می آورد قابل پیگیری قانونی است.

پس از اینکه صحبت و تذکر تاثیری بر همسایه آزار نداشت ابتدا شما می توانید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و پس از حضور وی گزارشی از افعال وی ارائه نمود. (ترجیحا زمانی که همسایه آزار در حال انجام رفتار آزار دهنده است با پلیس تماس بگیرید.)

اگر پس از تنظیم صورتجلسه توسط پلیس وی دست از افعال خود برنداشت، با داشتن صورتجلسه پلیس می توانید علیه وی طرح دعوا نمایید.

مراجع صالح به رسیدگی

دادسرا: رجوع به مراجع کیفری نیازمند وجود جرم است مثل توهین، دعوا کردن، داد و فریاد، مشاغلی که غیرقانونی بوده و جرم محسوب می شود. شما می توانید با تنظیم شکوائیه با عناوین “مزاحمت و سلب آسایش از طرف همسایه” یا “هتک حرمت” به دادسرا مراجعه نمایید.

شورای حل اختلاف: در شورای حل اختلاف در صورت وجود مشکلاتی همچون صدای مستمر حیوانات خانگی، سر و صدای ناشی از تعمیرات و صدای غیرمتعارف موسیقی و تلویزیون، مراسم های متعدد، عدم پرداخت شارژ و سایر هزینه های مشترک طرح دعوی نمایید.

نکته: لازم به ذکر است استشهادیه و صورتجلسه تنظیمی از سوی پلیس ۱۱۰ می تواند ادله مناسبی برای تسهیل روند رسیدگی و اثبات سریع تر همسایه آزاری باشد.

اقدام قانونی با همسایه

مجازات همسایه آزاری

در صورت اثبات همسایه آزاری شخص خاطی به ه یک ماه تا یک سال حبس و علاوه بر آن شخص مزاحم به رفع مزاحمت محکوم می‌شود که البته ممکن است تبدیل به جزای نقدی شود.

در صورت عدم رعایت و تکرار رفتارهای قبل توسط همسایه ی محکوم، شکایت مجدد  باعث می شود وی علاوه بر رفع مزاحمت به ۶ ماه تا ۲ سال حبس هم محکوم شود.

همچنین اگر شرایط ماده ۶۱۸ تعزیرات هم باشد یعنی با حرکات غیر متعارف و هیاهو و جنجال نظیر پارتی های شبانه، سر و صداهای نا متعارف و ممتد آسایش عموم را سلب نماید به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

نتیجه گیری

همسایه آزاری شامل اعمال رفتاری است که موجب سلب امنیت و آسایش سایر همسایگان می شود.

این اعمال عبارتند است:

سر و صدای نامتعارف تلویزیون، ضبط، حیوان خانگی، دعوا و فریاد، فحاشی، عدم پرداخت هزینه های ساختمان، مراسم و مهمانی های دایمی، تعمیرات پر سر و صدا در ساعات استراحت و موارد دیگر.

ابتدا توصیه می شود با اخطار کلامی به شخص خاطی این مشکل را حل نمایید و اگر حل نشد به مدیر ساختمان مشکل را مطرح نمایید تا با همسایه آزار صحبت کند. زمانیکه مجدد تکرار شد با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و پس از حضور پلیس صورتجلسه، هم می توانید ابتدا اظهارنامه ارسال نمایید و هم به دادسرا یا شورای حل اختلاف (بسته به نوع اعمال فرد) برای طرح دعوی اقدام نمایید.

سوالات متداول

خیر، تنها به صداهایی که موجب سلب آرامش شود و نامتعارف باشد یا در ساعات استراحت صورت گیرد.

بله، شما می توانید با ارسال اظهارنامه مواد قانونی ( ماده ۱۳۲ قانون مدنی ، اصول ۴۰ و ۴۴ قانون اساسی و ماده ۵۹ قانون آپارتمان نشینی ) که در بالا به آن ها اشاره شد، استناد کنید. همچنین در ادامه بنویسید شما با ایجاد مزاحمت برای سایر همسایگان موجب سلب آسایش می شوید. لذا خواهشمندیم به اعمال خود را اصلاح نمایید، در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی اقدام می نماییم.

ابتدا اظهارنامه برای ایشان ارسال نمایید و در صورت عدم ترتیب اثر، شکایت نمایید و درخواست تحقیقات محلی نمایید.

x (x)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
275 نظرات
  1. حمید شعبانی می گوید

    همسایه ما مرتب به ماشین من صدمه میزد یک روز موش را گرفتم گفت ماشین منم اونجاست برو تو هم صدمه بزن منم تو حالت عصبانیت به ماشینش صدمه زدن غافل از اینکه فیلم گرفته و اکنون محکوم شدم شاهد دارم که خودش گفت به ماشینش صدمه بزنم چکار کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      باید از دادگاه حضور شاهد را بخواهید که عمل مربوط با رضایت بوده

  2. شهروند می گوید

    با سلام ایا ایجاد مزاحمت ودخالت بی جا که باعث فرو پاشی زندگی مشترک زن و مرد بشود وراهنمایی غلط به عنوان دوست یاخاهری در قانون مجازات دارد یا خیر من همچین شکایتی کرده ام و پس از پیامک ارسالی از طرف زن همسایه و شهادت شهود قاضی مجازات این زن به دویست هزارتومان تمام شده است اعتراض برای اشد مجازات کردم موتسفانه در تجدید نظر کاهش یافته دلیل چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر مجازات ندارد

  3. جلیل می گوید

    با سلام همسایه طبقه بالای من در ساعات مختلف با کشیدن وسایل خانه (البته به قصد آزار) یا پریدن روی زمین ایجاد صدای ناهنجار می‌کند حتی در ساعات نیمه شب. به ایشان مرجعه کردم و تذکر دوستانه دادم ولی ایشان بالکل منکر سر و صدا می‌شوند از آنجایی که والدین من کهنسال بوده و ناراحتی اعصاب هم دارند نمی دانم چه کار کنم. از طرفی با مطالعه ای که کردم دیدم در صورت محکوم شدن چیزی جز یک جریمه مالی مختصر هم در انتظار همسایه مزاحم نیست. چ کار باید بکنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام مزاحمت باید جوری باشد که بتوان اثبات کرد در غیر این صورت ایجاد سر و صداهای ناشی از کشیدن وسایل و راه رفتن و پریدن جز جدا نشدنیه اپارتمان نشینی محسوب میشود. ولی برای اثبات مزاحمت یا باید مدرک مانند فیلم و عکس داشته باشید یا شهادت ساکنین را

  4. وحید می گوید

    سلام ما یه همسایه داریم بسیار بی ادب که یا برادرا با هم دعوا می‌کنند یا با پدرشون و یا با همسایه ها که فحش های ناموسی همیشه تو ساختمون و تو کوچه رد و بدل میشه. یکی از داداش ها هم که اعتیاد شدید داره و اصلا دیگه مغز واسش نمونده چند بار همسایه ها بهشون تذکر دادیم ولی به خرجشون نمیره تازه قلدری هم می‌کنند تکلیف چیه، چکار کنم بنده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام امکان شکایت از ایشان وجود دارد لکنقبل ان باید با مدارکی مانند استشهاد سایر همسایه ها یا ضبط صدا موضوع را بتوانید اثبات نمایید

  5. محسن می گوید

    سلام من خونه م وبلایی همسایه رو برو از طبقه دوم دید میزنه الان درگیر شدیم رفته شکایت کرده …من چجوری میتونم بخاطر این دید زدناش شکایت کنم اصلا قانون به من رای میده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعو ای مزاحمت طرح کنید

  6. شریفی می گوید

    سلام وقت بخیر
    ساکن آپارتمان مسکونی هستم که از بد حادثه هردو اتاق خواب منزل زیر سالن پذیرایی دو واحد بالاسری ما قرار دارد هر سه صاحب خانه هستیم . ۲ سال هست که با اسمس، تماس تلفنی ،نوشتن تذکر توی برد لابی چندین بار و این آخر با دعوا ازشون خواستیم که ۲تا ۴ ظهر و ۱۲ شب به بعد بچه هاشون جیغ نکشن ،ندون و سوت نزنن. اما متاسفانه فقط در جواب ما نیستیم رو می شنویم . هر دو همسایه گردن یکدیگر می ندازن .
    ناخواسته مجبور به شکایت هستم لطفا راهنمایی کنید.
    در ضمن یکی از این همسایه ها خود مدیر ساختمان هستش.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید برای موارد اینچنینی مدرک داشته باشید . استشهادیه سایرین را جمع اوری نمایید و ابتدا به همسایه خاطی اظهارنامه بفرستید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید دعوای مزاحمت طرح کنید

  7. ساحل می گوید

    ایا جرم دارد خمسایه ازاری

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جرم مزاحمت

  8. کمال می گوید

    باسلام دارای خانه ویلایی هستم ک همسایه کناریمون قصد اضاف کردن بنا حدود ۷۰ متر رو د اره ولی دقیقا از ۹ ماه پیش تا الان ب دلیل سر و صدا وحشتناک دستگاه ار تی یا خرا بکن و بی موقع کار کردن دو بار با ۱۱۰ تماس گرفتم ک با دادن تعهد شفاهی ب مامورین گذشت کردم ایا میشه بدون گرفتن کارگر، خودش این مدت طولانی کارش رو انجام بده از تمام اتفاقات از اول فیلم دارم بعد از این همه مزاحمت با قلدری میگه برو شکایت کن توی ماه رمضان ساعت ۳ تا افطار با دستگاه و پتک صدای وحشتناکی رو ایجاد میکنه اگه شکایت کنم چ اتفاقی میفته ک ب نفعم باشه در ضمن کفتر بازی هم میکنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما میتوانید به جرم مزاحمت شکایت نمایید واگر رسد شکایت ۱۱۰را هم دارین ضمیمه نمایید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دعوای مزاحمت طرح نمایید

  9. سامان می گوید

    سلام ما یه همسایه داریم که تراکتور و ادوات کشاورزی خود را باگوسفند معاوضه کرده است. البته مادرروستا زندگی میکنیم لکن این همسایه حیاط بزرگ خود را به دوقسمت تقسیم کرده و قسمت جلویی آن را به گله و گاو اختصاص داده و قسمت عقب ترکه نزدیک ساختمان خود است بسیارتمیز ودرب حیاط جدا برای رفت و آمدمهمان نصب کرده است .اکنون گله ایشان فاصله بسیارکم با منزل بنده دارد و بوی نامطبوع و سروصدای گله و گاو و الاق و سرفه های متعدد بزها و بیماری آنها اینجانب وخانواده بنده را سلب آسایش کرده به طوری که جرعت بازگذاشتن درب ساختمان (حال وپذیرایی)را نداریم. البته به صورت مسالمت آمیز به ایشان و شورای روستا اطلاع دادیم ولی به نتیجه ای نینجامید . باکمال تشکر ازشما مارا راهنمایی کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم مزاحمت وهمسایه ازاری میتوان شکایت کرد

  10. کمال می گوید

    میدونم ب جرم مزاحمت باید شکایت کنم از رای دادگاه خواستم متوجه بشم ک نهایت حکم با دادن تعهد تموم میشه یا ن بالاتر از تعهد هم امکان پذیره ک صادر بشه ،

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام رفع مزاحمت صورت میگیرد

  11. Shirin asadi می گوید

    سلام همسایه من در زندگی من دخالت میکند همسایه روبرو را برای اطلاع از زندگی من دم در میفرستد من را تشویق به طلاق میکند جلوی همسرم با لباسهای نامتعارف ضاهر میشود میتوانم از ش شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شما میتوانید بابت همسایه ازاری شکایت مزاحمت طرح نمایید

  12. ناشناس می گوید

    سلام همسایه طبقه بالای ما هر دفعه به خاطر دود سیگار پدرم که در بالکن میکشد آب به پایین میریزد طوری که تمام وسایل و لباس ها خیس میشوند و خودشان هم تایید کردن که اینکار را میکنند و از طرف دیگر هم روی سقف پلاستیکی پاسیو ما زباله میریزد و آمار تمام وسایل ما رو در پاسیو دارن و از طرفی دیگر با اینکه ما عمده ساعتی از روز مشغول هستیم و خانه نیستیم به تهمت میگویند که از سر و صدا ما ناراضی اند و با تهدید از جانب اینکه پشتشان به سردار و خانواده شهید هست آیا میتوانند شکایتی را به جایی پیش ببرند؟
    ضمن اینکه بیشتر همسایه ها تایید میکنند که هیچکدام از حرف ها و تهمت هایشان درباره ما درست نیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید براساس مزاحمت شکایت نمایید

  13. محمد می گوید

    با سلام خانه ما جوری هس که زیر پارکینگه و مدام با درآوردن ماشین یا موتور اذیت میشیم و طبقه اول ما به عمد سر و صدای اضافی ایجاد می‌کنه و باعث آزار ما میشه چند بار هم تذکر دادیم ولی به گوششون نمیره میشه شکایت کرد ازشون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید بابت ازار واذیت همسایه شکایت مزاحمت طرح نمایید

  14. علی می گوید

    سلام روزتون بخیر
    خانه اپارتمانی دارم و طبقه ی همکف هستم و همسایه بالایی مدام در ساعات استراحت روی سر ما میپره و مزاحمت درست میکنه و ی بار تذکر دادیم اومد دم دره خونه و راه انداخت امروز دوباره تذکر دادیم و داره با زدن تو درو دیوار و زمین با نمیدونم چی طوری که صداش تو کله خونه میپیچه
    ایا من می‌تونم از راه قانونی با ایشون برخورد کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: میتوانید بابت ازار واذیت ازهمسایه بجرم مزاحمت شکایت نمایید.

  15. رنجبر نژاد می گوید

    سلام من قبلا یک خانمه مجرد بودم همسایه طبقه یک خانمشو طلاق میداد وهرروز مزاحمه من میشد الانم دوساله ازدواج کردم با شکایت منو اذیت میکنه تا اینکه شوهرم شک کرده اپارتمان چون به اسمه منه ،شکایت میکنه از فاظلاب واحد من چرا پشته در اسانسور کلید کشویی گذاشتید چرا راه پله گلدون گذاشتید چرا تو حیاط گل کاشتید بتید از ما اجازه میگرفتد واحد من زیر زمینه تو کف پارکینگ ساعته نصف شب راه بره سروصدا کنه به نظره شما من شکایت بکنم ازش به جایی میرسم ؟؟ ممنون میشم جوابمو بدید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتواند بابت مزاحمت وممانعت شکایت نمایید

  16. ستاره می گوید

    سلام وقت بخیر ما همسایه ای داریم که از بالا رخت لباس پهن میکند و حتی آب لباس هارو نمیگیرد و پنجره ما بیشتر اوقات خیس هست گاهی پیش می‌آید که دو تشت بزرگ از بالا آب میریزد و با گفتمان این عمل حل نشده
    حتی با روحانی محل
    و اعصاب روانی خانه را مشوش کرده
    آیا امکان شکایت هست ؟و باید چه کنیم
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بابت مزاحمت شکایت نمایید

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت مزاحمت طرح نمایید

  17. بهزاد زینالی می گوید

    سلام بابت مزاحمت شکایت نمایید

  18. محسن آزاد می گوید

    سلام ببخشید ما همسایه ای داریم که سروصدای بچه هاش و دعوای خودش با خانمش گاهی شبها با صدای بلند مورد آزار و اذیت ما میشه
    بنده پدر و مادرم سنشون زیاده و مادرم مشکل اعصاب و دلهره داره و هر صدای بلند و یهویی و دعوا و ناگهانی ای این موجودات باعث لرزیدن کل بدنش میشه و حتی خودم هم مشکل عصبی پِرپِر گوش هام با شنیدن اون صداها شروع می شه
    یه بار حضوری تذکر دادم زنه میگه خب چیکار کنم خفه بشیم پس
    چندبار هم از پشت دیوارشون بهشون تذکر دادم که اصلا انگار گوش ندارن

    به نظر شما چکار باید کرد؟
    با تشکر از پاسخگویی شما

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوان براساس مزاحمت وممانعت ازهمسایه خودنزد مراجع قانونی شکایت نمایید.

  19. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید
    خونه ما سر کوچه بن بسته و اخر کوچه خونه همسایه فقطم ما و این همسایه از کوچه راه داریم و همسایه دیگه ای نیست
    درب خونش ریلیه و دقیقا چسبیده به ستون و دیوار خونه ما،درب ریلی پشت خونه ما باز و بسته میشه و خیلی صدا بدی داره و باعث اذیت و ازار ما میشه ب حدی که اگه خواب باشی از خواب میپری تذکرم دادم چندبار ولی بی فایده بوده لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانیدبابت مزاحمت طرح دعوانمایید.

  20. افشین می گوید

    سلام همسایه پایین ما هرشب ساعت ۲ دعوای خانوادگی میکنند واین موضوع هم باعث ازار واذیت همسایه ها میشه امشب به سیم اخر زدم رفتم در خونشون فریاد و محکم زدم به در خونشون ،همسایه هم زنگ زدن به پلیس صورت جلسه کرد ،اگر همسایه شکایت کنه مجازاتش چیه ،ولی شاهد دارم که سروصدای اونها نمیزاره بخوابیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید بابت مزاحمت همسایه شکایت کیفری طرح نمایید.

  21. عباس می گوید

    سلام
    همسایه ما بیشتر اوقات سیگار میکشه و بوی اون داخل راه پله ها میپیچه و خیلی وقت ها هم وارد سالن ما میشه آیا می تونم شکایت کنم و نتیجه چی میشه و چه مدارکی باید تهیه کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:میتوانید دعوای مزاحمت در دادگاه طرح نمایید.

  22. فرهاد می گوید

    سلام همسایه‌ها ما دروقت استراحت وقت وبیوقت حتی شبها، زن وبچه هاشون همیشه تو کوچه ان ومزاحم استراحت ما هستن حتی چند بارهم تذکر دادیم ولی بی فایده بوده چیکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید براساس مزاحمت همسایه شکایت نمایید.

  23. ناشناس می گوید

    باسلام.کنارمنزل ما یک کارگاه تراشکاری راه اندازی شده که مدام باسروصدای دستگاهشان ایجاد مزاحمت میکنندایا میتوان ازنظر قانونی اقدامی کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بسته به نوع مزاحمت در دادسرا وشورای حل اختلاف شکایت نمایید.

  24. جواد می گوید

    ما یه همسایه داریم که چند ماهی هست که دخترش که دو تا بچه داره طلاق گرفته اومدم خونه باباش که طبقه اول هستش متاسفانه از روزی که اومدن این بچه‌ها با چند تا از بچه های دیگه که قبلاً در محل قبلی هم بازی بودن، تو کوچه ایجاد سرو صدا و مزاحمت میکنن بار ها تذکر داده شده ولی فایده ای نداشته چه کاری میتوان کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بسته به نوع مزاحمت بااستناد به صورت جلسه پلیس ۱۱۰در دادسرا یا شورای حل اختلاف شکایت نمایید.

  25. بهاره رضوی می گوید

    سلام. من یک سگ دارم که حیوان آرامی است و فقط مواقعی که کسی زنگ آپارتمان ما را بزند پارس میکند. فقط هم طبقه ی بالایی به دلیل اینکه تمام اهالی ساختمان از خودش ناراضی هستند و دنبال بهانه می گردد نسبت به سگ من معترص است. بدون شهادت همسایگان آیا او میتواند شکایت کند از من یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بله می توانند به جرم همسایه ازاری شکایت نمایند.

  26. زرساز می گوید

    سلام خدا قوت همسایه ی پایینی ما مدام به ما تذکر بیجا میده مدام زنگ خونه ی ما رو میزنه وسوای شدید سر هر چیزی داره باعث میشه از خواب بپریم برای چکه کردن آب کولر روی پنجره ش بهش گفتیم فرصت بده تا شیلنگ کولر رو نصب کنیم مدام زنگ درو میزنه هر روز راهرو رو خیس میکنه بخاطر وسواسش توی کفش مهمونام آب ریخت خودش تا ۳ صبح بیداره به بچه ش درس میده مدام به بچه ش فحاشی میکنه به ما میگه ساعت ۹ به بعد نباید سیفون رو بکشین نباید از ۱۰ به بعد مهمون داشته باشین نباید کفش اضافه تو راهرو بزارین هر سری که مهمان دارم آبرو ریزی میکنه و اینقد تذکر میده که مهمونام معذب میشن حتی امروز به قدری عصبیم کرد که قلبم درد میکنه باعث لرزش بدنم شد توی خونه ش داد میزنه اینجا طویله یت هرکسی میره میاد بیرون مهمونام میشنون خجالت زده میشم ولی بیرون خونه جرات نداره بگه خواستم ۱۱۰ زنگ بزنم روالش رو خواستم بدونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:ابتدا به تذکر زبانی اخطار نمایید اگر کارساز نبود حین مزاحمت با ۱۱۰تماس گرفته تا وقایع را صورت جلسه نماید سپس بسته به نوع مزاحمت در شورای حل اختلاف یا دادسرا شکایت نمایید.

  27. جعفر می گوید

    سلام همسایه پایین ماشوهرش گذاشته رفته ومدام مرد غریبه میاره خونش ۲تا بچه داره واقعا آبروم در خطره همسایه ها همه شاهد هستن من واقعا چکار کنم قانونی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت همسایه ازاری شکایت نمایید.

  28. تازیکه می گوید

    سلام خونه ما حیاط داره و همسایه تو حیاطمون ته سیگار میندازه و قبول نمیکنه چکار میشه کرد .طرح دعوی جواب میده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت شکایت نمایید.

  29. اسماعیل می گوید

    باسلام ، یه ماه پیش به واحدخودم کوچ کردم و ناخواسته سر صدا وسوراخ کاری کردم وشب بعد طبقه پایینی با بلند کردن صدای آهنگ وکوبیدن شیی تا صبح در صدد تلافی بود که ،باوجود غیر عمدی بودن کارم از وی معزرت خواهی کردم بعداز دوهفته به بهانه های واهی باز این کار را تکرار میکند واظهار میکند که مادرم واعضای خانواده ام پیر وتحمل راه رفتن شما را ندارند آیا میتوانم شکایت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بله دعوای مزاحمت طرح نمایید.

  30. فاطمه نوری می گوید

    سلام وقتتون بخیر .ما حدود ۱۷ ماه هست که داخل یک آپارتمان ساکن هستیم و طبقه بالای ما تو این مدت کل آرامش مارو گرفتن .به طوری که هر ساعت در شبانه روز درحال دعوا با همسر یا فرزندانشان هستند و فحاشی و سر و صدا میکنن .نظم ساختمان را از بین بردن .بهداشت ساختمان را رعایت نمیکنن .حتی ۳ شب دعوا میکنند و ۴ صبح بادام میشکنند .چندین بار محترمانه متذکر شدیم و به ما فحاشی شد و حتی لج کردند و داخل بالکن ما آشغال میریزند و …. .چند نفر از همسایه ها شاکی شدیم و بار هار مدیریت ساختمان متذکر شده است ولی بی فایده است و اینکه ما صاحب خانه نیستیم ولی آنها مالک هستند .حتی از ۱۰ تا از واحد ها اشتهادیه معتبر گرفتیم و ۲ بار با ۱۱۰ تماس گرفتیم و صورت جلسه کردن .همسایه خاطی به همه میگوید اگر ناراحت هستید از اینجا بروید .خواستم بپرسم روند شکایت و به نتیجه رسیدن چقدر حدودی زمان میبرد ؟و اینکنه با اشتشهادیه ۱۰ خانواده میشه حکم تخلیه گرفت ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: خیر

  31. قاسم می گوید

    سلام‌‌همسایه‌پایین‌مابه‌بهانه‌این‌که‌آبی‌که‌مادربالکن‌میریزیم‌فرششون‌روخیس‌میکنهچندین‌باردرگیری‌لفظی‌ایجادکرده‌وبارآخرهم‌بالگدچندباربه‌درب‌مازده‌وقتی‌هم‌درب‌روباز‌کردیم‌به‌سمت‌من‌هجوم‌اورد‌وچند‌زخم‌برروی‌دست‌من‌انداخت‌من‌شکایت‌کردم‌ومیخاوم‌بدونم‌که‌آیاباتهعد‌ولش‌میکنن‌یامجازات‌دیگه‌ای‌هم‌داره.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت شکایت نمایید و اگر مرتکب تخریب وسایل هم شده باشند می توانید در خواست مطالبه خسارت نمایید.

  32. نگار می گوید

    سلام ساختمان ما دو واحدی است .و همسایه بقلی ما دو فرزند دارد که آسایش ما را بر هم زده است و همش جیغ می کشن تو راه رو و همش در خانه خودشون و در راه پله را می کبن و هر روز آین کار را انجام میدن تذکر دادیم و تهدید و ناسزا تحویل گرفتم .مدرک هم داریم برای سر و صدا .الان باید چیکار کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دعوای مزاحمت طرح نمایید.

  33. محمدجواد می گوید

    سلام
    ما تو آپارتمانمون بالکن مشترک داریم و یکی از همسایه ها هر روز توی بالکن بوی سرخ کردنی عجیب راه میندازه و باعث میشه که همه کولر اون رو خاموش کنن و منتظر بشن تا سرخ کردن اون تموم بشه
    آیا میشه ازش شکایت کرد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دعوای مزاحمت مطرح نمایید و همسایگان هم به عنوان شاهداین دعوا را مستند دعوای خود نمایید.

  34. علی می گوید

    سلام همسایه ما یه پیرمرد نود ساله ست هر وقت که ماشین بزاریم پارکینگ یا مهمون بیاد برامون داد و بیداد میکنه فش میده ماهم به خاطر سنش احترامش نگه میدارم ولی امروز دیگه هر چی از دهنش آمده بهشون گفته به پلیس هم زنگ زدم اصلا نمیاد نمیدونم با این آدم چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بابت مزاحمت همسایه از این فرد شکایت نمایید.

  35. شهرام می گوید

    سلام همسایه بالای سر واحد من سرویس توالت آب میده و همیشه از سقف توالت من آب میچه چندین بار بهش گفتم ولی کاری نکرده آدمای عملی هستند نمیدونم چطور باید از شر این ادماا راحت بشیم میتونید راهنماییم کنید ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید دعوای مزاحمت همسایه را به طرفیت همسایه طرح نمایید.

  36. مشکوه می گوید

    سلام‌
    در یک مجتمع مسکونی زندگی میکنم و مالک هم هستم و یکی از همسایه ها بدون اجازه من از پارکینگ اختصاص داده شده به واحد من استفاده میکنه چند بار به ایشان تذکر داده شده و به مدیریت مجتمع هم اطلاع داده ام ولی همچنان مشکل باقی هست
    راهکار چیست

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دعوای تصرف عدوانی طرح نمایید.

  37. زهرا می گوید

    سلام همسایه ما روحانیه و طبقه بالا خونه شون رو تبدیل کرده به پایگاه بسیج و قرآن و انواع دعا ها رو میخوانند و صداش از طریق بلندگو پخش میشه و من هم امسال کنکور سراسری دارم و نمیتونم با این سر و صدا مطالعه کنم و در حال حاضر ۱۷ سالمه آیا میتونم خودم شکایت کنم و آیا با اینکه این شخص روحانیه قانون رو واسش اعمال میکنند و مجازات میشه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید دعوای مزاحمت طرح نمایید.

  38. مارال می گوید

    سلام مدتیه انباری همسایه ما رو دزد زده و این خانم و دختراش مدام تو اپارتمان فحاشی میکنن و داد و بیداد و حرفای رکیک میزنن دیگه عاصی شدیم هروز بیشتر از روز قبل فحش و داد و فریاد میزنن و من همش جلوی همسرم و میگیرم که درگیر نشه باهاشون ولی دیگه زندگی برامون نزاشتن تو رو خدا یه راه حل بهم بگین ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:دعوای مزاحمت طرح نمایید.

  39. امیر علی جلالی می گوید

    سلام، تعدادی از زنان همسایه ما هر روز در دو نوبت صبح و عصر ، داخل کوچه جلو منزل ما بساط پهن کرده میشینند و کارهای روزمره خو مثل پاک کردن سبزی را در این دورهمی انجام میدن ، بنده چون مدام برای خرید و امور روزمره در حال آمدو شد هستم از این اتفاق بسیار ناراحتم آیا مواد قانونی وجود دارد تا با استناد به ان در مراجع قضایی طرح شکایت نمایم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بابت مزاحمت شکایت نمایید.

  40. شهرام می گوید

    با سلام مدت ۱۰ سال هست که یه همسایه مجرد دارم رفت و آمدهای غیر اخلاقی انجام میدهد و هر چند روز و گاهی هر روز با آوردن زنان به آپارتمان ایجاد مزاحمت میکند چند بار تذکر دادم ولی باز تکرار میکند جدیدا هم هفته ای یه بار جلسه مردانه ۱۰ نفره به کارهایش اضافه شده چه کار کنیم
    با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:بابت مزاحمت از این همسایه دادخواست مزاحمت طرح نمایید.

  41. حامد می گوید

    با سلام
    همسایه های ما بچه دارند و کوچه بازی میکنند
    ولی مشکل این جاست بچه های اقوامشان را هم می‌آورند تو کوچه از قبل ظهر تا نصف شب توپ سرو صدای بچه هاست
    به قدری است که نمیشود اصلا تحمل کرد
    میشود دادخواست مزاحمت طرح کرد
    اصلا نیتمان نه جریمه است نه زندان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: دعوای رفع مزاحمت طرح نمایید.

  42. علی می گوید

    ما سالیان سال هست که کیسه های زباله خود را در باغچه کنار کوچه میذاریم چون روبروی درب منزل خودمون حتی جوی نداره که اشغال ها رو بذاریم و در دوربرگردون هم هستیم. بعد از این همه سال پسر همسایه ای که درب منزلش با فاصله از این باغچه هست( باغچه انتهای دوبرگردون که مسیر پیاده رو هم هست و جزو ملک ایشون تلقی نمیشه)
    جدیدا هر ساختمونی اونجا اَشغال میذاره، میاد کیسه رو پرت میکنه جلو در خونه ما و پاره میشه کیسه و تمام جلو در خونمون آلوده میشه. بهشم که چیزی میگی فحش میده و میگه باید جلو در خونه خودتون آشغالارو بذارین. باید چیکار کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید به جرم مزاحمت شکایت نمایید.

  43. سیروس می گوید

    سلام ما سه تا همسایه داریم هر کدوم به یه شکل اذیت میکنن یکی شون آب آشغال هاشو می ریزه رو پله در خونه ما خدا میدونه بعد ۵ دقیقه رو پله مون مورچه ور داشته اون یکی آب نجاست روی لباس های رو پشت بوممون می ریزه حتی اسید اینقدر ریخته روی پشت خونمون که کاشی هاش تیکه تیکه شدن انگار ترکش خورده همسایه های دیگه رو ازمون تحریک میکنه پشت سرمون غیبت می‌کنه زنه یه طوری نگامون میکنه انگار بهش بدهکاریم جرئت نمی کنیم حتی ماشینمونو دم در مون یه لحظه پارک کنیم فورا اسید می پاشه یا اینکه پسر کوچیکه شو می فرسته تا خط بندازه ماشینمونو همسایه سومیه هم که بچه هاشو می ندازه تو کوچه کناریمون و زمان استراحت رو با جیغو داد الکی آزمون سلب میکنن حتی دیروز یه چوب های ضخیمی رو داده بود دست بچه هاش که میزانش محکم به نمای ساختمونمون با تیشه بچه هاش جلوی در مون رو میکنن زنش که هرچی آشغال داره می ندازه در خونه مون ماشین مهمون هامون رو خط میندازن در پارکینگ مون میخ میندازن تازه بیشتر از این موارد هم هست که نمیدونم باید چیکار کنیم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین مزاحمت با پلیس تماس گرفته و براساس صورتجلسه شکایت مزاحمت طرح نمایید.

  44. علی می گوید

    ممنونم برای پاسخ دهی. در ضمن ما ی ساختمون ۸ واحدی هستیم و ایا گذاشتن آشغال در باغچه عمومی توی دوربرگردان ایراد حساب میشه؟ ایشون چون خونش ویلایی هست میگه گذاشتن اشغال های شما باعث جمع شدن مگس میشه و جلوی در خونه ما آلوده میشه در صورتی که این باغچه از در خونشون فاصله داره و ربطی نداره. ایشون هم به تلافی آشغال هارو جلوی در خونه ما پرت میکنه و همه جا رو به گند میکشه فقط برای اینکه اونجا اشغال نذاریم!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به جرم همسایه ازاری شکایت نمایید.

  45. وحید می گوید

    سلام همسایه بالای سر من .۲ تا بچه داره که از صبح تا شب دیر وقت روی سقف میدوند.چند بار تذکر دادم .مدیر ساختمان هم همینطور .خودشونو به نفهمی میزنند .میگن بچه اند دیگه بهر حال ارامش حانوادهام بهم خورده .راه کار موثر قانونی چیست. سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین ایجاد مزاحمت با تماس ۱۱۰و تنظیم صورت جلسه می توانید نسبت به مزاحمت شکایت و رفع مزاحمت نمایید.

  46. AF می گوید

    سلام.ببخشید ما توی برجمون طبقه بالایی هامون وسایل سبک رو مثل قلمو به نخ آویزون میکنن و میکوبن به پنجرمون)به قصد آزار و اذیت(میخواستم بدونم در صورت شکایت کردن ازشون جرمشون چیه.فیلم و عکس هم دارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بااستناد به ادله موجود شکایت نمایید و رفع مزاحمت نمایید.

  47. علی می گوید

    سلام،
    یکی از همسايگان محله موجب سلب آرامش همه ی اهالی محله شده و از آنجایی که فردی دائم الخمر و خطرناک هست، هیچ یک از اهالی محله حتی جرئت امضای صورتجلسه ی پلیس ۱۱۰ را هم نمیکنند، هیچ کسی چیزی رو امضا نمیکنه ولی همه میخوان این فرد در این محله نباشه، پیشنهاد شما چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین مزاحمت با ۱۱۰تماس گرفته وبا تنظیم صورتت جلسه مامور نسبت به شکایت و رفع مزاحمت اقدام نمایید.

  48. سعید می گوید

    سلام، ببخشید من در آپارتمان زندگی میکنم، یکی از همسایه ها بدون توجه به دیگران در حیاط آپارتمان کفتر بازی میکنه و ایجاد مزاحمت، باید چکار کنم؟

  49. سراج می گوید

    سلام خسته نباشید منزل ما آپارتمانی و ۳طبقه اس طبقه دوم و سوم همیشه زن و مرد و بچه ها در جلوی درب تجمع میکنند و وقتی آشنا یا مهمانی برای ما میاد فقط با رفتار زشت نگاه میکنند، چندبار هم تذکر دادم بهشون ولی فایده نداشته آیا میشه شکایت کنم؟ به جایی میرسم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین مزاحمت با ۱۱۰تماس گرفته و شکایت نمایید.

  50. سیما می گوید

    سلام.ما یه خونه اپارتمانی هستیم.که منزل کناریمون یه خونه با حیاط کوچیکه و کلنگیه که به افعانی ها اجاره داده میشه. الان دو سه ساله ما روند طبیعی زندگی مون رو از دست دادیم. اینها اولا یک یا دوخانواده اصافی بر مستاجر اصلی داخل خانه کوچک ساکن میکنن.و خودشون هم کلی بچه کوچیک دارن .ما هرروز از صبح تا شب باید صدای بجه هاب نوزاد یا بزرگ تر یا زن های و سروصداشون رو بشنویم. و از طرف دیگه هرردز از ۹ صبح مهمونی هاشون شروع میشه و حیاط خونه پر از بچه ست . واقعا این انواع و اقسام مزاحم زندگی طبیعی مارو تغییر داده. و ۱۱۰ هم میگه صدا حتما باید توی کوچه بیاد که به مامربوط بشه! . درحالیکه کوچه مشرف به خیابونه و قطعا سروصدای خیابون نمیزاره . نمیدونم بابد چکار کنیم صلپاحب خونه هم عشق رهن بالای خرابه ای کا کرایه داده رو میکنه و یه تذکر میده که اینها اصلا توجهی ندارن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین مزاحمت با۱۱۰تماس گرفته و با تنظیم صورتجلسه شکایت نمایید.

  51. بهروز قره داغی می گوید

    سلام وقت بخیر
    خانه ما ویلایی است حدود۷۰متر همسایه ما نبش کوچه است که خانه اش دوطبقه است، طبقه بالایی دست مستاجر است،طبقه پایینی را هم دامادش کرده کارگاه نجاری، خودش هم جای دیگر سکونت دارد، بین کارگاه و خانه ما هم حیاط است که دادند جز کارگاه شده، از صبح تا شب صدای اره، پرداخت کن، سنگ فرز یه طرف، شب هم ساعات مختلف تا صبح، صدا ، زوزه سگی که نگهداری میکنند از طرف دیگر اعصاب ما را به هم ریخته ، آیا قانونی راهی هست بی دردسر از دستشان راحت شویم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در طول روز با پلیس تماس گرفته تا وقایع را صورت جلسه نمایند با گفتار زبانی بخواهید رفع مزاحمت نماییددر غیر این صورت با همان صورت جلسه اقدام به شکایت مزاحمت و از دادگاه رفع مزاحمت تقاضا نماییدو برای تنظیم شکواییه می توانید از وکلای سامانه وکیل تاپ کمک بگیرید.

  52. رجائی می گوید

    سلام
    مجازات همسایه آزاری با موضوع کشیدن سیگار در بالکن یا اتاق خواب و آمدن بوی آن در راه پله و اتاق واحد کناری و نیز مدارک لازم جهت اثبات جرم چیست؟
    آیا در صورت شکایت و تکرار مجدد مجازات تشدید میشود؟
    آیا جنبه بازدارندگی دارد؟
    یا اینکه دائم ما شکایت کنیم و طرف مجددا به کار خود ادامه میدهد و حکم داده شده ضمانت اجرایی ندارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: جرمش مزاحمت هست و در صورت مزاحمت مجدد تشدید میشود.

  53. ندا مداح می گوید

    همسایه ما یه آقای مثلا دکتر هستن و چند روز پیش به علت خوردن درب ماشین ما به ماشینش شروع به فحاشی کرد به من که یه خانومم حالا می‌خوام ازش شکایت کنم یه مقدار ادب بشه و شعور حرف زدن به یه خانوم رو یاد بگیره البته فیلم دوربین مدار بسته ساختمون هم هست به نظرتون کاری از پیش میبرم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اثبات نمایید و محکوم نمایید تنها به جزای نقدی محکوم میشود.

  54. زهرا می گوید

    سلام وقت بخیر ما یه خونه ویلایی داریم همسایه ما سگ بسته توی خونش شبا همش سر و صدا می‌کنه آرامش از ما گرفته به همه جا مراجعه کردیم اما هیچکس کاری نمیکنه پدر منم بیماری قلبی داره و عمل قلب کرده حتی به دادستان هم پرونده رسیده اما کاری نمیکنن ما باید از کی به نظر شما شکایت کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از همسایه خود شکایت نمایید.

  55. علیرضا می گوید

    سلام یک همسایه داریم که همش وقت وبی وقت باهمه میخواد دعوا کنه وفحش های بدی میدهد و همش آزار میده میشه ازش شکایت کنیم یانه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که بصورت مسالمت آمیز مشکلتان حل نشده از طریق قضایی پیگیری نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  56. طه می گوید

    سلام
    من متاهل و دارای یک فرزند هستم .در یک آپارتمان ۴ طبقه ۸ واحد زندگی می کنم .و این آپارتمان پارکینگ مشا دارد که حداقل ۵ ماشین قابلیت پارک و دارد . و قرار شد هر فردی زودتر وارد پارکینگ شد جای پارک دارد و اگر فردی دیرتر وقت وارد شد صبح موقع خروج می بایست ماشین و جابجا کند .ولی یکی از اعضا ساختمان هر وقت دیر وارد آپارتمان میشود براینکه صبح بیدار نشود . در خواست جابجایی ماشین هر وقت شب را دارد اگر انجام ندهیم صبح ماشین را برای خروج دیگر همسایه جابجا نمی کند .من کارمند هستم و طبق ساعت اداری می بایست سر کار باشم .چندین بار هم تذکر دادم ترتیب اثر داده نشد .شما چه توصیه ای برای چنین مزاحمتی دارید .حتی جسارت و توهین هم موقع تردد در راه پله انجام میده . لطفا راهنمایی فرمایید .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      درصورتی که مشکل شما به روش مسالمت آمیز حل نشده است، امکان پیگیری وجود دارد، همچنین شما می توانید درخصوص جرم توهین نیز تقاضای رسیدگی نمایید. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق و موید باشید.

  57. حامد می گوید

    سلام. وقت بخیر. نورگیر ساختمان جلوی ساختمان ما مشرف به ساختمان ما و روبرو هست. یکی از افراد ساکن در آن ساختمان غیرقانونی اقدام به ساخت کرده، رفت و آمد داشته و محل نورگیر رو تبدیل به آشپزخانه کرده و کانالی از روی منقل پخت و پز به کوچه کشیده که هنگام پخت و پز دود و بو به داخل ساختمان ما میاد. همسایگان خودشون هم از این عمل رضایت ندارند. چندین مرتبه تذکر داده شده، با مدیر ساختمان مقابل هم صحبت کردیم که گفتن بهشون اطلاع داده شده ولی با خشونت برخورد میکنند. با پرس و جو از عوامل شهرداری گفتند ساخت غیرمجاز، رفت و آمد و کانال کشی به سمت کوچه با توجه به اینکه مکان نورگیر هست تخلف هست. راهی هست قبل از پیگیری، به صورت قانونی هشداری به ایشان داده بشه؟ و با توجه به موارد گفته شده امکان پیگیری وجود داره؟ ساختمان ما سه طبقه هست که هر ۳ مشکل داریم ولی از دیگر همسایه ها اطلاعی ندارم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اگر مشکلتان بصورت مسالمت آمیز حل نشده از طریق قضایی پیگیری نمایید.

  58. بهروز بخشایش می گوید

    ما در یک آپارتمان دو طبقه ای یک واحدی زندگی میکنیم که همسایه طبقه اول در ساعات متوالی اقدام به پهن کردن لباس در پشت بام میکند،چند بار تذکر دادم فایده ای نداشت با شکایت میتونم به نتیجه ای برسم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      بله اگر از طریق مسالمت آمیز و گفتگو به نتیجه نرسیدید شما می توانید از طریق قانونی اقدامات لازم را انجام بدهید. جهت کسب اطلاعات دقیق تر از وکلای متخصص ما در این زمینه راهنمایی بگیرید. موفق و موید باشید.

  59. سارا می گوید

    سلام همسایه ما مدام با همسرش دعوا داره مهمون دعوت میکنه ساعت دو بعدازظهر بزن و برقص و جیغ داد یه سهم پارکینگ داره ولی سه تا ماشین میاره تو حیاط میگه جرات ندارید حرف بزنید دامادش دخالت میکنه کنتورهای مشترک نمیزاره جدا کنیم ۷ نفرن ولی اندازه دو نفر قبض حساب میکنن بو سیکارش که دیگه هیچی و فحاشی کردنشفقط ما و این همسایه و مادربزرگم تو این ساختمان هستیم نیشه شکایت کرد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      بله، درصورتی که بصورت مسالمت آمیز مشکل شما حل نشده می توانید از ایشان به دلیل فحاشی و رفع مزاحمت شکایت نمایید، شما می توانید جهت دریافت اطلاعات حقوقی لازم در این زمینه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند. موفق و موید باشید.

  60. فردین می گوید

    سلام ما در یک شهرک نظامی ساکن هستیم
    طبقه پایین چندین بار به خاطر سرو صدا به بازرسی داخل سازمان شکایت کرده اوندن بررسی کردن حق و دادن به من (بچه کوچک ۳ساله دارم)الان رفته خارج از سازمان شکایت کرده من باید چکار کنم ؟ ابلاغیه اومده اگه نرم چی میشه در ضمن من خونم رو دارم تخلیه میکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام
      در این صورت و از آنجا که از جزئیات ابلاغیه مطلع هستید، کلیه مهلت ها و مواعد قانونی از تاریخ ابلاغ برای شما لحاظ می گردد. در صورتی نیز که رأی بر علیه شما صادر بشود زمان را جهت اعتراض از دست می دهید. جهت دریافت اطلاعات حقوقی دقیق تر از وکلای ما با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید.

  61. سپهر می گوید

    سلام و درود
    من دانش آموز هستم تقریبا کنکوری حساب میشم و باید در طول روز یک ساعت مشخص مطالعه داشته باشم اما سر ظهر و عصر همسایه هامون خیلی سر و صدا دارن و کلا آسایشمو خراب کردن چند بار هم تذکر دادیم اما گوششون به این حرفا بدهکار نیست
    تکلیف چیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      چنانچه شما نتوانسته اید اختلاف خود را از طریق مذاکره و گفتگو حل نماییداز طریق مراجعه به مراجع قضایی و طرح شکایت از همسایه مزاحم اقدام نمایید.

  62. رسول می گوید

    سلام همسایه بالایی ما کارگاه خیاطی راه انداخته دوتا چرخ خیاطی صنعتی ،ی دستگاه چرخ گلدوزی گذاشته تو واحدش چند ماهه مارو دیونه کرده چند بارم بهش گفتیم ولی بیفایده است هردو مالکیم ولی این واقعا ی احمق بتمام معناست موندم چیکار کنم برگشته میگه هرکاری میخوای بکنی بکن چهار دیواری اختیاری

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      زمانی که اقدامات و رفتارهای همسایه موجبات ناآرامی و آزار و اذیت شما را فراهم می آورد قابل پیگیری قانونی است. شما می توانید جهت اطلاع از نحوه طرح دعوا درخصوص این موضوع با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید.

  63. زهرا می گوید

    سلام ما در یک مجتمع مسکونی زندگی میکنیم.هر بلوک شامل ۴ واحد دو طبقه هست.ما واحد بالا هستیم و همسایه مجاور ما چندین جفت کفش بد بو رو جلوی درب منزلشون میذارن و توی تمام پاگرد های راه پله وسایل شخصی شون رو گذاشتن.تذکر دوستانه دادیم شروع به بد دهنی کردن و کتک کاری…۱۱۰ اومد و صورت جلسه کرد.از طریق مرکز بهداشت اقدام کردیم به مامور مرکز بهداشت هم فحاشی کردن.شوهرشون کارگر شهرداری هست،از طریق شهرداری اقدام کردیم بهشون تذکر دادن ولی متاسفانه وسایل و کفش هاشون رو جمع نکردن.وسایلشون هم شامل لباس کار و کفش و سیب زمینی و پیاز و وسایل دیگه هست…
    دو همسایه دیگ هم از دستشون اسایش ندارن…
    همه ی اینها باعث مجازات کیفری جرم همسایه ازاری برای ایشون میشه؟
    و این که ایا واقعا گذاشتن وسایل توی راه پله ها و کفش جلوی در جرم محسوب میشه یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      بله، شما می توانید به جرم توهین و همسایه آزاری از وی طرح دعوا نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  64. علی خلج بابایی می گوید

    سلام خسته نباشید
    ما طبقه اول میشینیم و مستعجریم و زیر ما همکف یه همسایه داریم که مالک هستن. الان ۲ ماه که امدیم اینجا و از روز اول این آقا مدام درب خانه مارو میزنه و به تهمت میگه که صدا و مزاحمت دارید حتی چند مرتبه امده گفته که ما تو خونش دوربین گذاشتیم و داریم تو مدار بسته نگاهش میکنیم و کارشناس هم چند بار آورده و گفتن که این حرفش صحیح نیست ولی باز تکرار میکنه به مدیر ساختمان گفتم همش میگه با پسرش حرف میزنم ولی باز ما از دست این اقا آسایش نداریم لازم به ذکر است که ما در ماه بیشتر از دو هفته منزل نیستیم به خاطر شرایط کاری من . شما کمک کنید بگید چه کنم ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که مشکل شما از طریق مسالمت آمیز حل نشده باید از طریق قضایی اقدام نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا فرایند قانونی شکایت توسط تیم وکلای متخصص وکیل تاپ خدمتتان ارائه بشود. موفق باشید.

  65. فرشته می گوید

    درود..ما در یک آپارتمان چهار واحده ساکن هستیم و طبقه چهارم زندگی می کنیم..واحد سوم کرایه داده شده و صاحب خانه در آپارتمان ساکن نیست)..این کرایه نشین وقت و بی وقت به خصوص در ساعات استراحت سر و صداهای زیادی ایجاد می کند..بچه و مادر مدام داد می زنن..همیشه مهمان دارن و شلوغ می کنند..به نظافت ساختمان اصلا اهمیتی نمی دهند..چندین بار بهشون دوستانه گفتیم ولی هیچ تغییری حاصل نشد و شروع به لجبازی کردند . اما دفعه آخر نیمه شب بود که منجر به بحث شد، کرایه نشین با لحن بسیار بد صحبت کرد و از ما خواست ساختمون رو تخلیه کنیم!!! به صاحب خانه زنگ زدیم، حتی حضوری باهاش صحبت کردیم که گفت مشکل من نیست، کرایه دادم و به من مربوط نمی باشد.بقیه همسایه ها هم ناراضین ولی چون میترسن شکایت نمیکنن..به نظر شما با شکایت به جایی می رسیم یا نه؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که به صورت مسالمت آمیز موفق به مرتفع نمودن مشکلتان نشده اید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص ما در زمینه همسایه آزاری شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  66. فاطمه می گوید

    سلام خونه ما زیرش مغازه هست . کمتر از یک ماه سوپر مارکت باز کردن ولی زیر زمین هم دارند داخل زیر زمین هم ماست بندی دارن و برای اینکه به زیر زمین برن بالابر گذاشتن . الان مشکل ما اینه که صدای بالابر همش داخل خونمونه و تقریبا ۱۰ بار رفتیم بهشون گفتیم بی فایده هست . از ساعت ۷ و نیم صبح تا ساعت ۳ صبح اینا از بالابر استفاده میکنن . الان باید ما چی کار کنیم ایا شکایت کنیم به نتیجه میرسه ؟ ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      بله. امکان طرح شکایت از همسایه مزاحم وجود دارد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  67. مریم می گوید

    همسایه ی ما پول شارژ نمی‌دهد وقتی این موضوع را بهش گفتیم گفت کاری برای ساختمان نمیکنید . در حالیکه آسانسور و آب و برق مشاع داریم.علاوه بر اون به وسایل ساختمان ضرر میرساند. و خراب میکند وقتی اعتراض میکنیم به ماشین ها توی پارکینگ صدمه میزند نمی‌دانیم چکار کنیم عاجز شده ایم. دوسال پول شارژ نداده و مارا تهدید میکند ولی چون مدرکی نداریم نمی‌دانیم چکار کنیم چگونه شکایت کنیم که حساب کار دستش بیاید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      جهت طرح دعوا به سبب جرم همسایه آزاری و جرایم دیگر ایشان و از آنجا که بصورت مسالمت آمیز مشکل شما حل نشده با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  68. علی می گوید

    باسلام ما ساکن طبقه اول یک اپارتمان هستیم همسایه طبقه بالای ما مدام بدو بدو میکنن مخصوصا وقتی مهمان دارن صدای پای بچه هاشون و زمین زدن وسایلشون موجب ناراحتی ما شده ماهم رفتیم درب منزلشون بهشون تذکر بدیم با خانمش و برادرخانمش ک مهمانشون بود با صدای بلند بحث کردیم همسر مدیر ساختمان هم شاهد بودن ولی هیچ بی احترامی و توهینی نکردیم حالا اون اقا مدعی شده که میره شکایت میکنه ک ما مزاحم خانوادش شدیم سوالم اینه اصلا میتونه همچین شکایتی بکنه درحالی که ما هیچ توهینی نکردیم؟اصلا به چه جرمی نیتونه شکایت کنه ازما؟ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      اصل بر برائت است و بار اثبات بر مدعی می باشد. جهت طرح دعوا در زمینه همسایه مزاحم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکیل متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نماید. موفق باشید.

  69. اکبری می گوید

    با سلام
    ساکن در واحد آپارتمانی هستیم
    طبقه بالا مستاجر است و در تایم استراحت ((۱۲ شب به بعد )) فرزند کوچک خانواده به صورت مهار نشدنی در حال دویدن و پریدن است و با وجود تذکراتی که دادم چیزی جز فحش و ناسزا دریافت نکردم . چ باید کرد و اینکه چ جوری باید این مورد رو اثبات کنم ؟
    ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      پس از اینکه صحبت و تذکر تاثیری بر همسایه آزار نداشت ابتدا شما می توانید با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و پس از حضور وی گزارشی از افعال وی ارائه نمود. (ترجیحا زمانی که همسایه آزار در حال انجام رفتار آزار دهنده است با پلیس تماس بگیرید.)

  70. طیبی می گوید

    سلام همسایه طبقه پایین ماجانبازاعصاب روان هستن بنیادبهشون خونه ویلایی داده اون رو تبدیل به آپارتمان کردن بدون درنظرگرفتن وضع جسمیشون،از زمانی که ما ساکن شدیم مدام میان و درمیزنن و از صدای بچه های ماکه دوپسرهستن شکایت دارن،کلا درطی دوسال که ما ساکن شدیم ۳بارمهمونی داشتیم و هرسه با ساعت۹:۳۰اومدن و شکایت داشتن،هم خودم و هم بچه هااسترس گرفتیم و مدام بهشون تذکر میدم اما ماهیت راه رفتن پسربچه به تندی و هیجان هست من چه میتونم انجام بدم که دیگه مدام دم درنیان؟بنیادمیشه شکایت کردکه چرا جانبازاعصاب خونه ویلایی اعطایی دولت رواپارتمان کرده و حالاشاکیه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که مشکلتان از طریق مسالمت آمیز حل نشده می توانید از طریق قضایی اقدام نمایید. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید تا وکلای متخصص ما در این زمینه شما را راهنمایی نمایند.

  71. محمدی می گوید

    با سلام.
    ما در یک ساختمان ۱۰ واحدی زندگی می کنیم. صاحب زمین اصلی به انبوه ساز داده و ۱۰ واحد ساخته شده و نصف کردند.
    ۵ واحد از صاحب زمین و ۵ واحد از انبوه ساز
    انبوه ساز هر ۵ واحد خود را فروخته و صاحب زمین نیز ۲ واحد از ۵ واحد خود را فروخته است.
    حال این صاحب زمین ها که الان ۳ واحد دارن فاز مالکیت ساختمان را دارن و میگن اینجا مال ما بوده و هرکار بخوایم میکنیم.
    مزاحمت هایی هم ایجاد می کنند از قبیل صر و صدا و فحاشی و از همه بزرگتر اینکه یکی از برادرا که به نظر مشکل روانی و اعتیاد هم داره (یا خودش را به دیوانگی زده) پشت بام را تصاحب کرده و ضایعات جمع میکنه و میفروشه. بهش چندین بار تذکر هم دادیم و تهدید به قتل و آتش زدن منزل هم کرده. همسایه ها همه شاکی هستند و با این قضیه مشکل دارند.
    از کجا باید شروع کنیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت مزاحمت بسته به نوع مزاحمت از شورا یا دادگاه اقدام نماینده.

  72. م می گوید

    سلام خسته نباشید ما در آپارتمان زندگی می‌کنیم بچه های خود آپارتمان و آپارتمان های دیگر و حتی کوچه های دیگر جمع می‌شوند حدود ۱۵ نفر و در کوچه ما فوتبال بازی می‌کنند خیلی سر و صدا می‌کنند و ماشین های اطراف هم هر کدام به نوعی ضربه خورده و آینه ماشین من رو هم شکستند خیلی تذکر صورت گرفته و درگیری لفظی هم بین مابقی همسایگان صورت گرفته میخواستم ببینم آیا بازی در کوچه مجاز هست؟ من میتونم به دلیل صلب آسایش شکایت کنم ؟ ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      به صداهایی که سبب سلب آرامش گردند و نامتعارف باشند ویا اینکه در ساعات استراحت صورت گیرند می توان اعتراض نمود. درصورتی که مشکلتان از طریق مسالمت آمیز حل نشده از طریق قضایی اقدام نمایید.

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید حین ایجاد مزاحمت با تماس با پلیس و تنظیم صورت جلسه مامور شکایت نمایید.

  73. ضحی می گوید

    سلام، خانه ما آپارتمانی نیست ولی همسایه ی دیوار به دیوارم ن یه خانمی هست که از ساعات اولیه روز۶ونیم صبح تا یازده ودو تا چهار عصرقالی بافی میکنه وصدای دف شدید موجب آزار واذیت وسلی استراحت من و خانوادم شده، تذکرات شفاهی اصلا اثری نکرده تا اینکه بنده کتبا واز طریق دفاتر خدمات قصایی تذکر کتبی دادم ولی باز تاثیری نداشته، وبالاخره اعلام شکایت کردم.. آیا موضوع ازطرف مراجع به صورت کامل رسیدگی میشه واین شکایت باعث رفع مزاحمت خواهد شد یااینکه بنده محکوم میشم وبازباید تحمل کنم چون این مزاحمت دیگه داره به سلامتی از طریق کمبود خواب ضرر میزنه.. ممنون میشم سریع راهنماییم کنیین تا زمان رسیدگی به شکایتم بدونم چیکار..

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بسته به نوع مزاحمت از شورای حل اختلاف یا دادسرا اقدام به شکایت نمایید ولی ابتدا با تذکرات زبانی به ایشان اخطار نماییدو سپس با تماس با ۱۱۰و با تنظیم صورت مجلس توسط مامور پلیس اقدام به رفع مزاحمت از این فرد نمایید.

  74. ناشناس می گوید

    سلام
    درصورت وجود کارگاه قالی بافی که صدای آن به طور دایم باعث آزار و اذیت میشود. آیا میتوان از صاحب کارگاه شکایت کرد؟ آیا فایده ای دارد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به جرم مزاحمت شکایت نمایید.

  75. بهار می گوید

    با سلام و خسته نباشید ، همسایه ما خونشون کرده اتاق فرار جهت بازی ، هر روز تا نصفه شب اکیپ های ۱۰ نفره دختر و پسر میان اینجا برای بازی ، قبل شروع بازی و بعد شروع بازی در پیاده رو و خیابان تردد کرده و مزاحمت برای همسایه ها ایجاد میکنن ، از جمله بلند خندیدن ، داد زدن ، فحش دادن و … گاهاً هم آشغال های خود را جلوی درب همسایه ها می ریرند مثل پاکت سیگار ،قوطی آب میوه ،لیوان قهوه و …
    تذکر حضوری به شخصی که اینجا رو اجاره کرده داده شده است ولی متاسفانه فایده ای نداشت و مجدد مزاحمت ها تکرار شد تا نیمه های شب .
    کارشون هم قانونی نیست .
    با توجه به این موارد ما باید به کجا اطلاع بدهیم جهت برخورد با این افراد ؟
    ممنون میشم از راهنماییتون .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: حین ایجاد مزاحمت با تماس پلیس وبا صورت مجلس شکایت نمایید.

  76. بهار می گوید

    با پلیس چند باری تماس گرفتیم ،یا زمانی که اومدند تجمع نبود و رفته بودند یا فقط تذکر دادند متفرق شدند ، اما مجدد شب های بعد تکرار شد .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر پلیس صورت جلسه ای تشکیل داده باشد می توانید بر اساس ان در دادسرا شکایت نمایید.

  77. محمد نوری می گوید

    سلام خانه ما دو طبقه است یکی همکف یکی طبقه بالا که حدودا ده تا پله میخورد من این پله ها رو موکت کاری کردم و دو پله رو گذاشتم برای گذاشتن کفش و دمپایی همسایه پایینی معترض است که چرا پله ها رو موکت کاری کردین یا چرا گلدون گذاشتین یا اینکه چرا کفش و دمپایتون رو گذاشتین رو پله، درصورتیکه پله ها برای عبور خودمه و مزاحمتی برای تردد ایشون ندارن هر وقتم بهش میگم برای تمیزی راه پله اینکارو کردم میگه نه شما راه پله رو تصرف کردین و این خلاف قانونه در صورتیکه جا کفشی خودشون جلوی درشون هست و یجوریه که مزاحم تردد منه بهشون میگم ،میگه این جلوی در خونه خودمه و اگرم کفش ها و موکت رو جمع نکنید به دلیل همسایه آزاری شکایت میکنم ،این در صورتیکه داداشای معتادشو آورده تو خونش و هر روز وقت و بی وقت دعوا و فحش میدن با صدای بلند من اعتراض کردم ایشون هم اینجوری میخان تلافی کنند ،من باید چکار کنم از این همسایه بد اصفهانی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: براساس قانون اپارتمان نشینی تغییرات در قسمت های مشاعی نیاز به رضایت تمامی اعضای ساکنین باشدولی برای توهین از این شخص می توانید شکایت نمایید.

  78. رحیمی می گوید

    با سلام طبقه اول ساکن هستم همسایگان در ورودی خیلی محکم می ببندند،یا بعضی ها اصلا نمی ببندند ،باعث سلب آسایش چیه خطر انداختن امنیت ساختمان می شوند مدیر ساختمان تذکر جدی نمیده،در جواب به من می گوید من نمی توانم به همه تذکر بدهم ناراحتی بفروش برو ،من باید چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید بابت مزاحمت از این افراد شکایت کرده و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  79. ارسلان می گوید

    سلام ما در یک ساختمان ۵ طبقه زندگی می‌کنیم ما در طبقه سوم و یک خانواده دیگر در طبقه پنجم یا آخر در ساعات غیر معمول صدای موسیقی را بلند می‌کنند در راه پله ها سرو صدای زیادی دارند وقتی میرن و میان در ورودی را محکم می‌بندند در راه پله ها صدای گوم گوم میاد صدای دریل هر نیم ساعت یکبار هم در راه پله ها سیگار میکشه و…. تا حالا چند بار تذکر دادیم به مدیر ساختمان هم گفتیم بهش تذکر داده ولی اصلا اعتنایی نمیکنه بنظرتون چکار کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: بایدبا وکیل متخصص مشاورت نمایید۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰

  80. فرزانه خان آبادی می گوید

    سلام خدمت شما
    ما در همسایگیمان یک پسر ۱۴ ۱۵ سالهافغان ای هست که وقت و بی وقت با توپ بازی میکند و به ماشین مان که داخل کوچه پارک شده توپ میاندازد تا بهش حرف میزنی میگه توپ بازی میکنیم عمدا که نمیزنیم و همیشه یه جوابی تو آستین دارد و همسایه ها به ما خرده میگیرند که چرا مدام صدای دزد گیر ماشینتون میاد ما اذیت میشیم
    چاره چیست ممنون میشم راه حل قانونی جلوم بگذارید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید حین ایجاد مزاحمت به ۱۱۰تماس گرفته تا براساس صورت جلسه شکایت رفع مزاحمت طرح نمایید.

  81. متین می گوید

    سلام ما حدود ۲۰ سالی هست که در یک ساختمان زندگی میکنیم و مالک هستیم من خیلی به تعمیرات وسایل و لوازم مختلف علاقه دارم برای همین من رفت و امد زیادی به داخل انباری شخصی خودم برای برداشتن ابزار و وسایل و ….دارم البته من داخل انباری کار تعمیرات یا فعالیت صنفی ندارم فقط میرم و ابزارالاتی مثل پیچ گوشتی اچار و غیره رو برمیدارم و البته که داخل سند انباری قید شده و این که انباری در پارکینگ قرار دارد یکی از همسایه ها که مدیریت ساختمون و مالک هم هست به دلیل حسادت یا هر چیز دیگه مزاحم من میشه و داخل پارکینگ به بهانه حفظ امنیت دوربین مداربسته نصب کرده که البته دوربین دقیقا انباری من رو نشون میده و هر بار که من به انباری میرم از داخل دوربین نگاه میکنه و در واحدش رو محکم میکوبه و یا مدام دزدگیر ماشینش رو به صدا درمیاره و یا خودش و یا زنش به پارکینگ میان و تا وقتی که من به داخل خونه نروم اونا هم داخل پارکینگ هستن چندین بار هم بحث و درگیری پیش اومده و این رفتارشون واقعا خسته کننده شده حالا میخواستم بدونم من میتونم بر علیه این ها شکایت کنم و یا این که ممکنه من محکوم بشم؟؟؟؟

  82. محمد می گوید

    سلام طبقه ما ۳واحد داره همسایه بغلی ما که درش نزدیک در آسانسور هست جلوی در خودشو تمیز میکنه بعد شن وماسه ای که جمع کرده رو میریزه طرف ما آیا برای شکایت بایستی ازش فیلم داشته باشم؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید ابتدا از طریق تماس با پلیس ۱۱۰و اخطاریه وتنظیم صورت جلسه از طریق دادسرا شکایت مزاحمت طرح کرده و درخواست رفع مزاحمت طرح نمایید.

  83. زهرا گمرکی می گوید

    سلام، ما به تازگی با کلی قرض تونستیم خونهی قدیمی مون رو از نو بسازیم مشکلمون اینه که پسره همسایمون بچه های دیگه رو جمع میکنه و از کوچه ی به اون بزرگی میاد توپش و از عمد میزنه به در و کرکره ی ما..انقدرم بی تربیته که حرف حالیش نمیشه و به چند بارم جر و بحثمون شده و به مادرش گفتیم و هیچکاری نمیکنن واقعا دیگه از دستش کلافه شدیم مادرم بیماری قلبی داره و واقعا هر وقت این میاد تو کوچه تپش قلب میگیره خودمم از دستش فراریم میرم تو اتاق یا جایی که صدایی نیاد…ما واقعا باید چیکار کنیم؟؟؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تماس با پلیس ۱۱۰با تنظیم صورت جلسه تذکر دهید و سپس اگر تذکر شما کارساز نبود براساس ان شکایت نمایید.

  84. اکبری می گوید

    سلام، همسایه پایین ما تازه اپارتمان نشین شدن و قبلا خونه ویلایی داشتن، ما یه پسر ۵ ساله داریم که اصلا تفلکی شیطون نیست، دیگه بچه یه کم بازی نکنه چیکار کنه ، ولی ایشون هفته دو بار دم خونه ما میاد میگه بچه رو کنترل کن، کلی اعصاب ما رو بهم می ریزه، تابلو میزنیم یه میخ به دیوار میاد دم در خونه، بعد از یک سال که ما اومدیم این خونه یک شب مهمان داشتیم که همه والا نشسته بودن و فقط صحبت میکردند که ساعت ۱۲.۱۵شب بود داشتن میرفتن، دوباره اومدن دم خونه ما که ما داریم اذیت میشینم ، زنگ زدن به همسایه دیگه که اینا مهمون دارن، والا بعد یکسال بود، در صورتی که خودشون مدام رفت و آمد دارن، همه همسایه ها میدونن خیلی اینا حساس هستند و به هر کدوم میگیم یعنی ما رو میشناسن میگن ما تا حالا بودیم دعوامون شده بود
    میشه راهنمایی کنید ، میشه شکایت کنیم؟

  85. بانو می گوید

    سلام در ساختمانی زندگی میکنیم که ۴واحد اطراف از یک واحد بخاطر اذیت صدایی که به عمد انجام میدهد و میگویید شما بفروشید از اینجا برید. به لبمان رسیده
    اگر ما با مدیر ساختمان ما استشهادیه جمع کنیم
    میتوانیم علیه ایشان شکایت کنیم؟!

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید با تنظیم استشهاد نامه از این فرد شکایت کرده و از طریق شورای حل اختلاف درخواست رفع مزاحمتی نمایید برای راهنمایی بیشتر می توانید از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره انلاین داشته باشید.

  86. هلیا می گوید

    سلام ما در یک ساختمان هشت واحدی ساکن هستیم برای هزینه های جانبی نظیر برقی کردن دربهای پارکینگ همه به توافق رسیدند بغیر از یکی از مالکین ،مدیر ساختمان هم چندین بار صحبت کردن برای پرداخت هزینه با ایشون ولی کلا قبول نمیکنن چنین هزینه هایی رو ،حالا میشه ما هفت واحد درها رو برقی کنیم طی تصمیمی که گرفته شده منتها ریموت رو به این واحد ندیم؟ تا پول رو پرداخت کنه و اینکه ایا اون میتونه بابت این کار از هفت واحد شکایت کنه

  87. مهدی می گوید

    سلام .همسایه طبقه بالای ما ۲تا بچه داره که همیشه موقع خواب توپو به بچه هاش میده تا فوتبال بازی کنن .خیلی کوب کوبای بدی میکنن .سر صبحم ساعت۶ ماشینشو تو پیلوت روشن میکنه خیلی صدای ازاردهنده ای داره ،اصلا ارامشو ازمون گرفته .هرچی با خوبی بهش میگیم نمیفهمه سریع به سروصدا میفته ،زنه هم یه دیوانس
    بنظر شما باید چکار کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: شما می توانید بابت ایجاد مزاحمت در شورای حل اختلاف علیه این اشخاص شکایت نمایید و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  88. محسن می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    میشه از همسایه‌ای که جمعه به جمعه میاد یک ماشین قدیمی رو روشن میکنه و کل کوچه و خونه‌ها رو با دود پر میکنه شکایت کرد؟
    تذکر هم به کرات داده شده اما بسیار پررو و وقیح هستن

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید بر اساس تنظیم یک استشهادیه از اهالی محل یک شکواییه تنظیم کرده و از فرد مورد نظر شکایت مزاحمت طرح کرده از شورای حل اختلاف درخواست رسیدگی نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  89. سجاد می گوید

    سلام،خسته نباشید،
    لطفا جواب سوال من رو بدید ممنونم،
    خانه ویلایی دارم که همسایه دیوار به دیوار بنده بعدداز یک سال ساخت و ساز که خیلی اذیت شدیم از بابت صدای ناشی از ساخت اما گفتیم خوب ساختو سازه تموم میشه حالا که تموم شده دقیقا چسبیده به دیواره خونه من یه مغازه در اورده که تولیدی لباس زده و صدایی ماشینهایی دوختو دوزش پدر مارو در اورده اگر شکایت کنم به جایی میرسه این موضوع،

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تماس با ۱۱۰ با تنظیم صورت جلسه نسبت به شکایت مزاحمت همسایه اقدام نمایید و از شورای حل اختلاف در خواست رفع مزاحمت طرح نمایید.

  90. محیا می گوید

    سلام
    همسایه روبرویی ما تازگیا تو حیاتشون غاز و خروس نگهداری میکنن اینام شب روز سر و صدا دارند شخصیتشون هم طوری هست که کلا نمیشه باهاشون حرف زد چندین مورد تا حالا باهاشون بحث داشتیم
    میتونیم ازشون شکایت کنیم؟
    یه اونا میتونن بگن که ملک شخصیمونه اختیارش رو داریم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: ابتدا از طریق تماس با پلیس با تنظیم صورت جلسه اقدام کرده سپس با تنظیم شکواییه مبنی بر مزاحمت همسایگی در شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات قضایی اقدام کرده تا از همسایه مورد نظر رفع مزاحمت شود.

  91. ماهان می گوید

    سلام ما همسایه هامون هر شب ساعت ۱۲ شب و یک شب سیگار میکشن و بو اذیت میکنه و حتی میفهمن ما داخل تراس هستیم روی سقف تراسمون سنگ و آشغال میریزند

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق شورای حل بابت مزاحمت همسایگی طرح شکایت کرده و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  92. ماهان می گوید

    سلام مجدد من ماهان هستم کامنت گزاشتم آقای زینالی شما میگید شورای حل خود مدیر ساختمان این کار هارو میکنه و همه باهاش دست به یکی هستند

    1. زینالی می گوید

      سلام: در این صورت باید از طریق دادگاهه به طرفیت مدیر ساختمان شکایت نمایید.

  93. محمد می گوید

    سلام ما همسایه همون خیلی اذیت و آدار دارند کرونا گرفته بود میومد جلوی در ما سرفه میکرد یا نصف شب سیگار میکشه و تا میفهمه توی تراسیم هرچی آشغاله میریزه و صدای آذار دهنده ای داره و خود مدیر ساختمان و همسایه ها این کار رو میکنند

    1. زینالی می گوید

      سلام: از طریق شکایت از شورای حل اختلاف از همسایه شکایت کرده و درخواست رفع مزاحمت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  94. Sepiiidehhh می گوید

    با سلام همسایه بغلی ما آشپزخونش به اتاق خواب ما وصله و در ساعت هایی که وقت استراحته دقیقا شروع ب کار میکنه از ساعت ۱۲نیم شب تا ۳ نصفه شب بارها تذکر دادیم اما اصلا توجهی نمیکنن فقط ساعتش تغییر کرده ساعت ۱۲ تا ۱شب سروصدا دارن بعد یهو ساعت ۲شب یه سرو صدایی میادو قطع میشه آرامش و ازمون گرفتن حتی مدیر ساختمان هم بهشون تذکر دادن اما افاقه نکرده چیکار باید کنیم میشه شکایت کرد ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق شورای حل اختلاف اقدام به شکایت کرده و این شکایت خودتان را در دفاتر خدمات قضایی اقدام به ثبت شکایت کرده تا رفع مزاحمت صورت بگیرد برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  95. ناشناس می گوید

    با سلام چندین سال است که به همراه مادرم ساکن برج هستیم تنها دلیل انتخاب ما هم بحث امنیت و آسایش است امنیت که خیلی کم است در طول روز چندین بار کلید به در واحد انداخته اند و بعد با گفتن اشتباه کردیم مسئله تمام شده اما در خصوص آسایش که متاسفانه هر دو واحد بالا و پایین بسیار سر و صدا می کنند چندین بار از مدیریت کمک گرفتیم که اصلا حاضر به همکاری نمی شوند تازه می گویند صدا معلوم نیست از کجاست .شاید اشتباه می کنید ،سئوالم اینست آیا در برجها طبق قانون ،مدیریت مسئولیتی ندارد؟ چون اگر قرار بود من اینهمه آزار و اذیت را تحمل کنم چرا باید گزینه برج را انتخاب می کردم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق شورای حل اختلاف بابت ایجاد مزاحمت های وارده از همسایه های مزاحم شکایت و درخواست رفع مزاحمت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  96. :/ می گوید

    سلام ما در یک آپارتمان پنج طبقه پنج واحد زندگی می‌کنیم در طبقه سوم و طبقه بالای ما هر کاری برای سروصدا انجام میده تمام طول صبح میخوابن و شب بیدار بچه شون میدوه مبل میکشن وسایل رو زمین میکوبن صدای حرف زدن و تلویزیون میاد حتی زنش به اون گندگی مثل بچش پا میکوبه و بالا سر اتاق خواب اسباب بازی های بچه محکم میکوبه به زمین دقیقا بالای اتاق خواب اونم ساع ۱۱ ۱۲ تا ۳ ۴ صبح بیدار دیشب هم نصفه شب مهمون داشتن با بچه شون مهمون بازی می‌کرد میدویدن در کمد میکوبیدن وسایل رو زمین کوبیدن تا ساعت ۱۲:۳۰ شب که رفتن به خدا من امتحان دارم و مادر پدرم سرکار میرن اول صبح خسته کوفته باید سر و صدا تحمل کنیم چند بار تذکر دادیم زنش پررو میگه برید خونه ویلایی فرهنگ آپارتمان نشینی ندارید😐 آخرین بار چند روز پیش داشتن وسایل ساعت ۱ شب میکوبیدن مادرم زنگ زد بهشون و دعوا لفظی شد که چخبرتونه و چقدر سر و صدا دارید زنه ساکت شد دیگه صداش درنیومد که چرت و پرت بگه تا همین دیشب که خدا ازشون نگذره تا نصف شب مهمون داشتن ایندفعه صداشون چند بار میخوام ضبط کنم و اصلا فیلم بگیرم که ساعت هم بیوفته حالی طبقه پایینی ما میگه صدای کارای اینا تا پایین میاد طبقه ۵ و ۱ کسی ننشسته امیدوارم یکی طبقه پنج بخره که چند تا بچه داشته باشه بفهمن چی میگیم تازه بهشون حرف میزنی میگن سقف این ساختمون خرابه ما اصلاااا صدای نداریم 😑 ترو خدا بگید چیکار کنیم به خدا از دیشب سر درد گرفتم خواب نداشتم میترسم شکایت کنم بعد به هیچ جا نرسه اینا خسته کردن مارو به قرآن.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با تنظیم یک استشهادنامه بابت مزاحمت از این فرد شکایت نمایید برای این کار اینکار شکواییه با استناد به این استشهادیه تنظیم کرده و در دفاتر خدمات قضایی اقدام به ثبت شکایت کرده و درخواست رسیدگی نمایید.

  97. محسن می گوید

    سلام من حدود ۳سال هست در یک ساختمان ۳طبقه ۶ واحدی زندگی میکنم
    من طبقه اول و روی پیلوت هستم
    چون اجاره نشینی نکرده بودم یکسال اول رو کلا هیچ جرات هیچ اعتراضی نداشتم ولی به مرور که اطلاعات گرفتم دیدم چقدر بهم ظلم شده
    از اول مشگل بسته شدن در حیاط رو به خاطر محکم بستن داشتم و با تذکرات و یادداشت گذاشتن رو تابلو و البته مسخره کردن همسایه ها الان یکم بهتر شدن
    ولی همسایه کناری من مرد مجرد و خیلی بی ادب و پرو هست که با موتورش وباز و بسته شدن درب آپارتمانش همیشه مورد آزار و اذیت و ترس و پریدن از خواب من میشه دیشب ساعت ۲/۳۵دفبقه شب بقدری در ومحکم میکوبید که ارزش و شوک بهم دست داد با همون حال پریشانی رفتم از خواهش کردم که رعایت کنه و ساعت رو ببینه گفت حالا در کوبیدن بهت نشون میدم در آپارتمانش و آنچنان کوبید که تمام ساختمان لرزید گفتم زنگ میزنم ۱۱۰ گفت هرغلطی میخای بکن منو از پلیس میترسونی
    لطفا راهنمایی کنین که چکنم واقعا موندم چکار کنم

    جالبه برادرش طبقه بالا زندگی می‌کنه و اون موقع شب هیچ عکس العملی هم نشون نداد

  98. پورمندیان می گوید

    باسلام ؛ ماهشت سال هست ساکن یک آپارتمان هستیم؛ همسایه کناری ما اوایل اعتراض کرد که ساعت یازده شب به بعد حمام نرید صدای آب میاد من میخوام بخوابم؛ حتی چندباری بابت این قضیه به دیوار حمام یا اتاق میکوبید طوری که باعث وحشت اعضای خانواده میشد؛ الان مدت هاست به خاطر جلوگیری از بحث و دعوا ما ساعت حمام خودمون رو قبل از یازده شب میریم ولی گاهی به دلیل مشغله کاری مجبور میشیم یازده به بعد بریم که اونم درحد یک دوش کوتاه تا قبل از دوازده تمام میشع؛ اما همسایه ما به دیوار حموم میکوبونه به مدیرعامل شکایت کرده ؛ میخواستم ببینم ما که یک خانوه ی پنج نفری با مشغله کاری های فراوان هستیم باید ساعت حمام رفتنمونو باایشون چک کنیم!!!آیا اصلا اعتراض ایشون به جا ودرسته؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  99. ‌روامهر می گوید

    باسلام ما چهارساله در اپارتمان چهار ط زندگی میکنیم ودر این چهارسال همش بوی بد مواد مخصوصا نصفه شب یا صبح به مشاممون میرسه که تمام گلو و بینی مون خشک خشک میشه دو تا از همسایه هامون کاملا عوض شدن و فقط یکی شون مونده که بازم این بو میاد این خانواده بسیار مشکوک هستن چون توی خونه شون اصلا حالت خونه نیس و یه عالمه کارتون تو خونه شونه و علاوه بر این خانم این خونه در ساعتهای مشخصی رفت و امد داره و چیزایی رو زیر چادرش پنهون میکنه و رفت و امد داره حتی همسرش کلا بیکاره و همیشه پول آب خونه ما بالای هفتصد هزار میاد ما که احساس میکنیم این خانواده ماده مخدری شیشه ای چیزی درست میکنن به نظرتون باید با این خانواده که مستاجر هم هستن چه کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از این رد شکایت مزاحمت طرح کرده و از دادگاه درخواست رسیدگی نمایید و ا ابتدا یک اظهارنامه بابت رفع مزاحمت به این شخص ارسال نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  100. موسوی می گوید

    سلام وقت بخیر،ممنون میشم اگر راهنمایی نمایید
    همسایه ای با رفتار ناپسند باعث ناراحتی تشویش همسایه دیگر شده حتی بارها به بهانه‌های واهی علیه همسایه خود شکایت نموده که دعوی ایشان رد شده حال چه نوع شکایتی می‌توان علیه این رفتارهای ناپسند همسایه می‌توان مطرح نمود با تشکر

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از این فرد شکایت نمایید ولی بهتر است حین مزاحمت با پلیس تماس بگیرید تا رسیدگی راحت تر باشد.

  101. سهیل می گوید

    باسلام وقتتون بخیر همسایه پایینی ما چندین سری به عناوین مختلف با بنده تماس گرفته یا درب خونمون اومده که بچه هاتون خیلی سروصدا دارن چون خودش مدیر ساختمونه باید به ایشون حرفی نزنیم میشه لطف راهنمایی کنید چگونه از مزاحمتای این فرد راحت بشم؟؟؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق تماس با پلیس و تنظیم صورت جلسه اقدام به شکایت از طریق شورای حل اختلاف نمایید.

  102. مهدی می گوید

    سلام.یه پیرزن و پیرمرد همسایه من هستن..ترک زبان هم هستن..مدام هم فاز اینو میگیره پیرزنه که از خونه من صدای دریل و مته میاد هر بار ک تو راه رو میبینه منو شروع میکنه با زبان ترکی که نمیفهمم به داد و بیداد و بی احترامی.منم ب خاطر سن و سالش چیزی نمیگم و صبوری میکنم..تو فصل بهار و تابستونم در آپارتمان رو باز میذاره و در توالتم که ورودی آپارتمانشونه باز میذاره و گند مستراح هم آزار دهندست..چند بارم ب مدیر گفتم میگه پیرزن پیرمردن…ب نظر شما من چیکار باید بکنم واقعا؟😠

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با تماس از پلیس و تنظیم صورت جلسه اقدام به شکایت بابت همسایه ازاری از شورای حل اختلاف را درخواست نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  103. محمد می گوید

    سلام امکان این هست ک به جرم همسایه آزاری از همسایه شکایت کنیم
    طوری که متوجه نشن از طرف کدوم همسایه شکایت شده بهشون؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر در صورت شکایت ابلاغیه برای همسایه ارسال خواهد شده و مشخص می شود که شاکی پرونده چه کسی می باشد.

  104. محمد می گوید

    سلام، یکی از همسایه ها ماشینش رو اسپرت کرده و تغییراتی در اگزوز ماشینش داده که صدای نا بهنجاری می ده. هر روز صبح وقتی استارت با غرش ماشینش وحشت زده از خواب می پریم. چند بار هم دوستانه ازش خواهش کردیم ولی هیچ تغییری نکرد. چکار می تونم انجام بدم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از فرد مورد نظر شکایت نمایید به این صورت که ابتدا با پلیس تماس گرفته تا صورت جلسه نماید سپس با همان گواهی از طریق شورای حل اختلاف اقدام به شکایت و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  105. بهرامی می گوید

    سلام همسر بنده برای بازسازی دیوار شخصی خودمان را خراب کردن اما آجر خشک تا بالا چیدن ولی همسایه امروز شاکی شدن واجر هارو ی بنده ودیوار خشک را خراب وفحش ناموسی دادن آیا شکایت کنیم میتونیم ثابت کنیم درضمن صورت جلسه توسط پلیس ۱۱۰ هم شد ومادرشوهرم شاهد ماجرا بوده

  106. بهرامی می گوید

    سلام همسر بنده برای بازسازی دیوار شخصی خودمان را خراب کردن اما آجر خشک تا بالا چیدن ولی همسایه امروز شاکی شدن واجر هارو ی بنده ودیوار خشک را خراب وفحش ناموسی دادن آیا شکایت کنیم میتونیم ثابت کنیم درضمن صورت جلسه توسط پلیس ۱۱۰ هم شد ومادرشوهرم شاهد ماجرا بوده واینکه حکمش چیه ممنون

  107. احسان می گوید

    سلام وقت بخیرمن در روستا زندگی میکنم همسایه ماجراست گاو داره قبلان زیرخانه خودش نگهداری میکرده وقتی من خونه ساختم جمعش کرد آوردش چسب خونه ما بعد اینکارش باعث شده با ضربه ای که به دیوار من میزنه خونه ام میلرزه به طور وحشتناک تابستان بوی تعفن خیلی اذیت میکنه شکایت کنم نتیجه اش چی میشه رای داداگاه چی هست تشکر

  108. Niki می گوید

    سلام ،همسایه کناری ما ی نوه داره که از لحظه ورود تا لحظه خروج ببخشید مثل اسب یورتمه میره ،چند بار تذکر دادم‌میگن بچه س نمیفهمه،مدیر ساختمون تذکر دادن باز توجه نکردن انگار تو خونه دارن تعمیرات انجام میدن مثل پتک این صدا تو خونه و مغز من میپیچه و تقریبا ۶ روز در هفته تو خونه حضور دارن …من باید چکار کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با تنظیم یک استشهادیه توسط همسایگان از همسایه شخص مورد نظر شکایت کرده و از طریق شورای حل اختلاف اقدام به رفع مزاحمت نمایید.

  109. شبنم می گوید

    سلام من طبقه اول آپارتمان زندگی میکنم
    بچه ها توی کوچه خیلی پر سرصدا بازی میکنن
    به دیوار توپ شوت میکنن
    همیشه سرصدا زیادی از بازی اونها توی خونه میپیچد
    با وجود بسته بودن پنجره
    یا به ماشین های پارک شده توپ شوت میکنن یا روی ماشین ها راه میرن و سر راه عبور خوردو سنگ میذارن که موجب پنچری میشه
    امکان شکایت هست؟

  110. دهقان می گوید

    سلام روز بخیر. همسایه روبرویی ما در آپارتمان اومده دو تا دوربین نصب کرده یکی درست روبرویی درب خانه ما و یکی دقیقا بالای درب آسانسور.
    تمام رفت و آمدهای ما را ایشون با گوشی کنترل میکنه. بهشون اخطار دادیم بیا دوربین را بردار نصب کن در خونه خودت اما امتناع میکنه. مدیریت ساختمان هم کارشون را خلاف میدونن و بهشون گفتن. اما ایشون زیر بار نمیره. آسایش روانی ما را مختل کرده. ایا میشه از این آدم شکایت کرد تا مجبور بشه دوربینش را به منزل خودش محدود کنه. ممنون میشم پاسخ بدین.

  111. Dehghan می گوید

    سلام روز بخیر. همسایه روبرویی ما در آپارتمان اومده دو تا دوربین نصب کرده یکی درست روبرویی درب خانه ما و یکی دقیقا بالای درب آسانسور.
    تمام رفت و آمدهای ما را ایشون با گوشی کنترل میکنه. بهشون اخطار دادیم بیا دوربین را بردار نصب کن در خونه خودت اما امتناع میکنه. مدیریت ساختمان هم کارشون را خلاف میدونن و بهشون گفتن. اما ایشون زیر بار نمیره. آسایش روانی ما را مختل کرده. ایا میشه از این آدم شکایت کرد تا مجبور بشه دوربینش را به منزل خودش محدود کنه. ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با توجه به وقایع ایجاد شده با تماس از پلیس و صورت جلسه تنظیمی توسط پلیس با توجه و مستندا به گزارش پلیس اقدام به شکایت بابت مزاحمت و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  112. حسینی می گوید

    سلام
    ما تو یه ساختمان ۳طبقه هستیم که همسایه پایینی تو راه پله جیغ میزنن محکم درب بهم میزنن و….مهمتر از همش پارکینگش پر از جنس کرده و ما وقتی بخوایم ماشین بزاریم تو پارکینگ سر ماشین به ستون روبرو وته ماشین به لوازم این آقا گیر میکنه و نمیتونم ماشین بزارم به خوبی وخواهش که بهش تذکر دادم اومد درب خونه وکلی داد زد که پارکینگ خودمه کلی فحش داد
    زنگ زدم ۱۱۰ اومد گزارش کرد وگفت طبق ستون روبرو ۲۰ سانت ایشون باید بره عقب که من بتونم پارک کنم والان هم شکایت کردم عکس گرفتم اما متاسفانه همسایه طبقه اول تازه اومده و متوجه رفتار ایشون نشده که بتونم بعنوان شاهد ازش استفاده کنم بنظرتون شکایتم به جایی میرسه یا نه؟؟؟؟
    ممنون

  113. رضا افشار می گوید

    ایا بصدا درآوردن زنگ خانه مردم بصرف مزاحمت چه مجازاتی دارد. البته این مزاحمت بکرارایجاد شده ویک بار هم حضوری تذکر به الدین همداده شده ودر ضمن فیلم هم موجود است

    1. زینالی می گوید

      سلام: مجازات حبس دارد که قابل تبدیل به جریمه می باشد.

  114. s.n می گوید

    سلام وقت شما بخیر خسته نباشید.ممنون میشم اگه لطف کنید جواب سوال منم بدید.
    همسایه روبه رویی ما یه پسر ۱۰/۱۱ ساله داره که به گفته خودشون مریضه،الان یه ساله که اومدن کوچه ما، صبح ظهر شب نمیشناسه، فقط تو کوچست و همش داد و بیداد راه میندازه، با خودش بلند بلند صحبت میکنه،صدای ماشین و موتور درمیاره، همسایه ها چون خجالیتن چیزی نمیگن تحمل میکنن، ولی من دو سه ماه دیگه آزمون دارم، سرکارم میرم خسته کوفته میرسم خونه میخوام استراحت کنم نمیشه،،،اصلا به روی خودشون نمیارن پدرومادرش،اصلا ملاحظه نمیکنن، هرچی با زبون خوش گفتم بهشون میگن مریضه چیکار کنیم…خوب گناه من چیه الان،دیگه کلافم کرده پسره،فقط نمیدونم اگه شکایت کنم بگن مریضه و ثابت شه کاریش ندارن چون مریضه یا محکوم میشن چون مواظبت نمیکنن ازش…مریض بودنش تاثیر داره یعنی تو حکم یا هرطور باشه والدینش باید مواظبت کنن یا چی…

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از همسایه مورد نظر بابت مزاحمت وارده شکایت نمایید و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  115. احمدی می گوید

    سلام اگه در یه اپارتمان تمامی اعضا علیه همسایه مردم ازار شهادت بدهند دادگاه همسایه رو محکوم میکنه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله بر اساس نظریه و استشهادیه همسایگان دادگاه اقدام به محکومیت و صدور حکم علیه همسایه اقدام می کند.

  116. هومن ن.ک می گوید

    سلام
    در آپارتمان ما سه بار سرقت صورت گرفته و ما انواع هزینه ها رو کردیم تا امنیت ساختمان بالا بره. ولی دوتا از واحد ها همچنان درب لابی رو برای پیک موتوری و افرادی که نمیشناسن باز میکنن که یک بار یکیشون رو تو انباری ها پیدا کردیم که داشت میگشت.
    چندین بار مستقیم به خودشون و مالکشون گفتیم ولی فایده نداره. چه راهکاری پیشنهاد میدید.

  117. زهرا می گوید

    سلام من توی یه مجتمع مسکونی هستم که پنج طبقه هست وهر طبقه ۳ واحد داره همسایه پایینی ما مشگل اعصاب داره تا جایی که مادرش اونو رها کرده رفته این آقا همش توهم میزنه که ما اون رو اذیت میکنیم حتی وقتی منزل نیستیم هم میاد جلو در ودادمیزنه چند مرتبه هم جلو درب ما اب و سرکه ریخته میگه شما جادوگر هستیدجدیدا با کمترین صدا توی خونه ما به درو دیوار میکوبه وبه سقف میزنه باعث ناراحتی ما شده چه کار باید بکنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت همسایه آزاری از این فرد شکایت نمایید و درخواست رفع مزاحمت نمایید ابتدا با پلیس ۱۱۰تماس بگیرید

  118. فرزانه می گوید

    سلام
    من تو آپارتمان ۳ طبقه زندگی میکنم و ۶ واحد داره
    طیقه اولی ک کنار من هست در خونه رو خیلی محکم میبندن ، خیلی سروصدا دارن ، همش تو خونه داد میکشن ، شب دیروقت میان خونه سروصدا ، روز صبح زود میرن سروصدا. خاهرش با بچه هاش اینجا زندگی میکنه ک بچه کوچیکش خیلی تو‌ واحد و توی راهپله سروصدا داره ، هر دو تا در پارکینگ خراب هست ب درجه موتور خونه دست میزنن و زیاد میکنن ، تو پارکینگ فرش و ماشین میشورن . هرچی هم میگیم حالیشون نمیشه و میگن بچه داریم سروصدا داره با اینکه خونه خودش هم نیست و از وقتی مامانش مرده اومده با داداش ۳۰ سالش زندگی می‌کنه و من و طبقه بالایی داریم از دست اینا روانی میشیم ، ی شب هم من ب سبک سروصدا اعتراض کردم در خونه منو زدن و شروع کردن هوار کشیدن سر من.
    من شکایت کنم دستم ب جایی بند هست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید ابتدا با پلیس تماس گرفته تا صورتجلسه شود بعد بر اساس ان بتوانید اقدام به شکایت و درخواست رفع مزاحمت نمایید.

  119. ناشناس می گوید

    سلام وقت بخیر
    ما الان مدت ۱ سال هست که از دست کشیدن میز و صندلی مستاجر طبقه بالایی آسایش نداریم.هم خودم مودبانه بهشون تذکر دادم هم همسرم هم مدیر ساختمان هم صاحبخونه‌شون ولی اصلا هیچ فایده ای نداشته و فقط به دروغ میگه ما اصلا چیزی روی سقف نمیکشیم.میخواستم ببینم چه کاری باید انجام بدم؟؟

  120. مریم می گوید

    سلام وقت بخیر
    ما الان مدت ۱ سال هست که از دست کشیدن میز و صندلی مستاجر طبقه بالایی آسایش نداریم.هم خودم مودبانه بهشون تذکر دادم هم همسرم هم مدیر ساختمان هم صاحبخونه‌شون ولی اصلا هیچ فایده ای نداشته و فقط به دروغ میگه ما اصلا چیزی روی سقف نمیکشیم.میخواستم ببینم چه کاری باید انجام بدم؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق تنظیم شکوائیه توسط تنظیم یک استشهادیه از شخص مورد نظر شکایت و رفع مزاحمت نمایید.

  121. ح خ می گوید

    سلام . چند ماهه نشت اب از طبقه بالا مارو ازار میده و سقفمون سوراخ شده کاملا. همسایه حاضر به همکاری و رفع مشکل نیست فعلا. در حال شکایت هستیم و روندش در حال طی شدنه. یکبار ما اب رو از پارکینگ برای واحد مذکور قطع کردیم و اونها با امدن ۱۱۰ وصل کردن. ایا میتونن از ما شکایت کنن؟ جریمه اینکار چی هست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:بر اساس قانون باید خودتان رفع مانع نمایید و نمی توانید همسایه را مجبور به تعمیر و یا بازسازی محل عبور آب نمایید.

  122. ناشناس می گوید

    سلام همسایه طبقه پایین ما حرفا و مشاجره زن و شوهری مارو به طبقات دیگه که از اقوام ما بودن به صورت بدتر و با بزرگنمایی ، گفته و آبروی مارو برده و باعث اختلاف خانوادگی ما شده این عمل اون جرمه؟من میتونم بابت این رفتارش شکایتی کنم ؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت وجود افترا از این فرد شکایت کرده و اعاده حیثیت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید

  123. ایمان می گوید

    سلام.وقت بخیر همسایه طبقه اول آپارتمان ما واحدشون زیر درب پارکینگ هست و اجازه نمیده بقیه همسایه از درب پارکینگ استفاده کنند و میگه چون مریض هستم (مشکل عصاب و روان) همسایه رفت و آمد نکنند و بچه هامون از پارکینگ برای بازی استفاده نکنند. هر حرفی هم که بهش می‌زنیم سریع دعوا می‌کنه و قبول نمیکنه. حرف این که باید بخاطر من ساختمان آرام باشه

  124. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر
    ما ی همسایه داریم که همش با ما دعوا می‌کنه
    از دستش آسایش نداریم یکبار تو سرم سنگ زد
    سرم خونی شد
    ولی هنوزم به کارهاشون ادامه میدن بهمون حمله میکنن آسایش نداریم از دستشون
    هی بچه هایش تو حیاط ما سنگ میندازن
    وحشی آن
    بنظرتون میشه شکایت کنم
    اگه شکایت کنم چیکارشون میکنن؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید شکایت نمایید ولی باید شاهدی برای این موضوع شکایت خودتان داشته باشید

  125. داودی می گوید

    سلام ما تو یه مجتمع ۴۵۰ واحدی سکونت داریم
    جدیدا بسیج اونده یه پایگاه دایر کرده تو مجتمع که اکثریت ساکنین هم اطلاعی نداشتن از اقدامشون هم ناراضی هستن
    آیا کارشون قانونیه؟ یا اصلا چطور میشه جمعشون کرد؟

  126. مريم می گوید

    سلام
    همسايه طبقه همكف ما به تازكي اين واحد را خريده و واحدش از اتاق خواب يك در به داخل حياط داره اين واحد رو عليرغم مخالفت همسايه ها بهديك مدر مجرد اجاره داده. كه اليته بيش از يك نفر هستن. اين اقا تا نيمه هاي شب از اين در غير قانوني توي حياط مياد و سيكار ميشه . و موجب ناراحتي ما شده . ايشون اصلا اجازه داره اينكار رو بكنه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید به جرم مزاحمت همسایه از این فرد شکایت نمایید

  127. فریبا می گوید

    سلام وقتتون بخیر زن همسایه ما مشکل روحی روانی داره و مدام صدای جیغ و دادش وقت و بی وقت باعث رنجش و اذیت ما شده و تا اعتراض می‌کنیم فحاشی می‌کنه ما چه اقدامی میتونیم انجام بدیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق مزاحمت همسایگی از طریق شورای حل اختلاف بابت این مزاحمت اقدام به شکایت نمایید

  128. میثم مهرابی می گوید

    یه خونه دیوار به دیوار خونه ما که راهش از کوچه دیگه هست، که هر روز از ۸ صبح تا ۸ شب، چه روز تعطیل و چه غیر تعطیل،در حال کار در منزلشون هستند، نمیدونم چه کاریه یا از چه دستگاهی استفاده میکنند، همینطور که توی خونه نشستیم، صدای بوم بوم ممتد، توی سرمونه،تا دوماه اول فکر میکردیم، بنایی دارن، ولی با مراجعه درب منزل خونه فوق الذکر فهمیدم،که داخل منزل کار میکنند.تذکر دادم،گفتند که برو هر کار میخوای بکن، آیا حق دارند به کارشون ادامه بدهند؟

  129. Rara می گوید

    سلام خسته نباشید
    در کوچه ما هر روز بچه های زیر ۷ سال از ساعتی که بیدار میشوند تا حدود ۸ شب در کوچه میایند و به طور خیلی بدی مداوم عربه میزنند جیغ میکشند صدای حیوانات درمیاورند ۴ ماه تموم هر روز بهشون تذکر دادم با مادراشون حرف زدم که یکی از انها با من بحث کرد و من فقط محل را ترک کردم چندین بار به پلیس زنگ زدیم که اصلا انگار پلیسی در این مملکت وجود خارجی ندارد گفت باشد و از آن باشد یک سالی هست که میگذرد دیگر نمیدانم چیکار کنم همه اهل محل هم که انگار نه انگار فقط بلد هستن پشت سر بگویند یک بار هم کسی جز خانواده ما اعتراض نکرده است محله ما یک محله بالا شهر نشین است و اولین بار هست که همچین چیزی رو دارم میبینم واقعا خسته شدیم نمیدانم دیگر چیکار کنم ممنون میشوم من را راهنمایی کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید در حین مزاحمت از این افراد که فرزنداشان ایجاد مزاحمت میکنند شکایت نمایید و با اید ابتدا به پلیس زنگ بزنید تا اوضاه را صورت جلسه نماید

  130. کامران می گوید

    سلام وقتتون بخیر ما در یه ساختمان سه طبقه هفت واحدی که همه مالک هستیم در طبقه دوم همسایه داریم که معتاد به شیشه و مشکل روحی که پرونده روحی و روانی یا کارت قرمز دارد این آقا درساعت ۶ صبح و اوخر شبها درب خانه اش رو باز میزاره و شروع به فحاشی و ناسزا که متاسفانه اکثر اوقات ناموسی هستش وتقریبا پارسال یه چهار ماهی کمپ ترک اعتیاد هم بردنش وحالا دو ماهی هستش کمپش تموم شده و تمام کاراشو از نو شروع کرده و ساختمان رو جهنم کرده چند بار بهش تذکر دادیم تهدید و با فحاشی جواب داده چه راه قانونی وجود داره از شرر خلاص شیم ممنون از راهنماییتون میشم

    1. زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت همسایه ازاری از این فرد شکایت نمایید

  131. اصفهانی می گوید

    وقتی مراجع سریع ودرست رسیدگی نمی کنند ومجرم رابه مجازات قانونی نمی رسانند چه باید کرد؟

  132. توکلیان می گوید

    سلام وقت بخیر
    همسایه بالایی ما شبانه روز پتو روفرشی موکت و غیره رو از پنجره میتکونه و باعث کثیف شدن بالکن و خونه من میشه چون تمام آشغال های خونش رو از پنجره میتکونه به شیشه پنجره ها میزنه و تا ۵ صبح این تکوندن کارشه و چندبار تذکر دادیم حتی دعوامون هم شده اما بازم کار خودشون رومیکنن و بقیه همسایه ها هم شاکی هستند ایا میشه سکایت کرد؟بهترین کار چیه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق نوشتن استشهادیه اقدام به شکایت نمایید

  133. بی نام می گوید

    سلام خسته نباشید ما یک همسایه داریم ک یک پسر ۱۵ساله دارد و پسر ایشون میاد و پشت پنجره ما دستشویی می‌کند و بوی بد آن به خانه ما میاد آیا میشه شکایت کرد؟

  134. پوریا می گوید

    سلام وقت بخیر بنده درحال اساس کشی بوده ودرحال جابه جایی وسایل هستم لذا همسایع کناری ما )هرطبقه ۲واحد است
    درصدد ایجاد درگیری وتنش است
    بنده جا کفشی خود را به داخل منزل برده برای کوچک بودن عرض راهرو وراه پله ولی متاسفانه همسایه جا کفشی خود را نقل مکان کرده ودقیقا درمحل جاکقشی بنده گذاشته چندین بار تذکر داده ولی اصلا توجهی نمیکند و همیشه از داخل منزلشان توهین میکند وهتک حرمت میکند
    ایا میتوانم اقدامی انجام دهم
    با تشکز

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت ایجاد مزاحمت این فرد شکایت نمایید

  135. سروش می گوید

    با سلام
    منزل ما یه خونه ی ویلایی دو طبقه هست که کنار یه آپارتمان قرار داره
    کرکره ی برقی پارکینگ این آپارتمان نزدیک دیوار مشترک بینمونه
    رفت و آمد ساکنینش ساعت نداره ، یعنی هرشب دست کم تا ساعت ۲ و ۳ شب از کرکره برقی شون چندین بار استفاده میکنن
    مشکل اینجاست که این کرکره داخل اتاق خواب و حال و پذیرایی ما سر و صدا ایجاد میکنه و باعث سلب آرامش ما شده
    لطفا راهنمایی بفرمایید؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق تنظیم شکایت بابت مزاحمت اقدام به شکایت ورفع مزاحمت نمایید.

  136. علی می گوید

    سلام
    همسایه ای داریم که با نود درصد اهالی کوچه دعوا کرده و طبق حرف خانواده مشکل روانی داره و حتی با کارمندان اداره گاز و شهرداری و خود شهردار هم دعوا کرده … مدتی هست به دلایل پیش پا افتاده درخواست های بیجا از همسایه ها میکنه و ادعا میکنه که همه از او دزدی میکنن و به قولی زور گیری میکنه
    آیا میشه این خانواده رو از کوچه بیرون کرد یا قانونی برای خلاصی از شر آنها وجود نداره

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید یک استشهادیه تنظیم نموده و از این طریق از همسایه مزاحم شکایت نمایید.

  137. رضائی می گوید

    باسلام
    ساکن خانه ای در محله روستایی شدم البته خانه های مسکونی در آنجا بهم چسبیده و شکل شهری دارد اما همسایه چسبیده به دیوارمن طویله گوسفند داره که باعث آزار من وخانوادم شده و خونه پر از حشرات مزاحم میشه وهمچنین بوی بد گوسفندان و پشکل آنها هم آزار دهنده است …ازنظر چیکار میتونم انجام بدم؟ در حالیکه از آنهاخواستم طویله رابجای دیگر ببره اما باگردن کلفتی میگه انجام نمیده…

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید با تنظیم استشهادیه از همسایه خودتان بابت مزاحمت ملکی شکایت نمایید

  138. صبا می گوید

    سلام
    ما توی یک خونه ویلایی زندگی میکنیم
    حیاط بزرگ و دیوار ها زیاد بلند نیستن و سر و صدای همسایه قشنگ شنیده میشه
    دو تا دختر همسایه همیشه با دعواهاشون مزاحم ما میشدن ، قرص مصرف میکنن ، چند روزی میشه که نوه شون که یه پسره اومده خونشون و همیشه ساعت ۱۲ به بعد میاد توی حیاط و با صدای بلند توپ بازی می‌کنه و با صدای بلند حرف میزنن و گاهی دعوا هم میکنن ، از اونجایی که توی تابستون ، بیرون و توی حیاط میخوابیم سر و صداشون خیلی آزار دهنده است و نمی‌ذاره که بخوابیم ، من و خواهرم امتحان هم داریم و باید سر ساعت مشخصی بخوابیم و بیدار بشیم اما سر و صدای اونا اجازه نمیده ،پدرم بهشون تذکر داده اما دیشب نوه شون با شلنگ اب اومد و روی ما آب ریخت ، بابام عصبانی شد و گفت چرا اینکارو کردی و خواست که کمتر سر و صدا کنن و برن بخوابن ، اما پدربزرگه اومد و شروع به دعوا کرد ، ما ابرو داریم و بابام نمی‌خواد که دعوا کنه و حرمت همسایگی رو بشکنه برا همین فقط خواست کمتر سر و صدا کنن ، ولی من و بقیه اعضای خانواده خیلی ناراحت و عصبانی هستیم ، قبلاً هم یکی از همسایه ها بهشون تذکر داده و حتی به پلیس زنگ زده اما افاقه نکرد و ادامه دادن
    میخواستم بدونم راهی هست که ادب بشن و دیگه مزاحمت ایجاد نکنن ؟
    و میتونم شکایت کنم ؟

  139. حیدری می گوید

    سلام یک سوال داشتم.پدر من یک وانت داره که جلوی منزل خودمان که داخل کوچه هست پارک میکنه و صبح ها که از کوچه خارج میشه.الان همسایه ها شاکی هستند که ماشین شما باعث سروصدا میشه میتواند کاری انجام بدند.الان هم استشهادیه جمع میکنند.پدر من ساعت۸ صبح از کوچه خارج میشه.و حدود ۳۰ ثانیه صدا میکنه.و خودشان ۱۰ واحد هستند وپارکینگ هم دارند کاری میتوانند انجام بدند و ما چه کاری میتوانیم بکنیم.

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانند بابت ایجاد مزاحمت از طریق دادگاه اقدام به رفع مزاحمت نمایند.

  140. زهرا می گوید

    سلام خسته نباشین. همسایه طبقه بالای ما خانم اش توی توالت اش آشغال میریزه و این میاد پایین تو لوله توالت ما گیر میکنه و میزنه بالا از خونه ما .
    هروقت که خانمش شهرستانه این چاه بازه .
    من فیلم هم گرفتم ک چاه بازه ، وقتی نیست .
    اونا میگن چاه پره وای خودشونم میگن با فنر بازمیشه پس میدونن ک آشغاله .
    حالا با این فیلم میشه مدرک اثباتم ؟
    چون میگن تهمته و ممکنه بگه ک خودم آشغال ریختم تا تهمت بزنم . به شوهرش هم گفتم خواست منه بزنه اصلا .
    من چجوری ثابت کنم که کار زنشه

  141. شورایی می گوید

    سلام
    همسایه طبقه ی بالای ما بدون کسب اجازه از ما، اقدام به تعویض کاسه توالت کرده ، الان میخواد با استفاده از یک سه راهی توالت فرنگی هم نصب کنه و میگه باید لوله کشی رو از واحد شما انجام بدم.
    من بخاطر شکستن سقف سرویس بهداشتی، کثیف کردن دیوارها ، بوی بد فاضلاب، بوی بد حرارت دادن لوله سیفون ، خطر آمدن سوسک و همینطور گرفتن وقت بخاطر لوله کشی، حاضر نیستم این اجازه را به او بدهم.
    آیا از لحاظ حقوقی حق با من است؟ و میتوانم مانع این کار بشوم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام:می توانید بابت تخریب سقف اقدام به طرح دعوا نموده و رفع مانع نمایید.

  142. Raha می گوید

    سلام من الان دو ماهه که خونه خریدم و توی خونم ساکن شدم الان دو بار هست که همسایه پاییین ما اومده دم در خونمون و با دعوا و بی ادبی و فحاشی صحبت کرده و میگه که ما میکوبیم به زمین و مزاحم خوابشون هستیم در صورتی که با وجود مهمان داشتن در هر دو سری که اومده بالا ولی هیچ گونه سروصدا و کوبیدنی نداشتیم.حتی بچم با بچه ها بدو بدو هم نکردن.. الان چیکار میتونم بکنم ..؟؟
    ایا میتونم شکایت کنم ازش..؟؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت و توهین از این افراد شکایت نمایید

  143. نیکپور می گوید

    درود.
    من در خونه ی مستقل زندگی می کنم و همسایه ی پشتی مرتب سر و صدایی شبیه به تعمیر و کار و … ایجاد می کنه و در ساعات استراحت هم اینکارو انجام میده و خیلی روی اعصابه. چندین مرتبه بهش گفتم اما توجهی نمی کنه. آیا می تونم قانونی اقدام کنم یا این موضوع فقط برای آپارتمان هاست؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت از ایشان شکایت نمایید

  144. Nika می گوید

    سلام ما دریک خونه ویلایی زندگی میکنیم وچندین وقت هست همسایه دیوار به دیوار تلویزیونشون گذاشتن پشت دیوار ما وگاهی تاحدود سه تاچهارصبح روشن هست باصدای بلند یکبارهم تذکردادیم ولی توهین کردندگفتندخونه خودمونه وهرکاری دلمون بخوادمیکنیم میخاستم بدونم چیکارمیشه کرد

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت مزاحمت شکایت نمایید

  145. احمد اسکندری می گوید

    سلام و عرض ادب
    خانه ی ما ویلایی هستش
    و آپارتمان کناری ما که یکی از اعضای آن در حال اسباب کشی بود و انباری خود را خالی میکرد ازبالای پشت بام که در طبقه طبقه پنجم قرار دارد وسایل اضافی و آشغال های انباری خود را بر روی ساختمان ما ریخته ( و خودم دیدم که ریخته و چهره ی ایشان را ندیدم به دلیلی تاریکی هوا )
    ولی ما دقیقا نمیتوانیم به شخصی تهمتی بزنیم.چون آپارتمان ده واحده هستش
    فقط با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و یک صورتجلسه تنظیم فرمودند
    حال باید چگونه اقدام کنیم که بتوانیم ثابت کنیم که این کاره کدام شخص بوده
    متشکرم بابته راهنماییهاای شما.

  146. مولود می گوید

    سلام و عرض ادب
    همسایه ی طبقه ی پایین ما به دروغ از ما شکایت کرده که ما با کوبیدن سقفش باعث ترک سقف و خسارت شدیم
    ما چطور باید ثابت کنیم که این کارو نکردیم ؟

    1. زینالی می گوید

      با سلام در این صورت دادگاه کارشناس می اورد تا تشخیص دهد

  147. محمد می گوید

    سلام خسته نباشید
    ی همسایه بد داریم که چسبیده به خانه ما مدام مارا اذیت می کند هرساعت توهین های بد و زننده به ما میکند آسایش نداریم ما از دست آن تور خدا راهنمایی کنید ما چکار کنیم

    1. زینالی می گوید

      سلام
      می توانید از ایشان شکایت کیفری توهین و هتک حرمت مطرح کنید و قبل از ان اظهار نامه بفرستین

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند