نمونه شکوائیه جعل امضای رئیس قوه مجریه

به موجب بند ۱ماده ۵۲۵ هر کس یکی از اشیای ذیل را جعل کند یا به علم به جعل یا تزویر استعمال کند یا داخل کشور نماید علاوه برجبران خسارت وارده به‌ حبس از یک تا ده سال محکوم خواهد شد:
احکام یا امضاء یا مهر یا دستخط معاون اول رئیس جمهور یا وزراء یا مهر یا امضای اعضای شورای نگهبان یا نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی یا مجلس خبرگان یا قضات یا یکی از روسا یا کارمندان و مسوولین دولتی از حیث مقام رسمی آنان.

در موارد بالا جعل باید از حیث مقام رسمی آنان و به اعتبار باشد.هرگاه جعل جنبه شخصی داشته باشدو در ارتباط با مقام رسمی شخص نباشد عمل مرتکب طبق این ماده تطبیق داده نمی شود.وحکم آن شامل دیگر موارد جعل در نوشته های رسمی و غیر رسمی می شود. نهاد های آورده شده در این قانون حصری می باشد و شامل مجمع تشخیص مصلحت نظام یا شوای عالی امنیت ملی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظایر آن نمی باشد.

مشاوره حقوقی فوری

مشاوره تخصصی تلفنی و متنی آنلاین با وکلای سراسر کشور

نمونه شکوائیه جعل امضای رئیس قوه مجریه

بسمه‌تعالی

شاکی/ شاکیه /شکات …فرزند/ فرزندان … به آدرس …

مشتکی‌عنه/ متشاکی/ مشتکی‌عنهم … فرزند/ فرزندان … به آدرس …

موضوع: جعل امضای رئیس قوه مجریه

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان …

با سلام

 احتراماً به استحضار عالی می‌رساند؛ مشتکی‌عنه ضمن ارائه نامه‌ای با امضای جعلی رئیس قوه مجریه خود را نماینده وی معرفی نموده و تعداد ۱۲۰ عدد کامپیوتر از شرکت اینجانب خریداری نموده و تا به حال ریالی بابت ثمن کامپیوترها نپرداخته و اینجانب پس از گذشت چند ماه متوجه شده‌ام که نامبرده نماینده رئیس قوه مجریه نبوده و معرفی‌نامه ارائه شده جعلی بوده است؛ لذا با تقدیم این شکوائیه مستنداً به ماده ۵۲۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری نامبرده را از محضر عالی متمنی می‌باشد.

با تجدید احترام

امضاء شاکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
زمان پاسخ به دیدگاه شما از طرف وکلای سایت وکیل تاپ ۴۸ ساعت می باشد. درصورت نیاز به مشاوره فوری حقوقی میتوانید از این لینک نسبت به پرسش سوال خود اقدام کنید.



سوالات خود را از ما بپرسید

وکلای پایه یک ما اماده پاسخ به سوالات شما هستند