نمونه شکوائیه جعل گواهی پزشکی

هر کس شخصاً یا توسط دیگری برای معافیت خود یا شخص دیگری از خدمت دولت یا نظام وظیفه یا برای تقدیم به دادگاه گواهی ‌پزشکی به اسم طبیب جعل کند به حبس از شش ماه تا یکسال یا به سه تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.این عمل میتوانست تحت عنوان جعل در اسناد غیررسمی نیز گنجانده شود ولی حالا که در ماده ای جدا آمده است قانونگذار احتمالا قصد تشدید داشته است اما باز اینجا مجازاتش از ماده ۵۳۶تعزیرات هم کمتر است.جعل گواهی منوط به این نمی باشد که شخص ازین گواهی استفاده کند.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه جعل گواهی پزشکی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: جعل گواهی پزشکی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که جوان … ساله می‌باشد جهت معافیت خود از خدمت نظام‌وظیفه گواهی پزشکی ارائه نموده است؛ اما اینجانب به مندرجات گواهی موصوف شک برده و مراتب را استعلام نمودم که محرز گردید گواهی ارائه شده از طرف مشتکی‌عنه جعلی بوده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۵۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند