نمونه شکوائیه سلب آزادی افراد

هر یک از مقامات و مأمورین وابسته به نهادها و دستگاههای حکومتی‌که برخلاف قانون، آزادی شخصی افراد ملت را سلب کند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون‌اساسی جمهوری اسلامی ایران محروم نماید علاوه بر انفصال از خدمت و محرومیت یک‌ تا پنج سال از مشاغل حکومتی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. مرتکب جرم ممکن است از مستخدمین هریک از دستگاه ها و وزارتخانه ها و حتی شهرداری ها باشد. و نوع رابطه استخدامی اعم از رسمی و غیر رسمی را شامل میشود. منظور از انفصال از خدمت مقرر در این ماده انفصال دائم نیست و مرتکب با انجام این جرم بلافاصله و برای پنج سال از خدمت منفصل میشود.سلب آزادی افراد هم باید به واسطه سوءاستفاده از مقام و موقعیت حکومتی  باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه سلب آزادی افراد

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: سلب آزادی افراد

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ در مورخ … آقای … که یکی از مقامات دستگاه‌های حکومتی می‌باشد در مقام تصدی شغل و مأموریت دولتی و برخلاف قانون مبادرت به سلب آزادی اینجانب نموده است. فلذا با عنایت به ادله اینجانب که شهادت شهود می‌باشد و با استناد به ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
2 نظرات
  1. شیلا اکبری می گوید

    سلام برادر شوهرم ، همسرم را در مکانی نامعلوم مدت یکماه است حبس کرده ، و اقرار کرده که او را رها نمیکند ، ادرس نمیدهد ، تماس تلفنی هم نمیگذارد برقرار شود ، از انجاییکه رابطه خوبی با همسرم نداشته و ازدواج ما بدون رضایت خانواده اش بوده و بیست سال نتوانستند زندگی مشترک و عاشقانه ما را نابود کنند ، بسیار نگران حال همسرم هستم ، لطفا بفرمایید بنده از طریق پلیس میتوانم ایشان را مجبور به دادن نشانی کنم یا با وجود نگرانی بسیار و سرگردانی و گشتن من در طول بیش تر از بیست روز بی خبری از همسروم ، باید به دادگاه شکایت کنم که پروسه ای طولانی است و مورد من اورژانسی است ، چه کنم لطفا کمکم کنید
    سپاسگزارم

    1. بهزاد زینالی می گوید

      سلام: می توانید شکایت نمایید.

زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند