نمونه شکوائیه اهانت به وکیل دادگستری

جرم توهین از جمله جرائم قابل گذشت می باشد که فقط با شکایت شاکی قابل پیگیری می باشد و در صورتی که شاکی گذشت نماید قرار موقوفی تعقیب یا اجرا صادر می شود. رفتار فیزیکی جرم توهین میتواند به شکل گفتار،کردار،نوشتار حتی نوشتار دست اتفاق بیفتد. درجرم توهین شرط این نیست که طرف مقابل از کلمه یا رفتار ناراحت شود. صرف موهن بودن رفتار موجب تحقق جرم میشود. یکی دیگراز شروط توهین وجود مخاطب خاص در آن می باشد. اگر شخص توهین کننده مخاطب خاصی مد نظرش نباشدجرم محقق نشده است. مثل اینکه بگوید:”همه وکلا خائنند” اما این بدین معنی نیست که مخاطب توهین باید فرد خاصی باشد و نمیتواند گروه باشد. بلکه اگر تعداد افراد گروه قابل تشخیص باشند نیز جرم محقق است. مانند اینکه بگوید تمام وکلای این جمع خائنند. اهانت به وکیل دادگستری در لایحه استقلال کانون وکلا جرم انگاری شده است. هر کس نسبت به وکیل دادگستری در حین انجام وظیفه وکالتی یا به سبب آن توهین نماید به حبس تأدیبی از پانزده روز الی سه ماه‌ محکوم خواهد گردید.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه اهانت به وکیل دادگستری

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: اهانت به وکیل دادگستری

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه که همسر و طرف شکایت موکلم خانم … بوده است در جلسه دادرسی دادگاه خانواده در حضور ریاست محترم شعبه … با گفتن جمله «شما وکلا کلاهبردار هستید و پول حرام می‌خورید» به اینجانب توهین نموده است. حال نظر به‌مراتب یاد شده و با استناد به ماده ۲۰ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی مستدعی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند