هنر صحبت کردن در دادگاه و نحوه برخورد با قاضی

در دادگاه ها و دادسراها برای این که کار مردم و پرونده‌های آن ها سریع تر انجام گردد باید خود آن ها یک سری نکات و موارد را رعایت کنند که کارشان با تاخیر و کندی انجام نشود. افراد برای صحبت در دادگاه و برخورد با قاضی باید یکسری نکات را رعایت کنند تا با توجه به قانون، به مشکلات آن ها رسیدگی شود.

برای دریافت مشاوره با وکیل به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

نحوه صحبت در دادگاه هم برای مردم عادی حائز اهمیت میباشد هم وکلا که اولین و مهمترین اصل، نحوه ی صحبت در دادگاه و استفاده از کلمات در محضر قضات و دادستان و نماینده آنان می باشد که در این نوشته به پر اهمیت ترین آن ها اشاره شده است.

هنر صحبت کردن در دادگاه و نحوه برخورد با قاضی

نحوه حرف زدن و رفتار در دادگاه

صحبت کردن در دادگاه دارای اهمیت بسیاری زیادی است و تاثیر به سزایی در نظر قاضی و رویه دادگاه داشته باشد. صحبت کردن شما در دادگاه می تواند شما را پیروز یا حتی بازنده پرونده کند.

برخی نکات که باید در صحبت و رفتار در دادگاه به آنها توجه کرد:

  • سوالات خود را از هر اتاق دادگاه نپرسید، زیرا وقتی به یک ساختمان قضایی رجوع کنیم هر کدام از آنها اتاق اطلاعات دارند در این صورت کارمندان و کارکنان را خسته نمی کنید.
  • با کارکنانی که در دادگاه مشغول به کار هستند با تندی و زبان تلخ صحبت نکنید.
  • از کارمندان و کارکنان در حد توانایی و حیطه کاری آنها انتظار داشته باشید. و اگر انتظار شما بیش از حیطه کاری آنها باشد ممکن است که سیر و مسیر پرونده را متوقف کند.
  • برای رفتن به دادگاه ها تلفن خود را خاموش کرده و در راهروهای دادگاه با تلفن همراه صحبت نکنید.
  • وقتی در سالن انتظار هستید به توصیه های دیگران گوش نکنید چرا که در قالب قانون ممکن است که از شما سوء استفاده کنند.
  • بدون اجازه قاضی وارد اتاق او نشوید. همچنین صحبت های طرف مقابل خودتان را قطع نکنید به هیچکس بی احترامی نکنید و سعی کنید که فقط از خود دفاع کنید.
  • درب اتاق قاضی را نیمه باز نگذارید و از لای درب اتاق قاضی را نگاه نکنید. در اتاق قاضی و یا بیرون از اتاق قاضی تجمع نکنید.
  • با اشاره و تکان دادن سر، منشی، قاضی و یا افراد دیگر را به بیرون فرا نخوانید که این عمل قاضی را بسیار عصبانی می کند. عمل صحیح این است که شما با اجازه قاضی از او بخواهید که با منشی او قصد صحبت کردن دارید.
  • هیچ وقت دنبال این که بستگان قاضی را پیدا کنید و از طریق آن ها حرف های تان را به قاضی برسانید نباشید زیرا این عمل بسیار زشت می باشد.
  • از اینکه قاضی را در سالن ببینید و از او در مورد پرونده خود سوال کنید بپرهیزید، اجازه دهید قاضی و کارمندان به اتاق خود برگردند و بعد از آن از آنها سوال کنید.
  • هر اقدامی که قاضی انجام می دهد و یا هر رایی که می دهد بر اساس قانون می باشد نیاز نیست دلیل آن را برای شما بازگو کند.
  • با کسی که در مورد قاضی با شما صحبت می‌کند و از قاضی بدگویی می کند صحبت نکنید زیرا این کار باعث ذهنیت منفی از قاضی در ذهن شما می گردد.
  • این قضیه که قاضی صبور میباشد درست است اما امکان دارد که قبل از شما با اشخاص دیگری درگیر شده باشد و یا آن را عصبانی کرده باشند در این صورت لحظه‌ای سکوت کنید و بعد خواسته خود را بیان کنید.
  • تا جایی که امکان دارد سلام کسی را به قاضی نرسانید چون این قضیه ایجاد بار منفی در ذهن قاضی می کند.
  • ممکن است که به صورت تصادفی قاضی پرونده در محل شما زندگی کند و یا یکی از دوستان دوران کودکی شما باشد که در این صورت صدا کردن او به اسم کوچک کار قشنگی نمی باشد.
  • اگر که قصد این را دارید که از کسی شکایت کنید باید در زمانی که شکایت را مطرح می‌کنید، مبلغ هزینه دادرسی را هم پرداخت کنید.
  • اگر یک زمانی پرونده شما به طول انجامید این را بدانید که در پاسخگویی به قاضی تاخیر کرده‌اند؛ به عنوان مثال قاضی از کارشناس یا پزشکی قانونی جوابی را خواسته ولی هنوز به دست قاضی نرسیده است.
  • شهادت دادن بستگان، در پرونده مورد نظر چندان تاثیری ندارد مگر قاضی آنها را احضار کرده باشد.
  • این را باید بدانید که مقاماتی که در دادسرا مشغول به کار هستند عبارتند از: دادستان، معاون دادستان، بازپرس، دادیار و مقامات قضایی دادگاه هم عبارتند از: رئیس دادگاه، دادرس دادگاه، مستشار یا مشاور دادگاه.
  • اگر بخواهید از کسی شکایت کنید باید مدارک و ادله کافی داشته باشید به همین دلیل قاضی نمی‌تواند به درستی رای را برای شما صادر کند زیرا نمی‌توان به محض تشکیل پرونده و شکایت تعقیب شخص مقابل شروع شود پس باید برای گفته های خود دلیل و مدرک داشته باشید.
  • اگر به دادگاه می روید باید شماره پرونده خود را حفظ کنید و یا آن را یادداشت کنید زیرا در مراحل بعدی پیدا کردن پرونده شما بدون شماره پرونده مشکل و دشوار میباشد.
  • به موقع و سر وقت رسیدن در دادگاه بسیار مهم می باشد؛ زیرا بعد از شما، زمان رسیدگی به پرونده دیگری می باشد.
  • گاهی قاضی پرونده خارج از نوبت دفتر، وقت رسیدگی می دهد که در این مواقع باید از خود قاضی یا وکیل سوال کرد.
  • در وقت قانونی و اداری می توانید از کارمندان سوال کنید و در غیر این صورت آنها وظیفه برای پاسخ دادن به این سوالات ندارند.
  • درخواست هایی که از قاضی داری باید به صورت کتبی باشد.
  • هیچگاه فرزندان کوچک خود را به دادگاه نبرید.

هنر صحبت کردن در دادگاه و نحوه برخورد با قاضی

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

چگونه می توانیم در دادگاه از حق خود دفاع کنیم؟

دستگاه های قضایی بدون هیچ گونه تعصب و قصد دفاع کردن از کسی حکم صادر میکنند. و با توجه به شواهد و مدارکی که در پرونده وجود دارد حکم خود را صادر می‌کنند. پس وقتی که حکمی بر علیه شخصی صادر شود نباید بر صادرکننده حکم خرده گرفت، زیرا در بعضی از موارد به دلیل نداشتن دلایل قانونی و ناقص بودن قانون در بعضی موارد اتفاق می افتاد.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: در چه شرایطی باید از وکلای خانواده استفاده کنیم؟


پس مردم باید یک آشنایی مختصر نسبت به موارد قانونی و دلایل قانونی و قضایی داشته باشند.

به طور مثال شخصی برای گرفتن حق خود باید به موارد زیر آشنایی داشته باشد:

اقرار، شهادت، سوگند و علم قاضی

  • اقرار یکی از اصلی‌ترین دلایل قانون بوده و در ثابت کردن موضوع بسیار مهم می باشد. اقرار بسیار نافذ و معتبر می باشد، مگر اینکه با بررسی کردن پرونده طرف مقابل، قاضی پرونده شواهد و مدارک را بر خلاف اقرار ببیند که در این صورت دادگاه تحقیقات لازم را انجام می‌دهد و در زمان صادر کردن رای مدارکی را که خلاف اقرار بود را ذکر می‌کند.
    ماده قانونی اقرار این دو ماده می باشند ماده ۱۶۶ و ۱۶۷ قانون مجازات اسلامی اقرار باید با لفظ یا نوشتن باشد و در غیر این صورت با فعل از قبیل اشاره نیز واقع می شود و در هر صورت باید روشن و بدون ابهام باشد. همچنین اقرار باید قطعی باشد و اقرار معلق و مشروط معتبر نیست.
    اقرار در صورتی نافذ است که اقرار کننده در حین اقرار، عاقل، بالغ و مختار باشد و اقراری که تحت اکراه، اجبار، شکنجه یا اذیت و آزار روحی یا جسمی گرفته شود، فاقد ارزش و اعتبار است و دادگاه مکلف است از متهم تحقیق مجدد نماید.
  • شهادت یک دلیل دیگر در اثبات امور کیفری می باشد به این معنی است که شخص دیگری غیر از کسانی که طرفین دعوا هستند آنچه را که دیده و یا اتفاق افتاده است و به آن واقف است را برای قاضی تعریف می کند.

برای دریافت  مشاوره حقوقی به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

  • سوگند هم یکی دیگر از ادله اثبات دعوا میباشد که ماده قانونی آن به شرح زیر است بر اساس ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی سوگند عبارت از گواه دادن خداوند بر درستی گفتار ادا کننده سوگند است.
  • علم قاضی آخرین دلیل برای اثبات ادله می باشد که ماده قانونی آن به شرح زیر است: ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی آورده است: یقین حاصل از مستندات روشن در امری که نزد وی مطرح می شود و در مواردی که مستند حکم، علم قاضی است، وی موظف است قرائن و دلایل واضح مستند علم خود را به طور صریح در حکم قید کند.

 

چگونه باید با قاضی در دادگاه صحبت کرد

صحبت در زمان مشخص و تعیین شده

اگر زمانی به دلایل مختلف از قبیل نبودن وقت کافی و یا فراموش کردن مواردی که قرار بود بیان کنید خارج از وقت مورد نظر با قاضی صحبت نکنید بلکه موارد فراموش کرده را و گفته نشده را در برگه ای بنویسید و به منشی قاضی بدهید تا به دستگاه قاضی برساند.

آشنا کشی و آشنا بازی انجام ندهید.

اگر قرار است که پرونده شما روال عادی خود را طی کند و طولانی نشود، دنبال یک آشنا که یکی از نزدیکان قاضی باشد و یا دوست مشترکی بین شما و قاضی وجود داشته باشد نگردید چرا که به این دلیل شک و گمان بر این سمت می رود که شما در این پرونده مشکل دارید و یا مقصر هستید زیرا ملاقات کردن قاضی در خارج از دادگاه ظاهر زیبایی ندارد.

برای دریافت وکیل آنلاین به صورت تخصصی و آنلاین در زمینه های حقوقی می توانید با مجموعه مجرب وکیل تاپ در ارتباط باشید.

 ۰۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹

حرف های رکیک ناپسند و فحاشی نکنید

یک دلیلی که می تواند رای قاضی را نسبت به شما عوض کند و یا رویه پرونده را برگرداند این می باشد که شما در جلسه دادگاه به طرف مقابل فحاشی کنید که در این صورت ممکن است قاضی پرونده شما را از اتاق بیرون کند.

شماره پرونده خود را به همراه داشته باشید و آن را یادداشت کنید

زیرا در مراجعات بعدی شماره پرونده برای شما لازم و اجباریست اگر آن را نداشته باشید ساعت‌ها برای پیدا کردن آن زمان می برد.

در وقت مناسب و موقعیت مناسب صحبت کنید

زمانی که در اتاق قاضی هستید در حال ترک کردن شکایت می باشید به حرفها و صحبت های بیجای طرف مقابل اهمیت ندهید همچنین که وقتی قاضی به او اجازه صحبت کردن داده است حتی اگر به دروغ صحبت هایی را بیان می کند نباید صحبت‌های او را قطع کنید و اجازه این کار را ندارید. هر کسی مختار است به هر روشی از خود دفاع کند و شاید بخواهد که خیال پردازی برای خود داشته باشد.

قسم نخورید

قسم خوردن در حضور قاضی مراحل و شیوه خاص خود را دارد و در موارد دیگر شما نباید بیجا شروع به قسم خوردن کنید و به هر کسی متوسل شوید به جان مادرم، به جان بچه هام و از این دست قسم ها.

تیم کشی نکنید

برای ثابت کردن حرف های خود نیازی نیست تمامی اقوام خانواده خود و در و همسایگان را به محضر دادگاه بیاورید، زیرا وقتی شکایت و دادخواست خود را مطرح کردید آوردن اطرافیان به دادگاه بر اساس نظر قاضی و صلاحدید آن می‌باشد.

هنر صحبت کردن در دادگاه و نحوه برخورد با قاضی

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی کامل آداب و رسوم، نحوه رفتار در دادگاه و برخورد با قاضی پرونده پرداختیم. دادگاه هم مانند هرجای دیگه دارای شرایط و قواعدی است که افراد باید با رعایت آن ها، برای حل مشکلات خود اقدام کنند.

سوالات متداول

بله در صورت صحبت کردن با قاضی باید با ادب و احترام رفتار کنید و قبل از صحبت کردن اجازه بگیرید و وقتی اجازه دادن دفاعیات خود را بیان کنید و اگر فرصت کافی نداشتید لایحه بنویسید تا قاضی آن را بخواند.

خیر دادگاه وقتی قبول وکالت از طرف شخص می کند که یکی از وکلای دادگستری باشد، ولی اگر در وکالتنامه که به صورت محضری است حق توکیل به غیر داده شده باشد در این صورت می‌توان بر طبق آن وکالتنامه یکی از وکلای دادگستری وکالت دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۴۶ رای
335 نظرات
  1. محمد ت می گوید

    آیا برادر شاکی که یک نظامی است می تواند در دادگاه کیفری با لباس و درجه نظامی خود حاضر شود؟ آیا این لباس برای ترساندن متهم و یا تحت الشعاع قرار دادن دادگاه نمی باشد؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اصلا حضور همچین کسی لازم نیست مگر برای ادای شهادت ولی پوشش منعی را ایجاد نخواهد کرد

  2. جلال می گوید

    خادم مسجد هستم در کنار مسجد خانه ای است که خالی از سکنه است وهر چند وقت یک بار در خانه باز است که توسط همسایه ها یا ۱۱۰ بسته میشود چند روز قبل در خانه اش باز بود که من زنگ زدم و اطلاع دادم که در خانه ات باز است بعد که امد مدعی شد که از خانه دزدی شده و به من مشکوک است و حالا ۳بار از آگاهی مرا خواسته اند چطوری بیگناهی خودم را ثابت کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام دوست عزیز ایشان اول باید اثبات کنند که شما دزدی کرده اید و شما اگر شاهد داشته باشید یا ان مکان به دوربین مجهز باشد میتوانید از خود دفاع نمایید

  3. س می گوید

    سلام
    آیا قاضی میتواند به داشتن ریش بلند گیر بدهد؟؟؟؟؟؟
    و بگوید آنرا اصلاح کن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر در حیطه وظیفه ایشان نیست

  4. زهرا اسدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    مادر من مزون شریک داشت الان اختلاف دارن ۱ساله دادگاهی شدن طرف اول شراکت ۳۰میلیون داده اونم خرج مزون لباس عروس شده الانم ۳۰میلیونشو میخواد دادگاه میگه برین اموالو نصف کنین طرف بازم شکایت میکنه
    و باز به محل کارمون میاد ابرو ریزی میکنه و صدمه میرسونه به کار کنان و … الان ماهم شکایت کردیم شکات ما نادیده گرفته میشه خودش که اومده بود ابروریزی میکرد خیابان و محل کار دادگاه شکایت اونو پیگیری میکنه میخواستم بدونم احتمال داره ما محکوم باشیم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام نیاز به توضیحات بیشتر وجود دارد ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  5. مرتضی حسین پور می گوید

    آیا کسی که در نزاع دسته جمعی شرکت داشته میتواند شهادت دهد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام جز شرایط شهادت ذینفع نبودن در موضوع و نداشتن خصومت با طرفین یا یکی از آنها می باشد که شما فاقد این ویژگی هستید

  6. پارسا می گوید

    سلام ببخشید من چند وقت پیش گوشیم رو دادم به یک نفر که صحبت بکنه بعد از اون فهمیدیم که مزاحم تلفنی شده و پیام های زشتی فرستاده حالا اون آقا شاکی من شده ما باید چکار کنیم میگن باید برید دادسرا لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به اینکه شما مرتکب جرم نیستید وجود شاهد کمک کننده خواهد بود

  7. حامد يزدي سودرجاني * می گوید

    سلام.
    اگر یک باند هکر حساب چندنفر را هک کند و به حساب من واریز کند و بعد هم با روش هایی که بلدن پول را از من بگیرند.
    و بعد اون مال باخته از من شکایت کند و من هم تمام مدارکی را که دارم را به پلیس اطلاعات گفته باشم و از اون هکر هم شکایت کرده ام.
    حالا موقع دادگاه من که اون آقا از من شکایت کرده
    من تمام کارها را و تمام مدارک را برای قاضی بگم ،حکمی که قاضی صادر میکنه از نظر شما چی هست؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نوع دفاع شماو مدارک دردستتان دارد .پیشنهاد میکنم موضوع را با وکیل متخصص جلو ببرید

  8. سیمرغ می گوید

    سلام وقت بخیر چه کلمه ای برای صدا کردن قاضی خانم مناسب است ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام .خانوم قاضی صدا میشوند

  9. شیوا رحیمی می گوید

    سلام درود بر شما ، ممنون از اطلاعات مفیدتون🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ممنون از قدر شناسی شما گرامی

  10. محمد می گوید

    باسلام وخسته نباشیدخدمت یکایک متخصصان ووکیلهای عزیزضمن عرض خسته نباشیدخدمت شماسروران گرامی عارضم به خدمتتون من حدود۵سال درشرکتی مشغول بکاربودم وآواخرخدمتم یک نفرکه بامن خصومت شخصی داشت مسئول من شددرقسمت بنایی کارمیکردم وبارهاتهدیدم میکردکه آخرماه اخراجی واین آخرین قراردادی است که اینجاهستی خلاصه اخراجم کردمنم کینه به دل گرفتم وهم این شخص هم کسانی که دراخراج شدنم سهم داشتندازدردورنجی که کشیدم استوری گذاشتم وحرفهای خیلی زشتی به باعث وبانی اخراجیم گفتم ولی اسم شخصی رانبردم برای یکی ازهمکاران سوتفاهم پیش اومده که فکرکرده منظورمن بااون شخص بوده ولی درواقع براش سوتفاهم شده ازمن شکایت کرده سوال من اینه آیابرای اتهام وافترای بی اساسی که بهم زده انشاالله بعدازتبرعه شدنم من حق این رادارم که ازاواحاده حیثیت کنم یانه؟بمن میگه استشهادجمع کرده رئیس ومعاون ۷۰نفردیگه ازاعضای شرکت ازت شکایت کردیم منم میخوام ازپرینت پیام هایی که بهش دادم وحدود۱۰باربهش گفتم من منظورم باشمانبوده وبرای شماسوتفاهم شده باایت وجودازتون معذرت میخوام ک برای شماسوتفاهم شده راروپرونده پرینت نکرده من پرینت بگیرم برای اثبات بی گناهیم برای قاضی محسوب میشه وآیاحرفهای خیلی زشتی که زدم والبته مخاطب خاصی نداشتم برام دردسرسازمیشه یلنه ممنون میشم بهم یگسدخیلی استرس دارم الان ازدادسرااومدم یاهزلرزحمت ضامن پیداکردم خیلی ناراحتم خانوادم بخاطرمن وتهمتی که بهم زده عذاب میکشن لطفادراسرع وقت جواب منوبدیدباتشکروسپاس فراوان یلداتونم مبارک🌹🌹🌹🙏🙏🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بسته به نوع متنی که منتشر کرده اید داره و اگر اسم شخص و یا موسسه حقوقی خاصی را نبرده اید تبرئه خواهید شد لکن در خصوص دوباره شکایت کردن باید عرض کنم که خیر ایشون سو نیت مجرمانه نداشتند

  11. علی می گوید

    باسلام ایا شاهدانی که برعلیه برادرم میخاهند شهادت دهند که اورا دیده ان دزدی کرده وخودشان متهم قبلی دزدی ان مکان بوده اتد قابل قبول است .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام یکی از شرایط شهود عدم خصومت با طرفین و ذی نفع نبودنه که اگر وجود داشت شهادت نافذه

  12. مجتبی می گوید

    سلام خسته نباشید
    همسر من در دادگاه و در پرونده ارتباط نامشروع اقرار به شرب خمر نیز نموده است ولی قاضی پرونده حهت رسیدگی به شرب خمر نامبرده شکایت شرب خمر را مطالبه نمودند و من هم شکایت کردم
    وقتی پرونده شرب خمر به دادسرا رفت ایشان شرب خمر را نپذیرفتند
    با توجه به ابنکه اقرار شرب خمر با دستخط خود همسرم نوسته شده و امضا کرده اند قاضی میتواند همسرم را تبرعه نماید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      اقرار باید نزد قاضی و باید دوبار انجام بگیره

  13. حقیرترین می گوید

    سلام شرمنده اقای زینالی بنده کارگرساده هستم مشکلاتی دارم که اگه ممکنه بصورت تلفنی بگم چون بعدخداشماازش خبرمیشین چون توان پرداخت مالی حتی جزیی راندآرم اگه کمکم کنیدخدااجرشومیده البته بعد حرفام متوجه میشین خواهشن کمک کنید

  14. علی می گوید

    سلام خسته نباشید من فردا اولین جلسه ایه که ب دادگاه دعوت شدم اگه نتونم برم طرف شاکی میتونه سو استفاده کنه یا مشکلی داره که نرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید برید و از خودتون دفاع کنید وگرنه ممکنه محکوم بشید

  15. منصور می گوید

    سلام شخصی ماشین بنده را به سرقت برده و پلاک رو عوض کرده ودر شهر دیگری بدون توجه به ایست پلیس متواری میشه و پس از شلیک گلوله ماشین واژگون میشه و خسارت وارده حدود۳۰ میلیون شده من تامین خسارت نزدم.از ماشین عکس گرفتم.پرونده درجریانه و به دادگاه نرفته و جرم سرقت بر سارق محرز شده.لطفا راهنمایی کنید چگونه خسارت وارده را مطالبه کنم.ایا نیاز به شکواییه یا لایحه است؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر وارد شوید و از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  16. محسن محسنی می گوید

    با سلام من برای اولین بار از بیکاری و بی پولی مجبور یشروع به مواد فروشی از نوع تریاک کردم که با ۳۹۰ گرم تریاک دستگیر شدم آیا راستشو بگن که مواد فروش بوده ام و ابراز پشیمانی کنم یا اینکه اصلا بگم واسه مصرف خودم بوده البته در آخرین دفاعیه گفتم که واسه مصرف خودم بوده

  17. mohsen می گوید

    با سلام من برای اولین بار از بیکاری و بی پولی مجبور شدم که شرووع به مواد فروشی کنم که با ۳۹۰ گرم تریاک دستگیر شدم حالا به نظر شما حکمش چیه و آیا در حضور قاضی راستشو بگم که فروشنده بودم یا اینکه بگم واسه مصرف خودم بوده آخه در آخرین دفاعیه گفتم که واسه مصرف خودم بوده لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      مجازاتش تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق. برا دفاع باید با وکیل مشورت نمایید . در قسمت مشاوره تلفنی یا متنی سایت زیر از وکلا بپرسید
      https://vakiltop.com/

  18. اميد می گوید

    با سلام من قبلا در سوپري محل حساب دفتري داشتم حساب دفتري خود را دادم و تسويه شد بعد از چندين ماه فهميدم كه صاحب سوپري مبلغي را براي من نوشته و مرا بدهكار جلوه داده در صورتي كه من پرينت بانكي دارم آيا ميتواند از من شكايت كند ؟ با وجود اينكه فقط به دفتر خود استناد كرده و مدرك ديگري ندارد نه دست نوشتي نه چك و نه سفته ايي !!!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام با توجه به اینکه امضا شما پای آن دفتر نیست واصل نیز بر عدم وجود دین است خیر

  19. رشیدی می گوید

    سلام خسته نباشید
    در پرونده ای تحت عنوان ادم ربایی با وسیله نقلیه من شاکی پرونده هستم
    یکی از متهمان پرونده در ابتدای امر هم در اگاهی و هم در دادگاه منطقه اقرار صریح و کتبی خود مبنی بر وقوع جرم را انجام داده که من هم رضایت خود را برای ان متهم اعلام کردم اما حالا بعد حدود دوسال بر اقرارات خود توسط وکیل صحه گذاشته ایا لین کار قانونی میباشد و اصلا مورد قبول واقع میشود؟!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر انکار بعد از اقرار مسموع نیست

  20. نفس می گوید

    سلام، ببخشید
    من ۳ سالی هست که عقد کرده هستم و همسر بد اخلاق و بی عاطفه ای دارم که واقعا در طول این سه سالی که همسر عقدیش بودم با اینکه زیاد همو نمیدیدیم اما انقدر رو عصابم بود که واقعا شبا از فکرو خیال خوابم نمیبرد روزها هم اصلا حواس انجام هیچ کاریو نداشتم و روز به روز گوشه گیر ترو افسرده تر میشدم
    دلایل موجه هی برا طلاق ندارم اما زندگی برام سخت شده بود میخوام بدونم چطوری میتونم در دادگاه از خودم دفاع کنم و طلاقمو بگیرم
    چون جوری در دادگاه نشون میده که حق با اونه و همه ی حرفای اون از روی منطق است و میگه مشکل من از چادری نبودن خانم هست درصورتی که این تنها مشکل من نیست و این رو باید بگم که قبل از این اقا من عضو بسیج بودم و قرار بوده که خادم امامزاده منطقمون شم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام باید وکیل بگیرید . با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  21. آرام می گوید

    سلام
    بنده یک قطعه زمین کشاورزی داخل روستا دارم که سند مشاع سال ۵۴را دارم به تازگی متوجه شده ام که همسایه ام که یک قطعه زمین بغل زمین من دارد زمین من را به نام خود ثبت کرده است
    الان دادگاه احضاریه فرستاده برای من و نوشته یک نفر که دارای پروانه کسب یا فیش حقوقی دارد با خودت بیار
    من چیکار کنم لطفا راهنمایی فرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باید ازوکیل کمک بگیرید . با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  22. مهدی حیدرپور می گوید

    سلام درخصوص شکایت راجع به پرونده زمین مشاعی یک ازشرکا زمین رابالاکشیده وباترفندقولنامه املاکی راازشرکاگرفته ونابودکرده وبه دلیل اسرارزیادکه قولنامه ها رابیاوردبه جای قولنامه یک شراکتنامه بادست خط خودمتهم به ما داده که امضاع او وشرکا هم پای آن هست وتاریخ نداردودرآخررای عدم استماع داده وگفتن مالکیت اثبات نگردیده ودرصورتی که متهم دوباراقرارهم داشته که شریک هستیم ودرتجدیدنظر رای صادره به این شرح است باتوجه به شراکتنامه عادی بدون تاریخ وصورتجلسه های درپرونده(اقرارمتهم) واینکه کارشناس رسمی دادگستری شراکت فیمابین وسهم هریک ازشدکا را به لحاظ فروش عین زمین توسط متهم رامشخص نموده ضرورت داردکه دادگاه نخستین باملاحظه اسنادومدارک طرفین ودرنظرگرفتن نظریه کارشناس به صورت ماهیتی اظهارنظرنمایدودنهایت ضمن نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته پرونده جهت رسیدگی ماهیتی به دادگاه محترم بدوی اعاده میگردد*جناب آقای زینالی آیاامیدی به گرفتن حق مان وجود دارد با اینکه درصحبتهای متهم ضدونقیض زیاداست چنین رای داده شده وایشان بومی همان منطقه هم هستند ممنون میشم پاسخ بدین خداخیرتان دهد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام در قسمت مشاوره تلفنی یامتنی سایت از وکلا راه حل دریافت نمایید
      https://vakiltop.com/

  23. فائزه می گوید

    باسلام اگر زنی با وجود آنکه شوهر دارد با کسان دیگری پیام عاشقانه بفرستد یا حتی با انها دیدار داشته باشد و حتی مردی را در زمان نبود شوهر ب خانه اورده باشد و حتی به یکی از همین اشخاص بگوید ک مجرد است و او را اغفال کند جرمش چیست ؟ و ایا شوهر میتواند کاری بکند؟ و آن مردی ک اغفال کرده ایا او هم جرمی مرتکب شده چون از اینکه زن متاهل بوده خبر نداشته ؟ و سوال اخر اینکه چ پیام هایی مبنی بر رابطه نامشروع است ؟ ممنونم از راهنماییتون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      نحوه رابطه نامشروع را قاضی با استناد به عرف تعیین میکنه و اون اقا اگر هم اگاهی به متاهل بودن خانوم نداشته باز ممکنه به جرم رابطه نامشروع یا زنا محکوم بشه که البته احتمال کمی دارد و فقط مجازات زنا با زن شوهر دار از او برداشته می شود.
      بله همسر میتونه شکایت کنه با استناد به دلایل و مدارک

  24. ... می گوید

    با سلام و خسته نباشید، پدر و مادرم از هم جدا شده اند، از ناچاری و دست تنگی به خانه پدر بزرگم پناه آورده ایم و جایی نداریم، هر روز ما را تهدید می‌کند که به هرکاری که من میگم باید انجام بدهید و گاهی حرف های رکیک می‌زند، و اگر چیزی بگوییم می‌گوید شما را با پلیس بیرون می اندازم، آیا می‌تواند همچین کاری کند؟ تمامی خرج و مخارج من و پدرم هم جدا خودمان می‌دهیم و فقط سرپناه گرفته ایم، گاهی آب و… روی ما می‌بندد،

  25. محمد می گوید

    سلام
    امید که خوب باشین
    ببخشید چطور میتوانم سرپرستی اطفال برادرم را بدوش بگیرم در صورت که رضایت مادرش نباشد و به محظ اطلاعات بردارم تقریبا دو هفته پیش در جبهه شهید شده اس ،در صورت که یک عالمه پول قرضدار اس و همسرش ادعا داره که من معاش برادرت را میگیرم و به قرض های آن کاری ندارم .
    اگه میشه لطف کرده بنده را رهنمایی کنید،ممنون

  26. علی ادینه پور می گوید

    زنم از خانه رفت درخواست طلاق مهری میخواد من هیچ ندا م چگون از خودم دفاع کنم

  27. علی ادینه پور می گوید

    زن یک آدم اعصابی هست مهریه یک.جا میخواد من ندارم یا میگوید بچه بهش بدم ما به روستای هیچ نمیدونی

  28. وحید احمدی می گوید

    سلام
    بنده۲سال پیش با شخصی دعوا کردم وبا پا در میانی اقوام قرار شد کسی شکایت نکنه حالا بعد ۲سال برادر ایشون که بنده هم اصلا با ایشون دعوا نکردم اومدن و از من شکایت کردن منم شاهدی ندارم ومدرکی که اصلا اونموقع با ایشون برخورد نداشتم.اما ایشون با پول دونفر شاهد رو آوردن که براشون شهادت بدن حالا میخوام ببینم چطور میتونم از خودم دفاع کنم ؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام مرور زمان شکایت یک ساله ایشون دعواشون شنیده نمیشه

  29. یوسفی می گوید

    سلام همسرم را به دلیل خوردن مشروب بازداشت کردن و قرار است که فردا به دادگاه ببرن قاضی کشیک حکم بدهد و همسرم برای اولین بار این اتفاق افتاده می خواستم ببینم حکم قاضی چی میتونه باشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام در صورت اثبات شلاق

  30. نادیا می گوید

    سلام، بنده برای الزام ب سندخودرو درخواست داده ام بعدرای دادگاه ب نفع من صادر شد بعدازبیست روز طرف شکایتم اعتراض نزد رو رای دادگاه ولی با گذشت سه مات رفته حل اختلاف شکایت کرده و درخواست دیرکزد و مطالبته خسارت کرده، اما توی مبایعه نامه دیرکردی قید نشده بنظرتون رای حل اختلاف چی میشه

  31. خدیجه ژرفی می گوید

    سلام دریک دعوایی که منجربه قتل شده ویکنفردربندتشخیص زندان است اماخانواده مقتول ازچندنفردیگرشاکی هستندکه همه انهابه اگاهی برده شدندوباسندازادهستندامابعدازدوماه شوهرم رادادگاه خواسته ولی نه متهم زده نه مطلع فقط اسم شاکیان رونوشته وذکرنشده که روزحضورسندیاچیزی همراه داشته باشدایاروزدادگاه بازداشت میشودشوهرمن بیگناه هستش دردعوایانزاح دست جمعی نبودماباهم شروع دعوابه منزل رفتیم واهالی محل هم میدانندایابایدسندیاچیزی همراه داشته باشیم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام باید تشریف ببرید صبح زود هم برید

  32. حمید می گوید

    سلام خسته نباشید .
    پدر من حدود ۳۵ سال پیش پرونده زمین داشتن که اون موقع مخدومه شده الان یک برگ زمین که داریم توی اون پرونده است شماره پرونده هم نداریم چطوری میتونم اون پرونده رو پیدا کنم ممنون میشم راهنمایم کنید تشگر

  33. ابوالفضل فیضی می گوید

    آیا شهادت فامیل در دادگاه مورد قبول واقع است

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بستگی به موضوع دارد از لحاظ قانونی ایرادی ندارد اما ممکن است توسط قاضی پذیرفته نشود

  34. انیس یعقوبی می گوید

    سلام پسرم ماه رمصان گذشته درمحل کار با دوستانش عرق خورده بودوموقع برگشت در مسیر دعواشون میشه وپسرم از مغازه سوپری نزدیک آن محل به ۱۱۰ زنگمیزنه وزمانیکه ۱۱۰ میاد که رفیقای پسرم وسیله داشتن فرار میکنن وتنها در خیابان مونده بوده یکی از بچهابه تلفن من که مادرش هستم تماس میگیره ومنم فورا به آن محل رفتم ودیدم که مامور ۱۱۰ درحال کتک زدن پسرم بودن من هم جلو رفتم واز ایشان خواهش کردم که پسرم را نزنن وبا خودشون ببرن هرچی قانون گفت اجرا شود ولی اون مامور مرا مورد ضرب وجرح عمد قرار داد وتهدیدم کرد که من یک مامور هستم وهرکاری که بتوانم میکنم وشما یک افغانستانی هستی وهیچ کاری نمیتوانی بکنی درحالیکه من نامه پزشک قانونی دارم روی پرونده اما از شانس بدم اونجا نه دوربین داشت ونه کسی بود بعنوان شاهد این مامور چندباری بهم گفت که پرونده پسرت دست منه ومن هرکاری بتونم میکنم پس بیخیال این پرونده شو ولی من قبول نکردم امروز که بعداز ۸ماه رفتیم پیش قاضی قاضی گفت ایشون رو ببخش و۵۰۰هزار دیه ات میشه بگیر رضایت بده منم قبول نکردم وگفتم ایشون تهدید میکنه که پرونده پسرت دستمه منم درصورتی رضایت میدم که ایشونم بیخیال پسرم بشه وجناب قاضی از این حرف من خیلی عصبانی شد نفهمیدم چرا فقط گفت فهمیدم دنبال چی هستی من متوجه حرف آقای قاضی نشدم وبعدش اون مامور کلی تهمت به پسرم زد ودروغ گفت وجناب قاضی هم نوشت تو پرونده ولی من دیگه هیچ دفاعی از خودم نکردم حتی مامور گفت من یک مغازه دار شاهد میارم من شوکه شدم آخه اونوقت شب هیچکس نبود این شاهدو از کجا پیدا کرده بخدا من وجدانم راضی نمیشه چیزی به دروغ در پرونده اضافه کنم لطفا کمکم کنید چطوری از خودم وپسرم دفاع کنم امروز هم همون مامور پسرم را از محل کارش برده بازداشت کرده پسرم هم دروغ نگفته تو پرونده وراستشو گفته که عرق خوردم با دوستان بنظرم باید واقعیتو گفت چرا باید از واقعیت بترسه اگر خلافی کردی باید محکوم بشی خواهشن منو راهنمایی کن که چیکار کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام این قسمت محل سوالات کوتاه شما گرامیان است لذا برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس بگیرید

  35. انیس یعقوبی می گوید

    سلام وخسته نباشیدخدمت شما عزیزان مجازات عرق خوری چیست اگه شلاق باشه چندتا وچطوری میزنه بعداز زدن شلاق مجرم میتونه راه بره یانه؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام ۸۰ ضربه شلاق

  36. لقمان می گوید

    سلام
    داخل زمین فوتبال یه نفر بدون هیچ دلیلی ما را مورد ضرب و شتم قرار داد وبه شدت آسیب دیدم الانم طرف بعد اینکه من شگایت کردم اونم رفته گفته به من فحش داده در حالی که ان اینجوری نبود بدون دلیل مارو زد بنظرتون رای دادگاه چی میشه؟ من چشم ۵ تا بخیه خورد و چشمم آسیب دیده

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید مطالبه دیه نمایید

  37. سردار می گوید

    با سلام. شاهدین بنده از اقوام. درجه دوم میباشند ایا شهادت انها مورد قبول دادگاه میباشد.؟ ممنون

  38. جلیل جام شیر می گوید

    با سلام و خسته نباشید ..بنده به مدت نه ماه هست که ازدواج نمودم که پس از یک ماه زندگی با بنده منزل را ترک نمودن و حاضر به برگشت به هیچ دلیل نیستن و همه چهاز و کادو های که داده بودن به ما همراهه پولام و طلاهام با چهزیه خودشون بردن و یه دست نوشته ازش گرفتم که چهزیه به جای مهریه خانم ..و چندتا شاهد امضا نمودن با اعضای شورا ..حالا بعد ازچند ماه داداخواست مهریه به دادگاه داده بنده چیکار کنم اون دست نوشته ای که انگشت خودش با مادرش و شاهدین با اعضای شورای هست کمکم میکنه عجب غلطی کردم که باهاش ازدواج کردم توبه توبه توبه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  39. تنها دل داغ یار دیده می گوید

    با سلام و خسته نباشید ..بنده به مدت نه ماه هست که ازدواج نمودم که پس از یک ماه زندگی با بنده منزل را ترک نمودن و حاضر به برگشت به هیچ دلیل نیستن و همه چهاز و کادو های که داده بودن به ما همراهه پولام و طلاهام با چهزیه خودشون بردن و یه دست نوشته ازش گرفتم که چهزیه به جای مهریه خانم ..و چندتا شاهد امضا نمودن با اعضای شورا ..حالا بعد ازچند ماه داداخواست مهریه به دادگاه داده بنده چیکار کنم اون دست نوشته ای که انگشت خودش با مادرش و شاهدین با اعضای شورای هست کمکم میکنه عجب غلطی کردم که باهاش ازدواج کردم توبه توبه توبه

  40. جلیل دلشکسته می گوید

    آیا خانم پس از یک ماه زندگی بدون دلیل زندگی مشترک را ترک کند و با تهدید مهریه نفقه بنده را مجبور به طلاق توافقی کند که بنده حاضر نشم طلاقش بدم و خانمم بره دادخواست مهریه بده و اصلا تمکین نکنه آیا مهریه اجرا میشه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام مهریه در همه حال حق زن است و قابل مطالبه است

  41. محسن می گوید

    سلام ببخشید من تصادفی داشتم که مقصر صد درصد طرف مقابلم بود با اورژانس من رو بردن بیمارستان و دکتر بیمارستان گفت که سلامت هستین و ما همون روز رضایت توی کلانتری نوشتیم و عصر دکتر متخصص گفت که شما آسیب دیدین و پای راست شما هم شکسته _پیش دادستان رفتیم و گفتیم قضیه رو گفتن که ما رضایت توی کلانتری رو ترتیب اثر نمیدیم ولی الان رای قطعی منع تعقیب خورده
    به نظر شما چطوری میتونم حقمو بگیرم؟

  42. سجاد احمدی مافی می گوید

    سلام خسته نباشید بنده فردی متهل ودارای ۲ فرزند پسر وخانواده شهید وبدون هیچ سالبقه از دست کسی شاکی بودم که مانیتور ماشین بنده را سرقت کرده بود و با نیروی انتظلامی جریان را گفتم وه وسیله را در خانه سارق پیدا شد ولی گروه تجسس به من گفتن که تو با این فرد شریک هستی من مدت ۵۰ روز در زندان بی گناه انداختن و حالا با سند بیرون امدم و سارق ماشینم روز اول در دادگاه فرار کرد بنده که ۱۲ فقره برا من نوشتن چگونه بی گناهیم را ،ثابت کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام باید وکیل بگیرید

  43. ناشناس می گوید

    ایا نوشته ای که داخل وات ساب چت شده میتونه برای قاضی مدرک حساب گردد در زمینه کالای قاچاق

    1. وکیل تاپ می گوید

      ممکنه همراه سایر ادله در اقناع قاضی تاثیر گذار باشه

  44. رضا می گوید

    با عرض سلام،،بنده با همسایه خود یک بحث کوتاه داشتیم که به خوشی تمام شد،،بعد ۱هفته لاستیک خودرو ایشان که ۲عددبود پنچر کردن…ودوربین مدار بسته شخصی را دید ولی طرف کاملا صورت و…پوشانده بود،،،وشاهدی هم ندارد ساعت ۵صبح بود به گفته پلیس..ایشان شکایت کرده ایا بنده که گناهی نکردم مجرم شناخته میشم ،یا حکم دادگاه چیست؟تشکر

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر وقتی به قطع نرسند در خصوص شما منع تعقیب صادر میشه

  45. هانیه می گوید

    سلام وقتتون به خیرببخشید پدر من گچکاروداشت خانه یک نفر گچکاری میکردقیمت گچکاری شد۴میلیون که شخص صاحب خانه ۳میلیون پرداخت کرد من یک لپ تاپ داشتم یک سال بودخریدمش وبه دلیل مشکل مالی تصمیم گرفتم لپ تاپ بفروشم و این آقا گفتن لپ تاپ منو میخوان به قیمت ۸میلیون به صورت نقدی قرارشدبخرن وبا دستمزد پدرم ۹میلیون پول فردا به ما بدن اما یک هفته گذشته و پول ندادن پدرم رفت وبه سختی ازش سفته گرفت به مبلغ ۹میلیون وباز پول سروقت ندادن و پدرم سفته گذاشت اجرا نرفتیم شورا حل اختلاف درون آقا اومده به قرآن قسم میخوره میگه کل بدهیش ۹میلیون بوده و۳میلیون پرداخت کرده و قاضی بااین پدرم راضی نبود ۳میلیون از وسط نصف کرد وقرار شد اون آقا به ما ۷میلیون وپانصد بده دوما فرصت گرفت ۳۰ بهمن فرصت تمام شده وباز پول مردم نداده الان باید چی کار کنیم من مطمئنم لپ تاپ‌ منو برده فروخته میگم لپ تاپ بده میگه شکسته من ۹آذر لپ تاپمو فروختم سرم داره گذاشت الان چی کار باید کنم

  46. سامیار می گوید

    سلام وقتتون بخیر.. ما بابت اعتماد نا به جایی که داشتیم از سند منزلمون سوءاستفاده شد و ما مجبور به شکایت شدیم. طرف بارها به ما گفت که با شکایت به جایی نمیرسید واسه من خریدن قاضی کاری نداره..خلاصه اینکه جلسه ی اول که پدر رفتن بدون هیچ حرف و سخنی جلسه به دلیل نقص مدارک تجدید شد و از جلسه های بعد وکیل میرفت جلسه. حکمی که قاضی داده به شدت غیر منصفانه هست(با توجه به اینکه چند تا از مدارک اصلی ما رو نپذیرفت و گفت به درد نمیخوره در حالی که از هر وکیلی پرسیدیم گفتن تو رای خیلی تاثیر داشته) حالا این به کنار.. داخل حکم بیان شده که وکیل ما یکی از خواسته ها رو استرداد داده و پس گرفته در صورتی که همچین چیزی تو پرونده نبود. تا اینکه بعد از کلی پیگیری نامه ای رو داخل پرونده به ما نشون دادن و گفتن این خواسته ی شما رو پدر پس گرفتن در صورتی که خودم اون جلسه شاهد بودم که پدرم هیچ حرفی نزدن و اینکه به امضای اون نامه شک داریم و مطمئنیم که اون نامه بعدا اضافه شده.. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که باید چیکار کنیم؟ میتونیم از قاضی پرونده شکایت کنیم؟

  47. سلیمان می گوید

    سلام من مچ پای راستم تو درگیری اسیب شدید دیده پزشگی قانونی اولین ماینه عکس ساده گرفتن چیزی نشون نداد ام ار ای انجام دادم مچ پای راستم مشگل داشت عمل شدم سه چهار سال طول کشید طرف مقابلم اعتراض کرد که پاش اونجا نشده پزشگی قانونی استان تایید کرد که مربوط به تاریخ درگیری است شاهد داشتم به شاهد های من پول دادن اوردن دادگاه علیه من گفتن که شکسدگی پاش از قبل بوده ولی زانوی پای چپمو گفتن پای چپمو گفتن ولی بعدن پشیمون شدن اومدن گفتن مچ پای راستم بود من زانوی پای چپم ۱۵ سال پیش اسیب دیده ودادگاه رسیدگی داشتیم نیم ساعت قبل با وکیلم دادگاه حاضر شدیم من و وکیلم ۲بار حضور خود را اعلام کردیم و گفتن منتظر بمانید و بعد از چند ساعت گفتن نبودید و رای براعت برا ی اونا صادر کرد ومن نتونستم از خودم دفاع کنم تجد ید نظر استان هم رای قطعی داده و گفته قسامه حاضر نشدید همه رو رد کرده

  48. سلیمان می گوید

    سلام من مچ پای راستم تو درگیری اسیب شدید دیده پزشگی قانونی اولین ماینه عکس ساده گرفتن چیزی نشون نداد ام ار ای انجام دادم مچ پای راستم مشگل داشت عمل شدم سه چهار سال طول کشید طرف مقابلم اعتراض کرد که پاش اونجا نشده پزشگی قانونی استان تایید کرد که مربوط به تاریخ درگیری است شاهد داشتم به شاهد های من پول دادن اوردن دادگاه علیه من گفتن که شکسدگی پاش از قبل بوده ولی زانوی پای چپمو گفتن پای چپمو گفتن ولی بعدن پشیمون شدن اومدن گفتن مچ پای راستم بود من زانوی پای چپم ۱۵ سال پیش اسیب دیده ودادگاه رسیدگی داشتیم نیم ساعت قبل با وکیلم دادگاه حاضر شدیم من و وکیلم ۲بار حضور خود را اعلام کردیم و گفتن منتظر بمانید و بعد از چند ساعت گفتن نبودید و رای براعت برا ی اونا صادر کرد ومن نتونستم از خودم دفاع کنم تجد ید نظر استان هم رای قطعی داده و گفته قسامه حاضر نشدید همه رو رد کرده تو رو خدا کمکم کنید چکار کنم الن ممنونم

  49. سید می گوید

    سلام همسر بنده هیچ ابرویی برای خانواده مانذاشته هرجا میرم تهمت میزنه به هر خونه از اقوام برم میره در خونشون ابروریزی میکنه به هر پسری سلام کنم تهمت ناروا میزنه اون قبلا یبار طلاق گرفته و از شوهر سابقش یه دختر داره با وجود اینکه شوهرش معتاده دادگاه بچه رو به شوهره داده چون بنظرم همسرم مشکل روانی داره وگرنه دادگاه بچه رو به یه معتاد نمیده منم یه یچه ازش دارم میخوام ازش جدا بشم کاگرم هیچیم ندارم باید چیکار کنم؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شما میتونین طلاق بدین وبابت مهریه اعساربدین به دادگاه

  50. نیلوفر می گوید

    باسلام همسرم حدودا یکماه پیش از سرکار میومدن ک همکارش بود و یه ماشین ک پنج نفر توش بودن و مست هم بودن بخاطر اینه به اینه شدن ماشین به همسرم حمله ور میشن و قمه و چوب داشتن و همسرم و همکارش از خودشون دفاع کردن حالا اونها رفتن پزشکی قانونی شاهد دروغ هم بردن و قاضی برای همسرم بار صادر کرده حالا ما هم شکایت کردیم ازشون و با این حال ما فیلم دوربین مداربسته داریم ک تو دستشون قمه و چاحمله وکردن حالا الان قضیه چطور میشه قاضی فیلم دیده ولی باز کیفرخواست صادر کرد چرا نمی‌دونم ممنون میشم توضیح بدین بهم

  51. شاهی می گوید

    سلام وقت بخیر
    عرصه و عیال فقط به ملک و اموال مربوط میشه؟

  52. سمانه می گوید

    سلام من شاغل هستم وهمسرم هم شاغله ووضع مالی خوبی داره یک خونه داره ویک خونه باباباش شریکی خریده بااینحال ازمن میخواد خرجی بدم میگه توهم هرماه به من پول بده

    1. وکیل تاپ می گوید

      خیر دادن خرجی وظیفه زن نیست

  53. حام می گوید

    سلام. من از کجا میتونم بفهمم که چنتا پرونده کلاهبرداری مثل پرونده من وجود داره. چطوری میتونم بفهمم که توی ایران چنتا پرونده مثل پرونده من هست.

  54. میرمحمدحسینی می گوید

    سلام منو هفت روز درآگاهی با بستن چشام با دستبند زدن از پشت چهار نفر سوار پشتم میشدند واز زیر پاهام با شیلنک وکابل میزدند وبابستن به درخت درهای سرد زمستان تا صبح من مجبور به اعتراف شدم از دروغ به سرقت منزل .این درسته در قانون.

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلاام خیر به هیچ وجه

  55. ناشناس می گوید

    سلام یه خانمی ازپلاک ماشین من شکایت کرده بعنوان مزاحم نوامیس خیابان دوربین داشته و دوربین ماشین ودر حال رفت وآمد مشاهده کرده ولی مامور تحقیق نوشته مشخص نیست راننده مزاحمت ایجاد کرده یا نه محرز نیست آیا فرد مورد نظر میتونه جرم و اثبات کنه درضمن من اونروز بارنامه حمل بار دارم راننده کامیون هستم همون تاریخ شکایت خانم .

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اثبات چنین امری مشکل و احراز ان سخت میباشد

  56. اکرم رمضانی می گوید

    سلام میخواستم بپرسم من وشوهر طلاق توافقی کردیم میخوایم بریم دادگاه میخوام بدونم چه حرفهای به قاضی بزنم که منو به مشاوره خانواده نفرسته ؟؟؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام جلسات مشاوره اجباری هست

  57. راضی می گوید

    سلام خسته نباشید ببخشید مایک مزاحم تلفنی داریم و درواقع مزاحمت ناموسی شده .طرف ول کن نیست تمام خطهارومسدودکردیم ولی دست بردار نیست تااینکه بردیمش اطاعات تعهد داد ولی باز شروع کرد فحش تهدید مزاحمت ..دیگه عصبی شدیم رفتیم حرف بزنیم با برادرش شروع کردن به زدن ما هم دفاع کردیم کردیم البته دوربین مغازه روشن بود فیلمش هست حتی من که خانم بودم منم زد .الان اونا رفتن شکایت کردن بنظر شما پاچکارکنیم دربرابرقاضی

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر دفاع مشروع شما ثابت شود که مجازاتی ندارد اما اگر از حدود دفاع خارج شده باشید امکان محکوم شدنبه دیه و تعزیر هست

  58. صمد توانا می گوید

    سلام
    ایا شخصی در وصیتنامه خود اقرار کند ک سندی اشتباهی ب نامش خورده در دادگاه قابل قبول می باشد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بله

  59. محسن می گوید

    سلام و وقت بخیر
    ایا ماشینی که در زندگی مشترک به نام خانمم کردم ولی تمام مبایعه نامه نمایشگاه و فیشهای پرداختی از حساب بنده پرداخت شده و صورتحساب بانکی موجود است
    من میتوانم که پول پرداختی ماشین به نام شده همسرم را مطالبه کنم
    ممنون از پاسخگویی

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام خیر

  60. محمدی می گوید

    سلام‌من‌باهمسرم‌مشکل‌دارم‌حدودشش‌ماه‌که‌ازپیش‌رفتم‌اومیخواست‌زن‌دوم‌بگیردمن هم قبول‌نکردم‌الان‌اودرخواست‌تمکین‌داده‌‌حالامن‌چیکارکنم

  61. محمدی می گوید

    سلام‌شوهرم‌میخواد‌منو‌ناشیزه‌کنه‌برای‌اینکه‌ازمن‌می‌خواهدبهش‌رضایت‌بدم‌زن دوم بگیردمنم‌قبول‌نکردم‌حالا‌تمکین‌داده‌توراخدایه‌راهی‌بهم‌نشون‌بده‌تانتونه‌منو‌ناشیزه‌کنه

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام برای گرفتن نفقه ناچار به تمکین و حضور در منزل هستید

  62. صالح می گوید

    سلام.وقت بخیر
    ما یک کوچه چهار متری شخصی داریم که بن بست است . همسایه ما که خودش کوچه شخصی دارد انتهای کوچه شخصی خود رو تغییر کاربری داده و به نام برادرش سند زده البته کوچه همچنان موجود است و انتهای آن را بلوک خشک چینی نموده است.و بر علیه من شکایت ممانعت از حق نموده و ادعا کرده از طریق کوچه شخصی من به زمینش عبور میکرده.در نظریه کارشناسی دادگستری مالکیت زمین کوچه رو متعلق به من دونسته.ولی نوشته طبق طرح مصوب بنیاد مسکن باید شش متری بشه و معبر عمومی است در حالی که هیچ طرح هادی و تعریضی هم اجرا نشده ..همچنین نوشته شاکی راه دیگری به ملکش دارد.ولی انتهای آن را تغییرکاربری داده..
    آیا با شرح حال فوق قاضی منع تعقیب صادر می‌کنه یا به نفع شاکی رای رو صادر میکند.ممنون میشم جواب بدید.

  63. محمد حسین سارجلی می گوید

    سلام وعرض ادب خدمت شما بزرگوار من مدت هفت ماه است که محکوم شده ام و تازه یک ماه که خبر دارم ولی آقای قاضی این را قبول ندارد چطور میتوانم ثابت کنم بی گناهم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر به صورت غیابی محکوم شده اید امکان واخواهی هست

  64. علی می گوید

    سلام وخسته نباشید. از برادر من چند لیتر مشروب گرفتن.. قاضی گفته برو از خودت دفاعیه بنویس. متن دفاعیه چی باشه بهتره؟ چند روز دیگه عروسیشه واسه عروسیش تهیه کرده. ممنون میشم از راهنمایی تون

  65. کیهانی می گوید

    سلام وقت بخیر چند روز پیش ورود به پارکینگ منزل داشتم به ماشین سد راه من بود که کامل در لاین خلاف ماشینم پارک بود راننده ودوتا دوستاش توماشین بودن من ریموت پارکینگ رو دادم بالا از جاش حرکت نکرد من ورود به پارکینگ کردم بخاطر شیب بالای پارکینگ دنده خلاص اومدم عقب خیلی ریز برخوردم به ماشینش اون الان شکایت کرده

  66. منصور می گوید

    سلام.. ازمن بابت تخریب خودرو شکایت شده بود.. نه شماره‌ای معلوم بوده واقامت شاهدان به دور از محل جرم بوده.. قرار منع تعقیب صادر میشود.. شاکی اعتراض میکند. در دادگاه به پدر و مادرم توهین میکندوقاضی میگوید شماره ماشین شما معلوم بوده..بنده از ناراحتی به شاکی میگم که پس قرآن رو قبول ندارم.. قاضی از لج تعیین خسارت کرده ۱۰میلیون و۶ماه حبس تعزیری… چکار کنم در تجدید نظر

  67. محمد می گوید

    سلام. من دوروز پیش شش نفر اومدن با چوب بهم زدن منم تنها سرزمین های کشاورزی ام بودم ابیاری میکردم بعد دو نفر اونجا مارو دیدن که در حال ابیاری بودیم و یه ویس از یکی شش نفر دارم که خودش میگه با چوب بهش زدم.)شاهد هم دارم به نظر شما میتونم اینهارو محکوم کنم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر شاهد باشه بله

  68. ..... می گوید

    سلام من شوهرم مشکل مغز و اعصاب داره ینی پزشک قانونی تایید کرده میتونم ازش طلاق بگیرم

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام امکان جدایی هست

  69. رضا می گوید

    سلام من یه زمینی دارم که از پدرم به ارث رسیده ولی الان مالک قبلی به کسی دیگه فروخته من از اون شکایت کردم میگه من زمینه به بابای تو نفروختم به یه افغانی فروختم افغانی چون مدارک نداشته گفته قولنامه رو بزن به نام پدرتو ومیگه من از اون افغانی فسخ نامه دارم واسمی از پدر من در این فسخ نامه نیست آیا قاضی به من رای میدهد

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگرفسخ نامه معتبر باشه وشرایطش درست باشد مال شما نخواهد بود

  70. صالح می گوید

    باسلام.یه کوچه چهار متری بن بست از زمان قدیم داریم که به شکل اختصاصی به باغمان وصل میشود.و برای مالکیت آن یک قرار داد داخلی مربوط به پدرم و عموهایم که حدود سی سال پیش بین خودشان داشته اند و از زمین خودشان این راه را باز کرده اند.داریم .اما در حال حاضر همسایه سمت مخالف مان که خودش دارای کوچه شخصی می باشد کوچه خودش را مسدود کرده و در طرح هادی روستایی قسمت انتهایی آن را تغییر کاربری داده و با این بهانه که ناودان و پنجره پدرش سمت کوچه شخصی ما است بر علیه ما دعوی ممانعت از حق و مزاحمت ملکی نموده است ..
    ما هم یک درب آهنی جلوی باغمان نصب کرده ایم تا ایشان نتواند از راه شخصی ما به ملکش برود ..ولی ایشان از سمت خودش راه دارد و چون این قسمت زمین را به افراد غریبه فروخته میخواهد از راه خودش استفاده نکند و از راه ما استفاده کند و برای خریداران زمینش راهی برای عبور پیدا کند در نظریه کارشناسی هم بر اینکه این چهار متر متعلق به ماست اشاره شده هم اینکه راهی دیگر شاکی برای عبور به ملک خود دارد اما تغییر کاربری داده و جز سند برادرش است اشاره شده….بنظر شما آیا قاضی حق را به شاکی می دهد یا ما.

    با تشکر

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام اگر کوچه واقعا مال شما باشد نمیتواند عبور کند

  71. ۰۰۰۰ می گوید

    سلام خسته نباشید.ببخشیدشوهرم دندوسازه.تقریبادوهفته پیش دوستاش وادارش کردن شوهرموببرن خفت گیری اونجاام درگیری شده شوهرم فرارکرده ولی دوستاش چندنفریوزدن الا۳تاشاکی داره.فرداقراره برن دادسرا به نظرشما وسیقه بزاریم شوهرم ازادمیشه که بیادرضایت شاکی هاشوبگیرع؟

  72. Neda می گوید

    سلام خسته نباشید.ببخشیدشوهرم دندوسازه.تقریبادوهفته پیش دوستاش وادارش کردن شوهرموببرن خفت گیری اونجاام درگیری شده شوهرم فرارکرده ولی دوستاش چندنفریوزدن الا۳تاشاکی داره.فرداقراره برن دادسرا به نظرشما وسیقه بزاریم شوهرم ازادمیشه که بیادرضایت شاکی هاشوبگیرع؟

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام بسته به نطر قاضی

  73. لاله ابراهیمی می گوید

    سلام خانواده شوهرم ب من فحاشی بصورت ناموسی ورکیک و افترا زدن و تهدیدم کردن حمله ور شدن ب طرفم.درحضور شوهرم. شکایت کردم الان هم منتظرم نوبت دادگاهم هستم.میخام بدونم چی میشه؟شکایت کردم ک دیگه دست از سرم بردارن

    1. وکیل تاپ می گوید

      سلام شکایت کنین درست میشه ایشالله

  74. علی می گوید

    سلام
    خسته نباشید خدمت شما که برای مردم وقت میزارید و پاسخ میدید .خدا خیرتون دهد.

    همسایه ای داریم که تمام زمین خود رو در پشت منزلش به ۳نفر فروخته و کوچه ای که به زمین خودش راه دارد رو حدود هشت سال قبل با خانه اش را به نام برادرش سند تک برگ ثبت کرده.و بعبارتی تغییر کاربری در نقشه داده است و کوچه را که در واقعیت وجود دارد در نقشه حذف کرده.ما هم کوچه ای به عرض چهار متری بن بست به ملکمان داریم که قسمت انتهایی کوچه ما مجاور به زمین ایشان است و ایشان زمین هایش را که فروخته در قول نامه به خریداران کوچه ما رو به عنوان راه عبور قید کرده.و در حال حاضر شکایتی بر علیه من بعنوان مزاحمت ملکی و ممانعت از حق نموده.
    حال سه سوال دارم.
    ۱.مالکیت کوچه های بن بست عمومی است یا خصوصی
    ۲.ایشان که زمین را فروخته .میتواند شاکی باشد .یا باید اول خریداران شکایت میکردند.
    ۳.ایا با فرض تعریض کوچه از چهار متر به شش متر طبق نقشه طرح هادی حقی برای استفاده ایشان از کوچه موردنظر ایجاد میشود.
    با سپاس

  75. احمدزاده می گوید

    سلام ۱۲ سال پیش ماشین برادرم رو با بار مشروب میگیرن خودشون فرار میکنن و گواهینامه من که دستشون بوده داخل ماشین جا میمونه الان حکم برای من اومده یک سال و ۱۲۶ میلیون و متاسفانه برادرم در قید حیات نیستند که جرم رو گردن بگیرن میخواستم بدونم که سال ۹۱ این حکم رو دادن ایا امکان داره جریمه رو با نرخ روز حساب کنند؟

  76. دریا می گوید

    سلام من‌ عقدبسته هستم‌ ولی چون در زمان عقدبستگی باهمسرم رابطه داشتم الان‌ باکره نیستم‌ همسرم رفته درخواست ازدواج مجدد داده وگفته من تمکین نمیکنم درحالی که ماهنوز زندگی مشترک رو اغاز نکرده ایم اصلا خونه ای نداریم که من ترکش کرده باشم خونه باغ مادرش در روستا رو اجاره کرده و بعنوان منزل مشترک معرفی کرده سه ماه پیش گوشی من روگرفته تمام پیام هاوچت های منو تو کاغذ چاپ کرده ومنو تهدید میکنه که تو دادگاه بااین مدارک محکومت میکنم مثلا من بادوستم چت کردم واسم خاستگار قبلیم رو اوردم و دردول کردم که ای کاش بااون ازدواج کرده بودم
    ایا میتونه از همچین پیام هایی علیه من استفاده کنه؟ ایا قاضی به این مدل پیام هایی که توگوشیه من بوده اهمیت میده؟؟ من چجوری بایدازخودم دفاع کنم
    همسرم کارش بنگاه املاک و خیلی زبون بازه خیلی راحت با زبون ادم هارو متقاعد میکنه ولی من زبون ندارم نمیتونم ازخودم دفاع کنم… چیکار باید‌بکنم… میشه راهنماییم کنید… چند روز دیگه تاریخ دادگاه هست

  77. نازنین ریاحی می گوید

    سلام شوهرم ب من چند دفه تهمت و افترا زده من اینبار با توجه ب مدارکی ک از او (پیام هایی ک داخل واتساپ بهم تهمت زده)داشتم و همچنین تعهدی ک خودم بصورت دست نوشته از خودش و پدرش گرفتم شکایت کرده ام آیا قاضی او را مجبور ب تعهد ثبتی میکند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  78. رضا می گوید

    باسلام سال ۸۹ خودرو خریدم سند محضری زدم اما تعویض پلاک نکردم (سهل انگاری ) حالا در سال ۹۸ چند نفر که از صاحب قبلی ماشین طلب دارند ماشین را توقیف کرده اند و تعویض پلاک بعلت نامه حل اختلاف به راهور وبه سازمان تعویض پلاک ممکن نیست وفعلا ماشین در منزل خوابانده ام شاکیان هم رضایت نمی دهند لطفا راهنمایی فرمایید تا ماشینم پلاک شود بیمه نامه بنام خودم است باتشکر

  79. ناشناس می گوید

    با سلام بنده قطعه زمینی کشاورزی دارم که درخت گرود کاشت کردم متاسفانه از جویی که سالیان درازی است آب ابیاری عبور می کنه همسایه روی جوب درخت صنوبر غرس نموده و مانع عبور بنده به باغم شده من به طرح شکایت نمودم شهود هم دارم روزی که ایشان را احضار نمودن یک نفر تمام حصار دور باغ ایشان را آتش زده حالا ایشان از من شکایت کرده ایا بی دلیل می تونه تهمت بزنه من می توانم بگم خودش آتش زده با تشکر

  80. سعید نژادی می گوید

    با سلام بنده قطعه زمینی کشاورزی دارم که درخت گرود کاشت کردم متاسفانه از جویی که سالیان درازی است آب ابیاری عبور می کنه همسایه روی جوب درخت صنوبر غرس نموده و مانع عبور بنده به باغم شده من به طرح شکایت نمودم شهود هم دارم روزی که ایشان را احضار نمودن یک نفر تمام حصار دور باغ ایشان را آتش زده حالا ایشان از من شکایت کرده ایا بی دلیل می تونه تهمت بزنه من می توانم بگم خودش آتش زده با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  81. روح الله موسوی می گوید

    سلام من حقیقت ان در یک پرونده گیر کردم که نه سر پیازم ونه تحه پیاز الان دهسال درگیر این پرونده هستم نوسال بخاطرش زندان بودم الان شیش ماه آزاد شدم چند روز دیگه هم دادگاه دارم پول وکیل هم ندارم بدم که روز داد گاه پیشم باشه کمکم کنه من چجوری بیگناهی خودم را ثابت کنم داخل این درگیری ۲۷نفر شرکت داشتن یک نفر از دنیا رفت حالا همه چپ کردان روی من که اصلا نمیشناسمش نه دیدمش نوسال هم بخاطرش حبس کشیدم حالا دوباره دادگاه دارم چکارکنم که بیگناهیم را ثابت کنم برای رضای خدا کمکم کن لطفا

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام موضوع نیاز به ارزیابی داره اگر هزینه وکیل ندارید حداقل از مشاوره حقوقی استفاده کنید

  82. صادق می گوید

    سلام عرض ادب من سال ۹۷ شکایت کردم ولی هنوز به پولم نرسیدم طلب من ۸۰ میلیون سفته است چرا اینقد طول میدن پرونده رو
    من برای درمان این پول رو نیاز دارم
    طرف اعسار زده
    میخوام اعسارش رد بشه
    من مدارک پزشکی دارم
    و مستاجر هستم و الان نیاز شدید مالی دارم حتی میخواستم بهزیستی ثبت نام کنم

    اصلا رسیدگی نمیکنن

    لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم باشرایطی که دارم چطور اعسار رو رد کنم
    آخه طرف هرچی داره زده به اسم فامیل یا دوستاش به قاضی گفته هیچی ندارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام تنها روش رد اعسار اینکه مالی از شخص معسر پیدا شود

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شرایطاعسار نباشه رد میشود

  83. Ygn می گوید

    من ازدواج اجباری داشتمدر سن ۱۴ سالگی پدرم و نامادریم من و معامله کردن با پسری معتاد و فقیر و شرطی گزاشتن که هیچوقت مادرمو نبینم و من ۳ سال به این مرد زندگی کردم من این مرد رو هیچوقت دوست نداشتم بلکه هم معتاد بود هم بداخلاق هم دست بزن داشت من مادرم رو پیدا کردم و به اون پناه بردم الان یک سال و نیم که هر چی با خانواده شوهرم حرف میزنیم ولی نمیان طلاق توافقی بگیریم بلکه میگن باید زرر و زیان هم بدین تا طلاق بدیم دوسال کهمن و همسرم حتی هم ندیدیم وحتی از حال هم خبر نداریم بنظر شما من اگه شکایت کنم علیه پدرم واسه ازدواج اجباری و شکایت کنم علیه شوهرم برای طلاق موفق میشم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بله

  84. علی می گوید

    عرض سلام وخسته نباشید من مبلغی به دلار را به شریکم قرض دادم وایشان به من چک دادن ودر چک مبلغ رو به ریال ودر وجه بنده وقید کردند که بابت پول قرض الحسنه ولی در چک تاریخ قید نکردند متاسفانه بعد از مدتی منکر این مبلغ شده وادعا میکنه که این پول بابت ضمانت شراکتمون بوده ومن غیر از اون شراکت طلبی ازش ندارم بنده هم چک رو تاریخ زدم وبرگشت زدم واجرائیه گرفتم سوالم اینه آیا امکان داره به دلیل اینکه خودم تاریخ زدم نتونم پولم رو زنده کنم وچکار باید بکنم برا خرداد جلسه دادگاه گذاشتن چون اجرائیه رو متوقف کرده وخونشو گرو گذاشته وادعا کرده من خیانت در امانت کردم

  85. یمنا می گوید

    سلام
    ببخشید من ۵ ساله ازدواج کردم الان ۴ ماهه همسرم منو بیرون کرده وتو این ۴ ماه هفته ای یه بار دنبالم میاد ولی فقط چون من مهریمو گزاشتم اجرا از حسابش پول برداشتم میاد و بهم میگه پولمو بده و برو حالا من برم دادگاه که برایه اینکه بگم من دیگه این اقا رو نمیخوام میتونه نظر قاضی رو در مورد نحوه ی پرداخت مهریه عوض کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام خیر

  86. فرهاد می گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من سه ماه تو یه تولیدی شلوار دوزی کار کردم و اینک کار نمیرسوند اومدم بیرون یه سریع کار ک من انجام نداده بودم رو بهم یاد داد و به عهده ی خود صاحب کار گفت انجام بده بعد ۸م ۱۲ رفتم حقوق م رو بگیرم میگفت بعد عید من اسرار کردم ک بده گفت کاری میکنم بدهکار بشی بهم کلی کار خراب کردی بعد دقیقا همون کارایی که به عهده ی خودش بود رو میگفت بعد خراب انچنانی نبود خیلی جزعی بود . بعد به صاحب‌کارم گفتم اشکالی نداره تو از این راه برو منم از راه ش میرم که منظورم شکایت ب وزارت کار بود بعد من رو زد و بینی م ترک خورده و ۲۷م ۱ یعنی دو روز دیگ من رو خواستن برای شورای حل اختلاف بعد اون اقا مدعی شده من سر اون اقا ادم‌ اوردم سر شر خری و اینکه کار من رو خراب کردی و به کار گر هام بی احترامی کردی من موندم چیکار کنم روزی ک رفته بودم و در گیری صورت گرفت کسی جز ی نفر که اون اقا با من لج بود کسی اونجا حضور نداشت و من شاهد ندارم اون اقا با صاحب‌کارم هست احتمال اومدنش به عنوان شاهدی زیاد هست و من شاهد ندارم‌ برای روز ۲۷ م موندم چه جوری ثابت کنم ممنون میشم از راهنمایی تون ❤

  87. نادر می گوید

    سلام پدرخانم من یک قطعه زمین با قولنامه بنگاه بصورت صلح ومتصالح به مبلغ یک میلیون به خانمم واگذار کرده وچهارتا از بچه هاش هم پای قولنامه اث انگشت زدن ویکی از پسرهاش امضاه نکرده ۴روز بعد از این پسرش حالا چطوری رفته حکم حجر گرفته نوشته نامبرده مبتلا به دمانس بیماری عصبی میباشد وبه دلیل نبود مدارک زمان دقیق بیماری مشخص نیست یکسال بعد از ان پدر خانمم فوت کرده والان پسرش دادخواست خلع ید وبطلان معامله داده میخواستم بدونم ایا این معامله باطل هست یانه.با تشکر

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام بایدثابت کنید محجور نبوده

  88. Reza می گوید

    سلام به من تهمت دزدی زده شده باید چیکار کنم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر کسی صراحتا به شما بگوید دزد و شما شاهد داشته باشید امکان طرح شکایت افترا وجود دارد

    2. بهزاد زینالی می گوید

      سلام شکایت افتراطرح کنید

  89. سهند می گوید

    سلام خسته نباشید
    مادرم یه ماه پیش یه خانم رو از اینترنت پیدا کرده برای کار در خانه و اون خانم اومده خانه ما یک دست سرویس برداشته چگونه باید ثابت کنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم سرقت میتوانید اقدام کنید

  90. ناشناس می گوید

    سلام خسته نباشين يه دعوا اتفاق افتاده كه پنج نفربرديم طرف ها٣نفر بنده دست خالي بودم ولي دوتا رفيقام وطرف ها چاقو زدن به هم ديگ ولي من اولش خواستم درگير شم ديدم چاقو هست كشيدم كنار الان طرف مقابل شكايت كرده منم رفتم بارفيقام كلانتري ولي برگه اي كه اظهارات مينويسن پرنكردم كشيدم كنار الان چيكار كنم اگ صدام كردن توهم بايد بياي فلان درحالي كه هيچ مشخصاتي از من ندارن من رفتم بايد چي بگم چيكار كنم.درحالي كه نه چاقوزدم نه چاقو خوردم ؟فقط خواستم جداكنم كه اونم ديدم وضعيت خرابه هموباچاقو ميزنن كاري نكردم

  91. Bita می گوید

    سلام وقت بخیر .من از کسی سفته ۳۰ میلیونی دارم از برج ۶ پارسال اجرا گذاشتم یعنی وکیل گرفتم که اینکارو انجام بدن بهمن ماه به من گفتن که طرف مقابل دادگاه نیومده توی جلساتش شرکت نکرده قاضی هم پرونده رو اجرای احکام فرستادن و گفتن که من باید ضامن ببرم معرفی کنم میخواستم ازتون بپرسم که ضامنی که گفتن حقیقت داره ؟چون من شاکیم پولم خورده شده ؟ اگر حقیقت داره قاضی قبول میکنه بدون ضامن کارم انجام بشه ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام ضامن لازم نیست

  92. زنگنه می گوید

    داماد من دخترم را کتک زده برا چندمین بار وبه همراه دامادشان دخترم آورده خانه ما بعد هم فردا شب ان روز دامادم ودایی وزندایی خود به در خانه ما آمدن وفحاشی وابرو ریزی وتهمت زدن وبعد هم شکایت کردن حالا ماباید چه کاری انجام دهیم برای دفاع از خودمان

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام به جرم توهیت تهدید وضرب وجرح دخترتان شکایت نمایید ومعاینه پزشکی قانونی هم ضمیمه پرونده نمایید

  93. راد می گوید

    سلام. وقت بخیر. وقتی یه پرونده (نصب آسانسور در ساختمان قدیمی) چند سال پیش مختومه شده، دوباره با تغییر برخی از همسایه های شاکی امکان باز شدن وجود داره یا محکوم به امر مختومه است؟ اگر از طریق شورای حل اختلاف به دادگاه فرستاده شده باشد آیا قبل تشکیل دادگاه میشود مختومه بودن آن را ثابت کرد و جلسه تشکیل نشود؟ چگونه؟؟
    با سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگه دلیل جدیدی باشد میتوانن اقدام نمایند

  94. علی می گوید

    سلام
    باجاناقم به دلایل مشکل شخصی اومده محل کارم کارمندم تا منو تخریب کنه آیا میتوانم اعاده حیثیت کنم (شکایت کنم)
    با سپاس

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگر توهین یا افترایی صورت گرفته باشد بله ولی صرف امدن ایشان به محل کار دلیل بر شکایت نیست

  95. م. می گوید

    هنگام صحبت دردادگاه سخنم رو چطوری شروع کنم
    ما در نزاع خانوادگی مورد کتک وآسیب قرار گرفتیم که به خانه ما از طرف برادر شوهرم حمله شد ودر خانه شوهرم و مادرشوهرم آسیب دیدن

  96. Mh می گوید

    سلام من ۱۹ سال دارم و حدود ۱۰ سال پیش مادرم به علت اعتیاد و… از پدرم طلاق گرفت و در ازای بخشش مهریه حضانت من به مادرم سپرده شد.
    از اون زمان من پدرم رو ندیدم و هیچ گونه مسئولیتی رو در قبال من ایفا نکرده و من علاوه بر اقوام و… کمیته امداد و مدرسه و… رو هم به عنوان شاهد دارم.
    میخواستم از شما بپرسم که من در چه زمینه‌هایی میتونم علیه پدرم شکایت کنم؟
    و اگر مثلا دادگاه برای اون دیه یا… رو تعیین کنه که به من غرامت پرداخت بشه و اون از عهده‌اش برنیاید تکلیف چیست؟
    ممنون

  97. رضایت می گوید

    سلام من ۱۹ سال دارم و حدود ۱۰ سال پیش مادرم به علت اعتیاد و… از پدرم طلاق گرفت و در ازای بخشش مهریه حضانت من به مادرم سپرده شد.
    از اون زمان من پدرم رو ندیدم و هیچ گونه مسئولیتی رو در قبال من ایفا نکرده و من علاوه بر اقوام و… کمیته امداد و مدرسه و… رو هم به عنوان شاهد دارم.
    میخواستم از شما بپرسم که من در چه زمینه‌هایی میتونم علیه پدرم شکایت کنم؟
    و اگر مثلا دادگاه برای اون دیه یا… رو تعیین کنه که به من غرامت پرداخت بشه و اون از عهده‌اش برنیاید تکلیف چیست؟
    ممنون

  98. علی می گوید

    ض سلام وخسته نباشید من مبلغی به دلار را به شریکم قرض دادم وایشان به من چک دادن ودر چک مبلغ رو به ریال ودر وجه بنده وقید کردند که بابت پول قرض الحسنه ولی در چک تاریخ قید نکردند متاسفانه بعد از مدتی منکر این مبلغ شده وادعا میکنه که این پول بابت ضمانت شراکتمون بوده ومن غیر از اون شراکت طلبی ازش ندارم بنده هم چک رو تاریخ زدم وبرگشت زدم واجرائیه گرفتم سوالم اینه آیا امکان داره به دلیل اینکه خودم تاریخ زدم نتونم پولم رو زنده کنم وچکار باید بکنم برا خرداد جلسه دادگاه گذاشتن چون اجرائیه رو متوقف کرده وخونشو گرو گذاشته وادعا کرده من خیانت در امانت کردم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام کسی که ادعا کند که مبلغ به امانت بوده مدعی است وبایستی ثابت نماید خیانت درامانت رخ داده است

  99. علی می گوید

    سلام وخسته نباشید من مبلغی به دلار را به شریکم قرض دادم وایشان به من چک دادن ودر چک مبلغ رو به ریال ودر وجه بنده وقید کردند که بابت پول قرض الحسنه ولی در چک تاریخ قید نکردند متاسفانه بعد از مدتی منکر این مبلغ شده وادعا میکنه که این پول بابت ضمانت شراکتمون بوده ومن غیر از اون شراکت طلبی ازش ندارم بنده هم چک رو تاریخ زدم وبرگشت زدم واجرائیه گرفتم سوالم اینه آیا امکان داره به دلیل اینکه خودم تاریخ زدم نتونم پولم رو زنده کنم وچکار باید بکنم برا خرداد جلسه دادگاه گذاشتن چون اجرائیه رو متوقف کرده وخونشو گرو گذاشته وادعا کرده من خیانت در امانت کردم لطفا راهنمایی بفرمایید

  100. مهری گماری می گوید

    سلام خسته نباشید خانمی هستم چهارده ساله با شوهرم دارم زندگی میکنم بعد از هفت سال بچه دار شدم اخلاق شوهرم باهام خوب نیست توهین به خانواده ام می‌کنه چندساله دارم باهاش می‌سازم گفتم خوب میشه ولی اخلاقش تغییر نکرد لطفاً راه حلی جلو پام بزارین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید با اثبات شرایط عسروحرج وغیرقابل تحمل بودن زندگی مشترک درخواست طلاق نمایید

  101. مهری گماری می گوید

    سلام خسته نباشید خانمی هستم با شوهرم چهارده ساله دارم زندگی میکنم ولی اخلاق خوبی نداره توهین به خانوادم میکنه اخلاقش درست بشو نیست چکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید با اثبات شرایط موجود وعدم تحمل زندگی مشترک اقدام به درخواست طلاق نمایید

  102. بهار می گوید

    سلام من مزاحم دارم وتهدیدم میکنه یا پولمو بدی یا عکساتو میریزم تو اینستا من از کسی پول نگرفتم وبخاطر این دروغ چکار کنم شکایت کردم چی میشه وهی حرفهای ناموسی میزنه وتهدید میکنه که ازم مدرک داره به شوهرم نشون میده تورخدا کمکم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام میتوانید برمبنای تهدید شکایت نمایید

  103. مینت می گوید

    سلام خسته نباشید من با کارفرما بحث کردم برای گرفتن حقم‌ و من ۲ تا پیام دادم یکی ک ابروتو میبرم و یکی دیگه من از سالنت ک خانه ی فساد بود امدم بیرون قاضی رای صادر کردن ک برای ابروتو میبرم ۸ ماه حبس تعزیری و برای سالنت خانه ی فساد ۴ میلیون جریمه نقدی الان باید چیکا کنم و اگر اعتراض بذارم حکم تغییر میکنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگراین الفاظ را به کاربردین توهین وافترا بوده پس محکوم میشوید

  104. عباس می گوید

    سلام من و دوستانم به کوه رفتیم و آتش سوزی رخ داد در نزدیکی ما و من به علت اینکه کاری پیش اومد باید برمیگشتیم و همراه یکی از دوستان برگشتیم
    و چند نفر از دوستان ما موندن
    دوتا از دوستان مارو به جرم آتش زدن گرفتن و این دوست ما داخل کلانتری گفته بوده که من زدم
    و پرونده شاکی خصوصی دارد
    روند کار چطور پیش می‌رود ؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام اگرعمدا اتش سوزی نمایید مجازات شما ۲تا۵سال حبس می باشد که قابل تعلیق میباشداگرسابقه نداشته باشین

  105. یلدا می گوید

    سلام من با همسایمونه دعوا کردم همسایمون گردنمو خراش داده اگه شکایت کند با چگونه خودم را جلو قاضی خوب نشان دهن دفاع از خودم من دختر ۱۶ سالم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :میتوانید بابت ایراد جرح شکایت نمایید.

  106. پریسا می گوید

    یکی ازمن شکایت کردکه من بهش گفتم باشوهر من رابطه داری این رفته پیرنت گرفته واز من شکایت کرد بعد زنگ زده به من فوش داده تهدید کرده میتونه ثابت کنه که من چیزی بعش گفتم من در پاسگاه گفتم سویه تفاهمه در دادگاه میتونه ثابت کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام :باید رضایت شخص را جلب نمایید وگرنه براساس نسبت افترا به فرد میتواند شکایت نماید.

  107. ناشناس می گوید

    سلام وقتتون بخیر باشد
    مگه در ایران خانم ها هم میتوانند قاضی شوند؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:خیر

  108. solimani می گوید

    با عرض سلام و ادب خدمت شما

    ما یک همسایه ایی داریم . که مدعی بر این است ک من و پسرم ک ۱۴ سال سن دارد برای او و همسر دومش و فرزندان زن اولش ک یک دختر و پسر هستند مزاحمت ناموسی ایجاد کرده ایم . در صورتی ک من و پسرم در زمین مان کشاورزی میکردیم و حتی تهمت دزدی بر ما تحمیل کرده من چنین کاری را نکردم ولیکن او در کلانتری سوگند یاد کرد ک من این کار را کردم در صورتی ک من چنین رفتار ناپسندی را اصلا انجام ندادم و او هیچ مدرکی برای اثبات سخنانش ندارد و فقط زنش در کلانتری گریه میکرد و انها مدرکی نداشتند ولی در حضور رئیس کلانتری سوگنددروغ به جا اوردن و من از این کارشان بسیار واهمه دارم میخوام بدانم چطور در دادگاه از خود دفاع کنم و این بی گناهی خود را ثابت کنم لطفا کمکم کنید.

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما باید ادعای این شخص را انکار نمایید و بخواهید تا ادعای خودشان را ثابت نمایند.

  109. معصومه حسینی می گوید

    سلام من برادرم چندوقت پیش مورد ضرب وجرح قراگرفته با زنجیر..همه مراحل راپیش رفتیم پزشکی قانونی هم تایید کرده ‌..ولی کلانتری میگه باید شاهد یا فیلم مداربسته باشه الان ما نه شاهد داریم ونه فیلم مداربسته دوربینی دراون مکان نبوده باید چیکارکنیم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید سوگند یاد نمایید.

  110. عبداله جزی می گوید

    سلام
    کارمند بانک هستم از طریق تلفن کلاهبرداری خودش را صاحب حساب معرفی کرد و مبلغی را به حساب شخص ثالث واریز کردم وبعد از چند دقیقه خرید انجام شد و بعد با دستور قضایی وجه از بانک دیگری برداشت شد ولی شخصی که پول رفته حسابش و برداشت شده می گوید کارت و رمز را داده بودم به شخصی به سفارش برادرم که در زندان هست انجام دادم و فیلم خرید از طلا فروشی هست ولی بعلت داشتن ماسک شناسایی نشده و مالباخته هم از من شکایت کرده و شهریور نوبت دادگاه من هست و دی ماه نوبت دادگاه ایشان لطفا راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر این اختیار را داشته باشید با تماس تلفنی مبلغی جابجا نمایید پس مرتکب جرمی نشده اید.

  111. لیلا می گوید

    سلام در صورت مزاحمت چندین باره همسایه در مشاعات چطور میشه در طرح شکایت این موضوع رو اثبات کرد وقتی جز شاکی و متشاکی در محل کسی نبوده و در وقتهای تنهایی اینکاز انجام شده است؟ تازه بعد از شکایت ایشان شکایتی مبنی بر تهمت ناموسی طرح کرده اند!!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در صورت فقدان ادله باید با تمسک به سوگند دعوای خودتان را اثبات نمایید.

  112. ... می گوید

    سلام خسته نباشید
    دخترخاله من ی خواستگار داشت ک بنا ب دلایلی قبول نکردن
    حالا بعد چند ماه اون خواستگار آی دی اینستای منو پیدا کرده و دوتا فیلم فرستاده از خودش ک داره صحبت میکنه و فحاشی های بسیار زشت و ناموسی میکنه ب من و خانوادم منم شکایت کردم
    این فیلم تنها مدرکیه ک دارم کافی هست؟توی فیلم اسم من و خانوادمو اورده و مشخصه برای منه
    تهدید توهین و تهمت زده ب من
    مجاراتش چیه؟جریمه نقدی هم داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: جرمش توهین و تهدید بوده و حبس و جزای نقدی دارد.

  113. بتول عسکری می گوید

    درود برشما،سال نودوهفت خونه ای از بنگاه املاک خریداری کردم بنگاه کدرهگیری ب نام خودم بهم داد بعد چندروز بنگاه بسته شد وقتی تحقیق کردم بنگاهی کلاهبرداربوده باهزارزحمت پیداش کردیم و الان دوسال هست زندانه دادگاه میگه هیچی دستت نمیگیره مال و اموال نداره ک مصادره کنیم وکیل هم هیچکاری برام نتونسته انجام بده ب نظرتون من باید ب کجاشکایت کنم،چون شاکی زیاد داره هشت نه ماه یکبار دادگاهش نوبت میده الانم ک بخاطر کرونا دادگاه غیرحضوریه،متهم ازدادگاه زنگ میزنه میگه هیچی ندارم برام رضایت بدید شمالطف کنید منوراهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر چیزی نداشته باشد فقط حبس خواهد شد.

  114. شریفی می گوید

    سلام
    آتلیه عروسیمون فیلممونو پاک کرده بود و حتی بهمون نگفت وقتی رفتیم اونجا با کتک و فحش مارو انداختن بیرون
    حالا از ما شکایت کرده به جرم بزه کلاهبرداری که ما هرچی هم شاهد بردیم که همچین حرفی نزدیم باز هم حرف به جایی نرسید ما ازش شکایت کردیم گفتن مدارک کافی نیست تبرئه شد
    حالا چجوری ثابت کنیم که نگفتیم کلاهبردار و اگه محکوم بشیم حکم چی هست و تبدیل به جزای نقدیش چقدر میشه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: عدم اثبات شما می شود جرم افترا که جزای نقدی درجه شش می باشد.

  115. شیوا می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    من ۳ ساله ازدواج کردم و با جاری و مادرشوهرم تو یه اپارتمان سه واحده زندگی میکنم.
    ۷ ماه پیش جاری من ادعا کرده که من گوشیشون رو هک کردم، تو خونش دوربین و شنود گذاشتم، به منزلشون رفتم و فرشاشون رو پاره کردم! البته ایشون هیچ وقت به خود من چیزی نگفتن و فقط به دایی های بنده، مادرشوهر و خواهرشوهرم این حرف ها رو زدن.
    بعد هم اون خونه رو خالی کردن و رفتن جای دیگه. ولی بعد از هفت ماه مجددا به دایی، زن دایی و مادرشوهرم گفتن که من تو غذاشون سم هم ریختم!!

    یه صدای کوتاه از مادرشون دارم که گفتن من رفتم خونه ی جاریم و کت و شلوارشون رو برداشتم. هر بار یه ادعای جدید علیه بنده مطرح میکنن.
    با توجه به اینکه به نظر میرسه حرف زدن با اینها بی فایده ست قصد دارم ازشون شکایت و اعاده ی حیثیت کنم. احتمال موفقیتم تو دادگاه چقدره و ایا نیازه که وکیل بگیرم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید با وکالت دادن به وکیل و ارائه مدارک مثبت ادعای خود شکایت کرده و اعاده حیثیت نمایید.

  116. ندا می گوید

    با سلام.
    پسرخاله ی من میخواد از خانمش جدا شه و وقت دادگاه دارن. زنگ زده به من که قاضی گفته یکی از اقوام بالای سی سال متاهل واسه دادگاهش باید همراهش باشه. حالا من نمی دونم دقیقا برای چیه و از من چه سوالاتی میپرسن. نگرانم خراب کاری نکنم. میدونید قاضی از من چی میخواد بپرسه؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: به عنوان یک شاهد سوال می پرسد.

  117. جواد می گوید

    سلام بنده میخواستم خودرویی بخرم قولنامه نوشتیم و بعد کنسل شد و طرف رفته از من شکایت کرده که قمه کشیدم و آدم ربایی انجام دادم لطفاً نظرتون رو میگید ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر واقعا شما بی گناه باشید نمی تواند اثبات نماید شما مرتکب این اعمال شده اید.

  118. مهدی اسحاقی می گوید

    سلام اقای زینالی خسته نباشید من بایه نفر سر اینکه بهم توهین کرد درگیرشدم صورت خراش برداشته وپوست بین دوانگشت اشاره وشصت پاره شده وبخیه ۶تازدن بنظر شما چقد دیه میبرن برام

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام : باید نامه پزشکی قانونی داشته باشید.

  119. محمد می گوید

    با سلام و عرض ادب
    بنده یک توافقنامه با مالک زمین مجاور داشتم که اصل آن را ندارم و بعد از فوت مالک، داماد آن مالک زمین شد و با توجه به اینکه توافقنامه به نفع من بود الان میگوید توافقنامه باطل است چون ما ضرر فاحش کردیم حال اگر در دادگاه کلا منکر توافقنامه شود چطور میتوان ثابت کرد با توجه به نداشتن اصل آن؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می تونید با توسل به سوگند ادعای خودتان را ثابت نمایید.

  120. ملیحه دوستی می گوید

    با سلام خدمت وکلای محترم بنده در مشاور املاک بهرام طهماسبی به نام سالار در شهرستان ساوه قرار داد منزلی رو تنظیم کردم و پوله پیش مبلغ ۵۰ ملیون و کرایه مبلغ ۲۰۰ هزار تومن دارم میدم اما با گذشت هفت ماه از قرار داد هنوز قراردادهم نداده چون قرار داد رو دستکاری کردن نتونستن اون رو به من تحویل بدن و مبلغ یک ملیون تومن بابت کمسیون از بنده گرفتن که کلا ۲۲۰ هزار تومن حقشون بود به اتحادیه مراجعه کردم اما نتیجه ای نگرفتم و چون قرارداد در دستم ندارم و با صاحب خونه تبانی کرده صاحب خونه انباری رو به من تحویل نداده آیا راحت میتو نه منو بیرون کنه و پولمو بالا بکشه و اینکه من چکار باید بکنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید به طرفیت شخص املاکی شکایت نمایید.

  121. تینا می گوید

    سلام من یک دختر ۱۸ ساله هستم در ده سالگی پدر و مادرم جدا شدند به دلیل زن دوم گرفتن واخلاقیات بشدت بد پدرم که مادرم الان سال هاست افسرده ست زن دوم هم پارسال جدا شد پدرم اخلاق خوبی نداره دس ب زن وحشتناکی داشت برای دوتا زن قبلی و چند بار هم پرونده تشکیل شد و یک بار اخر دیه داد یک ماه قبل هم سومین زن رو گرفت و این خانم هم قصد طلاق دارن ،خواهشا ی راه جلو پام بزارین من کنکوریم برای ی سال فرار کردم پیش مادرم اما ب دلیل مشکلات مالی و نگرفتن نفقه از پدرم و حقه ایشون و قول عوض شدن برگشتم ،وضع مالی خیلی خوبی داره اما با این وجود خسیسه ،من گیر کردم مادرم با افسردگی و نبود استقلال مالی و پدرم با اخلاقیات مضخرف ،و من هم سال کنکورم ،از بین اقوام کسی ندارم و نمیتونم اینجا زندگی کنم ،اگر شکایت کنم تنها زندگی کنم میدونم خانواده پدرم بلا سرم میارن ،چه راهی هست؟؟!!

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید از پدر خود بابت نفقه شکایت نمایید.

  122. امیر می گوید

    سلام با عرض خسته نباشید.
    بنده ۱۷ سال سن دارم یک روز با دوستان خودم در محله خود نشسته بودیم که پسر بچه ای با سن تقریبا ۱۵ با موتور رد شد و من با دوستان خودم داشتیم بلند حرف میزدیم . این فرد به اشتباه فکر کرد که منظور من با اون بوده و ایستا و فحش داد من هم بلند شدم و فحاشی کردم بعد که برگشت باهم دعوا کردیم و من در حین دعوا مشت زدم به صورتش دماغش و دهنش خون امد اما چیز خاصی نبود که به بیمارستان بکشد یک زخم ساده بعد الان میخوان از من شکایت کنن آیا مشکلی برام پیش میاد چون واقعا استرس دارم ممنون از راهنماییتون 💜🙏

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می تواند دیه بگیرد از شما.

  123. جواد می گوید

    باسلام وقت بخیر
    من تو کارگاهی مورد ضرب وشتم قرارگرفتن ولی شاهدام نمیان قرارجلبم گرفتم ولی نیستن
    نامه پزشکی قانونیم دارم
    من همون شب درگیری مامورای کلانتری منو بردن بیمارستان
    ایا میتونم بدون داشتن شاهد ب نتیجه برسم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      جهت اثبات صحت ادعایتان شما باید دلیل و مدرک ارائه بدهید. یکی از محکمترین ادله اثبات دعوی شهادت شهود است. ولی با دلایلی مانند فیلم دوربین مداربسته یا دوربین فیلمبرداری هم امکان اثبات وجود دارد. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای وکیل تاپ نحوه اثبات دعوا درخصوص مورد شما را خدمتتان ارائه بدهند.

  124. مجتبی می گوید

    سلام من تو یه اموزشگاه طلاسازی ثبت نام کردم و دوره اش را دیدم.بعد از اتمام دوره اموزشگاه به من مدرک داده ولی شماره ملی ای که داخل گواهینامه هست با شماره ملی من فرق داره یه شمارش.از اونجایی که این مدرک بدرد من نمیخوره من شکایت کردم و خواستم هزینه دوره که دو میلیون و دویست تومن میشه رو بهم برگردونه ولی قاضی گفت هزینه رو نمیشه پس گرفت.شماره ملی گواهینامه هم پرسیدم از فنی حرفه ای گفتش قابل تغییر نیست.از اونجایی که اموزشگاه به اشتباهی شماره ملی واردکرده نباید بهم مبلغ رو برگردونه؟من باید چی بگم تو دادگاه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      به سامانه رسیدگی به شکایات سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه و نسبت به ثبت شکایات خود اقدام نمائید”.

  125. مهدی می گوید

    با سلام و درود
    بنده با شخصی درگیر شدم و مورد ضرب و جرح قرار گرفتم .
    شکایت کردم و تایید پزشکی قانونی گرفتم.
    ایشان هم از من به جرم تهمت و افترا به واسطه الفاظ بیشرف و دزد با شهادت دو مرد از بنده شکایت کردن(همچنین منکر ضرب جرح شده اند ).بنده هرگز این الفاظ را بکار نبردم .
    خانمم در موقع درگیری صدای ما را شنیده ولی ندیده اند.
    ایا شهادت خانمم تاثیری در احقاق حقم دارد؟
    در صورت محکوم شدنم محکومیتم چیه و ایا بدل به جزای نقدی هست؟
    ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      درصورتی که تعداد یا جنسیت شهود به ترتیب مقرر در قانون نباشد، تشخیص ارزش و اعتبار چنین شهادتی با دادگاه است. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید. موفق باشید.

  126. محبوب می گوید

    سلام
    وقتتون بخیر
    ی سوال داشتم راجع به حق مسکن،کار و طلاق.
    ایااگه خانمی حق کار داشته باشه،به این معناس که میتونه روی کار همسرش هم تسلط داشته باشه و یا اگه حق مسکن داشته باشه به این معناس که میتونه همسرش رو از خونه بیرون کنه و خونه رو در اختیار بگیره؟!؟
    یا این گفته ها همه اشتباه است و این حق ها یعنی حقوق برابر بین آقا و خانم؟؟
    پیشاپیش ممنون از پاسختون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      زوجه می‌تواند از دادگاه تقاضا نماید که دادگاه در صورتی که اختلالی در امر معیشت خانواده ایجاد نشود، مرد را از اشتغال به شغل مذکور منع نماید. ضمانت اجرای تخلف از چنین حکمی براساس قانون جواز طلاق برای شوهر یا زن است.

  127. مهدی می گوید

    باسلام خدمت بزرگواران من مدتی پیش یک تلفن همراه آکبند با گارانتی در سایت دیوار آگهی کردم فردی به انوان فروشنده با بنده تماس گرفت بعد توافق به من گفت یه شماره کارت بهش بدم برا واریز کردن مبلغ حدود۳۴۵۰م بود بعد پولو واریز شد به حساب بنده توماس گرفت پادری خواست که من ادرسو پیامک کردم وامدن گوشی را تحویل گرفت و رفت بعد۵روز خانمی با من تماس گرفته ومدعی شده پول او که دقیقا همان مبلغ خرید موبایل بوده از حسابش به اعنوان برنده شدن همراه اول البته به گفته خودش اورا فریب دادن وپولو به حساب من واریز کرده وحلا از بنده شکایت کرده و درخواست برگشت وجه داده ودرصورتی که بنده هیچ دخالتی نداشتم وقت دادگاه تعیین شده و میخواستم بدونم که من می توانم از خودم دفاع کنم یانه ممنون

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در دعوای حقوقی هرکس مدعی باشد باید دلیلی برای اثبات ادعای خود داشته باشد و اگر دریافت‌کننده مبلغ که به اشتباه برای وی واریز شده پس از طرح دعوا مدعی شود که دریافت مبلغ در قبال بدهی بوده باید این ادعا را ثابت نماید، در غیر این صورت و به صرف طرح دعوی و مطالبه آن اصولاً باید رای به محکومیت مبنی بر استرداد وجه واریزی صادر بشود. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل فرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  128. زهرا می گوید

    سلام پسر ۵ و نیم ساله ام که با من زندگی می کند نیاز به عمل اورولوژی داره. پدرش در لج و لجبازی با من است و نمی خواهد بیاید و اجازه عمل دهد. من چه باید کنم؟
    اگر لایحه بخواهم به دادگاه بدهم و حدود یک هفوه به عمل مانده چه کنم که زود دستور بگیرم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      در مواردی که انجام درمان اهمیت دارد وخوانواده از انجام آن امتناع می ورزد می توان برای گرفتن رضایت به محاکم متوسل شد. با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۹۰ تماس حاصل بفرمائید تا وکلای متخصص وکیل تاپ شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  129. نرگس می گوید

    آیا همسرم میتونه بخاطر یک بحث کوچک منو طلاق بدن

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس قانون مردان زمانی می توانند همسر خود را طلاق دهند که ابتدا به دادگاه مراجعه کرده و گواهی عدم امکان سازش دریافت کنند.

  130. محمد می گوید

    نگهداری کلت کمری همراه بافرهنگ چه مجادلات دارد

    1. بهزاد زینالی می گوید

      باسلام
      براساس ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب سال ۱۳۹۰، هرکس بطور غیرمجاز سلاح گرم یا سرد حمل کند بسته به نوع سلاح به حبس تعزیری از ۹۱ روز تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

  131. مهدی می گوید

    دونفرمست کرده بودند من ودوستم داشتیم ازخیابون ردمیشدیم که به ما فحش دادن مابیخیال شدیم سری دوم که داشتیم برمیگشتیم به ما فش ناموسی دادن وچاقو رومن کشیدن به سمت من حمله ورشدومنم مجبورشدم چاقوبیارم
    راهنمایی میکنید

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: الان چه اتفاقی رخ داده.

  132. محمد می گوید

    سلام
    تو مسیر داشتم میرفتم خونه که چارنفر از ماشین پیاده شدن منو زدن چشمم داغون شد .ولی انها رو نشناختم
    به یکی شک کردم شکایت ازش کردم ۳بار اخطاریه فرستادن براش حاضر نشد خودش هم چند جا گفته ک من اینکارو کردم .ایا قاضی حکم جلبش صادر میکنه یا حکم زندانی
    ممنونم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: صدور حکم جلب به دادرسی در اختیار قاضی می باشد .

  133. علی می گوید

    سلام اقای وکیل خسته نباشین بنده چند وقت پیش دوربینم را در مغازه ی دوستم گذاشتم و بعد از چهل روز رفتم مغازه که دوربینم را بگیرم ایشان از دادن دوربین امتناع کرد شرب خمر کرده بودن.منم بعد از مدتی اتفاقی ب انبار ایشان رفتم و دوربینم را دیدم و انرا پنهانی برداشتم و بردم دوربین تصویره من رو گرفته و شاهد هم دارم ک فقط دوربینم رو برداشتم ایشون مدعی هستن ک دستگاه دیگه ای هم بردم ازشون رفتن شکایت کردن بنظرتون‌من محکوم‌میشم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:باید گفته خودشان را ثابت نمایندصرف ادعا باعث نمی شود شما محکوم شویدشما تبرئه می شوید.

  134. مهدی می گوید

    با سلام وخسته نباشی من دو سال پیش در ساختمانی دچار حادثه آتش‌سوزی شدم و تقصیر کار نصف نصف شدیم و صاحب خونه رفته ازمن شکایت کرده که در خانه ۲۷۸ملیون جهیزیه سوخته و ادعای خسارت کرده اما در اون ساختمان هیچ وسیله ای نبوده شاهد دروغی پیدا کرده من چتور از خود دفاع کنم
    با تشکر…

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما درخواست کارشناسی نمایید تا کارشناس بررسی کنه که جهیزیه بوده یا خیر چون با صرف گفتن چیزی را ثابت نمی کند.

  135. ‌‌k می گوید

    سلام خسته نباشید.
    برای اثبات خیانت همسر داشتن عکس چت های تلگرام و همین طور پیامی که نشون میده پشیمون هستش از کاری که کرده و همین طور عکسش در چت ها باشه ممکنه؟ میتونم خیانت رو ثابت کنم یا خیر؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت رابطه نامشروع شکایت نمایید.

  136. رضا می گوید

    سلام. آیا قاضی حق دارد به یکی از طرفین پرونده توهین کند از قبیل آدم احمق یا نادان یا برای من اصلا پرونده تو مهم نیست و به پشمم هم نیست… چون بنده بابت مشکلی که با کسی بر خوردم به دادگاه رفتم. قبل از نوبت من دو نفر دیگر بودند و قاضی از آن ها عصبانی بود. خدا شاهده به محض اینکه من و وکیل طرف دعوا که خانوم بودند وارد شدیم شروع کردن به فحاشی به من که احمق چرا وکیلت را نیاورده ای و خودت آمدی… حتی اجازه دفاع از خودم را ندادند…باور کنید برخوردی با من کردند که انگار قتل انجام دادم در صورتی که اصلا تا به حال من ایشون را ندیده بودمو با احترام با ایشون برخورد کردم.فقط اجازه دادند خانوم از خودشون دفاع کنند . حتی اجازه ندادند من کلمه ای در دفاع از خودم بگویم
    از شانس بد من برای پرونده مهریه خانوم بنده هم همین شخص قاضی پرونده هست… نمیدانم به کجا باید شکایت کنم از رفتار عصبی و توهین آمیز این قاضی با بنده(ایشون یک طلبه جوان هستند نزدیک ۳۵ سال)
    به اداره اصلاعات قوه قضاییه نامه نوشتم درباره رفتار توهین آمیز ایشون.. و بعد از چند روز بنده را احضار کردندو گفتتند تو آدم احمق علیه من نامه نوشته ای. و پرونده درخواست مهریه خانوم شما (۱۰۱۴ سکه) تو زیر دست من هست و من اصلا به پشمم هم نیست.ببخشید ولی واقعا همین اصطلاح را به کار بردن… چند روز دیگر بابت پرونده مهریه باید مراجعه کنم و ایشون قاضی پرونده هستند. نمیدانم باید چیکار کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام:می توانید از قاضی رسیدگی کننده شکایت نمایید و اعاده حیثیت نمایید.

  137. جواد می گوید

    سلام
    یکی از بستگانم مرتکب قتلی شده
    وبا توجه به اینکه از من ماشین خواسته بود بهش دادم
    ولی زمان وقوع قتل با ماشین من نبوده است وقتل رو برای خودش پذیرفته
    الانم از خودم هم بعنوان شراکت در قتل شکایت شده
    چطور میتونم از خودم و ماشینم دفاع کنم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید حتما از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل متخصص کیفری مشاوره نمایید.

  138. رامین می گوید

    سلام وکیل محترم
    من مدرس زبان هستم و آموزشگاه زبان دارم
    ۵ نفر به بهانه تنبیه دانش آموز وارد آموزشگاه شدن و شروع به فحاشی و زدن من کردن که یه شخصی اومد و منو از زیر مشت و لگد اینها جدا کرد خانم من و خواهر خانم من که ۸ ساله هست با من بودن
    اون کسی که که اومد منو از دست اونها نجات داد میگه من دادگاه نمیام
    و فقط در ورودی آموزشگاه فیلم داره
    که ضبط شده که این ۵ نفر اومدن و بعد از ۲۰ دقیق رفتن ولی صحنه درگیری نگرفته چون محل دعوا تو راهرو بود که دوربین نداره
    متشاکی میگه من اصلا شما نزدم
    و شما دارین دروغ میگین
    من چجوری به اینها ثابت کنم که حرفم صحت داره؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: از طریق سامانه وکیل تاپ با وکیل متخصص کیفری مشاوره نمایید.

  139. علی می گوید

    اقای وکیل سلام بنده ی دوربینی رو گذاشنه بودم مغازه ی دوستم بعد از چن وقت ک رفتم دوربینمو بگیرم مست بود گفت اینجا نیست من معتمده ایشون بودم و میدونستم دوربینم کجاست من رفتم تو انبارش پیدا کردم دوربینمو بر داشتم و رفته از من بعد از یک ماه شکایت کرده گفته دزدی کردی ب نظرتون من جلوی قاضی محکوم میشم؟

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: شما تقاص کرده اید و اگر این شخص از شما شکایتی داشته باشند بایدثابت نماید که شما وسایل را برداشته اید و صرف ادعا چیزی را ثابت نمی کند برای راهنمایی بهتر از وکلای انلاین سمانه وکیل تاپ کمک بگیرید.

  140. علی می گوید

    خب قربان دوربینای مغازه ی ایشون فیلم منو گرفته

  141. ایمان می گوید

    سلام. بخاطر عدم سازش دارم از خانمم جدا میشم با قلبی آرام و مشورت هر,خانواده و دوست و رسیدگی تمام جوانب زندگی ام بعد ۲۰ سال میخوام طلاقش دهم . درخواست اعسار کردم ولی قاضی اصلا به من اجازه صحبت نمیده و میگه چون تو خواستار طلاق هستی باید همه چیز,رو بدهی به زنت من طلاق رو یاد کنم . پس اعسار چه معنی میدهد ?البته احساس میکنم از,پشت اعمال نفوذ شده . آیا در طلاق از طرف مرد اعسار وجود ندارد ?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواست اعسار دقیق و مشخص تنظیم شود وگرنه قاضی ان را رد می کند برای راهنمایی بیشتر با سامانه وکیل تاپ مراجعه و از وکلای انلاین مشاوره بگیرید.

  142. ایمان می گوید

    سلام . ایا در تجدید نظر احتمال اعمال نفوذ از.پشت سر وجود داره ? در دادگاه بدوی که قصد طلاق داشتم احساس,میکنم اعمال نفوذ شده چون خانمم هیچ گاه دادگاه نیامده ولی پشت تلفن دخترم شنید که قاضی گفته طوری به شوهر فشار آوردم تا عقب نشینی کنه

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: در این صورت می توانید از قاضی رسیدگی کننده شکایت نمایید برای راهنمایی بیشتر به سامانه انلاین وکیل تاپ مراجعت نمایید.

  143. ایمان می گوید

    سلام . با زن.خودم بخاطر عدم سازش و اخلاق زشتش ۱۴ ساله خواهر برادرم رفتارهایی میکنه که اصلا بهش تمایل ندارم . احساس خطر گناه میکنم ولی مثل زگیل خونه.رو ترک نمی کنه دخترم ۱۵ ساله به من گفته مادرم رو طلاق بده آیا تمام زیر ساخت ها رو این خانم خراب کرده باید بابت مهریه و نفقه و اجرت المثل و تنصیف اموال ۵۰ میلیون تومان محکوم بشم ? یعنی هیچ تنبیهی برای این زن در نظر نمی گیرند که یک زندگی مذهبی با سابقه ۲۰ ساله رو تخریب کرده ?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر شما طلاق دهید علاوه بر مهریه و نفقه باید نصف دارایی خودتان را نیز بعد از ازدواج باید به همسرتان بدهید برای راهنمایی بیشتر از طریق سامانه وکیل تاپ با وکلای انلاین مشاوره نمایید.

  144. ایمان می گوید

    سلام . کارمندی جزء هستم ۷ میلیون حقوق میگیرم. مستاجر حتی دوچرخه ندارم . دارم طلاق میگیرم از,همسرم
    با ماهی یک.میلیون زندگی میکنم . اگر مساله درمانی پیش نیاد فقط می خوریم که.زنده بمونیم بنظر شما ۱۲۴ سکه مهریه زنم هست با این مستاجری و تورم و حقوق کم چقدر برای من حکم صادر میکنن ?

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: اگر توان پرداخت نداشته باشید فقط از میزان حقوق خودتان بسته به اینکه فرزند داشته باشید یک سوم یا یک چهارمتوقیف و به حساب همسرتان واریز خواهد شد.

  145. علی عزتی می گوید

    سلام در مدرسه کسی چندین بار مزاحم من شد مثلا من را هل میداد من تذکر میدادم دفه سوم من باهاش درگیر شدم درگیر جدی نه اون به من صدمه جدی وارد کرد ولی من نه حتا دوربین های مدرسه هم ضبط کرده اند و درحال شکایت هستم
    میخواستم بدونم یوقت اینکه من اول درگیر شدم من مقصر نباشم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر اثبات نمایید بخاطر دفاع از خودتان این اقدام را انجام داده اید عمل شما قابل مجازات نیست.

  146. مینو می گوید

    باعرض سلام وخسته نباشیدمن حدود یکساله که خونه پدرم هستم به خاطر تشنجی که کردم بعداز بیمارستان شوهرم منو از منزل بیرون کرد ودادخواست طلاق داد همه اموال خود را به اسم برادر زادهاش زد الان بابت جهیزیه اقدام کردم بعد از ۲۶ سال انکار میکنه که من جهیزیه اوردم وکیلش هم حرف موکلش رو تاییید میکنه شاهد های منم قابل قبول نشد کسایی که شاهد جهیزیه بودن مردن مرا راهنمایی کنید قاضی شهادت شوهر خاله وداماد رو قبول نکرد ممنون از راهنماییی شما

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای استرداد جهیزیه باید شاهدی ارائه بدید و بابت مهریه نیز بر اساس اینکه این فرد فرار از دین کرده می توانید براساس اقدام به پرداخت مهریه بابت فرار از دین از این فرد شکایت نمایید برای راهنمایی بیشتر از وکلای انلاین وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  147. ابوالفضل می گوید

    سلام نیروی نظامی هستم از کارت سازمان به کارت دیگران منتقل شده البته که در قبال خرید و ارایه فاکتور آیا با وجود عدم سوء نیت محکومیت‌های جرم بر آن مترتب خواهد بود

  148. سهیلا می گوید

    سلام خسته نباشید خانمی هستم ۵۷ ساله که سال ۹۴ از همسرم جدا شدم ایشون از سال ۸۳ حکم اخراجی سون اومد من موندم با ۳ بچه با بدبختی بزرگشون کردم چون پدرشون به خاطر حکم اخراج از بانک صادرات ناراحتی اعصاب گرفنه بود وتوانای کار نداشت کار کردم‌در آرایشگاها راپله تمبر کردم‌خلاصه بچه هام که ی دختر ودو پسر بودن بزرگ‌شده ودرس خوندن دیگه تحمل ی مرد بیکار ومریض که همش فحاشی وتحمت میزد نداشتم جدا شدم .پدرم تشکیل دوخانواده داده بود بک خانواده اول ومن ومادرم وخواهرم خانواده دوم پدر فوت کرد ومستمری رو دوتا مادر ه‌گرفتن‌ تا اینکه‌خواهرم طلاق گرفت وتا ۵ سال کسی نفهمید همیکنه مادر فوت کرد رفت اقدام کرد وبا نا مادری نصف کردن من خواستم اقدام کنم‌دیدم میشیم ۳ نفر تقسیم بشه از روی وجدان گفتم چیزی دستشون نمیگیرهدوباره کار کردم‌تا اینکه‌نامادریم‌فوت کردن من بعد دوماه اقدام کردم‌خود خواهرم همراهی کردن اما بعد ۳ ماه رفت شکایت کرد۳ تا شاهد از دوستانشون بردن برعلیه من که طلاقش صوری هست تامین اجتماعی بازرس فرستاد اما من به خاطر آبرو ختر وپسرام به کسی چیزی نگفتم به همسایه هام چیزی نگفتم این شد رای در دیوان عدالت اداری رد شد شکایت من میخوام راهنماییم کنید در دادگاه تجدید نظر چکار کنم چی بگم که قاضی رو خسته نکنم ممنون که راهنمایی میکنید متشکرم

  149. محمدصالح می گوید

    با سلام
    خدمتتون عرض کنم یک نفر مدعی شده که میگه شما پسرم را مورد ضرب و جرح عمدی با چاقو قرار داده اید که من این ابهام رو رد کردم حالا یه بچه ای که هنوز به سن قانونی نرسیده رو برای شهادت به دادگاه اورده میخاستم ببینم چکار باید بکنم تا محکوم نشوم

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر این شخص که به سن قانونی نیست فقط به عنوان یک اماره قضایی می باشد ولی به عنوان شاهد اصلی نمی تواند اقدام بکند قبول ان نیز با قاضی رسیدگی می باشد.

  150. سهیلا هستم در اظهاراتم در متن بالاست می گوید

    سلام خسته نباشید آیا شهود برعلیه پرونده من که نه اونها منو میشناسند نه من آنهارو قابل قبول هست

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله نیازی نیست که شهود از افراد فامیل و خویشان افراد باشد و هر شخصی که باشد و در جریان موضوع وقایع را مشاهده کرده باشد و دلیلی نیست که از افراد غریبه باشد شهود قبول نمی شود برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل مشاوره نمایید.

  151. مهدی می گوید

    سلام من اتهاامی ک بهم وارد شد رو چون تحت فشار بودم قبول کردم امضا و اثر انگشت هم زدم آیا میشه وقتی پرونده ام به دادسرا یا دادگاه رفت جلو قاضی بگم ک تحت فشار بودم یا ک ن بهم فرصتی داده نمیشه و اینک حکم صادر میشه

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید این اقدام که مطرح کرده اید را ثابت نمایید و با صرف ادعا نمی توانید این اقدام دادسرا را در دادگاه ثابت نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  152. امیره می گوید

    با سلام وخسته نباشید، سوالی که از خدمتتون دارم اینه که چند مدت پیش بین برادرزاده همسرم وشوهرش مشکل پیش اومده وکار به جدایی کشیده ، من وهمسرم هم واسطه شدیم که دوباره برگردن سر زندگیشون این بین به برادر پسره زنگ زدیم که اونم بیاد باهم واسطه بشیم واین دوتا جون رو بفرستیم سر زندگیشون این وسط همه چی با احترام وکاملا منطقی با پسره وخونوادش برخورد کردیم ،ولی الان برادر پسره رفته ازمن شکایت کرده که مزاحمم شده ،چون از خط من که دائم هست باهاشون چند مرتبه تماس گرفتیم.اومدیم ثواب کنیم کباب شدیم ،الان من چطور میتونم از خودم دفاع کنم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بابت شاهد هایی که در جریان بودند از خودتان دفاع نمایید برای راهنمایی بیشتر از طریق وکلای انلاین سامانه وکیل تاپ مشاوره نمایید.

  153. حسین می گوید

    مطلب خوبی بود. ممنون
    بنده می خواستم امتیاز ۵ بدم که ستاره سمت چپی را زدم و امتیاز ۱ ثبت شد.

  154. Hamed می گوید

    سلام عرض ادب و خسته نباشید.
    بنده از کار تعطیل شدم و در حال رفتن به خانه بودم و با موبایل داشتم صحبت میکردم،ساعت هشت شب بود نزدیک خانه که بودم شخصی نزدیک من شد منو خوابودن. رو زمین و با مشت زد به صورت سرم،متاسفانه شب بود بنده شاهدی ندارم فقط میتونم قسم بخورم،پزشک قانونی هم صدمات وارده را تایید کرده ،ایا بنده میتوانم موفق بشوم ،فردی ک به من حمله کرده سابقه این طور دعوا داشته و قبلا دادگاهی جریمه هم شده

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دلیل و مدرکی نداشته باشید امکان شکایت وجود ندارد مگر اینکه به طریقی این فرد را شناسایی نمایید.

  155. محسن می گوید

    سلام قاضی پرونده عوض شده قاضی جدید اجازه صحبت نمیده فقط میگه من قاضی هستم وشما باید کاری که من می‌گویم راانجام دهید ایشان می‌تواند قرار ۳۰ میلیونی رو بیشتر کند

  156. هومن می گوید

    سلام اقای زینالی وقتتون بخیر
    من چهر سال تو جایگاه سی ان جی کارمیکنم و سه سال هست که ثابت شیفت شبم وقتی رفتم مرخصی وبرگشتم گفتن کارفرما گفته فعلا بره مرخصی تاخودم بگم بیاد بعد دوهفته میگه یک ماه دیگه برگرد اگه دوست نداری برو اداره کارشکایت کن منم شکایت کردم این دم عیدی بیکارم کرد درضمن هیچ حق وحقوق قانونی من اعم ازحق اولادحق مسکن و…
    ایا من میتونم حقوق این چندسالموبگیرم امسال حقوق من ۲/۸۰۰بوده ممنون میشم جواب بدید

    1. زینالی می گوید

      سلام: بله می توانید با تمامی مستندات به ا اره کمار شکایت نمایید و درخواست رسیدگی نمایید

  157. رضا می گوید

    سلام درپرونده مواد مخدر حکم غیابی صادر کردن برایم . چگونه اعتراض بزنم خودم میتونم یا حتما باید وکیل رو پرونده باشد

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید ظرف ۲۰ روز از تاریخ صدور حکم از این حکم واخواهی نمایید

  158. راحله حسن زاده می گوید

    سلام خسته نباشید .شوهر بنده اعتیاد داشتن و به کمپ رفتن یک ماه موندن و اومدن بیرون از وقتی که اومده داعما مشروب مصرف میکنه و اخلاقای غیرعادی داره، تعادل نداره ،الانم ده روزه منو ول کرده رفته شهرستان خونه ی پدرش میخام جدا شم چطوری اقدام کنم که موفق بشم؟ممنون و خسته نباشید

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید بر اساس مستندات و با توجه به اینکه همسرتان در کمپ نیز بودند می توانید بخاطر اعتیاد درخواست طلاق نمایید.

  159. افسانه می گوید

    با سلام ببخشید من و پدرم در سال ۹۹اردیبهشت ماه دستگیر شدیم در حالی که کلا من از ماجرا خبری نداشتم و پدرم مواد را در ماشین جاسازی کرده بودن و من کلا بی خبر بودم که به منم ده سال حکم دادن و تا الانم زندان نرفتم هیچگونه سابقه ای ندارم میتونید کمکم کنید

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دلیل جدیدی بیاورید مثل اقرار پدرتان را که کلا جرم مورد نظر را خودش قبول نماید اعاده دادرسی نمایید تا به زندان نروید

  160. جهانگیری می گوید

    سلام. سال ۹۸آپارتمانی را قراردادی خریداری کرده ام. نفر اول که قرارداد به اسمش هست سال۵۴ با شوهرش زمینی را خریداری کرده. این زمین سال۶۵ توسط شهرداری تملک شده و زمین معوض داده شده. زمین معوض سال ۷۵ فروخته شده است. و بعد هم مرحومه از شوهرش متارکه کرده و سرپرست سه تا بچه بوده که یکیش هم معلوله. سال ۸۳ از طرف تعاونی آموزش پرورش جهت ثبت نام در این آپارتمان که به ما فروخته شده معرفی شده. و جالب اینکه توسط مسکن شهرسازی پس از استعلامات واجد شرایط شناخته شده و الان پس از بیست سال که سند ها حاضر شده سند من رو نمیده مسکن شهرسازی و میگه در رابطه با اون زمین سال ۵۴ “گواهی مهلت عمران” وجود داره و اون خانوم فوت شده نمیتونسته توی این آپارتمان ثبت نام کنه. از مسکن شکایت کردم. توی دادگاه چطور از حق خودم دفاع کنم.

  161. reza می گوید

    سلام خسته نباشید من حین قدم زدن بودم و حین قدم زدن پیشه خونه ای رد شدم ک مرکز فساد و فحشا بود و همون لحظه که داشتم قدم میزدم مامورا رد شدن و منو گرفتن ب جرم رفتن به خانه فساد و در دادرسی تبرعه شدم الان بعد حدود ۱ ماه باز واسم ابلاغیه از دادگاه اومده دلیل خاستی میتونه باشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر همان موضوع بوده باشد در این صورت یعنی تحقیقات شما در حال رسیدگی است.

  162. مینا می گوید

    سلام وقت شما بخیر ممنون میشم به سوالم پاسخ بدین. من یک سال هست عقد دائم شوهرم هستم. در طول این یکسال ایشان ناتوانی جنسی داشته اند بارها خودشان گفته اند که نمیتوانم و میترسم. نزد چندین پزشک رفتیم همگی گفتند ایشان مشکل دارن. جلسه اول دادگاه فسخ نکاح ایشان حقیقت را انکار کردند و گفتند به آزمایش هم میروم. از قاضی خواستم تا دستور بدهد از پزشکانی که رفته ایم درخواست برگه شرح وضعیت بیمار را بدهد. ولی گفت که اگر پزشکی قانونی درخواست کرد اونموقع باید مدارک پزشکی خودتون رو بیارین. به نظر شما دادگاه به من رای میده؟ چجوری مدارک پزشکی رو ببرم به قاضی بدم بلکه گواه حرفم روی پرونده باشه؟

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از پزشک ها گواهی گرفته و به پزشکی قانونی ارائه دهید تا آن موارد را در پرونده درج نماید

  163. علی می گوید

    سلام علیکم خسته نباشین من حدود دوسال هس بایه دختری دوست هستم مادر دختره هم میدونه طوری که من خونشون میرفتم تو تولدهامون و بعضی از روزها ولی پدرش نمیدونه من خیلی دوسش دارم الان میخوان همی چوجا بزنن ولی من همه ای تولدها یاروزهای عادی که میرفتم خودمادره که فلیم می گرفت همشو دارم و پای عابروی من تواین وسطه چون اگه ازیکی دیگه خواستگاری کنم میگه این بافلانی رابطه داشته چطور دخترمو به این بدم حالا منظور من این است که میتوانم درصورتی که کاملا جواب رد دادند ازطریق قانون وارد شم که بگم اگه نمی خواستی دخترتوبدی چرا دوسال منو آواره کردی منو خونتون راه دادین آیا میتوانم

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر نمی توانید شکایت نمایید چون عنوان مجرمانه ای ندارد و نمی توانید این افراد را مجبور نمایید

  164. حمید شیخ اویسی می گوید

    با سلام.پدر من حدود یکسال پیش فوت کردن.بعد از اون زن پدرم وارد یک رابطه نامشروع با یک آقا شد که این موضوع رو خانواده اون آقا میتونن شهادت بدن.البته این رابطه در زمان عده و حتی قبل از اون یعنی در زمان حیات پدرم اتفاق افتاده.همسر بنده از شدت ناراحتی و در عین عصبانیت یک پیام به این زن بالای ما داده و در اون القاب رکیکی بهش نسبت داده.حالا این خانم دو وکیل گرفته و از همسر بنده شکایت کرده.حالا به نظر شما ما میتونیم از خودمون دفاع کنیم.و رای دادگاه چی میتونه باشه.ممنون از راهنماییتون.

    1. زینالی می گوید

      سلام:بابت استعمال این الفاظ می تواند بابت توهین از همسرتون شکایت نماید

  165. m.a می گوید

    سلام ببخشید من ی سوال دارم اینکه من ۲۰ روزه عقد کردیم عقدمون عادیه محضری نیس بعد شوهرم پول ازم درخواست کرد ندادمش بعد حالا میگه نمیخامت ومن ک دوسش دارم ولی اون میگه ن بعد اینکه هر دوی ما ازدواج دوممون هس و مهر طلاق تو شناسنامم هس و متاسفانه دوشیزه نیستم و این موضوعو قبل عقد بهشون گفتیم و اونام قبول کردن حالا رفتم شکایت کردم ازش واسه مهریه بعد باز اون رفته فسخ نکاح(خیار تدلیس) زده ب این بهانه ک ما نگفتم بهشون برا دوشیزه نبودنم
    حالا من باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین🙏

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید اثبات نماید که دوشیزه بودن شما در عقد شرط شده بوده است در غیر این صورت نمی تواند اقدام به فسخ نکاح نماید

  166. eli می گوید

    سلام وقت بخیر.شخصی پارسال از بنده کلاهبرداری کرده به صورت اینترنتی.ازش قرار داد دارم اما قرارداد سفت و محکمی نیست اما تقریبا ۹۰ درصد مدارک و شواهد مشخصه که ایشون کلاهبرداری کرده. پیامک های واتساپ و این موارد…

    سوالم اینه که آیا با وجود اینکه قرار دادی ندارم اما مدارک کافی ( پیام های واتساپ ) هستش میتونم حقمو بگیرم؟ و هم چنین آیا این مورد که نیاز به نظر تخصصی داره و کارهای فنی هستش و نیازه تا کارشناس کامپیوتر و حتی فتا بررسی کنه آیا قاضی دستور میده کس دیگه ای بررسی کنه و یا خودش به نتیجه میرسه.

    1. زینالی می گوید

      سلام: در صورتی که این دستگاهها فنی باشد قاضی خودش این کارشناس را تعیین میکند

  167. ِآقایی می گوید

    سلام موتور سواری دادم برادرم که یه زمینی دادم بهش برام توش خونه درست کنه حالا خونه رو ناقص تحویلم داده چجوری میتونم شکایت کنم موتور و ازش بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام: می توانید از طریق قراردادتون اقدام به الزام طرف به انجام تعهدات نمایید

  168. رضایی می گوید

    سلام خسته نباشید آیا عکس بچه ۴ساله ک خیلی طرف دار داشته باشه با اسلحه شکاری جرم هستش فقط یک عکس اونم طرف داراش ازش انداخته باشن

    1. زینالی می گوید

      سلام: خیر

  169. مهدی می گوید

    باسلام همسایه بنده از من شکایت کرده میگوید انبار مرا بردی ولی فیلم ندارد شاهد ندارد در برج ۴بنده لگن قرمز میبرم مال خودمان بود بیرون چون به جایی نرسید در برج ۹میگوید مال من بود از اول نمیگفت بعد با همان حرف آگاهی برد مرا بعد ۲روز گفتند بیگناه حالا نظر قاضی چه میشود مننون

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر بیگناه هستید دیگر هیچ مشکلی نیست و حکم برائت صادر میشود

  170. مهدی می گوید

    سلام بنده همسایه شاکی بود من از انبار اون سرقت کردم ۲ماه بعد سرقت باسبد پیک نیک به شمال میرویم فیلم برده دادگاه میگوید وسایل من است بعد در برج ۴لگن میبرم آشغال بیندازم فیلم اون برداشته اول در شکایت نمیگفت مال من است بعدکه دید کاری نمیتواند بکند در برج ۹گفت مال من هست برد مرا آگاهی مرا بیگناه دانست ولی باز قاضی حکم نداده حل اختلاف فرستاده دادسرا نظر شماچه میشود
    ۱

  171. مهدی می گوید

    همسایه از بنده شکایت کرده میگوید انبار مرا سرقت کردی در برج ۳شکایت کرد مدرک نداشت دربرج ۵بنده لگن آشغال میندازم برداشته فیلم در برج ۹میگوید مال من بود منزل چیزی نبود باادعای لگن آگاهی بردند گفت بیگناه هستم ولی در دادگاه بعد ۱سال از ماجرا شرکت نکردم گناهکار زدند ولی واخواهی دادم قبول شد نظرشما میتوانم حکم برگردانم یاوکیل بگیرم خواهش میکنم راهنمایی دقیق کنید

  172. مهدی می گوید

    همسایه شاکی که از انباراو سرقت کردم در برج ۳شکایت کرد ولی مدرک نداشت در برج ۴ لگن قرمز آشغال انداختم فیلم داشت ولی در دادگاه نگفت بلد نبود یاد دادن چیزی بیار بگی مال من هست در برج ۹گفت لگن من هستش برد آگاهی من بیگناه شناخت خانه آمدند چیز نبود حل اختلاف فرستاد دادسرا بعد یکسال شرکت نکردم مراگناهکارشناختند واخواهی دادم قبول شد میتوانم رآی برگردانم توروخدا راهنمایی کنید آیا وکیل بگیرم

    1. زینالی می گوید

      سلام: برای تبرعه وکیل بگیرید بهتر است

  173. مهدی می گوید

    سلام همسایه که در یک آپارتمان هستیم میگوید ۱۵۰ملیون ازانبار وسیله دزدیدم فیلم شاهد مدرک ندارددر برج ۳سال قبل شکایت کرد بنده ۲ماه بعد لگن قرمز رنگ بردم بیرون فیلم برداشته ولی کاری نکرد چون مهم نبود با مآمور خانه بازرسی شد تا حکم بیگناه شدم ولی با مشاوره وپیگیری گفته بودند مدرک بیاور فیلم نشان داده بود راهنمایی کردند همین لگن بگو مال منه بعد ۶ماه گفت لگن شناختم از اول نمیگفت مرا بردند آگاهی در آنجا نوشت بیگناه ولی بازپرس فرستاد دادسرا در آنجا بعد ۱سال گفتندگناهکارم به خاطر عدم حضور درجلسه نمیدانستم واخواهی دادم قبول شد میتوانم ثابت کنم بیگناهم توروخدا جواب کامل بدید وکیل بگیرم نظرتون دست بوس شما خلیفه

  174. Moji می گوید

    با سلام
    ۳ ماه پیش با خودرویی تصادف کردم و مقصر بودم و بعد دریافت پول از بیمه و باسازی خودرو دوباره ازم بخاطر هزینه های اضافی که کردن ازم شکایت کردن
    آیا ایشون میتونن فقط با در دست داشتن فاکتور تعمیرات ماشینش (هزینه های اضافی کردن) تو دادسرا محکومم کنن
    در ضمن کارشناس بیمه ۱۰ تومن نوشتن و ایشون ۱۵ تومن فاکتور آوردن
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  175. محمدنوامید می گوید

    س من ۵روز به یه کوچه جدید نقل مکان کردم باکسی هم کاری نداشتم بچه ۶سالم دم در به ماشین همسایه تکیه داده بخاطر اون بچم گفته باماشین میکشم خودم هم رفتم عین این حرف به من زده خانمم تنهایی برای تمیزکردن رفته بود همسایه بخاطر اینکه یه خرده ازآسفالت بخاطر اساس بردن ریخته به خانمم فوش داده ووقتی من رفتم چی شده ریختن سرم هم من وخانمم کتک زدند حالا کل کوچه را ب رخم میکشه میگه توانم را زدی ولی بقران دستم به کسی نخورده چیکارکنم راهنمایی کنید ممنون میشم

  176. مرتضی رجبی می گوید

    سلام خسته نباشید نمیدانم چرا قضاتی که برای من حکم کردند هیچگونه توجهی به ادله و مدارک و اقرارنامه محضری شهادت اشخاص و گزارش کارشناسان از یکنفره تا سه نفره و فروشنامه نقشه تفکیکی مهندسی و نقشه ماهواره ای و هوایی موقعیت زمین و گزارش تحویل زمین توافقات فیمابین و استشهادیه محلی و گواهی همسایه ها و چندین مدارک و مستندات دیگری که در قانون امده را نمیپذیرند در مقابل یک فروشنامه جعلی و توافق و نامه تحویل زمین جعلی که گزارش کارشناسی جعل بودن انها اثبات شده را قبول و حکم برعلیه من صادر نمودند و تنها طرف مقابل وکیلی گرفت که نصف زمین را به او واگذار نمود این وکیل از نفوذ و علم خودش سوءاستفاده میکنه و حتی حکم قطعی شده ای که دادگاه بنفع من رای داده بود را در خارج از مهلت اعتراض و بدون ارائه هیچ دلیلی من را محکوم میکنند مگر میشود بعد از ۳۴ روز از صدور و ابلاغ رای پرونده ای را اعتراض زد اصلا دادگاه بدوی حق ارسال به تجدیدنظر را ندارد و دادگاه تجدیدنظر حق ورود ندارد ولی همه اینا شد و بدون اینکه دلیل یا دلایلی اضافه شود و فقط با رد دلایل و ادله من رای قطعی صادر و من را محکوم کردند و زمین از دست من گرفتن کسی هم نیست که به داد من برسه وکیل دیگه گرفتم باز پرونده به همان قاضی و دوباره اتکا به رای قبلی نمود حتی گزارشات کارشناسان را توجهی نکرد و الان باید اعتراض کنم ولی هیچ امیدی ندارم و من متوجه شدم دستگاه قضایی هیچ اعتباری بهش نیست و عدالت و حق و حق خواهی از ان کاری بیهوده و بی نتیجه ای است کسی هم به فریاد من نرسید به هرکی مراجعه کردم فقط تعجب کرد و کاری برام نکرد

  177. سعید می گوید

    سلام ادب خدمت شما ایا یک شاهد برای اسبات جرم کافیست

    1. زینالی می گوید

      سلام: بر اساس قانون در جرایم عادی باید دو شاهد باشد

  178. حبیبه اسدی می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده مسافرت کاری برام پیش اومده و اومدم مسافرت اما یادم اومده که باید برم دادگاه و جلسه رسیدگی دارم برگشتن برام سخته از طرفی هم ممکنه رای بر علیه من داده شود چون اولین جلسه رسیدگیه و به عنوان الزام به تنظیم سند ازم شکایت شده که در خصوص همین موضوع زمین تحت عنوان فروش مال غیر و اعلان بطلان معامله من به نفع خودم رای کیفری هم دارم آیا میتونم رای هایی که داشتم رو با لایحه بعنوان دفاعیه برای خواهرم بفرستم تا روز رسیدگی به قاضی بده؟؟

  179. حسینی می گوید

    سلام واحترام
    دور تا دور زمین کشاورزی مرا همسایگان فنس کشیده و هیچ را عبوری ندارم.ار یکی از همسایگانی که از قدیم الایام از زمینش به دلیلی نزدیکی به معبر عمومی راسا و نیز با ماشین آلات کشاورزی عبور میکردیم امروز تحت عنوان حق ارتفاق شکایت کردم.مدرکی دال بر توافق پدران ما وجود ندارد.ولی میدانم که راه عبور ما از داخل زمین این همسایه مدنظر بوده که وی هم راه مارا بسته.
    تنها مدرکم چند شاهد که دو نفر آن از همسایگان در نزدیکی همان زمین هستند .که حاضرند قسم هم بخورند
    ابا با این ادله موفق به اثبات این حق میشوم.?

    1. زینالی می گوید

      سلام: باید دادخواستی مبنی بر ممانعت از حق به طرفیت ایشان تنظیم کنید و از طریق همان دو شاهد اقدام نمایید.

  180. محمدرضامظلوم می گوید

    من یک ماه پیش ساعت ۶صبح میرفتم سرایستگاه تا باسرویس برم کارخونه سرکار یک ضایعات جمع کن دیدم پشتش یک کیسه‌ پر ضایعات وکارتن بود یک دستش هم یک مشت کاغذ ویک ماشین اصلاح گفتم ماشین چند گفت کارتن خالیه دیدم وایستاد وکیسه سنگین روگذاشت زمین دستم ۵۰۰۰تومان بود دادم وکارت خالی موزر روگرفت دیدم توکاغذای دستش دوتا پاکت کثیفم هست گرفتم کارت هدیه بانکی بود وپلمپ اومدم بعدابازکردم رمز هم نداشت چون معمولا رمز ۴تا۱ یا۱۲۳۴ زدم درست دراومد خرج کردم حالا گیرافتادم به جرم سرقت ازمنزل هرچی میگردم ضایعاتی روگیر نمیارم چکارکنم ثابت کنم بیگناهم

  181. مرادی می گوید

    سلام یه راننده تاکسی شلوارش کمی پایین بود شکایتش کردیم میگه پماد سوختگی میزده و در طول راه از مسیر خارج نشد و تهدیدی نکرد شوهرم خواست کتکش بزنه فرار کرد در حال فرار شوهرم درب راننده رو که باز کرده بود گیر کرد بهش و زخمی شده حکمش چیه

  182. حسن کوسه می گوید

    سلام خوبین ببخشید ما زمینهامون پلاک داره در زمان شاه الان یکی اومده میگ‌زمین مال ما هست ایا میتونیم زمینهامونو سند بکنیم اگ میشه راهنمایی کنین ک پلاک زمان شاه بدرد میخوره یانه

  183. پریسا می گوید

    سلام چند چند ماهه پیش موقع ساتحویل دو نفر موتور پدرمو انداختن و یکیشون با چاقو دست پدرمو زخم کرده و یکیشون با چوب از پشت سر ضربه زده ب پاشون نامه پزشک قانونی هم موجوده توی پرونده این اقایی ک چاقو زدن قبول نمیکنه ک کار خودشون بوده سنشون قانویی نیس قاضی حکم نهایی دادن رد کردن قسامه رو ولی پدر من قسم خوردن ما چکار کنیم؟میشه جواب بدید ممنونم

  184. محسن صادقی می گوید

    سلام
    من با یکی درگیر شدم و برای دفاع از خودم مجبور شدم بهش چاقو بزنم و حدود یک هفته بیمارستان بود خودم هم صورت و پیشونیم ۱۳ تا بخیه خورد و العان ازم شکایت کرده و خودش اول درگیری را شروع کرد و به بنده زنگ زد و خواست که دعوا کنه به نظر شما اقرار کنم که با چاقو زدمش و بگم برای دفاع از جونم این کار را کردم یا بگم نزدم
    اگر اقرار کنم چه حکمی برام صادر خواهد شد لطفان راهنمایی کنید ممنون

    1. زینالی می گوید

      سلام: اگر بخواهید اثبات نمایید که دفاع مشروع و و برای حفظ جان خودتان بوده است هیچ مجازاتی برای شما نخواهد داشت

  185. حمید تصویری می گوید

    با سلام دوست عزیز متاسفانه اطلاعات ارائه شده در این مقاله نادرست می باشد حداقل در مورد محاکم البرز بدین گونه است درست است که باید احترام قاضی را نگه داشت و از پارتی بازی و … اجتناب کرد ولی طی این مدتی که بنده درگیر دستگاه قضایی هستم هم دادرسی ها عادلانه نبوده و چون طرف مقابلم زنم هست به نفع او رای صادر شده در حالیکه در محاکم قضایی باید حق به حق دار داده شود نه به لباس طرف نگاه کنند نه به ثروت نه به جنس نه به هیچ چیز دیگر. باید در مورد شرح دادخواست از طرفین دعوی سوال شود و از خوانده دلایل و مدارکش اخذ شود. در مورد پرونده اخیر که با زنم داشتم و موضوع اجرت المثل ایام زوجیت بوده علیرغم اینکه رد دعوا شده بود در تجدیدنظر با توجه به ابراز سلیقه شخصی توسط مستشار دادگاه تجدیدنظر، مجاب شدم ۴ میلیون بابت صدقه پرداخت کنم/ در یک پرونده دیگر وی را محکوم به پرداخت کردم در اعتراض به رای شورا عنوان کرد اجرت المثل دریافت کردم ولی متاسفانه قاضی اجرای احکام توجهی نکرد واقعا جای تاسف و تاثر عمیق دارد که قوه قضاییه بدین صورت عمل می کند و به جای اینکه کامل پرونده ها را بخواند سرسری عبور می کنند. در این سه سال و چهار ماه بسیار اجحاف و بی توجهی از قوه قضاییه دیده ام و علیرغم اینکه حق با بنده بوده به این زن داده شده است. امید است قوه قضاییه هم اصلاح شود و اگر کسی که حقش پایمال شده به این قوه مراجعه کند براحتی به حقش برسد نه اینکه میلیونها تومان هزینه کند و در آخر هم به ضررش رای صادر شود.

  186. حمیدرضاخلیلی می گوید

    سلام وعرض ادب حضورمحترمتان طی برحوردی که بنظرم ازروی عمدهم بوده متاسفانه موتورسوار درپی حمایتی عجیب ازطرف دادگاه متاسفانه باوجود بودن قواتین مبنی براینکه بعداگرفتن وتعیین خسارت ودیه ودریافت مبالغ مازادبرده وافت قیمت موتورسیکلتی که حتی دربین موتورهاازپایینترینهاست ولی مشخص نیست چراقاضی به ایشان برای دریافت باوجودمراجعه بنده درشعبه ۱۰۱۳براین اساس که الان درابلاغیه های بنده وجودندارد۱۰۱۵اونموقع جوابیه سکایت رامختومه اعلام کرده بود ولی حقوق بنده حساب حقوقیم وحساب حتی پس اندازم وبن کارتم را بنده احساس نفوذ کردم ولی بایداین جریانراکه چراقاضی حتی بدون اعزام به پزشکی قانونی برای اثبات حرفهای شاکی بدون مدرک عدله کافی وقانونی براینکه شاکی بدنبال فریب مقام قضاییه برخورددرستی نمیشه باشخص

  187. حمیدرضاخلیلی می گوید

    دررابطه باپرونده ای که خدمتتون عرض کردم وهمانطوری که ماهم اشراف کاملی داریدبسته بودن حقوق بنده توسط مقام قضایی اونهم نه یک حساب بلکه سه حساب که بن کارت هست وانتقال هم میسر نیست برای اقسط بیمه که ۱۲ماهه هرساله دراین خصوص اداره اینجوری بیمه میکنیم کارمندی که اینکارهابیشتربرای استیصال بنده بوده تاموردی دیگر خواستم عنایت بفرمایید اگربشه دراین موردقبول زحمت بفرماییدمتشکرم اگرهم امروز وقت داشته باشید قبل ازاینکه شب بشه خدمتتون درجهت گفتگو خدمتتون برسم مواردی که هست اگردرانجامش مشکلی نبودزحمتش راقبول فرمایید

  188. حامد می گوید

    باسلام

    رفتار و اعمال زوجه مبتنی بر خیانت به معنی ارتباط و داشتن قصد ادامه زندگی با شخص دیگر بطور مخفیانه وپنهانی که طی مدتی ،ماهها وبهم پیوسته مکررا تکرار شده ،باانکه تمام اینها را زوج در مورد همسر خود اظهار نماید نیز بیان اتفاقات طول چندسال اخیر و ظواهری که درستی شان از سمت زنم نیز تایید میشود ، بنده ایا برای مجاب نمودن قاضی برای ورود به ماهیت پرونده و اتخاذ دستورات لازم درجهت این ادعا و درنهایتا مشخص شدن شخصی که پشت پرده وجود داشته و دارد کافی نیست؟ بعبارتی اینکه زنم با شخص دیگری ارتباط داشته به من ثابت شده است چون خودم یک طرف داستانم و شوهر هر زنی از همه کس بهتر حال و احوال زنش را داناست، از طرفی هیچ سود و منفعتی نیز برایم درپی ندارد فقط قصدم اینست از فریبی که مرا داده و نمی خواهد بپذیرد و چون میگوید تو مدرک نداری و بی جهت بمن تهمت میزنی باید طلاقم بدی با پرداخت مهریه! ولی من زنمو زندگیمو دوست دارم و مسعله ام اصلا مهریه و اینها نیست… من اشتباه نمیکنم به هفتاد و دو دلیل که تماما از ضروریات زندگی زناشویی اند که من انها را از طرف زنم احساس نمیکنم. من می توانم از دادگاه به این دلایل تقاضای ورود به ماهیت پرونده کنم تا ته توی این مطلب روشن گردد؟ اخه زنم ول کن نیست مسر هست که طلاقش بدم بعداز ۱۷سال انهم با دریافت کامل مهریه هزارسکه. البته من نیتم ابتدا زنگی است نه جدایی. باتشکر.

  189. نینا می گوید

    سلام ،
    ۲تا خانم در یک درگیری که خودشان ایجاد کردند دست من را شکستند وقتی من از آنها شکایت کردم آنها هم علیه من به جرم فحاشی شکایت کردند وشاهدان دروغین هم آورده اند یکی از آنها برای بخشش پیش من آمد و گفت در صورتی که از من گذشت کنی ودر دادگاه من را ببخشی من هم هر چیزی که میدانم تو دادگاه علیه دوستم میگم تا ادب بشه حالا من نمیدونم حرفهای این خانم که هم من از او شکایت کردم و مجرم شناخته شده وهم او از من شاکی بوده در دادگاه به نفع من هست یا نه

  190. سعید عباس زاده یرد می گوید

    من نقض میکنم تمام گفته ها و نظرات را و حاطرم در هر دادگاهی پاسخگو و یا مناطره کنم .البته شلیستگز صحبت با قاضیدر خارج از مرز های ایران صادق است .برتری قاضی یا فرد حقوقی بصرف میزان اجرای عدالت در حامعه .ک ستم از او منفورترین را میسازد .اکنون من سالهافساد و تجاوز ب قانون و عدل را اثبات .شما فقط بک عدالت رانشان دهید.یا پرونده ایی ک در ان فساد نباشد.وظیفه انها عدل و امنیت است اما من اثبات ک انها را تخریب .من اثبات ک انها از مجرنان بدتر بودن .ک تمام سرقت ها اعتراف و در حال عودت.ک انها مانع عدل و عودت شدن ..حتی سارقانی ک شبهی جایگزین ..انها را وادار به پس گرفتن .و در تمام موارد با عدالت جنگیدن .اگر مناسبات یک برسی رادفراهم کنید من مسیر قوه راتعغیر میدهم حتی اگ کسی همتی کند میتوان حتی ایران را از بحران و فساد و طلم دور کرد .من سی سال ستم خالص را بجای عدل تحمل کردم با ارزوی سعادت برای یک ملت .ک شرم این ستمها میتواند زمینه ساز هر عدالتی شود و عدالتی پایدار را در جامعه حاکم کند وکیل ک نیمتواند قانون را عوص کند ایا هست وکیلی ک مرا قانع کند من تمام گناهان را به عین دیدم بدون انکه ور پی ان باشم حقایقی ک خودشان امدن تا ستم در پوشش دین را رسواکنند ..من اماده شنیدن سخنان وکلای محترم هستم

  191. جواد می گوید

    سلام آقای زینالی خسته نباشیدعرض کنم خدمتتون من کارت بانکی سوء استفاده شده بود یه پولی واریز کرده بودن ۳ میلیون تومان از اونایی که زنگ میزنن میگن بیا پای عابربانک جایزه برنده شدید عرض کنم خدمتتون که سه میلیون تومان آورده بودم توی حساب من بعد ۲۰۰ تومن برداشت کرده بودند که کسی که پول رفته بود ازش سریع آشنا داشته جلوی حساب من را بستند ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان توی حساب مونده الانم شش ساله که یارانه داره میره روی همون حساب من ۵ سال پیش که این پیگیری شکایت شده بود دادگاه مهاباد یک سال حبس تعزیری برای من نوشته من نمیدونم تعزیریی یعنی چی و پرداخت سه میلیون تومان موقع کد ملی من رو غیر غیرفعال کردند هنوزم بعد از ۶ سال کد ملی من و ممنوع الخدمت هست چیکار باید بکنم کدملی باز بشه ممنونم

  192. پرستو می گوید

    سلام من ۳اسفند۱۴۰۱ مبلغ ۱۱۰میلیون ب یک زن وشوهردادم ۶۰میلیون نقد و۵۰میلیون رفت ازکارت من دلارخرید الان ازخانومش سفته ۶۰میلیونی دارم از اقاهم چک۷۰میلیونی شاهد هم دارم الان شکایت کردم ایا میتونم حق خودموبگیرم یان

  193. محسن می گوید

    سلام خانمم با یک افغانی ۱۸ساله دست به یکی کردند که من را بزنند و خانمم از دیه عمرم از کار افتادگیم استفاده کنه پیامهای که داده بود از طریق سروش اسکرین شات گرفتم و فهمید اکانت سروشش پاک کرد من می توانم با اسکرین شاتها گرفتم شکایت کنم ساعت تاریخش مشخصه و حکمش چیه

  194. نحوه برخورد در شورا/دادسرا می گوید

    سعی می کنم

  195. حسن می گوید

    سلام
    آیا زمینی که در مشاع در مهریه عروس باشد و شوهر آن خانوم به عنوان ارثیه به دیگران بدون اجازه ببخشد و اگر ببخشد قانون اون قولنامه را می تواند باطل کند و جرم این کار چیست

    1. زینالی می گوید

      سلام اگر زمین مهریه بوده زوجه مالک زمین بوده و همسر ایشان با بخشیدن این زمین مرتکب معامله فضولی و انتقال مال غیر شده و زوجه می تواند شکایت انتقال مال غیر کند

  196. رضا می گوید

    با سلام و عرض ادب
    وقتتون بخیر
    ۲سوال داشتم
    ۱.شکایت کردن از طریق ثبت قضایی فقط انجام میشود یا مستقیما هم میشود از دادگاه اعلام شکلیت کرد؟؟؟کدام سریعتر انجام میشود
    ۲.قراره شکایت کنم برای موضوع تصادف و جریان دیه .گفته اند باید نامه یا شکایت به دادستان بنویسید؟
    موضوع رو شخصا میشه صحبت کرد با دادستان یا چکار باید بکنم؟؟؟
    ممنون

    1. زینالی می گوید

      با سلام شما از طریق دفاتر ثبت خدمات قضایی اگر شکایتی دارید ثبت کنید
      مستقیما هم می توانید به دادسرا بروید تا برایتان شکایتتان را ثبت کنند

  197. مریم می گوید

    سلام خسته نباشیدمن یک خانم هستم چگونه میتوانم فش های رکیک یک اقا و تهمت و تهدیدش را در دادگاه ثابت کنم

    1. زینالی می گوید

      با سلام
      ابتدا بفرمایید صرفا به صورت لفظی بوده یا کتبی
      اگر کتبی باشد و به صورت اس ام اس باشد بله می توان اثبات کرد
      اگر به صورت شفاهی باشد با حضور ۲ شاهد قابل اثبات است
      اگر در واتس اپ باشد با مراجعه به پلیس فتا

  198. علی سالار می گوید

    سلام دکتر ارتوپد ارنج دست پسرم را گچ گرفت بعد از یک ماه وقتی گچ را باز کردیم دست پسرم کج در آمد آیا می توانیم از دکتر شکایت کنیم؟

    1. زینالی می گوید

      سلام
      بله طبق قانون پزشک اصولا مقصر است مگر عدم تقصیرش ثابت شود پزشک باید عدم تقصیرش را ثابت کند

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند