بهترین روش های مهاجرت به آمریکا در ۲۰۲۲

آمریکا کشوری است که در شمال قاره آمریکا واقع شده و دارای ۵۰ ایالت است. این کشور به عنوان سومین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده و واشنگتن دی سی به عنوان پایتخت آن به شمار می آید. پرجمعیت ترین شهر آمریکا نیز نیویورک است.

جمعیت آمریکا حدود ۳۲۵ میلیون نفر است.

بیش از ۵۰ میلیون مهاجر از سراسر جهان در کشور آمریکا زندگی می کنند که ۲۰ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می دهند.

آمریکا به دلیل اقتصاد پرقدرت خود که بر پایه تولید ناخالص داخلی است، نفوذ بسیار بالایی در زمینه سیاسی در کل دنیا دارد؛ تا آنجا که آمریکا را ابرقدرت دنیا می شناسند.

روش های مهاجرت به آمریکا

در سال های پیش آمریکا به دلیل شرایط اقتصادی و دانشگاه معتبر مقصدی محبوب در بین مهاجران بود. اما طی سال های اخیر به دلیل رشد آمار جرم و جنایت و وضعیت فرهنگی، دولت آمریکا شرایط سختگیرانه ای برای مهاجرت در نظر گرفت.

اما همچنان آمریکا مهم ترین مقصد متقاضیان در سراسر جهان است.

در ادامه این مطلب به بررسی بهترین روش های مهاجرت به آمریکا و شرایط آن می پردازیم.

روش های مهاجرت به آمریکا

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق کار برای متقاضیان ایرانی مراحل بسیار سختی دارد و دارای شرایط خاصی است. برای دریافت ویزای کاری آمریکا در ابتدا باید یک جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از جانب کارفرما دریافت کنید.

کارفرما پیش از این باید به مدت ۳ ماه آگهی کار در روزنامه ها و سایت های کاریابی ارائه کند و در صورتی که نیروی متخصص آن کار در آمریکا یافت نشد، می تواند از کشورهای دیگر نیرو دریافت کند.

به این نکته باید توجه کنید که دریافت همه ویزاهای آمریکا منجر به دریافت گرین کارت آمریکا نمی شود و فقط بعضی از آن ها این امکان را برای شما فراهم می کنند.

برای اخذ اقامت دائم آمریکا باید به مدت ۵ تا ۷ سال در این کشور زندگی کنید و پس از ۱۰ سال می توانید برای اخذ گرین کارت درخواست دهید.

سالانه میلیون ها تقاضا برای اخذ ویزای کاری از جانب سرمایه گذاران، بازرگانان و کارگران به آمریکا دریافت می شود.

انواع ویزاهای کاری آمریکا به شرح زیر هستند:

  • ویزای H1

این ویزا جزو ویزاهای کوتاه مدت بوده و مدت آن ۱ سال است. برای دریافت این ویزا باید در رشته کاری موردنظر حرفه ای باشید و تخصص لازم را داشته باشید تا از جانب کارفرما پذیرفته شوید.

  • ویزای H1B

این ویزا درواقع نوع دیگری از ویزای H1 با کمی تفاوت در شرایط آن است. به طور مثال، برای دریافت این ویزا باید مدرک لیسانس با نمرات بالا در رشته کاری موردنظر ارائه کنید. همچنین باید در آزمون های مهارت های تخصصی فردی پذیرفته شوید. این ویزا ۳ ساله بوده و برای دریافت آن باید سابقه کاری لازم را داشته باشید. علاوه بر این باید به طور مرتب با کارفرمایان در ارتباط باشید.

  • ویزای H2

برای دریافت این ویزا باید در یک رشته خاص تخصص ویژه ای داشته باشید و تخصص شما باید در بین آمریکایی ها نایاب و کم باشد. کارفرما به شما جاب آفر دهد و شما با طی کردن مراحل و ارائه مدارک لازم ویزای کاری خود را دریافت کنید.

  • ویزای H2B

این ویزا درواقع همان ویزای H2 است که کمی تفاوت در شرایط کاری و مدت زمان دارد. مدت آن بیشتر است و برای پذیرفته شدن شروط سخت گیرانه تری در نظر گرفته شده است.

  • ویزای O1

برای دریافت این ویزا باید مهارت بسیار ویژه ای در رشته کاری خاصی داشته باشید. یا دارای یک موفقیت بزرگ و چشمگیری در رشته های مختلف هنری، علمی، کسب و کار و ورزشی باشید.

  • ویزای J1

این ویزا مخصوص تبادل نیروی متخصص کاری یا آموزشی بین دو کشور است. شرط اصلی برای دریافت این ویزا امضای تفاهم نامه بین دولت ایالت متحده و کشور متقاضی است.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

یکی از رایج ترین و آسان ترین روش مهاجرت به آمریکا به خصوص برای متقاضیان ایرانی، از طریق تحصیل است. برای این کار باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. بعد از آن در جلسه مصاحبه ای شرکت می کنید که در آن باید دلایل تحصیل در آمریکا را شرح دهید.

آمریکا دارای دانشگاه های برتر است که در مقاطع تحصیلات تکمیلی از سراسر جهان دانشجو می گیرد. طول مدت مقطع دکترا در آمریکا ۵ تا ۶ سال است.

افرادی که در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل می شوند، شانس خیلی زیادی برای کار در موسسات و دانشگاه های کشورهای مختلف جهان دارند.

علاوه بر این تحصیلات در آمریکا یک راه مناسب برای دریافت گرین کارت است. بدین صورت که بعد از چند سال کار و تحصیل در این کشور می توانید گرین کارت این کشور را دریافت کنید.

همچنین یکی از شروط اصلی برای تحصیل در آمریکا پذیرفته شدن در یکی از آزمون های SAT یا ACT بسته به رشته موردنظر است. در این آزمون ها سوالاتی از دروس پایه، ریاضیات و روان شناسی آورده می شود.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

این نوع از ویزا مخصوص کسانی است که قصد ازدواج با یکی از شهروندان آمریکا یا کسی که گرین کارت دارد را دارند. برای این کار ابتدا باید ویزای K1 تهیه کرده و وارد کشور آمریکا شوید و طی سه ماه باید ازدواج کنید.

در صورتی که ظرف مدت ۹۰ روز ازدواج نکردید، باید خاک آمریکا را ترک کنید.

پس از طی کردن مراحل لازم، همسر شما باید خود را به عنوان اسپانسر شما معرفی کرده و پس از آن باید به اداره شهروندی و مهاجرت آمریکا مهاجرت کنید.

مرحله بعدی تکمیل فرم دادخواست برای اتباع خارجی در اداره مهاجرت آمریکا است.

پس از انجام بررسی های لازم توسط اداره مهاجرت، مصاحبه ای صورت می گیرد که در آن شما باید ثابت کنید که ازدواج شما واقعی است. کل این روند ممکن است ۶ ماه تا ۱ سال طول بکشد.

پس از آن یک اقامت ۳ ساله به شما داده می شود و پس از گذشت ۳ سال می توانید گرین کارت خود را اخذ کنید.

اگر شما فرزند مجرد زیر ۲۱ سال داشته باشید، می‌توانید با اخذ ویزای K2‌ اور را همراه خود ببرید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا موارد زیر هستند:

  • مدارکی که ثابت کند شما ۲ سال با نامزدتان در ارتباط بودید.
  • مدارک مربوط به فوت یا طلاق همسر قبلی (در صورتی که قبلا ازدواج کرده باشید).
  • پر کردن فرم اطلاعات مربوط به ساپورت مالی.
  • پاسپورت دارای اعتبار ۶ ماهه.
  • گواهی سلامت پزشکی و گواهی عدم سو پیشینه.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

افرادی که در کشور خود به دلایل مختلفی مثل نژادی، مذهبی و سیاسی دچار آزار و اذیت می شوند، می توانند نسبت به مهاجرت از طریق پناهندگی به آمریکا اقدام کنند. این افراد باید در قدم اول به دولت آمریکا درخواست پناهندگی دهند.

ارائه دلایل قانع کننده در زمان مصاحبه با سفارت، شرط اصلی پناهندگی در آمریکا است.

همچنین آن ها باید ثابت کنند که امکان بازگشت به کشورشان برای آن ها وجود ندارد و خطراتی آن ها را تهدید می کند.

افراد پناهنده بعد از یکسال اقامت در آمریکا، گرین کارت خود را دریافت می کنند.

مشکل اصلی که در این نوع از مهاجرت وجود دارد این است که این افراد در صورتی که به کشور خود برگردند، دچار مشکل می شوند. بنابراین بهتر است از روش های دیگر برای مهاجرت به آمریکا استفاده کرد. بنابراین مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی گزینه چندان مناسبی نیست.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

ثبت نام لاتاری هرساله در ماه اکتبر انجام می شود. در لاتاری به ۵۵ هزار نفر از سراسر دنیا گرین کارت اعطا می شود. ویزای مربوط به لاتاری DV نام داشته و با هدف افزایش تنوع قومی طراحی شده است.

هر کشوری در لاتاری سهمیه خود را دارد. یعنی تعداد مشخصی از افراد می توانند در لاتاری برنده شوند.

قرعه کشی لاتاری به صورت تصادفی انجام شده و برندگان آن می توانند به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کنند. به دلیل این که مهاجرت از طریق لاتاری شرایط خاص مثل دانش زبانی یا سرمایه کافی ندارد، محبوبیت زیادی در بین متقاضیان در سراسر جهان دارد.

سالانه میلیون ها نفر در لاتاری ثبت نام می کنند.

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

افراد بالای ۱۸ سال برای ثبت نام در لاتاری باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • پاسپورت دارای اعتبار.
  • یک قطعه عکس پرسنلی.
  • مدرک دیپلم.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

همانطور که گفتیم، یکی از بزرگ ترین مراکز اقتصادی جهان آمریکا است. بدین منظور دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری آرزوی بسیاری از متقاضیان است. برای این کار باید ویزای EB5 را دریافت کنید. حداقل مبلغی که می توانید در آمریکا سرمایه گذاری کنید ۹۰۰ هزار دلار است.

این مبلغ باید ۲ سال بماند و باعث ایجاد شغل در آمریکا شود. به طوری که شما بتوانید حداقل ۱۰ کارگر واجد شرایط آمریکایی را استخدام کنید.

کل فرایند سرمایه گذاری و اخذ گرین کارت از این طریق ۳ سال زمان می برد. ازجمله مدارک لازم برای سرمایه گذاری در آمریکا می توان به ارائه منابع معتبر سرمایه از نظر قانونی و اظهارنامه مالیاتی اشاره کرد.

افراد سرمایه گذار در آمریکا ۲ سال اقامت مشروط دریافت کرده و بعد از آن می توانند گرین کارت و اقامت دائم آمریکا را اخذ کنند.

سخن پایانی

در این نوشته در مورد انواع روش های مهاجرت به آمریکا و شرایط و مدارک لازم مطالبی بیان شد. بسته به روشی که برای مهاجرت به آمریکا انتخاب می کنید، مدارکی که لازم دارید، مدت زمانی که صرف می شود و همچنین دشواری که متحمل می شوید متفاوت است.

برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب صحیح تر لازم است پیش از هرگونه تصمیم گیری، از وکلای متخصص در زمینه مهاجرت کمک بگیرید و با مشورت با این افراد بتوانید بهترین روش مهاجرت به آمریکا را انتخاب کنید.

سوالات متداول

با توجه به روشی که برای مهاجرت به آمریکا انتخاب می کنید، هزینه های متفاوتی را باید پرداخت کنید. اما به طور کلی از هزینه های مهاجرت به آمریکا می توان به هزینه درخواست ویزا، ترجمه مدارک، آزمایش های پزشکی و بلیط هواپیما اشاره کرد.

فرایند دریافت اطلاعات مربوط به مهاجرت نیازمند صرف زمان است. برای صرفه جویی در وقت خود می توانید از وکیل مهاجرتی کمک بگیرید و روند مهاجرت خود را سریع کنید.

بسته به روش انتخابی شما برای مهاجرت ضرورت این موضوع متفاوت است. اما مدارک زبان موردنیاز و دارای اعتبار تافل و آیلتس هستند که بسته به روش مهاجرتی شما نمره قبولی متفاوتی را نیاز دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند