دادخواست صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم‌به

طبق ماده ۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی هرکس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگ محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هر گاه محکومٌ به عین معین باشد آن مال اخذ و به محکومٌ له تسلیم می شود و در صورتی که ردّ عین ممکن نباشد یا محکومٌ به عین معین نباشد، اموال محکومٌ علیه با رعایت مستثنیات دین و مطابق قانون اجرای احکام مدنی و سایر مقررات مربوط، توقیف و از محل آن حسب مورد محکومٌ به یا مثل یا قیمت آن استیفا می شود.اعسار ازپرداخت محکوم به زمانی است که شخص بجز مستثنیات دین چیزی برای ایفا آن چه که بدان محکوم شده نداشته باشدچنانچه محکومٌ علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجراییه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده باشد حبس نمی شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه دادخواست صدور حکم اعسار از پرداخت محکوم‌به

 مشخصات  طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته اعسار از پرداخت محکوم‌به و تقاضای تقسیط آن
دلایل و منضمات ۱. فیش حقوقی صادره از سازمان متبوع ۲. کپی مصدق استشهادیه با امضای حداقل دو نفر ۳. شهادت شهود ۴. دادنامه شماره…….. صادره از شعبه………. دادگاه عمومی……….
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

اینجانب حسب دادنامه شماره………. مورخ………. صادره از شعبه………. دادگاه عمومی شهرستان به پرداخت مبلغ………. ریال در حق آقای/ خانم………. محکوم گردیده‌ام نظر به مشکلات متعدد/ عدم دسترسی با توجه به مستندات تقدیمی صدور حکم به اعسار از پرداخت مبلغ محکوم‌به/ تقسیط مبلغ محکوم‌به مستنداً به ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ۱۳۹۴ مورد استدعاست.

pdf

محل امضاء- مهر- انگشت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
4 نظرات
  1. علی شیرخانی می گوید

    باسلام وخسته نباشید.اگرکسی به دیه محکوم شودوبخواهددیه راقسطی بپردازدامکان داردکه دادگاه ردکنداگرامکان دارد راه موردی است

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر اموال دارد بله

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه توان پرداخت داشته باشین قسط بندی نمیشه

    3. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه معسرنباشه بله رد میشود

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند