نمونه شکوائیه ضرب و جرح عمدی

 هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دایمی‌یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی‌علیه گردد در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم‌و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب‌به پرداخت دیه نیز محکوم میشود.
تبصره – در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس ‌محکوم خواهد شد.این ماده به سوء نیت خاص رسیدن به هر یک از اهداف فوق نیاز ندارد بلکه صرف عمد در ارتکاب فعل موجب تحقق جرم است.اعمال مجازات حبس مقرر منوط به این است که ضرب و جرح عمدی به یکی از حوادث فوق منتهی گردد و امکان قصاص وجود ندارد و اقدام او مخل امنیت است.صرف ضربه عمدی که نتایج فوق را نداشته باشد موجب مجازات حبس نمیگردد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه ضرب و جرح عمدی

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: ضرب و جرح عمدی

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که از اراذل و اوباش منطقه … می‌باشد مقارن ساعت ۲۲ شب مورخ …/…/۱۳۹۶ هنگامی که اینجانب از باشگاه به منزل برمی‌گشتم مرا با قمه مورد حمله قرار داده و از ناحیه سر و دست راست به شدت مجروح نموده است به‌طوری که دستم کارایی خود را از دست داده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
1 نظر
  1. یونس می گوید

    سلام خانومی هستم که به منزل برمیگشتم در معابر عمومی شهر دونفر یک خانوم و یک اقا با سلاح سرد چوب مرا کتک زده فاحشی کرده و فرار کرده اند . فقط کبودی بدن بوده و اسیب دیگه ای ندیده ام . قاضی پرونده فقط دیه بریده است ایا واقعا فقط دیه باید بریده میشد ؟ حیثیت ؟ جنبه عمومی جرم ؟ هیچی یعنی ؟

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند