دانلود دادخواست مطالبه وجه ضمانت و سپرده

چکی یا مبلغی که برای تضمین حسن انجام کار از کسی گرفته می شود صرفا در صورت تخلف قابل مطالبه است و درصورتی که بدون انجام هیچ گونه تخلفی مبلغ مورد نظر تصاحب شود می توان از لحاظ کیفری نیز دعوی خیانت در امانت طرح کرد.طبق ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی هرگاه حقی بر عهده کسی ثابت شد اصل بر بقای آن حق می باشد و طبق ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب، درصورتی که حق یا دِ‌ینی برعهده کسی ثابت شد،‌اصل بر بقای آن است مگراین که خلاف آن ثابت شود.هرگاه مبلغی هم به کسی بابت تضمین داده شود اصل بر بقا وجود مبلغ بر عهده و دین  او می باشد.

 

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

دانلود دادخواست مطالبه وجه ضمانت و سپرده

مشخصات طرفین نام نام خانوادگی نام پدر شغل محل اقامت- شهر- خیابان- کوچه- شماره- پلاک
خواهان
خوانده
وکیل یا نماینده
تعیین خواسته مطالبه وجه ضمانت و سپرده مقوم به………. ریال به انضمام کلیه خسارات قانونی با قرار تأمین خواسته
دلایل و منضمات کپی مصدق: ۱. چک تضمینی ۲. آگهی شرکت در مناقصه ۳. ……….
ریاست محترم مجتمع قضائی ……….

با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند:

 برای مناقصه عمومی شماره………. خوانده، موضوع خرید………. در تاریخ………. با تقدیم اسناد و مدارک مربوطه شرکت کردیم که متأسفانه توفیقی در برنده شدن در مناقصه مذکور به دست نیامد. نظر به اینکه به‌محض برنده نشدن در مناقصه مذکور ضمانت‌نامه مربوطه باید مسترد گردد ولی خوانده به دلایل نامعلوم از استرداد آن خودداری می‌نماید. فلذا مستنداً به مواد ۱۲۵۷ قانون مدنی و ۱۹۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی صدور حکم به محکومیت خوانده به استرداد ضمانت‌نامه و سپرده/ سپرده‌های مربوطه (……….) به انضمام کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی در حق اینجانب مورد استدعاست. بدواً نیز صدور قرار تأمین خواسته وفق بند «ج» از ماده ۱۰۸ قانون فوق‌الذکر تقاضا می‌شود.

 

محل امضاء- مهر- انگشت

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
4 نظرات
  1. مهدیس می گوید

    ممنون نمونه دادخواست های موجود در سایت تون عالیه

  2. احسان می گوید

    سلام وقت بخیر
    من نزدیک یک ماه پیش دومیلیون اشتباه ریختم کارت کس دیگه قبل از این آقا در اینستاگرام ی ماسک خریده بودم بعد پیگیری کردم زنگ زدم گفت چشم شماره کارت گرفت یدوهفته ای چرخوند بعدش ی خانم گوشی برداشت گفت برو هرکاری میخوای بکن ممنون میشم اگه راهنمایی کنید من قانون بلد نیستم همه میگن میخوای برسی به پولت باید بدونی چیکار کنی ممنونم

  3. حسین می گوید

    باسلام، با احترامضمن تشکر بابت ارائه مطالب عالی ومفید، لطفا نمونه اظهار نامه جهت دریاف دیون و مطالبه وجه را بفرستین، متشکرم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: باید از طریق سامانه درخواست نمایید در قسمت اوراق قضایی درخواست نمایید تا برای شما تنظیم شود.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند